Ja samen zwanger zijn schept wel een band. Mijn nichtje is ook bezig maar ook en miskraam die 3 maanden duurde. Kans is groot dat we samen zwanger raken. Is toch wel leuk samen delen. Me schoonzus is dus ook zwanger...van twins. En haar relatie is korter dan de tijd wij bezig zijn met zwanger raken. Dus was gister ff flink gefrustreerd. Het zit vast voor ons allen in het verschiet maar duurt ff. Kan me voorstellen dat jouw klokje wel tikt. Hier maak ik me eral druk om en ben 32. Had ook totaal anders verwacht en al uit de luiers te zijn, maar ben nog jong genoeg. Tis nieuwbouw dus alles moet nog gebeuren. We zijn er straks zoet mee. Al maanden voorbereiding genoten. Nog 6 weken dan wonen we er! Vakantieplannen genoeg, maar eerst verhuizen
Mag ik aanschuiven? Ik ben nu een jaar bezig en kan het eigenlijk met niemand erover hebben. Wel heb ik voor Woensdag een gesprek met de fetiliteits arts staan, dus weet niet of ik hier dan wel hoor??
Ik hoop dat iedereen hier gauw zwanger mag zijn. Jullie hebben het allemaal verdiend. Hier loopt mijn vriendin (haar man en mijn man zijn al heeel lang beste vrienden) 9 dagen op mij achter. Wij krijgen beide een zoon en ze wonen 12 deuren verderop. Zo bijzonder en diep van binnen de ansgt dat het twee boefjes gaan worden die de buurt op stelten zetten haha. Tigermom welkom. Tuurlijk. Klets hier lekker mee. Tis soms frustrerend als er meiden in ronde 1, 2 of 3 zwanger raken in de normale nod lijsten. Hier begrijpen we elkaar. En gelukkig raken er ook meiden zwanger in deze groep en dan kunnen we oprecht blij voor elkaar zijn omdat we weten hoe het voelt Er kletsen meer meiden mee die inmiddels via ivf of iui bezig zijn dus je bent nog steeds welkom
Oh wat leuk dat jullie zo dicht op elkaar zwanger zijn. En ja misschien worden het ook wel beste vriendjes hahaha die veel uitvreten Dankje dat ik mee kan kletsen. Ik vind het stiekem wel spannend, dat gesprek met de fertiliteits arts. Vooral omdat ik niet weet wat ik moet verwachten haha..
welkom Tiger Mom! tuurlijk mag je mee kletsen! Sorry geen ervaring met een fertiliteitsarts. @ladylola: ook wel een goede afleiding. Lekker druk met het huis bezig zijn! Die vriende wonen ze nu 12 deuren verder op of straks in het nieuwe huis? Ja, bij mij tikt het klokje inmiddels oorverdovend.. aan de andere kant, ik ben dankbaar dat ik een mooie lieve zoon heb met mijn huidige partner. In mijn vorige relatie lag dit punt nogal gevoelig, maar ik ben nu blij dat ik met hem nooit kinderen heb gekregen. Dus als als het niet meer lukt, dan heb ik er vrede mee. Wat niet wil zeggen dat we een ronde onbenut laten
Kyra dat zijn vrienden van ons we wonen in dezelfde straat en beide in verwachting van een zoontje met 9 dagen verschil in de zwangerschap. Ik kan me voorstellen dat het spannend en eng is omdat het nieuw is. Ik kan je daar helaas ook niet bij helpen omdat ik het niet nodig heb gehad. Maar voor velen is het toch een stapje dichterbij een kindje.
Welkom tigermom! Bij ons was de eerste afspraak gelijk een soort controle. Wij hadden een vragenlijst moeten invullen en die werd besproken en er werd bij mij een inwendige echo gemaakt. Daarna moest ik bloed prikken op mijn schildklier ( zaad van vriend en prikken op chlamydia had huisarts al gedaan) Een week later de uitslag dat alles goed was en we het nog een half jaar zelf moesten proberen Ik vind deze ronde het wacht bankje zo lang duren! Ben pas 6dpo. En omdat het zo lang duurt ( omdat ik anderhalf week vakantie heb ) ga ik overal opletten. Gisteren de hele dag een wat zeurend gevoel. Vanmorgen/vanacht heel misselijk en gevoel dat het in me keel zat. Maar lijkt me allemaal veel te vroeg voor symptomen haha.
6 dpo is inderdaad wel vroeg voor symptomen maar je weet het nooit. Er zijn meiden die het vanaf de eisprong wetrn / voelen. Helaas kan het zoveel zijn dat het nu nog niks zegt ik duim voor je dat het eindelijk raak is
Ik duim voor je clara! Helaas is ook mijn ervaring dat al die pijntjes en symptomen niets zeggen... Maar wie weet is het deze ronde jouw ronde!! *keep fingers crossed*
Ja ik heb altijd al zo veel gevoeld, maar deze maand weer en dan weer net iets anders dan anders.. Zucht.. Ik hou me zelf niet voor dat het symptomen zijn want dan valt het ook weer zwaar tegen als ik ongesteld word. Wel heb ik al een heel goed gevoel al vanaf de hsg, maarja dat zegt nog niks natuurlijk! Het is nog 'even' 9 dagen wachten
Wel fijn dat je sinds je hsg een positief gevoel hebt. Laten we hopen dat dit ook een positief effect heeft op je zwangerschaps wens Die 9 dagen gaan vast voorbij als een slome slak
Vandaag bij de feriliteitsarts geweest. Echo gehad en mn baarmoedermond/baarmoeder/ eierstokken zagen er goed uit. Nu mn man zijn zaad testen en als dat goed is gaan ze in overleg. De arts gaf aan dat het dan waarschijnlijk een buik foto en/of kijkoperatie wordt, omdat ik in het verleden chlamydia heb gehad van mijn huidige man (niet oordelen haha). Dit was wel voor mijn eerste zwangerschap maar hij wil uitsluiten dat er geen verklevingen zijn e.d. Dus we gaan het zien. Over 3 weken heb ik de volgende afspraak.
En oja, ik moest stoppen met ovulatietesten en temperaturen want dat vond ie absoluut niet nodig. Ik zou er alleen maar zorgen Door krijgen en de seks zou en een moetje Door worden. Dat wou die mn man niet aandoen hahaha.. Hele leuke man overigens die gyn.
Hoi Tigermom, Ik hoor eigenlijk niet in dit topic haha sorry ik breek eventjes in! gaan nu net pas de 4e ronde in.. maar ik las je berichtje.. wat vervelend dat het bij jullie langer duurt, hoop dat het snel raak is (voor iedereen natuurlijk in dit topic!) Maar schrok wel een beetje van wat je schreef. Ik heb zelf ook chlamydia gehad en geen flauw idee hoelang ik daar mee rond heb gelopen.. vind het best een eng idee! Is de kans redelijk groot dat je daarvan verklevingen krijgt dan?
Geen idee eigenlijk. De gyn vond het wel aannemelijk als je al een langere tijd probeert zwanger te raken, en geregeld klust, en het lukt niet dat er dan eventueel Door de chlamydia verklevingen zijn gekomen. Dit omdat chlamydia en je eileiders absoluut niet met elkaar overweg kunnen.
Het hoeft niet, maar het kan wel degelijk van invloed zijn. Er zijn geen cijfers bekend van de invloed op de vruchtbaarheid, mede omdat dit van meerdere factoren afhankelijk is. Zie bijvoorbeekd: https://www.soapoli-online.nl/posts/view/chlamydia-ben-ik-nu-onvruchtbaar#.VyonKISyOko.
Het heeft er dus wel mee te maken of je ook een ontsteking hebt gehad aan de eileiders e.d. Ik had vaak hevige buikpijn voor we erachter kwamen dat de oorzaak Chlamydia was. Geen koorts o.i.d., maar toch is de buikpijn wel de reden dat mn gyn het uit wil sluiten. Zegt dus niet dat iedere vrouw onvruchtbaar raakt. Interessant om te lezen.
Wel fijn dat het er op het eerste gezicht goed uitziet. In dit topic oordelen we niet hoor meid maar wel rot dat dat het kan leiden tot verklevingen Hopelijk valt het mee en hopelijk is de kwaliteit van het zaad goed