Baarmoederstand?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Gizzie1983, Aug 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Ik lees wel eens in berichten op het forum over de baarmoederstand. Hieraan zou je ook dingen kunnen merken? Ik begrijp niet zo goed wat hiermee wordt bedoeld.

Wie kan me uitleg geven? ;)

Alvast bedankt!

2. jipje

jipje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    1,452
    96
    48
    hoi hoi,

klopt.. ik voel altijd aan de laatste dagen van mijn cyclus aan me baarmoeder, weet ik gelijk of ik moet testen of niet haha ;)

menstruatie: baarmoeder zit laag en staat "open".
    Na je menstruatie sluit je baarmoeder weer en is hij hard.

eisprong (vruchtbare dagen) : baarmoeder is nauwelijks te voelen omdat hij erg hoog staat, baarmoeder is zacht en staat open.
    Na je eisprong sluit je baarmoeder weer.. als je niet zwanger bent, zakt je baarmoeder weer en gaat hij open staan..
    Als je zwanger bent blijft hij erg hoog staan en is hij hard en dicht.

Hoop dat je er iets aan hebt! :)

3. jipje

jipje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    1,452
    96
    48
    o ik bedoel met baarmoeder, baarmoedermond ;) en als je al een kindje hebt gehad dan blijft je baarmoedermond altijd een beetje open staan..

4. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hoi Jipje,

Bedankt voor je snelle reactie!

Alleen begrijp ik het nog niet zo goed :). Voel je dan gewoon inwendig (vaginaal) met je vingers? Wat moet ik dan voelen als ie open of dicht is?

Anatomie voor dummies (en beginnelingen in zwangerschapsland zoals ik :p)...

5. jipje

jipje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    1,452
    96
    48
    haha! ja je moet inwendig voelen met je vingers.. je voelt dan je baarmoedermond.. aan de bovenkant (of onderkant, maar net hoe je het wilt zien) van je baarmoedermond voel je een gaatje/spleetje.. als hij open staat voel je echt een opening/gat (klinkt zo stom;)) en als hij dicht is voel je geen gaatje/opening..

Je moet in het begin maar eens iedere dag voelen, dan merk je het verschil!! :)

6. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Het is niet dat ik nog nooit gevoeld heb daar, maar dat was om andere redenen :D. Dit is echt compleet nieuw voor me!

Bedankt voor de info, ik ga ermee aan de slag. Hahaha.

7. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

Ik ben sinds een maand dagelijks mijn baarmoeder mond aan het checken, en ik merk inderdaad best verschil met de verschillende fases. Aan het begin van mijn cyclus zittie veel lager, en gaat daarna steeds verder omhoog. Moet er wel bij zeggen dat ik altijd hetzelfde gaatje voel, altijd een duidelijke opening. Weet niet of dat normaal is?

8. kiimberleeyy

kiimberleeyy Actief lid

Mar 18, 2011
    230
    1
    18
    Female
    Thuizorg
    Markelo
    ik heb dit verhaal ook vader gehoord en uitgeprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar ik voel werkelijkwaar niks of laat ik het zo zeggen weet niet zo goed wat ik moet voelen hihi..

9. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Het lijkt me dat je best diep met je vinger(s) erin moet? Goh, ik ben echt benieuwd wat ik allemaal ga voelen! :)

10. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

Ja je moet eigenlijk je vinger er zo ver mogelijk in steken (sorry dit klinkt best fout) en een beetje rond voelen met je vingertop. Als het goed is kun je met je vinger rondjes draaien om je baarmoedermond, in het midden voel je dan de opening

11. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

Kleine aanvulling, je kan niet aan je baarmoedermond voelen of je zwanger bent ja of nee...

12. kiimberleeyy

kiimberleeyy Actief lid

Mar 18, 2011
    230
    1
    18
    Female
    Thuizorg
    Markelo
    #12 kiimberleeyy, Aug 23, 2011
    Last edited: Aug 23, 2011
    heb misschien een hele domme vraag, maar moet je het liggend voelen of kan het ook zittend

13. kiimberleeyy

kiimberleeyy Actief lid

Mar 18, 2011
    230
    1
    18
    Female
    Thuizorg
    Markelo
    volgens mij zit ie bij mij niet te hoog maar ook niet te laag, en volgens mij ook dicht, voelde wel wat hards maar of dat het was weet ik niet hihi,

14. roeska123

roeska123 Bekend lid

Dec 28, 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    gaat je baarmoedermond vlak voor je menstruatie ook weer open staan en wordt ie dan zacht?

ik zit nu op 10 dpo, heb steeds wat lichtelijk buikpijn, maar mijn baarmoedermond is keihard en dicht. hij voelt zelfs heel klein.
    hij zit niet extreem laag, maar ook niet heel erg hoog.

wel heb ik sinds zondag heel licht bloedverlies zonder stolsels, rood/oranje/roze. misschien een innestelingsbloeding...

@Jipje, wat voel jij dan dat je weet of je met testen of niet?

Share This Page