foliumzuur/zwanger worden pillen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kawaii, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Wellicht een beetje een domme vraag.:) Ben nog een newbie op dit gebied!
    Ik ben net gestopt met de pil,9 mei pas. Krijg dus als het goed is vandaag of morgen de ontrekkingsbloeding en hopelijk na een paar weken een redelijk normale cyclus....
    Is het handig (of misschien zelfs noodzakelijk?) om nu al te beginnen met foliumzuur?
    Ik las op dit forum ook iets over de Etos zwanger worden pillen. Is dat een vervanger voor foliumzuur, of moet je die ernaast nemen?

2. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Hoi,

Als je meteen komende maand serieus wil beginnen voor een kind, dan is het handig om nu meteen met foliumzuur te beginnen. Ik ben toevallig 8 mei gestopt met de pil. vanaf juli willen wij aan een kindje gaan beginnen. Ik begin daarom pas met foliumzuur op 5 juni. Een maand voor tijd.
    Een spannende tijd voor je, veel plezier en succes!

3. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    kijk dat is een antwoord waar ik wat aan heb. Bedankt, op naar de drogist dus.
    Grappig dat we bijna tegelijkertijd gestopt zijn!
    Ik snap best dat je pas later begint, eerst even je cyclus afwachten. Zou bij ons misschien ook wel verstandiger zijn haha, maar het geduld is hier (ook bij vriendlief) op. We gaan ervoor en we zien wel waar het schip strandt. Jij ook heel veel succes, eerst nog met wachten en over twee maanden met proberen. Hoop dat de tijd snel gaat voor je!

4. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    op dit gebied gaat de tijd niet snel genoeg haha. Ik zit nog met een opleiding, vandaar dat ik mezelf nu tijd gun om te ontpillen. In de zomer gaan we starten en mochten we dan in 1x zwanger raken (waar ik overigens niet vanuit ga) dan ben ik klaar met de opleiding als ik uitgerekend ben. Vandaar dat wij nu nog niet beginnen.
    Het liefste zou ik er ook nu al voor willen gaan haha.
    Nu maar duimen dat het snel raak is bij jullie!

5. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Klinkt heel verstandig allemaal. Jammer dat, als het op zwanger en baby'tjes aankomt, soms je hart en verstand het niet met elkaar eens zijn!

6. XXXXX

XXXXX Lid

9 mei 2011
    8
    0
    0
    Helemaal mee eens dames. Het is soms wikken en wegen om te zien wanneer je er aan toe bent en wanneer het kan. Herken het zo!

Ik ben vorige week woensdag gestopt met m'n pil maar heb daarna helaas geen onttrekkingsbloeding gehad :(. Bij de huisarts geweest maar vond het niet zorgwekkend.

Ben een maand geleden met de 'zwanger worden' pillen van de Etos begonnen (waar ook foliumzuur in zit). En mss dat dat m'n 'cyclus' al in de war geschopt heeft. Maar volgens de huisarts was het een prima idee met deze pillen door te gaan, alle vitaminen en mineralen die je nodig hebt zitten er in! Hoor trouwens wel wat tegenstrijdige berichten op het forum over het al dan niet positief/negatief beinvloeden van je cyclus.

Wij wachten eerst ook tot ik min 1 x ongesteld geworden ben. Daarnaast moet ik nog stoppen met roken (pffff) en daarna mogen we 'los' haha!

Spannend allemaal he?

Succes in elk geval en ik hoop dat je snel zwanger bent!

7. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Bedankt voor je reactie!

Als het ik het goed begrijp hoef je dus, als je die Etos zwanger worden pillen slikt, niet nog apart foliumzuur te slikken?

Wel vreemd dat je geen onttrekkingsbloeding hebt gehad! Had je die normaal wel in de stopweek? Dan zou je toch zeggen dat je die nu ook zou moeten krijgen!
    In de stopweek van de pil kreeg ik de onttrekkingsbloeding altijd op woensdagavond of donderdagochtend. Zit er nu dus min of meer op te wachten:D

Succes met stoppen met roken. Gaat je vast lukken, het is voor een goed doel!

8. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Dat is vreemd, niet ongesteld worden in je stopweek van de pil. Als je dat normaal wel hebt, dan komt het misschien idd door die pillen. Daarom begin ik pas 5 juni. Eerst maar eens zien wat mijn lijf er zelf van bakt zonder pilletjes :p

9. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Klopt. In de zwanger-worden-pillen zit al foliumzuur verwerkt. Succes!!

10. jufgroep2

jufgroep2 Lid

28 mrt 2011
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben meteen folium zuur gaan slikken, toen ik met de pil stopte. Wij zijn nu bezig vanaf maart 2011. Het ontpillen is voor mijn gevoel een beetje gestopt. Hoop dat het deze maand raak is!

11. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ze zeggen dat je 8 weken van te voren moet beginnen met foliumzuur..

12. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    op mijn potje staat 4 weken voordat je zwanger bent ;)

13. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Je kunt het best een maand voor je stopt met de pil met foliumzuur beginnen. Dit omdat het 4 weken duurt voor het allemaal goed opgenomen word ofzo. Je kunt het best voor je zwanger word al met foliumzuur beginnen, je weet natuurlijk niet wanneer dus daarom kun het best meteen beginnen.

Etos zwanger worden pillen heb ik zelf geen ervaring mee, er bestaat al wel een topic over dus misschien dat je daar eens kunt lezen wat de ervaringen zijn.

Succes!! :D

14. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik lees dat vele al beginnen met slikken van foliumzuur tijdens de laatste strip. is dat niet tegenstrijdig in de hormonen / stoffen ?
    kwam laatst op een hele site daarover maar kan het nu niet terugvinden

15. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Succes allemaal

16. XXXXX

XXXXX Lid

9 mei 2011
    8
    0
    0
    Ja normaal gesproken had ik altijd een ontrekkingsbloeding....idd wel vreemd maar ga me er maar niet te druk om maken. Heb voor alle zekerheid wel een test gedaan maar die was uiteraard negatief (had ook niet anders verwacht). De huisarts vond het ook niet heel vreemd, kan gebeuren. Ik wacht nu gewoon m'n eerste 'natuurlijke/echte' ongesteldheid af :).

Idd in de Etos Zwanger Worden zit voldoende foliumzuur....

Vervelende van het stoppen met roken is, is dat iedereen verwacht dat ik dan zwanger wil raken :) anders zou ik nml niet stoppen haha...

17. XXXXX

XXXXX Lid

9 mei 2011
    8
    0
    0
    Oh ja, net ff gegoogled op de YAZ 24+4 pil (die ik slikte) en lees veel verhalen over het uitblijven van de 'menstruatie'. Ik moet toegeven dat het bij deze pil altijd weinig bloedverlies was maar nooit helemaal niet. Maar het schijnt bij deze pil wel vaak voor te komen. Ben blij dat ik uberhaupt van de pil af ben hihi...

Succes allemaal!

18. XXXXX

XXXXX Lid

9 mei 2011
    8
    0
    0
    Oh dat wist ik niet; op mijn pil strip staat zelfs een sticker van de apotheek dat je 8 weken voordat je zwanger wilt worden moet beginnen met foliumzuur....maar mss verschillen hier ook de meningen van de artsen :)

19. Jes85

Jes85 Lid

30 mrt 2011
    57
    0
    0
    Hey dames,

het advies is idd om 4 tot 8 wkn voor de aanvang van de zwangerschap foliumzuur te gaan slikken. Dit omdat aandoeningen als een openruggetje al bij de conceptie ontstaan. Dus om dit tegen te gaan moet bij de conceptie het foliumzuur al in je systeem zijn opgenomen. (dat hebben ze mij iig verteld...:p)

Succes met klussen allemaal!!!!

20. kessher

kessher Actief lid

4 mei 2011
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben ook onlangs met de pil gestopt. Ik heb nu losse foliumzuur pillen. Als ik zwanger ben stap ik over op de davitamon pillen met foliumzuur en extra vitamines.
    En over het roken, wij gaan ook stoppen, maar gooien het op de prijsverhoging van deze maand!! Haha tot nu toe geen rare reacties opgehad, alleen van ja het wordt idd wel duur.

Deel Deze Pagina