NOD lijst September voor 6+ ronde dames

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ladylola, 18 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Gefeliciteerd Goodlife!
    Ik duim voor je dat het een plakbeep is!

2. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Aiii Clara!
    Wat balen :(

3. Goodlife

Goodlife Niet meer actief

Lief hoor meiden, dank voor de lieve reacties! Ik hoop ook op plakker maar vooralsnog voelt alles goed. Ik hoop met heel mijn hart dat de niet zwangere dames heel snel zwanger zullen zijn. Wachten is zo slopend. Ik merk nu ook dat er een last van m'n schouders is gevallen en ben echt een ander mens. M'n vriend zei dat ook vandaag. Ik was mij daar niet eens zozeer bewust van dat t zo erg was. 😗

4. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Hey meiden!

Ik begin vandaag jammer genoeg aan mijn zesde ronde, en zou het wel leuk vinden om hier af en toe mee te praten.

Ik stel me even voor, ik ben Pinkie, en ik ben deze zomer getrouwd. Na de trouw (begin augustus) ben ik gestopt met de pil en zijn we aan het proberen geslagen.

Ik weet dat 6 rondes objectief gezien helemaal nog niet zo lang is, maar het voelt echt als een eeuwigheid... Gisteren was ik voor het eerst ook echt een beetje emotioneel toen ik het eerste bloedverlies spotte.

Ik snap gewoon niet zo goed hoe het komt dat het bij iedereen om me heen zo snel lijkt te gaan, en bij ons niet. We doen nochtans alles juist volgens mij... Ik doe al drie rondes ovulatietesten en temperatuur al twee rondes. Ik kan netjes mijn eisprong vinden en we hebben dus zeker op de juiste dagen seks. Ik heb een luteale fase van 12 a 13 dagen. Mijn cyclus schommelt tussen de 28 en 33 dagen. Dat lijkt dus allemaal heel normaal en gemiddeld.

Ik zoek vooral een beetje een uitlaatklep waarbij je niet te horen krijgt 'je moet er gewoon niet te veel mee bezig zijn, dan komt het vanzelf'. Dat vind ik zo'n dooddoener... Alsof zijn zaadcelletjes en mijn eicel zich iets aantrekken van mijn gegoogle :-D
    Het is ook zo makkelijk spreken als je zelf binnen de twee maanden zwanger bent...

5. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Hoi pinkie. Denk dat wij hier allemaal weten hoe je je voelt. Tuurlijk valt het prima binnen de normale termijnen als het nu nog 5 maanden zou duren maar voor jou is er elke ronde 1 teveel.
    Ik denk dat je in het goede topic bent uitgekomen :)

Heel veel succes. En je mag best even verdriet hebben als het weer eens niet gelukt is. Dat is helemaal niet raar en laat alleen maar zien dat je het graag wil.

De zin: je moet er niet veel mee bezig zijn is echt flauw en komt van mensen waarbij het al lukt door naar elkaar te kijken.
    Die hebben geen idee...

6. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @ Dora, lief van je! Maar ik gun het jou ook zo! Jij hebt ook al zo lang moeten wachten. En vind het ook zo erg voor je dat ze endometriose hebben gezien/gevonden bij je!
    Ik ben eigenlijk ook bang voor dat ik zoiets heb ofzo..
    Met de ziekte van crohn heb je snel kans op verklevingen. En ben dus bang dat me darm en/of baarmoeder ook verkleefd zijn.. Ook omdat ik iedere maand erge krampen heb waarbij paracetamol niet helpt,ookal komen de krampen wel van me darm vandaan. Maar bij de echo zag alles er goed uit..

@ goodlife ja snap dat het een last van je schouders is! Je weet nu zoiezo dat je zwanger kan worden en er niet echt iets mis met jullie is! Hoop op een plak baby voor jullie!

@pinkie, welkom. Hier begrijpen we meer hoe je je voelt en je al langer moet wachten. Die reacties van mensen zijn echt niet leuk om te horen! Maar vaak zijn ze zelf niet zo lang bezig geweest waardoor ze niet begrijpen hoe het is om lang te wachten

7. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Goedemorgen iedereen en nog de beste wensen! Zou ik met jullie mee mogen schrijven? Ik schrijf vaak mee in de nod lijsten maar vind het lastig om te zien hoe al die 1e/2e/3e rondes snel zwanger worden. Ik zit in ronde 27. Heb 3 IUI's met hormonen gehad. Ik krijg nu eerst een Kijkoperatie om te zien of er echt niks aan de hand is. Verder is er tot nu toe nooit wat gevonden bij mij of m'n man. Daarna gaan we nog 3 IUI's doen en dan IVF als ik nog niet zwanger ben. Deze maand hebben we het gewoon zelf geprobeerd omdat ik nog op de wachtlijst sta voor de operatie. Mijn nod was 2 januari, op 13dpo. Normaal is mijn LF 11-13 dagen. Maar ik ben nog niet ongesteld geworden. Zit nu op 15dpo. Echt heel gek. Zwangerschapstesten blijven negatief. Misschien dat m'n ei toch wat later is geweest. Ik wacht af.

8. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Toch net ongesteld geworden. Op naar ronde28.

9. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Welkom Arendje!

Jullie zijn idd al erg lang bezig zeg, hopelijk hoeft de IVF niet aan bod te komen. Balen dat je vandaag toch ongesteld bent geworden.

iig gezellig meekletsen hier ;)

10. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Welkom arendje, volgens mij heb ik wel vaker met je in de nodlijsten gezeten!

Balen dat je ongesteld bent geworden, maar nu heb je wel zekerheid!

11. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Zo raar! Mijn menstruatie duurt altijd 4 dagen, met uitzondering van 3 dagen. Nu was ik dus 2 januari ongesteld geworden, dit was niet extreem veel maar wel met krampen. Gister was het al bijna helemaal niks meer. En nu helemaal niks ook niet met afvegen!
    Vind dit wel raar! Maar 2 dagen waarvan 1 dag echt normaal en 1 dag heel weinig

12. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Pinkie: Welkom! Hier ben je aan het juiste adres, we zitten allemaal in ongeveer dezelfde situatie dus praat gezellig met ons mee!

@Clarajilla: Wat die verklevingen betreft, ik heb eerlijk gezegd ook schrik dat er iets met mijn darmen is ofzo... Ik heb al jaren enorme last van mijn darmen, het gaat zo op en af, maar ze zeggen dat het gewoon prikkelbare darmsyndroom is... Ik hoop dat het allemaal een beetje in orde is daar vanbinnen... Ben soms wel bang voor wat ze misschien gaan aantreffen!
    Bij mij was er dan ook geen enkel symptoom dat op endometriose duidde, dus zeker weet je het nooit hé! Hebben ze dat bij jou trouwens niet nagekeken dan? Want jij had toch ook al enkele onderzoeken gehad?

Heb je trouwens nog getest sinds je bloedverlies hebt gekregen?

@Arendje: Ik herinner me jou ook nog wel van de nodlijsten denk ik! Zonde dat je weer naar de volgende ronde gaat. Ik hoop ook van harte dat je de ivf niet meer nodig zal hebben, veel succes gewenst en praat hier gezellig met ons mee!

13. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Nee ze hebben bij mij alleen een echo gemaakt en daar zagen ze dat ik al 1 groot eitje had die op springen stond en mijn baarmoederslijmvlies al goed dik was. Ik weet niet of ze dat ook met een echo kunnen zien?
    Maar ik ga wel aangeven als we er weer heen moeten ( als we voor april niet zwanger zijn) dat door crohn je wel verklevingen kan krijgen en ik graag wil dat daar goed naar gekeken word.
    En ja voor ze er bij mij achter kwamen dat het crohn was, was ik ook al weer een half jaar verder en 15 kilo lichter.. Prikkelbare darmsyndroom is ook heel vervelend ( heb ik er ook nog bij)

En nee ik heb niet meer getest mijn temperatuur is nog steeds heel laag, en eigenlijk net zoals altijd voor me eisprong zo rond de 36.10

14. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Welkom Arendje! Wow, al 28 rondes, wat moet dat soms zwaar zijn voor jou en je man! Hopelijk komt er toch iets uit de operatie waardoor ze je beter kunnen helpen.

Ik ben nu dus ongesteld, en vraag me sinds deze maand af of ik eigenlijk wel zwaar genoeg ongesteld ben, met andere woorden, of mijn baarmoederslijmvlies wel dik genoeg wordt voor een innesteling.
    Voor ik de pil nam (dus toen ik 12-14 was) herinner ik me dat ik een volledige week ongesteld was. Eerst een dagje licht, dan een dag of drie best heftig en dan een paar dagen lichter. Ik herinner me ook best wel een keer doorlekken enzo.

Tijdens mijn pil menstrueerde ik eigenlijk bijna niet. De laatste jaren (andere pil) terug iets meer, maar meer dan een dag bruinverlies en een dagje een klein beetje bloed was het niet.

Maar nu is het eigenlijk nog steeds niet echt veel, denk ik. Ik ben steeds 4 dagen ongesteld, het begint met een dag bruinverlies, dan twee dagen gemiddeld bloedverlies en dan nog een dag bruin of heel lichtjes bloedverlies.
    Maar ook die twee dagen gemiddeld kom ik makkelijk toe met 2 tampons. 'S nachts zou ik in principe soms zelfs geen tampon moeten gebruiken.

Klinkt dit abnormaal? Of maak ik me gewoon te veel zorgen :)

Ik dacht deze maand na de eisprong misschien met tarwekiemolie te beginnen, omdat dit de aanmaak van het baarmoederslijmvlies zou bevorderen.

15. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Hoi pinkie. Ik ben zelf ook 2 rondes geleden begonnen met tarwekiemolie. Meer in de zin van baadt het niet schaatd het niet.
    De eerste ronde was het raak maar is het mis gegaan. Nu weer zwanger en voorlopig gaat het goed.
    Ik denk dat de tarwekiemolie bij mij zeker heeft geholpem want ik was ook altijd vrij licht ongesteld.
    Ik ben er mee begonnen na de eisprong. Er zitten eigenlijk geen nadelen aan behalve dat het je eisprong kan verlaten wanneer je meteen begint te slikken. Dit is de rede dat ik na mijn ei ben begonnen. Verder zijn het enkel vitamines.
    Of de tarwekiemolie daadwerkelijk de rede is zal ik nooit weten maar ik vind het wel toevallig

16. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Tarwekiemolie heeft bij mij helaas niet geholpen :( Het verlengde wel mijn lf (ik slikte het na de eisprong).

Vandaag te horen gekregen dat we IVF gaan doen. Heftig, maar fijn dat we verder kunnen

17. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik ben sinds 2 maanden na de eisprong tarwekiemolie gaan slikken. Eerste maand 1 per dag en afgelopen maand 2 per dag toen wel een hele lichte tuurstreepjes gehad. Maar 2 dagen over tijd toch ongesteld geworden

Ik heb trouwens zo net toch nog een testje gedaan, maar niks op te zien!

@ anneliesje, oh wat lijkt me dat moeilijk dat je IVF moet. Maar zoals je al zegt weet je nu wel dat er iets gaat gebeuren en jullie hopelijk snel zwanger zullen zijn!

18. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    @Finkie; ik was echt nog veel korter ongesteld, 1 dag oud, 1 dag helder en weer een halve dag oud en ik ben er zwanger mee geworden. Volgens mij zegt de lengte van je menstruatie niet zoveel.

@clara; kan het niet zijn dat je LF nu langer was door de tarwekiemolie. Al verklaard dat niet direct het lichte streepje op de test. Was de test die je vandaag hebt gedaan van hetzelfde merk zodat je kan vergelijken?

19. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja klopt dacht ik zelf ook, alleen dat streepje vind ik dan zo gek! En ja de test die ik heb gedaan is precies dezelfde als de 31ste, waar ik hier ook een foto van heb geplaatst.

20. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Hmmm, misschien dan toch vroege miskraam? Wat betekent dat het iig kan! 😀

Deel Deze Pagina