He Dora, ik gebruik inderdaad nog steeds medicatie en inprincipe zijn ze veilig. Wel moet ik bij een evt zwangerschap met de medicatie stoppen rond de 26ste week. Verder kan ik verminderd vruchtbaar zijn door de medicatie. Is de epilepsie bij jou rustig? Ik ga vanavond even de hele topic terug lezen.
Welkom nieuwe damens! @ lace en laurazoey, fijn dat jullie je ei (bijna) hebben gevonden! Mijn temp wordt de afgelopen 2 dagen steeds weer iets hoger.. Wel 45 min(gister) en 30 min (vandaag) later getempt want mijn wekker ging niet af. Dus ik ga vanaf vandaag toch maar beginnen met ovulatie testen voor de zekerheid. Slik deze maand ook voor het eerst monnikspeper, en weet ook niet wat die met me lichaam doet dus misschien een heel vroeg ei?
@Smurffin: Mijn epilepsie is nu al meerdere jaren onder controle hoor. Heb het op mijn 20 plots gekregen en tot mijn 23 heeft het op en af gegaan omdat we niet de juiste combi van medicatie voor me vonden. Sindsdien loopt alles goed, geen aanval meer gehad de laatste 3-4 jaar. Sinds juli vorig jaar heb ik mijn medicatie verlaagd en alles blijft zoals het voordien was, dus dat is goed! In oktober ga ik weer op jaarlijkse controle (het is alweer een jaar geleden dat we toestemming kregen van de neuroloog!) en dan zullen we zien, maar ik heb er geen last meer van, dus ik veronderstel dat alles in orde is... of toch stabiel. Stoppen met de medicatie was hier ook geen optie (een epilepsie-aanval zou meer schade kunnen aanrichten tijdens een zwangerschap dan de dosis medicatie die ik neem)... Dus ik moet de lage dosis blijven doornemen en dan maar hopen dat bij een zwangerschap het kindje gezond is! @Eitjes die eraan komen: Veel plezier gewenst dames! @Clarajilla: Ben benieuwd naar de monnikspeper, hopelijk doet hij zijn werk goed!
Jeetje wat een heftige diagnoses voor jullie zelf dora en smurffin. Fijn dat alles wel nu wel goed gaat. Maar ja nu nog gezond zwanger worden. Is toch een keer niet teveel gevraagd😩 Kyra ik hoop het voor je. Maar zo herkenbaar dat je overal wat in gaat zien. Terwijl ik ben best nuchter hoor, maar soms😳😳 Lace en laura goodluck! Veel dansplezier🎉🎉🎉 Man moet weer 15 dagen wachten tot me ei en dan nog 12 dagen voogende nod. Verwacht me volgende nod 15 oktober!
Hallo dames, Bah een negatieve test en heftige verhalen. Hier bruinverlies . Wel vroeg weer, ben benieuwd hoe snel het doorzet
Kyra misschien was die negatief omdat je pas laat op de dag getest hebt. Mocht het uitblijven dan misschien morgen ochtend nog een testje wagen?
Jammer Kyra hoop dat het toch weg blijft en dat je straks positief test. Tja leuk is het niet maar we gaan door we blijven optimistisch. Maar maandag gaat er wel even een belletje naar de huisarts voor een doorverwijzing.
Zo even het hele topic terug gelezen maar wat een heftige verhalen😪 tuurlijk ben ik blij als iemand zwanger raakt, maar ik ben extra blij als het iemand is die al erg lang bezig is. En elke maand de teleurstelling als de rode duivels weer langs komen bah. Voetstap jij had deze ronde een iui toch? Hoe is het gegaan? Anneliesje waar in noord Nederland kom je vandaan? Ik woon in een dorp vlakbij Groningen Dames ik ben blij dat er zo'n topic is waar we elkaar kunnen steunen! De twee zwangere dames van harte🎉
Goedemorgen dames! Wat een gezellig geklets hier de afgelopen dagen! Ik was even van de radar, maar schrijf graag weer mee. Ik zit zo ongeveer op nod. Afgelopen dagen omowitte testen, en nu ongikrampen dus het is wachten op de duivels. Ik ben wat in de war en down, aangezien we deze week te horen hebben gekregen dat mijn vriend mogelijk een erfelijke ziekte heeft. Het maakt alles wat al moeilijk was nog veel moeilijker en complexer. Zucht, ik ben zo toe aan wat positiefs! Sorry voor deze ego klaagzang Voor de ei-zoekers: fijne wipweken! Voor de od-vrezers: we duimen voor Nods! Voor de rode rakkers: dit was nog niet ons kindje, dus maak die baarmoeders maar lekker schoon voor een mini mensje in de volgende ronde!
Hey meiden, mag ik miss ook hier mee kletsen? Wij hebben een zoontje, bijna 2, toen net een eerste afspraak bij een gyn. staan en toen toch zwanger! Nu alweer in ronde 13 voor een tweede, en afgelopen week de vragenlijst terug gestuurd naar het zh, waar we dus toch een afspraak gaan krijgen. Veel van de meiden waar ik toen tegelijk zwanger mee was, zijn inmiddels zwanger van de 2e, ik gun het iedereen, echt, maar het steekt ook een beetje. Wij hebben niemand verteld dat we bezig zijn voor een 2e en het niet zo wil, bij de eerste ook niet gedaan, dus het is fijn om hier op het forum dat te kunnen. Heb een beetje vluchtig terug gelezen, maar zodra ik wat meer tijd heb, ga ik dat wat uitgebreider doen!
Goh Hanna, Dat moet wel even schrikken zijn van je vriend. Veel moed gewenst! En je mag heus al wel eens klagen hé, je bent niet de enige die al eens een dipje heeft hoor! Als je iets kwijt wil, doe dat gerust, geen schaamte! En ook wat de rode duivels betreft, ik hoop dat je ongelijk hebt en dat ze wegblijven! Je afsluiter voor de andere dames vind ik trouwens wel hilarisch
Ff korte update: Nog steeds niet ongi.. Voel ook geen menstruatiekrampen. Weeïge gevoel is ook weg. Morgenochtend test ik opnieuw.. Duimen maar!!
Sorry even een paar dagen niet actief geweest op het forum even tijd voor mezelf genomen en wat afstand en tot mezelf komen door mijn klachten begon ik iets te veel hoop te krijgen dat ik toch zwanger zou zijn dus toen ik een dag na mijn nod toch ongi werd is dat een klap geweest weer en moest ik even van bijkomen ben in het verleden depressief geweest dus moet goed op mezelf blijven letten dat ik het niet weer word wat erg moeilijk is in deze situatie we zijn al 2 jaar bezig en nog is het ons niet gegund daar heb ik het erg moeilijk mee. Maar er speelde nog iets een hele goede vriendin van ons was zwanger van haar 2e (ook weer ongepland) en ze hebben te horen gekregen bij de laatste controle dat er geen hartslag was en dat hun kindje vermoedelijk al een paar weken levenloos is nu afwachten wanneer/of haar lichaam het kindje afstoot en ze een miskraam krijgt Ze staan er gelukkig goed en realistisch in en dat ze al een kleintje van net een jaar hebben scheelde ook zei ze die vraagt al hun aandacht natuurlijk, heb d'r wel gewaarschuwd goed aan zichzelf te denken en de tijd te nemen om het te verwerken en te rouwen want ze heeft toch een ruime 3 maand een levend wondertje in haar buik gehad het is in 4 weken tijd gebeurd bij de 1e echo/controle was alles goed en bij de 2e was het kindje overleden.
Wat toevallig mijn nod is ook de 15e hopen dat het deze ronde wel raak is voor ons en de rest hier die nog niet zwanger zijn en ongi zijn geworden
NOD lijst september/oktober 2015 6+ 8 t/m 15 september: (1) 12 september, Clarajilla, 23 jaar, 1ste kindje, ronde 10 16 t/m 23 september: (4) 18 september, voetstap, 2de kindje, 35 jaar 18 september, Kyra 77, 38 jaar, 2de kindje, ronde 9 20 september, Hanna83, 32 jaar, 1ste kindje, ronde 17 (bbz ronde 8) 22 september, annneliesje, 32 jaar, 2de kindje, ronde 16 (bbz nov 2014) 24 t/m 30 september: (2) 27 september: Dora26, 27 jaar, 1ste kindje, ronde 9 28 september: Tessss, 35 jaar, 1ste kindje ronde 16 1 t/m 7 oktober: (2) 2 oktober, Laurazoey, 27 jaar, 1e kindje ronde 7 4 oktober, Lace, 28 jaar (dan 29), 1e kindje, ronde 8 8 t/m 14 oktober: (1) 14 oktober, Smurffin, 28jaar, 2e kindje, ronde 9 15 t/m 21 oktober (2) 15 oktober, wens86, 29 jaar, 1e kindje, ronde 8 van mmm 15 oktober, Ladylola, 31 jaar, 2de kindje, 14de ronde. Datumloos: (3) Dubbeltje, 1ste kindje, ronde 8 (mk ronde 3) Roosje35, 1ste kindje, ronde 20 (mk ronde 9) j010, 30 jaar, 1ste kindje ronde 11 Buiten de lijst: (0) Totaal: 15 Zwanger (2), Ongesteld (1), MMM (1), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR of vul de lijst zelf aan met je: naam, leeftijd, ronde, en hoeveelste kindje. En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. NIET KOPIËREN! DAT WERKT NIET! (Haal Quote boven en onderaan weg met het kopiëren, dan werkt het wel)
Zo heb gelijk de nodlijst even bijgewerkt en ladylola heb van jou ook gelijk aangepast naar je nieuwe nod Succes weer voor alle dames die in de nieuwe ronde zitten en voor de dames op het wachtbankje ik duim heel hard voor jullie Hoop dat deze lijst hier gauw volledig roze word
NOD lijst september/oktober 2015 6+ 8 t/m 15 september: (1) 12 september, Clarajilla, 23 jaar, 1ste kindje, ronde 10 16 t/m 23 september: (3) 18 september, voetstap, 2de kindje, 35 jaar 18 september, Kyra 77, 38 jaar, 2de kindje, ronde 9 20 september, Hanna83, 32 jaar, 1ste kindje, ronde 17 (bbz ronde 8) 24 t/m 30 september: (3) 24 september, annneliesje, 32 jaar, 2de kindje, ronde 16 (bbz nov 2014) 27 september: Dora26, 27 jaar, 1ste kindje, ronde 9 28 september: Tessss, 35 jaar, 1ste kindje ronde 16 1 t/m 7 oktober: (2) 2 oktober, Laurazoey, 27 jaar, 1e kindje ronde 7 4 oktober, Lace, 28 jaar (dan 29), 1e kindje, ronde 8 8 t/m 14 oktober: (1) 14 oktober, Smurffin, 28jaar, 2e kindje, ronde 9 15 t/m 21 oktober (2) 15 oktober, wens86, 29 jaar, 1e kindje, ronde 8 van mmm 15 oktober, Ladylola, 31 jaar, 2de kindje, 14de ronde. Datumloos: (3) Dubbeltje, 1ste kindje, ronde 8 (mk ronde 3) Roosje35, 1ste kindje, ronde 20 (mk ronde 9) j010, 30 jaar, 1ste kindje ronde 11 Buiten de lijst: (0) Totaal: 15 Zwanger (2), Ongesteld (1), MMM (1), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR of vul de lijst zelf aan met je: naam, leeftijd, ronde, en hoeveelste kindje. En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. NIET KOPIËREN! DAT WERKT NIET! (Haal Quote boven en onderaan weg met het kopiëren, dan werkt het wel)