Waarom dat niet gebeurd dat weet ik niet. Maar je moet dan gewoon zelf testen met Ovulatietesten. Ja dat gaat van die 6 pogingen af. Gezien je leeftijd zou ik het niet in je eigen cyclus doen. Ivf in eigen cyclus wordt ook afgeraden vanaf 35 jaar. Wat maakt dat je op ziet tegen hormonen?
Tess, ik denk dat je eisprong ook op cd19 zou kunnen zijn geweest. Aan welke dag zat je zelf te denken? Hij dipt namelijk weer na 2 dagen op cd19 en voor een eisprong moet je 3 x stijgende temp hebben. Dat heb je na cd19 wel. Maar je hebt ook open bolletjes op cd17 en 18, niet elke dag op dezelfde tijd getempt? Dan wordt het interpreteren al een stuk lastiger. En waarom zijn de metingen op 10-11-12 op discard gezet? Verlegt FF je eisprong naar cd20 als je die wel mee laten rekenen? Zou op zich namelijk ook kunnen. FF raadt aan eigenlijk geen metingen op discard te zetten, of je moet bijv. koorts hebben gehad of op een heel ander moment hebben gemeten. Dit lijkt dezelfde tijd te zijn en zou ik daarom wel meetellen. Een uitschieter kan erbij horen, je bent geen robot die altijd elke maand hetzelfde staat ingesteld ! Maar als ik het zo bekijk zou ik denken eisprong op cd19 of cd20 en nu dus op 9 of 10dpo. De stijging ziet er in ieder geval goed uit! Eventueel kun je je kaartje even laten bekijken door de meiden uit het tempkaartjes forum, die weten er veel meer vanaf
Even stukje van FF over het 'discarden' van je temperatuur: Should I "discard" a basal body temperature (BBT) that was taken under unusual circumstances? In most cases, you should not discard your basal body temperatures, even if they were taken under less than ideal circumstances and do not look pleasing on your chart. Usually Fertility Friend is able to detect your ovulation and give you a good interpretation even with a few "odd" temperatures. It is best to include them and make a note of the circumstances. When a temperature is not accurate and is preventing you from getting a reasonable analysis, then you can consider discarding the temperatures, though you may want to ask for support before doing so. Never discard temperatures to "shape" your chart to make it look pleasing to you.
Dank je lace. De discarded temps zij echt 2 uur later opgenomen dus ik dacht dat het een vertekend beeld zou geven. Zelf zat ik ook aan cd 19 te denken, of cd 18 laat ivm nog lage temp op de 19e maar wel een positieve ovu test op 17. Open bolletjes op 17 en 18 komt door 40 min later opnemen van temp. Bij mij scheelt dat dan max 0,1 maar niet eens altijd. Die 36,75 van cd 18 zou dam 36,65 worden en als ik dat doe zet ff mijn ei op cd19. Ik denk dus dat ik op 10dpo zit nu. Heb nog nooit zo'n hoge temps gehad in de LF, dus toch een beetje hoop daardoor. @voetstap, dankjewel voor de uitleg. Als die pogingen er wel vanaf gaan dan wil ik dat idd niet. Zal het vragen als ze belt. Misschien geven ze sowieso wel negatief advies voor iui in cyclus.
Oke, ik zou ze toch wel meenemen denk ik. Ook even aangeven dat ze later zijn genomen, want het zijn nu wel dichte bolletjes. Het is gewoon completer als je alle metingen meeneemt. Zoals FF ook zegt, niet iets aanpassen omdat het er dan voor het oog mooier uitziet. Het is zoals het is, toch? Positieve ovu-test is geen garantie voor een eisprong, je lichaam kan het later nog een keer proberen (bekijk mijn kaartje van deze maand en twee maanden geleden maar eens). 40 minuten later maakt vaak niet zo heel veel verschil inderdaad. Ik vind je temperatuur er ook heel mooi uitzien! Maar weet helaas dat dat geen garantie is. Maar hoop dat het natuurlijk dat het voor jou goed nieuws betekent! *duim duim*
@lace, heb de temps nu allemaal weergegeven in de grafiek maar ff maakt er dan toch wel open bolletjes van hoor. Er veranderd verder ook niets aan de rest. Is te ver voor de ovulatie om invloed te hebben.
Als ze later zijn gemeten dan de normale tijd, worden het inderdaad open bolletjes. Nu waren ze dicht, terwijl ze niet op dezelfde tijd gemeten zijn. Fijn toch dat het verder niets veranderd aan de interpretatie van FF? Juist voor het volledige beeld zou ik de temperaturen niet op 'discard' zetten. Hopelijk blijft je temp hoog de komende dagen!
Hoop ik ook! Jouw temp loopt ook mooi op trouwens. Hoe krijg je eigenlijk je chart structureel in je handtekening?
Daarvoor gebruik je de code die je kunt vinden op de website van FF. Je kijkt daarvoor bij Charting Home Page - Get Code. Ik heb geloof ik de Simple link onderaan gepakt. Maar je kunt ook de chart thumbnail nemen of evt. van je ticker. Die laatste vind je onder Sharing - Graphical Tickers
Oh dat tempe. Is niks voor mij... Ben echt niet consequent daarin Weet iemand of lage bmm en hard betekent dat de menstruatie komt?
De eerste 3 dagen van mijn cyclus was ik ziek, had de griep dus daar telt me temperatuur niet. En mijn temperatuur van zondag 25 oktober heb ik 5 uur later getemperatuurt dan normaal dus klopt de meting ook niet. En eigenlijk 6 uur want de klok was achteruit gegaa. Haha. Maar ff heeft me eisprong ook een dag te vroeg gezet die hoort waarschijnlijk op die zondag te zijn
@iedereen: Sorry, was weer even niet zo aanwezig, ik lees even alles bij! @Voetstap: Spannende dagen nu hé! Ik duim voor je hoor! @CIDa84: Hopelijk inderdaad snel meer nieuws, zal inderdaad ook wel spannend zijn! Hopelijk is alles in orde en heb je snel duidelijkheid! @Clarajilla: Hopelijk wordt het komende half jaar een vruchtbare periode voor je! Ergens kan je nu ook wel duidelijk gaan aftellen naar wanneer ze jullie gaan helpen, misschien is dat ook wel positief! @Tesss: Ik begrijp je wel hoor, ik zou ook niet meteen staan te springen voor al die hormonen, maar heb je daar sowieso niet meer kans mee dan zonder? Ik hoop van harte dat het snel spontaan lukt en dat je de afspraken kan afzeggen! @Molensteen: Bij mij betekent dat ook niet veel goeds... Al hoop ik het tegenovergestelde voor je! Hier nu ook ziekjes, last van keelpijn etc. Gelukkig wel thuis deze week... Volgende week dinsdag al naar de gyn, vind het allemaal wel spannend. En het valt me inderdaad ook op dat er hier veel dames verdere stappen hebben ondernomen, chapeau! Hopelijk mogen we allemaal snel mee op het roze wachtbankje!
De dagen kruipen vooruit.... M'n benen beginnen pijn te doen, dat is vaak niet zo'n goed teken 😝 Zere borsten. Zondag gooi ik er een test tegen aan.. 12 dpo ☺️
Oh, ik dacht dat je je temperatuur bedoelde molensteen. Excuus 😀 Bmm voelen begin ik niet aan . Ik zit nu op 11, 12 of 13 dpo. Nog nooit, sinds ik temp, langer dan 11 dagen een hoge temp gehad so fingers crossed. Ook nooit langer zo'n hoge temperaturen als nu. ]5c5dd9 Ovulation charts on FertilityFriend.com
Beterschap Dora! Wat vervelend voor jou! Goed dat je ook naar de gyn gaat.. ... Eerste stap nu dus gezet?? Voetstap.. wat spannend zeg!! Zondag... oww.. hoop zo dat je een roze test hebt! Pff.. ik ben zondag pas 7 dpo.. DAT gaat pas langzaam Tess... wat spannend!!!! Wanneer ga je testen? Weet je dat al?
Ik denk zaterdagochtend mocht ik morgen niet ongesteld worden, of misschien zondag. Maar ik heb zaterdag avond een feestje en wil weten of ik wel of niet een wijntje kan pakken.
Tesss, wat spannend! Het klinkt goed iig! Voetstap, hoop echt dat je een positieve test mag hebben het weekend! Hier net een knalpositieve ovulatietest, dus we weten wat ons te doen staat...