Ja prima Dora dank je wel. Vandaag 10 weken. Weer een mijlpaal. Balen Kyra van je witte test! Lange cyclus dan nu.....
@kyra balen.. Ik heb gister de laparoscopie gehad Moest me om 8.45 melden. Toen ik op de afdeling kwam zei ze dat ze al gebeld hadden en dat wanneer ik opgenomen was gelijk door mocht! Dus ik denk dat ik rond half 10 al werd weggereden, infuus werd geprikt en rond kwart voor 10 werd ik naar de OK gebracht. Gelukkig mocht ik tot het einde mijn bril op houden, kan ik tenminste nog iets zien! Heb zo lekker geslapen! Eerste wat ik zei toen ik wakker was ze vroegen hoe het ging was dat ik nog moe was 😂 hoorde dat alles goed was gegaan, was 1 malig gecatheteriseerd maar dat was tijdens de operatie dus gelukkig niks van gemerkt! Was om 11 uur alweer klaar en wakker en terug op de afdeling. En zag dat ik 2 wondjes had. Om half 5 kwam de arts pas langs met de uitslag. De eileiders liepen mooi door, zitten niet dicht. Baarmoeder, eierstokken en eileiders zagen er goed uit. Rondom ook zoals darmen, lever, maag enz. Wel was er 1 kleine afwijking achter de baarmoeder zitten 2 banden vast aan de baarmoeder rechts was mooi glad, maar links zag eruit alsof het straks getrokken was. Dit kon duiden op endometriose achter die band, maar dan in een hele milde vorm. Maar dit zou geen reden zijn waarom het niet zou moeten lukken. Gister wel heel veel laat van het koolzuurgas wat ze in je blazen.. Alleen wanneer ik stil lig of zit voel ik het niet. Naar de wc lopen is al te ver en dan voelt het alsof er een olifant op me borst zit.. Plassen doet ook zeer, dat trekt namelijk wanneer die blaas leeg is. En mijn darmen zijn weer is van slag! Heb weer darmkrampen, maarja ze zijn natuurlijk bezig geweest en de medicatie slaat ook op me darmen! Vandaag gaat het iets beter alleen trekken de hechtingen heel erg
Clara het is allemaal wat zeg. Gelukkig wel een goede uitslag dat eigenlijk niets in de weg zou moeten staan. Heeft het je gerust gesteld? Hopelijk knap je snel op! Dan met ivf beginnen toch? Succes meid en ik duim dat het snel raak is voor jullie!
@goodlife: ruim 10 weken al weer! Dat begint er op te lijken. Wanneer heb je de termijn echo? @dora: hoe is het bij jou? Inmiddels al weer een terug plaatsing gehad? Met die lange weg bedoelde ik jou en Clara en LadyLola en Izie ,en alle anderen die al zo lang moeten wachten,absoluut ook! Want jeetje jullie krijgen het ook niet kado! @clara: hoe is het nu met je? Opgelucht dat alles in orde lijkt? Of? @hier nog geen teken van menstruatie en gisteren weer omowit getest. Stom lichaam!
Ik heb 11-10 de termijnecho. Spannend! Jemig wat een lange cyclus heb je nu zeg. Nog niet eerder gehad na km toch? Vreselijk die onzekerheid!
Ach clara vervelend dan he. Ik had een mega opgeblazen buik erna en dat gas voelde ik in mijn schouder. Had echt paar dagen nodig voor herstel hoor. Dus neem je rust. Ik had het ook toen ik wakker werd nou voel me prima, lekker geslapen hahaaha maar dag erna boem. Kyra jeetje wat spannend dan he. Hier vandaag ongesteld geworden dus mag gaan prikken woensdag.
Zie de berichten nu pas! Ja op zich wel blij dat er niks gevonden is, wat het zwanger worden nu in de weg staat! Alleen heb ik wel vragen over de endometriose voor in de toekomst.. Over IVF heb ik nog niks gehoord.. Weet alleen dat het in gang gezet is. Maar wanneer hoe of wat geen idee.. Verwacht pas in 2017 er mee te kunnen beginnen
net toch ongi geworden! maar goed, fijn dat ik duidelijkheid heb en op naar de volgende ronde, toch maar weer aan de ovulatietesten...
Ha meiden, Ik kijk hier nog steeds af en toe, wat ontzettend shit dat het nog niet is gelukt bij jullie... Hopelijk zie ik hier snel weer eens leuk nieuws staan, ik hoop het voor jullie allemaal!
Hier begonnen met de eerste IUI...nu pas. Al 10 maanden in zkh, lachja. Nou woensdag meting en verwacht maandag of dinsdag de eerste inseminatie. Ben heel benieuwd. Bij IUI ben ik toch altijd zo van het moet de eerste keer meteen lukken anders zijn de keren erop ook tevergeefs. Maar goed ik ga er blue in. We zien wel waar het schip strandt. Hier blijft het wel bij IUI. Ik ga niet verder met IVF, omdat ik dan weer een operatie moet. Ik kan zwanger worden, maar goed nu zwanger blijven. Ik ga dit woensdag ook bespreken of ze niet bloedonderzoek moeten doen. Al 2 x mk en moeilijk zwanger worden. Wie weet vecht mijn lichaam tegen het eitje zeg maar.
Dapper besluit om het bij IUI te laten! Ga echt ontzettend voor je duimen dat het gaat lukken meid. Hier ondertussen al een week aan het spuiten voor de eerste IVF poging, dinsdag uitgangsecho en als die goed is mogen we beginnen met stimuleren... Spannend maar ben dr klaar voor! Tijd voor actie
Izie ik kan zwanger worden, maar duurt enorm lang en alle drie de keren was er wat. Ik snap dat jij er nu alles aan gedaan wil hebben om een keer zwanger te mogen zijn. Ik zou hetzelfde doen. Ik wil liever zorgen dat de IUI lukt. Ik wil voor die twee miskramen kijken of zij mij infusen gaan geven, die mijn immuunsysteem min of meer stil leggen. Ik heb het idee dat mijn lichaam vecht tegen mijn eitje. Hoe is het anders mogelijk? Ik snap in jouw situatie dat je door gaat, want je bent nog niet eens zwanger geraakt. Je wil het gewoon proberen en hopen dat IVF je gouden ticket is. Ik heb al zoveel pech gehad op dit gebied. Mijn dochter na 2,5 jaar proberen, geboren met een levensbedreigende afwijking. Tis allemaal goed afgelopen, maar nu ben ik alweer 2 jaar onderweg ben. Operatie, 2 miskramen en geen garantie hebben dat me volgende kindje überhaupt gezond is. Inmiddels leef ik als een robot, maar ik moet mezelf realiseren dat er een reden is waarom wij geen goede match zijn. Als ik nog een kindje met een afwijking krijg, of weer een miskraam ook dat zal ik beiden weer doorstaan. Maar mijn karakter verbitterd en daar heeft niemand wat aan. En als kindje weer wat mankeert...tjah kan ik maar een iemand de schuld geven en dat ben ik zelf.
@Izie: hoe was de uitgangsecho? @Ladylola: hoe was de meting bij jou? @goodlife: vandaag termijnecho toch?? Duim duim duim!!!! @clara: hoe is het met jou? @CiDa: dank je wel! alles bij jullie goed?
wat fijn goodlife!! Mijn uitgangsecho was goed gelukkig. De cyste is weg, wat een opluchting. Vanaf morgen gaan we beginnen met stimuleren, en vanaf a.s maandag beginnen de follikelmetingen, super spannend maar ben blij dat t eindelijk zover is. Raar idee dat eind volgende week de punctie misschien al kan zijn Hoe gaat het met jou Kyra?
@Kyra: De ivf is me eigenlijk goed meegevallen... De hormonen waren voor mij lichamelijk en mentaal beter te doen qua bijwerkingen dan tijdens de iui. Op zich had ik ook het idee dat we met iui weinig kans maakten, dus ik had er niet zoveel hoop op. Wat wel zo is, is dat de teleurstelling na een mislukte poging eens zo groot is. Je weet dat je een 'levend' embryo terugkrijgt en als dat dan niet verder gaat in een zwangerschap, is dat alsof die embryo gestorven is. Althans, zo voelde ik het toch. De ups en downs zijn groter en volgen elkaar in sneltempo op. Hier... Ik heb 2 oktober een terugplaatsing gehad van 2 cryo's, beiden waren meteen goed ontdooid, dus dat was al een eerste stap overwonnen! Eentje was ver voor op zijn ontwikkeling en was dus uitermate goed, de andere was 'normaal' voor zijn leeftijd, maar dus ook prima... Eind vorige week kreeg ik symptomen en ik heb heel dom getest op zaterdag om te kijken of er nog veel pregnyl in mijn lichaam zat. Was niet van plan om de dagen nadien te testen, maar heb het om één of andere reden (vraag me echt niet dewelke!) zondag opnieuw getest en de test leek op te lopen... Ik ben dagelijks blijven testen en vandaag had ik een mooie positieve test en clearblue 1-2 weken in handen. Morgen officieel de bloedname in het ziekenhuis, maar voor nu zit het dus wel goed. Denk dat ik morgen pas officieel ga kunnen geloven dat het echt zover is; ik kan het nu nog helemaal niet vatten, terwijl de symptomen duidelijk aanwezig zijn... Morgen nog maar even afwachten! Hopelijk voor de dames die nog altijd aan het wachten zijn binnenkort ook positief nieuws!