Smurffin ... ja.. het geeft geen fijn gevoel, zo'n bericht. Maar.... ik begin het steeds minder zwaar te zien.. Klopt Kyra77... het voelt naar, maar aan de andere kant: er zijn ook dames waar niks "mis" mee is, maar die op de natuurlijke manier ook niet zwanger worden. Dan is het ook erg vervelend, want dan kunnen & willen ze er ook niks aan doen... Langzamerhand word ik weer een beetje mijn vrolijke zelf. Via priveberichten en internetzoektochten ben ik toch wat wijzer geworden. Veel succesverhalen en positieve ervaringen gelezen en volgens mij is het eerste deel (met de medicatie) nog heel goed te doen. Hopelijk mag ik daar dan mee beginnen. Kleine stapjes zetten, om een groot resultaat te bereiken. Dat zou fijn zijn! (natuurlijk ben ik mij ook erg bewust van de minder succesvolle verhalen)..
We gaan voor een goede uitkomst SJ86! Ik lees ook vaak dat bij sommige de medicatie goed aanslaat, daar gaan we gewoon voor! Wat naar Dora! *knuffel*
NOD lijst september/oktober 2015 6+ 8 t/m 15 september: (1) 12 september, Clarajilla, 23 jaar, 1ste kindje, ronde 10 16 t/m 23 september: (3) 18 september, voetstap, 2de kindje, 35 jaar 18 september, Kyra 77, 38 jaar, 2de kindje, ronde 9 20 september, Hanna83, 32 jaar, 1ste kindje, ronde 17 (bbz ronde 8) 24 t/m 30 september: (3) 24 september, annneliesje, 32 jaar, 2de kindje, ronde 16 (bbz nov 2014) 25 september: Dora26, 27 jaar, 1ste kindje, ronde 9 28 september: Tessss, 35 jaar, 1ste kindje ronde 16 1 t/m 7 oktober: (2) 1 oktober, Lace, 28 jaar (dan 29), 1e kindje, ronde 8 2 oktober, Laurazoey, 27 jaar, 1e kindje ronde 7 8 t/m 14 oktober: (1) 14 oktober, Smurffin, 28jaar, 2e kindje, ronde 9 15 t/m 21 oktober (2) 15 oktober, wens86, 29 jaar, 1e kindje, ronde 17 (ronde 8 mmm) 15 oktober, Ladylola, 31 jaar, 2de kindje, 14de ronde rond 15 oktober, CiDa84, 31? jaar, ? kindje, ronde 12 19 oktober, Kyra 77, 38 jaar, 2de kindje, ronde 10 22 t/m 31 oktober (1) 23 oktober, Dora 26, 27 jaar, 1ste kindje, ronde 10 Datumloos: (4) Dubbeltje, 1ste kindje, ronde 8 (mk ronde 3) Roosje35, 1ste kindje, ronde 20 (mk ronde 9) j010, 30 jaar, 1ste kindje ronde 11 SJ86, 29 jaar, 1e kindje, ronde 8 (22/9: diagnose PCOS) Buiten de lijst: (0) Totaal: 17 Zwanger (3), Ongesteld (5), MMM (1), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR of vul de lijst zelf aan met je: naam, leeftijd, ronde, en hoeveelste kindje. En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. NIET KOPIËREN! DAT WERKT NIET! (Haal Quote boven en onderaan weg met het kopiëren, dan werkt het wel)
Balen Dora, hopelijk hebben je pendels gelijk aankomende maand! @ sj, ik ga ervan uit dat het ook bij jou goed aan zal slaan de medicatie Ik heb de laatste tijd niet zoveel gereageerd, kon me er niet toe zetten om uitgebreid te reageren. Wel iedere dag meegelezen. Voelde me de laatste weken anders, niet mezelf en snel down. Gaat nu wel weer beter gelukkig! Heb mezelf veel kunnen afleiden met spelletjes en serie kijken en werken haha. Ik wacht nog steeds op me ei vandaag op cd 15 en verwacht me ei weer op cd18. Ben benieuwd deze maand! Ik mag nog op datumloos trouwens Clarajilla, 23 jaar,11de ronde, 1e kindje
Dag dames! Mag ik me hier ook melden (en op de lijst). Ik heb me hier aangemeld omdat ik er moeilijk over kan praten met mensen die niet in dezelfde situatie zitten. Wij proberen inmiddels al 16 maanden om zwanger te worden, helaas zonder resultaat tot nu toe. Ik ben 26 jaar en we gaan voor een eerste kindje. We proberen zwanger te worden vanaf eind april 2014. Begin 2015 ben ik bij de huisarts geweest omdat ik maar niet zwanger werd en ook onregelmatig menstrueerde. Omdat de arts PCOS vermoedde heb ik na een bloedonderzoek direct een doorverwijzing gekregen voor de gynaecoloog. Ik kon in april 2015 terecht en daar werd met een echo vastgesteld dat ik inderdaad PCOS heb. De arts wou me geen middel geven om een cyclus op te wekken. Ik moest eerst natuurlijk een menstruatie hebben gehad voordat ik mocht starten met Clomid. In juli 2015 ben ik gestart met de Clomid en moest in de eerste ronde op dag 10,12,14,16 komen voor een echo. De Clomid had goed gewerkt en mooi groot eitje die op nu elke ronde op dag 14-15 springt. Baarmoederslijmvlies was goed en op dag 21 goede Progesteron waarde. Mijn vriend is ook gecontroleerd en hij heeft gelukkig goede zwemmers. Helaas tot op heden nog steeds geen zwangerschap en ook nog nooit zwanger geweest. In het begin vond ik het jammer en dacht, ach volgende maand nieuwe ronde, nieuwe kansen maar sinds paar maanden maak ik me er heel druk om en ben ook heel verdrietig. Het lijkt niet voor ons te zijn weggelegd. Ik hoop dat ik met jullie mee mag praten.
Welkom bijtje Gisteren was mijn ovulatietest nog heel erg negatief. Vanmiddag na een dag shoppen met mijn schoonmoeder weer gestest en hij was al best donker! Dus net weer getest en hij is bijna even donker als de controle streep! Wauw en dat op cd15, had hem pas op cd18 verwacht. Lang geleden dat ik weer ei op cd15 had! Dus zo maar aan de slag Ik verwacht dag die morgen weer lichter is want kan pas na mijn werk om 17.00 weer testen
Inderdaad clarajilla... hoppa! Aan de slag hihi.. en hoop ook dat het goed aanslaat bij mij... spannend! Lace.. laten we inderdaad maar van het positieve uitgaan! Negatieve gevoelens zijn voor later Eerst hoop ik dat het nu gewoon nog raak is zonder de medicatie.. en anders ga ik vol goede moed de eerste stap van de MMM in.. Welkom Bijtje! Ik begrijp je gevoel... het is soms ook zo oneerlijk... de een lijkt al zwanger te worden na een zwoele blik...en voor anderen is het een jarenplan.... Het lastige vind ik zelf dat er om mij heen al zoveel zwangeren zijn sinds wij bezig zijn..... zelfs al een paar kids geboren... pff.. moeilijk!
Hoi dames, Ik zou ook graag meeschrijven. Ik ga dan wel pas de 6e ronde in, maar het is dan ook pas de 6e ronde in geheel 2015. Bovendien was de kinderwens er al sinds oktober 2014 maar toen had ik geen cyclus / eisprong dus die heb ik ook niet meegeteld. Even een toelichting. Sinds mijn eerste ongesteldheid 1/2 x per jaar ongesteld tot aan het starten met de pil. Na het stoppen met de pil in 2009 weer 3/4 x per jaar ongesteld. Sommige cyclussen duurden langer dan 6 maanden. M.i.v. 2015 lijkt er wat veranderd, heel gek en weet niet precies waardoor het komt. Zoals je ziet in mijn handtekening wel degelijk een fikse verbetering. Maar de laatste ronde was al weer 73 dagen. Het ontmoedigt me wel. Nu ben ik bezig met een soort dieet, dit houdt in dat je vrijwel geen koolhydraten en suikers eet. Volgens het boek; afvallen doe je zo van Henriet Verkoelen of zoiets, zou ik onder het type kunnen vallen wat zij insuline gevoelig noemt. En zij claimt dat je hierdoor mogelijk problemen kunt ervaren met je eisprong, en dat door het aanpassen van je eten je deze kunt verbeteren. Hier dan toch weer wat hoop dat dit wellicht lukt, en hoop dan ook wat eerder een eisprong te vinden. Ik houd mijn temperatuur bij, ik gebruik ovulatie testen en check de stand van mijn baarmoedermond plus de afscheiding. Ofwel ben er iets te veel mee bezig. Binnenkort kan ik gelukkig wel een uitnodiging ontvangen van het ZKH voor verder onderzoek. Succes allemaal dames, voeg mezelf toe op de lijst.
NOD lijst september/oktober 2015 6+ 16 t/m 23 september: (3) 18 september, voetstap, 2de kindje, 35 jaar 18 september, Kyra 77, 38 jaar, 2de kindje, ronde 9 20 september, Hanna83, 32 jaar, 1ste kindje, ronde 17 (bbz ronde 8) 24 t/m 30 september: (3) 24 september, annneliesje, 32 jaar, 2de kindje, ronde 16 (bbz nov 2014) 25 september: Dora26, 27 jaar, 1ste kindje, ronde 9 28 september: Tessss, 35 jaar, 1ste kindje ronde 16 1 t/m 7 oktober: (2) 1 oktober, Lace, 28 jaar (dan 29), 1e kindje, ronde 8 2 oktober, Laurazoey, 27 jaar, 1e kindje ronde 7 8 t/m 14 oktober: (1) 14 oktober, Smurffin, 28jaar, 2e kindje, ronde 9 15 t/m 21 oktober (4) 15 oktober, wens86, 29 jaar, 1e kindje, ronde 17 (ronde 8 mmm) 15 oktober, Ladylola, 31 jaar, 2de kindje, 14de ronde rond 15 oktober, CiDa84, 31? jaar, ? kindje, ronde 12 19 oktober, Kyra 77, 38 jaar, 2de kindje, ronde 10 22 t/m 31 oktober (1) 23 oktober, Dora 26, 27 jaar, 1ste kindje, ronde 10 Datumloos: (6) Dubbeltje, 1ste kindje, ronde 8 (mk ronde 3) Roosje35, 1ste kindje, ronde 20 (mk ronde 9) j010, 30 jaar, 1ste kindje ronde 11 SJ86, 29 jaar, 1e kindje, ronde 8 (22/9: diagnose PCOS) Clarajilla, 23 jaar,11de ronde, 1e kindje Guusje99, 32 jaar, 2e kindje, ronde 6 Buiten de lijst: (0) Totaal: 20 Zwanger (3), Ongesteld (4), MMM (1), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR of vul de lijst zelf aan met je: naam, leeftijd, ronde, en hoeveelste kindje. En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. NIET KOPIËREN! DAT WERKT NIET! (Haal Quote boven en onderaan weg met het kopiëren, dan werkt het wel)
Welkom Guusje.... Fijn dat je voor het onderzoek binnenkort naar het zkh mag. Geeft toch weer wat meer zicht op kansen...lijkt mij! Succes!! Zelf ben ik 10 kilo afgevallrn in 10 weken door een koolhydraatarm dieet. Nu al paar weken op hetzelfde gewicht gebleven door de balans te zoeken tussen koolhydraatarme en koolhydraatrijke momenten. Heel goed te doen! Zet m op!
Bedankt! Hoe heb jd die balans gevonden? Eet al vrijwel een week zeer weinig koolhydraten. Kan slecht naar de wc ... Wel knap hoor; 10 kilo! Goed van je!
Wauuuuw voetstap!!!!!!!! Lady voor jou doe ik een dansje hoor! Super fijn! Ik stuur je veel geluk🍀🍀🍀🍀 En sj86 en guusje, bekende namen van de nod topics. Welkom! En bijtje ook! Hier even een paar dagen niet met zp bezig geweest, ben een week niet fit geweest. Maar heb nu wel het zkh wederom ingezet. Verwijzing en vragenlijsten zijn verstuurd. Hopelijk hoor ik komende week wanneer ik kan komen. Mijn ei is in opbouw. Voel het alweer komen. Dus sinds gister nu om de dag een dansje wagen 😁 Zal morgen even uitgebreid het topic doorpluizen. Las idd dat jullie het fijn vinden dat er nu ern ander nod topic is. Dat was ook mijn insteek hiervan. De reguliere nod topics wordt je knetterbleck van die dames in ronde 1/2/3/4. Sommige mensen realiseren zich niet dat ongewenst kinderloos is alsof je van een kind houdt, dat je lang koestert en wenst, waarvoor je rouwt, omdat je het nooit hebt kunnen kussen en knuffelen. Had nooit verwacht dat nummer 2 nummer 1 zou kunnen evenaren😩 Maar komt goed! Nummer 2 komt er😊
Dankje Ladylola... Als je in ronde 6+ zit, dan kom je idd veel bekende namen weer tegen. Aan de ene kant leuk, maar ook heel jammer voor ons allemaal natuurlijk! Wat vervelend dat je niet fit was...door iets bijzonders, of "gewoon" een heersend virusje... Ik weet even niet waarom je het ZKH inschakelt. Is er bij jou al iets gediagnosticeerd, of wil je nu gewoon een afspraak omdat het al een tijd duurt?
Wowww...!! Ik heb toch maar een action ovu test gedaan.. de vorige (1 -1.5 dag geleden) was echt wit.... en moet je nou eens zienn..... IK heb nog nooit zo'n knaller gehad!!
Dankje... we hebben vanmiddag weer goed ons best gedaan! Nu maar afwachten denk ik.. ALs mijn ovu test morgen weer afloopt, ga ik denk ik ook op het wachtbankje..
Dat ziet er goed uit SJ86! Die van mij zijn nog erg licht maar ben ook pas op CD 11, dus ook wel logisch Bedankt Ladylola, bekende naam inderdaad. Ik vind dit inderdaad ook wel prettig, hoewel ik ook met de dames in ronde 1 mee kan leven is het soms ook wel eens moeilijk voor mezelf. En ook dat het hier iets rustiger is vind ik wel prettig, krijg je meer een "band" met elkaar of zoiets. Fijne avond nog!