NOD lijst September voor 6+ ronde dames

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ladylola, 18 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Dat ziet er goed uit SJ86

2. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Mooie test ja!

En sj86 het duurt hier alleen onverklaarbaar lang. Bij mijn eerste ruim 2jaar. We hadden net voor haar 1 afspraak in zkh en had toen lichtelijke pcos maar nog niet zo hardnekkig voor meteen medicatie. En nu terwijl ik mijn ei voel en wij ook gericht klussen, gebeurd er niks. Althans wel een miskraam in ronde 9, dus de kans bestaat we nu binnen 4 maanden zwanger raken, maar veel geluk hebben we ook niet met zwanger zijn. Ben voor nu het vertrouwen kwijt.

Dat is zo guusje het is hier beter bij te houden. De hedendaagse nod topics zijn gigantisch. Bij mijn dochter was het lang niet zo druk.

3. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Welkom nieuwe dames, zet je er gerust bij!

@SJ86: Mooie test! Wel fijn dat je ook eens een knaller in handen hebt hé! Hopelijk over een 2-tal weken een andere mooie knaller :) Nu zit je alvast goed met de timing!

Hier de laatste dagen ook weer wat minder geschreven... Druk weekend gehad en eigenlijk ook écht nog eens 'ziek' geweest van mijn menstruatie... Vooral de eerste dag écht last gehad! Vanavond weer énorm misselijk, geen idee vanwaar dat nu weer komt, lijkt al eeuwen geleden dat ik zo slecht was van een menstruatie...

Gedurende mijn pil had ik dat wel superhard, maar met het stoppen is dat sterk verbeterd... Hopelijk niet ziek aan het worden, wankel precies al enkele weken tussen ziek en toch niet ziek... Gewoon super vermoeid door mijn werk ook!
    Maar ik blijf meelezen hoor ;)

4. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Dankje Guusje..... bij mij begon de test al op te lopen op CD11 ofzo.. echt vervelend, haha! Gelukkig vond ik toevallig gister de PIEK en hebben we heerlijk om de dag seks gehad. Vanmorgen wilden we effe extra doen, maar het lukte niet, haha! Kan ook he..;)

Dankje Anneliesje..

Thanks LadyLola... ben er ook erg blij mee, hihi!
    Owh, wow...dat is heftig! Hopelijk helpt het zkh bezoek je gauw aan een positieve test!!

Dankjewel Dora...hihi... uiteraard hoop ik dat ook! Zou zooooo leuk zijn, haha! Maar dat vind ik elke maand, dus ja.... of dat nou zo realistische gedachte is..
    Wat vervelend dat je zo ziek bent steeds. Hopelijk gaat het gauw wat beter. Let je wel goed op jezelf!?

5. Lace

Lace Bekend lid

23 mrt 2015
    684
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik had eergisteren en gisteren wat bruinverlies en gisteren ook temperatuurtdaling. Temp is vandaag weer omhoog, maar verwacht er niet veel van. Denk dat ik vandaag/morgen ongesteld ga worden, weer eerder dan verwacht. Erg korte cyclus deze maand dan...! En wisselende LF, wat ik wel vreemd vind.

Dan nog een maand knallen en dan komt de afspraak met de huisarts al steeds dichterbij....

6. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Hoi allemaal,

Ben de laatste weken niet zoveel op zp geweest omdat ik wil proberen een beetje af te schakelen (en dat gaat best goed). Heb gisteren een beetje zitten bijlezen. Weer een zwangere erbij; gefeliciteerd! Dat geeft moed. Zit zelf nu op nod maar nog geen tekenen van ongi. Vorige 4 maanden had ik een cyclus tussen 25 en 27 dagen. Gemiddeld over alle rondes zit ik op 28 dagen. Nu op dag 29. Had vanochtend wel rekbaar wit slijm. Beetje vreemd... Maar goed, ik twijfel nu wanneer te testen. Ik zit pas op 11 of 12 dpo. Vorige rondes heb ik 12 dpo niet eens gehaald. Maar heb geen zin in een negatieve test. Pfaff, dilemma's 😉

7. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    Herken dat Tessa, hou dan zelf altijd liever nog even vast aan het hoop gevoel wat ik heb als de teleurstelling met een negatieve test. Misschien nog enkele dagen afwachten :( en dan testen. Spannend!

SJ86, dat is dan goed getimed. Meer kun je dan niet doen he, ja behalve wat extra kluswerk voor de lol :p

Dora26, vervelend dat je je zo voelt. Als je ook zo vermoeid bent van je werk is het misschien ook wat stress gerelateerd? Beterschap in ieder geval.

Hier vol ongeduld aan het wachten op mijn volgende eisprong. Moet zeggen er redelijk moeite mee te hebben... :( kort lontje vandaag na mijn zeer negatieve ovulatie test. Stand bmm lijkt wat hoger maar dat check ik pas sinds vorige ronde dus ben nog echt aan het uitvogelen hoe dat hoort te voelen tijdens vruchtbare dagen. Vorige cyclus geen touw aan vast kunnen knopen, voel nou wel zon soort bobbeltje wat je wel eens leest...maar aan de andere kant heb ik geen vruchtbare afscheiding. Maak mezelf helemaal confuus ermee. Bah. Kan zomaar heeel lang duren, dus wel erg vroeg om zo ermee bezig te zijn.:)

8. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Klopt Guusje.. het lukte vandaag echt niet om t extra te doen...
    Hihi...op hoop van zegen dan maar...

9. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Spannend Ladylola, het ziekenhuistraject in, wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje, bij de ons zoontje de eerste afspraak in het ziekenhuis staan, toen ik toch zwanger bleek, inmiddels alweer een hele tijd verder, maar nog steeds geen resultaat, wij hebben de 13e een eerste afspraak staan, vriendlief moet zijn aandeel voor die tijd inleveren, is 3 jaar geleden ook gedaan maar ze willen het toch weer opnieuw. Het was toen goed bij hem, hoop dat dat nog zo is. En ik moet bloed prikken voor die tijd.

Ik voel me ei ook naar mijn idee, dan ook een mooie posi ovulatie test, maar de laatste rondes is mijn LF steeds korter geworden, van 12 naar 8/9 dagen... Dus miss is dat wel een oorzaak.

SJ dat is een mooie knaller, ja!

Tesss, lukt het nog om niet te testen? Spannend hoor!

10. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Guusje en SJ86: Het is inderdaad mijn werk dat zwaar wordt wegen waardoor ik zo vermoeid en 'ziek' ben hoor... In juni is mijn halftijdse collega gestopt (we werkten beiden halftijds en dus samen voltijds aanwezig in een vzw), sinds hij weg is, ben ik zo goed als fulltime bezig en dat is niet te doen... (heb ook fibromyalgie, dus bewust gekozen om halftijds te gaan werken, ook met het oog op gezinsuitbreiding heeft mijn vriend liever dat ik halftijds huismama ben). ;)

Mijn hoofd zit vol en zeker nu de laatste weken begint het zwaar te wegen. Ik ben mij ervan bewust dat het daardoor komt hoor. Vandaag een hele dag barstende hoofdpijn, nekpijn...
    Ik heb de knoop daarstraks doorgehakt en heb naar de Raad van Bestuur (mijn werkgevers) een mail gestuurd met mijn verhaal (dat het voor mij te zwaar wordt en dat ik bij een halftijdse job wil blijven) en dat het hoog tijd wordt dat ze een nieuwe collega voor me zoeken...
    Kreeg vanavond alweer het antwoord dat ze mijn verhaal serieus nemen en er zo snel mogelijk werk van gaan maken, wat een opluchting! Dan heb ik toch weer wat positieve vooruitzichten wat dat betreft... Want de vermoeidheid en stress zal ook wel niet oké zijn om zwanger te worden.

19 oktober hebben wij ook onze 1ste afspraak bij de gyn, dus ik heb hen al duidelijk gemaakt dat ik vanaf die periode ga proberen om halftijds te komen. (ik heb hen gezegd dat ik omwille van privé zaken niet meer zo flexibel kan zijn als nu, nu doe ik 35 uur trouwens ipv de 19 waarvoor ik betaald word).
    Ik weet niet wat ons te wachten staat en of er al onderzoeken zullen gebeuren bij mij, maar dan zijn ze toch al op de hoogte dat ik er niet altijd kan zijn (wel mijn halftijdse), maar dat ik geen 35 uur ga doen zoals op dit moment.

Afwachten maar! Hopelijk gaat de tijd snel voorbij ;)

11. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Goed dat je het hebt aangegeven! Maareh.... 35 uur werken en 19 betaald... dat kan niet hoor!! Dan moet je per direct met de extra uurtjes stoppen..!!

12. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    @cida: geen moeite gehad, dacht morgenvroeg te gaan testen maar temperatuur is vanochtend 0,3 graden gedaald dus denk dat het weer foute boel is helaas. Heb alleen dan wel een iets langere cyclus en LF wat op zich wel goed is maar ik baal wel. Verder nog geen ongi gevoel maar heb eigenlijk geen hoop meer. Zijn er nog meer van jullie die temperaturen en wat zijn jullie ervaringen?

Voor degene die binnenkort naar de dokter/gyn gaan: ik wil jullie adviseren om al zoveel mogelijk data zelf te verzamelen qua patroon (wanneer ei, temp, duur LF etc.) De meeste artsen zijn wel heel empathisch maar gaan toch echt uit van standaarden heb ik gemerkt. En aangezien de meesten van ons niet standaard zijn 😉.

13. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hallo dames, vandaag mijn HSG gehad.

Duurde lang (zeker 15 minuten) had dus ook een reden. Mijn linker eileider is niet goed; mijn rechter heb ik niet meer door een bbz dus dat was echt effe pittig.

We gaan nu een oproep krijgen vanuit Zwolle. Waarschijnlijk IVF, maar wellicht dat ze nog een kijkoperatie willen doen.

Echt ik baal, ben verdrietig, maar aan de andere kant "opgelucht" doordat ze iets hebben gevonden.

@tess hier hebben ze er helemaal niet om gevraagd, maar ik weet dat het er in sommige andere ziekenhuizen anders aan toe gaat.

14. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik heb al een tijdje hier niks meer van me laten horen :eek:

@ Guusje welkom!

@ SJ Fijn dat je je ei gevonden hebt en goed hebt kunnen benutten ;)

@ Dora, hopelijk voel je je snel beter! Is ook niks om zoveel te werken en zoveel alleen moet doen. Gelukkig gaan ze opzoek naar nog een collega voor je!

@ lace, hopelijk duurt het nog even voor je ongesteld word. ( liefste helemaal niet!)

@ hier, de laatste x zei ik dat ik een positieve ovulatie test verwachtte op cd 18 maar heb die al gehad op cd 15. Zit vandaag alweer 3 dpo en heb sinds de eisprong alweer gevoelige borsten.
    Ik hoop zo dat het deze maand raak is. Anders worden we doorverwezen naar een gynaecoloog. Liefste wil ik gewoon dat het ons zelf lukt. Maar mijn gevoel zegt dat dat niet gaat lukken.
    Doe er deze maand van alles aan dus daar zal het niet aan liggen.
    Ik mag trouwens op 9 oktober gezet worden!
    Clarajilla, 23 jaar, 11e ronde, 1e kindje

15. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Ohhh.. even een ego-berichtje! Vanmiddag moet ik weer naar de gyn...en ik merk dat k echt wel zenuwachtig/gespannen ben! Brrrr.... ik heb vorige week te horen gekregen dat ik PCOS heb, maar vanmiddag komt daar de uitslag van het bloed- en zaadonderzoek nog bij! De MMM gaat voor mij echt starten nu... ben echt benieuwd wat de uitslagen zijn en hoe de behandeling er voor mij uit gaat zien!

16. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @SJ86: Ik weet het, ik mag mijn overuren wel bijhouden en later opnemen, maar waarschijnlijk komt het moment om ze op te nemen gewoon nooit of pas volgende zomer ;) Ik doe mijn best en probeer af en toe wat vroeger te stoppen, morgen misschien een dagje overslagen!
    Ik wil je trouwens veel succes en moed wensen voor de uitslag vandaag, zeker dat dit spannend is!

@Tesss: Ik heb zo goed van in het begin dat we begonnen alles bijgehouden in een app, dus ik neem ook gewoon mijn tablet mee als we naar de gyn gaan ;) Thx voor de tip!

@Anneliesje: Pfff moet wel even moeilijk geweest zijn! Maar anderzijds inderdaad wel fijn dat je wat meer duidelijkheid (en hulp) zal krijgen. Ik duim voor je!

17. Lace

Lace Bekend lid

23 mrt 2015
    684
    3
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip Tess! Ik ben laatst al begonnen om alles op een rij te zetten. Heb inderdaad geen standaard cyclus en LF bijvoorbeeld, goed om dat even uiteen te zetten!

Wat een vervelend bericht Anneliesje! Snap dat je enerzijds blij bent dat de oorzaak gevonden is, maar dat maakt het nog niet 'leuk' om dit bericht te krijgen. Heb je veel last gehad na de HSG? Het lijkt me een eng onderzoek! Wat zijn de vervolgstappen?

Clarajilla, wat fijn dat je dit keer een lekkere korte cyclus hebt! Ik ga heel hard duimen dat het raak is, 11x is scheepsrecht ;)! Het zou fijn zijn als het lukt zonder MMM :)!

Wat maak jij dan veel uren, Dora! Ben het wel eens met SJ! Goed op jezelf passen hoor!

Ik denk dat vandaag mijn menstruatie echt gaat doorbreken. Zit vandaag op 12 DPO en heb sinds 8 DPO al wat bruinverlies, dat werd 10+11 DPO minder, maar gisterenavond werd het al wat meer. Temperatuur is wel 3 dagen ongeveer hetzelfde, maar zal morgen wel gaan dalen. Ondertussen ben ik dus al het een en ander aan het uitzetten voor de huisarts, zodat ik alles op een rijtje heb.

Vreemd genoeg heb ik zoiets van laten we er nog een keer goed voor gaan, we zien het wel! Ik had gisteren zelfs zoiets van, laat me dan maar gewoon ongesteld worden op verjaardag. Uiteindelijk maakt het toch niets uit en heb liever zekerheid! ;)

18. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @ Tess, ik hou ook alles al bij! Doe al 7 maanden ovulatietesten en sinds 2,5 maand aan het temperaturen. Wel bedankt voor de tip!

@ lace ja ik hoop dat 11 x scheepsrecht is haha. Ik denk het alleen niet want waarom zou precies deze maand wel lukken en al die andere 10 maanden niet?
    Wel fijn dat je je er rustig onder voelt! Ik hoop echt dat je de mmm niet in hoeft en er voor nog zwanger word!

19. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Zo... effe een berichtje (mocht je m nog ergens voorbij zien komen, klopt... effe kopiëren en plakken ;) )

Net terug van mijn gyn..... gelukkig niks met mijn man aan de hand. Dat is allemaal prima....
    Bij mij kwam ook uit het bloedonderzoek dat mijn LH erg hoog is.... nou ja.. dat wisten we al..
    Hij heeft clomid voorgeschreven, daar mag ik mee beginnen als ik ongesteld wordt. Ook dag 3 t/m 7, zoals ik hier vaker gelezen heb...

De positieve zwangerschapstesten konden komen doordat het LH zoveel in mijn lichaam aanwezig is. De positieve ovulatietest zou kunnen... volgens mijn gyn heb ik gewoon zelf nog eisprongen, maar niet zo veel. Ik moet even twee weekjes afwachten van hem en testen... spannend!!

20. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Spannend sj86! Fijn dat jullie geholpen worden. Ik heb vanochtend toch een test gedaan; wit. En net ongi geworden. Langste cyclus sinds een jaar. Maar goed, ronde 17 dus. Nod 28 oktober. Hoe gaan we dat met de lijst doen? Gewoon dit topic maar aanhouden of een nieuwe maken?

Deel Deze Pagina