NOD Maart 2007

Discussion in 'NOD forum' started by morgaantje, Jan 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. johana79

johana79 Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    4,311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    nog niets gehoord van Joma? ben wel benieuwd of ze zich in heeft gehouden met testen....en zo niet wat de uitkomst dan is :D

2. la femme

la femme Fanatiek lid

Jan 16, 2007
    1,576
    0
    0
    Zou ze gaan testen dan?

Sorry :oops: ik loop nog al achter na 1.5 dag maar half aanwezig te zijn.

3. johana79

johana79 Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    4,311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ze vondt het moeilijk om te wachten dus was benieuwd of ze zich in heeft kunnen houden...

4. dani86

dani86 Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    3,211
    0
    0
    student
    landgraaf
    nog niks gehood!....dus afwachten

5. Linneke

Linneke Actief lid

Dec 28, 2006
    352
    0
    0
    Friesland
    He meiden, kom maar naar maart want in feb ken ik bijna niemand meer.. Houden jullie hier ook weer een lijst bij? Zoja, zet mij dan maar weer aan het einde..

Wie van jullie heeft ervaring met de Donna, waar je je eisprong mee kan testen..:
    De varentest
    Deze in de volksmond ook wel genoemde speekseltest is een ovulatietester in de vorm van een kleine zakmicroscoop (lijkt op een lipstick), die door middel van wat speeksel of vaginaal vocht de vruchtbare dagen kan detecteren, en wel 3-4 dagen voor de eisprong, alsmede tot 1-2 dagen erna. Dit is van belang aangezien de zaadcellen maximaal 48 uur, met uitzondering soms 72 uur, in leven blijven en alsnog het eitje kunnen bevruchten. Deze tester koop je eenmalig en is onbeperkt in gebruik. De betrouwbaarheid ligt rond de 98 %, bij regelmatig gebruik en met inachtneming van de voorzorgsmaatregelen, zoals het niet eten, drinken of roken 2 uur voor het uitvoeren van de test. Als je in plaats van speeksel wat vaginaal vocht neemt, is de betrouwbaarheid zelfs bijna 99 % omdat de oestrogeenwaarden in het vaginaal slijm nog hoger zijn dan in het speeksel en deze oestrogenen de zoutconcentratie in het slijm verhoogt, hetgeen, eenmaal gedroogd en geplaatst onder de microscoop, een varenstructuur zichtbaar maakt. De als enige klinisch onderzochte tester (Donna) is ook bij onregelmatige cycli te gebruiken en heeft geheel geen bijwerkingen. Stop je met de pil, wacht dan zeker 2 maanden met het beginnen met Donna, omdat dan je hormoonhuishouding weer op orde is.

zie ook: www.nvsh.nl/anticonceptie/donna.htm'

Liefs Lin (die gister wéér rekbaar cervixslijm had.. 17e ook al..... vaag )

6. johana79

johana79 Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    4,311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    he linneke welkom hier..
    ik ken de donnatest wel maar ik heb er geen ervaring mee dus ik kan je niet verder helpen.

7. dani86

dani86 Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    3,211
    0
    0
    student
    landgraaf
    lin......ik heb er geen ervaring mee....wil alleen zeggen dat ik vandaag ook wit rekbaar cervixslijm heb......misschien dat het wat te betekenen heeft....ik weet het namelijk niet.......

veel succes verder

8. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

Nov 20, 2006
    3,570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    geen ervaringen mee

9. Lindsayvdh

Lindsayvdh Bekend lid

Dec 19, 2006
    671
    0
    0
    Stond aardig wat wind maar ben weer heelhuids thuis gekomen.

10. Lindsayvdh

Lindsayvdh Bekend lid

Dec 19, 2006
    671
    0
    0
    Wat gezellig is het hier weer.
    Was nog zo van plan niet te vaak te komen en vooral niet in de avond maar mis alle gezelligheid in de avond. Dan moet ik alles weer teruglezen als ik op mijn werk kom. Stap dus maar van mijn belofte af. hihi :)

11. Lindsayvdh

Lindsayvdh Bekend lid

Dec 19, 2006
    671
    0
    0
    en nu is er ineens niemand meer

12. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    ik heb ook nog ff snel gelezen ga zo weg op visite normaal kom ik elke avond wel ff kletsen
    maar zal vanav niet het geval zijn kan ik weer
    bijlezen morgen
    fijne avond allemaal

13. dani86

dani86 Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    3,211
    0
    0
    student
    landgraaf
    ik ben er nog maar wit niks te vertellen!

xxx

14. Lindsayvdh

Lindsayvdh Bekend lid

Dec 19, 2006
    671
    0
    0
    Ik weet nog wel iets leuks:

vandaag is het toch nationale complimenten dag nou iedereen op kantoor wist dit behalve 1. Wij hebben hem de gehele dag complimenten gegeven en aan iedereen gevraag dof ze hem een compliment konden geven. Na elk compliment werd hij rooier en rooier. Het is een heel verlegen collega maar dit was ech super leuk en hij snapte maar niet wat er aan de hand was. :) :) \:D/

15. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi Hoi,

pppfff ben beetje zenuwachtig, morgen ga ik testen en ik ben zo bang dat ik weer zo enorm depri ben als het wéér negatief is, heb nu nog wel hoop en ergens een goed gevoel (ben alleen bang dat ik het maar verzin, dat ik mezelf voor de gek hou). Morgen in ieder geval een afspraak bij de dokter ... ik baal zo..................

16. dani86

dani86 Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    3,211
    0
    0
    student
    landgraaf
    hihihhihihi zoiets zou ik ook voor elkaar kunnen krijgen.

vertel eens kort hoe lang je de pil hebt gehad en hoe lang je al bezig bent.

ik ben even op internet iets aan het zoeken over cervix slijm....ik heb nu namelijk wit rekbaar slijm...normaal heb je die rond je eisprong maar die ehb ik al gehad!ik heb 5 jaar de pil geslikt en ben vanaf augustus 2006 gestopt en zit nu in ronde 7.

en het kan bij zwangerschapssymptoom horen maar weet het niet zeker......

xxx

17. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

He meiden, vanmiddag knalde de stroom er uit bij ons op werk... Weg computer,weg internet. En aan ging t niet meer... :( Beetje abrupt einde.
    Maar nu lekker thuis, mannetje is lekker eten koken. Ga idd zo lekker de stad in en alles achter me laten. Dan zien we wel of morgen de ongi er is. Ga sowieso niet testen morgen. Moet dan voor mn werk doen en heb besloten dat ik t niet durf. Zaterdag nog niet ongi, dan misschien wel... Is mn besluit nu, en ga proberen me daar aan te houden :D
    Tot morgen! Liefs

18. dani86

dani86 Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    3,211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @linda ik wil je een tip geven......test morgen nog niet probeer het nog 4/5 dagen uit te stellen daar je nod pas over 3 dagen is.......des te kleiner is je teleurstelling.....bedoel het niet fout maar ik heb dit in het begin ook gedaan.....en nu wacht ik gewoon af

xxx

19. naomi33

naomi33 Bekend lid

Aug 18, 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    ben vanmiddag naar de bedrijfarts geweest
    na 5 weekjes ziektewet
    mag ik maandag weer heen :(
    we zien wel hoe dat gaat :)
    eerst nog lekker weekend :D

20. Lindsayvdh

Lindsayvdh Bekend lid

Dec 19, 2006
    671
    0
    0
    jeetje hoe lang heb ik de pil gehad iets van 15 ofzo. En ben mei vorig jaar gestopt zit nu in de 10e ronde.

Chrissie dat hadden wij van de week ook. was echt maar 5 minuten ofoz maar daardoor ging het alarm af en werden we allemaal erg doof.

Linda, kop op meid ik hoop dat ze morgen bij de dokter iets hebben dat je cyclus wat korter maakt. sterkte met testen en met de ha

Share This Page