NOD lijst mei 2025 ✿

Discussie in 'NOD forum' gestart door Secret Promise, 21 mrt 2025.

1. Mcjo

Mcjo Lid

30 mei 2022
    97
    137
    33
    Vrouw
    Oh ik ben zo opgelucht.
    Ik heb een enorme angst voor naalden. Tot aan paniekaanvallen aan toe. EMDR voor gehad en de afgelopen cyclus voor het eerst geïnjecteerd.
    Het lukt me niet zelf, mijn man doet het en ik moet allemaal trucjes toepassen zodat ik blijf ademen en niet ga hyperventileren.
    Opzich ging het best oké vorige cyclus, tot ik de eisprong moest opwekken, dat was een andere naald, een andere spuit. Helemaal paniek, waardoor ze hem een dag later hebben gezet in het ziekenhuis.

Nu mag ik deze ronde Ovitrelle zetten ipv Gonasi. Ook een prikpen, zelfde naaldje, andere vloeistof. Ik heb nu al zoveel minder stress voor als straks de eisprong weer opgewekt kan worden!

Sorry moest ik even kwijt :oops:

Freynar, Secret Promise en Girly24 vinden dit leuk.
  2. Girly24

Girly24 Bekend lid

30 aug 2024
    569
    275
    63
    Vrouw

Jaaa ik ook zit pas op cd 5, vanaf 10 begin ik ermee.. vandaag komen de easy home ovu testjes binnen, eerste keer dat ik die probeer ben benieuwd..

3. SSWF

SSWF Actief lid

28 feb 2025
    115
    59
    28
    Vrouw
    Gelukkig maar. En nou hopen dat het de laatste keer wordt....

Mcjo vindt dit leuk.
  4. SSWF

SSWF Actief lid

28 feb 2025
    115
    59
    28
    Vrouw
    Hier nu menstruatie voorbij, dus ik kan me gaan focussen op de volgende 'stap'. Eisprong rond het weekend van 18-19-20 april. Nog zonder ovulatietesten of temperaturen. Misschien dat ik er volgende maand aan ga als het nu niet lukt, maar vind dat zo'n gedoe allemaal.

Freynar, Girly24 en Secret Promise vinden dit leuk.
  5. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.878
    2.731
    113
    Vrouw
    Ach, wat vervelend je angst voor naalden. Klinkt alsof je het best heftig hebt! Heeft de EMDR wel wat voor je kunnen betekenen hiermee? Wel super fijn dat je stressniveau lager is nu je Ovitrelle mag spuiten ipv Gonasi.. Alles wat je hiermee kan helpen is natuurlijk mooi meegenomen:thumup: Hopelijk voor de laatste keer en dan hierna gewoon zwanger!

6. Secret Promise

19 jul 2012
    2.878
    2.731
    113
    Vrouw
    Poeh, ik vond de tijd tussen mijn laatste menstruatie en m'n eisprong echt vliegen, maar sindsdien kruipt het weer:confused: En het is geeneens een nuttige ronde, dus wáárom kruipt de tijd?!:p Even tellen... nog 9 dagen tot m'n menstruatie. Kom maar door, hup:rolleyes:

7. Mcjo

Mcjo Lid

30 mei 2022
    97
    137
    33
    Vrouw
    Ja heel! Want voorheen als het woord 'naald' en 'prikken' voorbij kwamen werd ik al gigantisch misselijk! Nu kan ik er gewoon over praten, heb ik laatst een lapje kunnen naaien en kan ik een naald gewoon vasthouden.
    Het klinkt heel kinderlijk, I know, maar voor mij waren dat enorme stappen.
    Dat ik mezelf laat prikken zie ik al als een wonder. Nu laat ik het even over aan de exposure en als ik merk dat ik rustig blijf terwijl mijn man me prikt, wil ik het ook eens zelf proberen.
    Ik zou het vooral heel fijn vinden voor onze toekomstig(e) kind(eren). Dat mamma gewoon meekan naar de prikjes en ik niet mijn angst overbreng.
    Ooh zooo herkenbaar! Die dag duren jaaren soms! Kun je iets vinden om je een beetje af te leiden?

8. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.068
    4.574
    113
    Vrouw
    Wat ook niet helpt is dat je niet weet hoelang het nog duurt. Al zou je weten dat het in ronde 8 lukt kun je je daarop instellen. Aan de ene kant super frustrerend dat zwanger worden, maar aan de andere kant ook een bijzondere tijd en een bepaalde spanning die je op andere momenten weer soort van kan missen. Wat in ieder geval echt ontzettend fijn is, is dit forum ❤️

9. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.068
    4.574
    113
    Vrouw
    Jah.... Herkenbaar. En wat een domper om zeker te weten dat je ongesteld gaat worden. Kunnen dat maar gehad hebben en doooor....

10. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.068
    4.574
    113
    Vrouw
    Wat goed dat ze zo met je meedenken en vooral wat stoer dat je al zo ver gekomen bent!

Mcjo vindt dit leuk.
  11. Secret Promise

19 jul 2012
    2.878
    2.731
    113
    Vrouw
    Juist ontzettend knap dat je je angst zo onder ogen bent gekomen dmv therapie en nu nog steeds om jullie wens te bewerkstelligen! Klinkt helemaal niet kinderlijk:)

Jawel hoor, genoeg afleiding in m'n werk en kindjes gelukkig:D Moet zeggen dat ik al blij ben als ik straks menstrueer en de volgende ronde daadwerkelijk weer gestart is:thumup: En dat is dus eigenlijk al best snel weer!

Mcjo vindt dit leuk.
  12. Secret Promise

19 jul 2012
    2.878
    2.731
    113
    Vrouw
    Zo is het echt ja. Als je weet in welke ronde het zou lukken zouden we veel meer rust hebben:o: Al zou het ook wel de magie er een beetje afhalen.. inderdaad die spanning die je dan niet meer hebt..:rolleyes: Gelukkig hoeven we niet te kiezen en doet de natuur dit voor ons (af en toe met een helpend handje)!

13. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.068
    4.574
    113
    Vrouw
    Nou....... Ik heb recent bloed laten prikken ivm herhaalde miskramen. Er stond nog 1 waarde op volgt en de rest was niet afwijkend. De 3d echo was op het randje van wel of geen afwijkende vorm van de baarmoeder. Conclusie volgt nog wanneer de beelden door het hele team zijn bekeken. Nu is de laatste waarde bekend en blijkt de waarde die duidt op antifosfolipidensyndroom (APS) positief. Dat zou een verklaring voor de miskramen kunnen geven en mogelijk betekenen dat ik fraxi moet gaan spuiten en ascal moet gaan slikken na de positieve test. Maaaaaaaaar... Ze willen bij een positieve uitslag eerst na 12 weken bloedonderzoek herhalen om de diagnose definitief te stellen. Hun advies zal dan zijn 3 maanden niet zwanger worden :$ en eerlijk..... Die ruimte voel ik echt niet! Ik word over een paar maanden 39! Binnenkort een telefonisch consult waarbij is ga vragen of ze mij bij een zwangerschap binnen die 3 maanden niet als positief kunnen behandelen. De verhoogde waarde en al die miskramen na goede echo's zouden toch voldoende onderbouwing moeten geven.

14. SSWF

SSWF Actief lid

28 feb 2025
    115
    59
    28
    Vrouw
    Oh pfff dat snap ik dat je die ruimte niet voelt! Wat vervelend dat het zo lang duurt allemaal en het nog onzeker is. Wat is dan het risico als ze die spuiten gewoon proberen als het nog niet 100% zeker is?

15. SSWF

SSWF Actief lid

28 feb 2025
    115
    59
    28
    Vrouw

16. Freynar

Freynar Actief lid

30 dec 2024
    261
    219
    43
    Vrouw
    Wat jij met prikken hebt , heb ik met hechten.
    Piercing , tatoeages en bloedprikken geen probleem. Maar van hechten gaan m’n nekharen recht overeind.
    Had in m’n bevallingsplan ook duidelijk gezet ; als er gehecht moet worden niet zeggen gewoon doen.

M’n zoon is zondag avond onverwachts toch aan zijn enkel geopereerd. Maar wat een verademing dat hij nu pijnvrij is en gewoon kan slapen. Was zelf ook echt helemaal op door de gebroken nachten.

Mag er nu nog van genieten het doorslapen want volgens m’n berekening word ik morgen ongesteld.

Mcjo vindt dit leuk.
  17. Freynar

Freynar Actief lid

30 dec 2024
    261
    219
    43
    Vrouw
    Snap je gevoel!
    Zijn er bijwerkingen van het middel? Hoelang zou je het dan moeten gebruiken ?

18. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.068
    4.574
    113
    Vrouw
    Het zijn bloedverdunners, verwacht naast blauwe plekken niet veel bijwerkingen. Vanaf de positieve test gebruik je ascal en fraxi dacht ik, weet niet precies tot wanneer maar wel ver in de zwangerschap in ieder geval...

19. Girly24

Girly24 Bekend lid

30 aug 2024
    569
    275
    63
    Vrouw

Heey wat lees ik nou? Ben je toch zwanger? Proficiat!

20. Freynar

Freynar Actief lid

30 dec 2024
    261
    219
    43
    Vrouw
    Ja dankjewel !!

Had vorige week blijkbaar met een ovaluatie test lopen testen.:p
    Die dus negatief was.

Voel mij nu ook best wel beetje rot dat ik ergens ook blij was dat hij toen negatief was. Zwangerschap is zeker gewenst ! Daar niet van, maar was gewoon ff te veel.

Deel Deze Pagina