NOD Maart 2007

Discussie in 'NOD forum' gestart door morgaantje, 10 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    nee het geeft geen extra kans op zwangerschap...

Maar bij aanvang van een zwangerschap is het wel heel erg belangrijk dat deze vitamine op peil is in je lichaam, voor de ontwikkeling van het zenuwstelsel... ook verkleint het de kans op open ruggetje.
    Vandaar dat ze adviseren om al 4 weken van te voren foliumzuur te slikken.

2. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    @jollie ja tegenwoordig vinden ze dat wel belangrijk foliumzuur,terwijl vroeger was het nooit bekend,en werdt iedereen ook gezond geboren,maar ik ga denk morgen wel halen!geeft toch niet als ik pas nu mee begint?

3. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    oja en als ik het goed heb ook nog 8 weken tijdens je zwangerschap

4. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    @jollie zijn er nog meer dingen waar jij extra op let nu?

5. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    nee maakt echt niks uit hoor als je nu pas begint.. er zijn vrouwen die niet weten dat ze zwanger zijn en die slikken het ook niet en er komt toch een gezond kindje...

Maar het verkleint de kans... schijnbaar is het aantoonbaar bewezen dat bij vrouwen die foliumzuur slikken minder vaak open ruggetjes voorkomen als bij vrouwen die dat niet slikken.

6. usMommy

usMommy Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    ik ben al met foliumzuur en vitamine begonnen voor ik met de pil stopte.

7. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    @jollie ik ga morgen halen welke gebruik jij?

8. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    Nee dat is het enige.... ik heb me alleen voorgenomen dat als ik zwanger ben... meer gezond wil gaan eten en wil blijven bewegen.. dit is altijd gezond maar ook nog eens extra goed bij een zwangerschap... en van de dag dat ik weet dat ik zwanger ben ga ik me buikje al goed soepel houden met een creme... om zo zwangerschapsstriemen te proberen te voorkomen.

9. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    @usmommy en welke gebruik jij?

10. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    Ik heb die van de sunwell.. maar je hebt ook gewone multivitamine preparaten waarin foliumzuur zit... zo slik ik ook regelmatig de kauwvitamines van davitamon. En als ik daar 2 van heb gehad op een dag dan pak ik geen extra foliumzuur tablet meer.

11. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    @jollie ja als ik zwanger ben dan ga ik zeker gezond eten en blijven bewegen,en ook stoppen met roken :( wat ik helaas nog af en toe doe :(

12. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    @jollie ik ga morgen ff kijken wat ze allemaal hebben hier bij de drogist!

13. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    Gelukkig rook ik niet.. dus dat is al een probleem minder... wel me vriendje die rookt ennuh die moet straks buiten onder het afdakje gaan staan... haha gelukkig doet ie dat ook wel hihi

14. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    Ja ze hebben daar genoeg van in de schappen liggen.. gewoon pakken wat jou het makkelijkst lijkt!

15. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    @jollie ja is helaas een slechte gewoonte van mij en mijn vriend rookt helemaal niet

16. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    Moet je vriendje maar zwanger worden :p

17. usMommy

usMommy Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Ik heb folium zuur van de gyn (ik weet eingelijk niet of je het hier gewoon kunt kopen)

Ik ben al gezonder aan het eten (is ook vanwege andere problemen) en ik blijf zeker sporten ook als ik straks zwanger ben.

Ik drink nog wel af en toe een glaasje maar alleen in de eerste 2 weken van mijn Cyclus (mannetje gaat ook minder drinken nu we voor het echie gaan)

18. usMommy

usMommy Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    zou wat zijn die mannen en zwanger worden (die van mij zou dat echt niet aan kunnen)

19. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    @jollie hahah die is leuk!maar ik denk dat mannen dat niet aan kunnen,de mijne in ieder geval niet ,als tie ergens een klein beetje last van heb dan is tie al zielig,ik zeg wel eens tegen hem als jij last van een ongi zou hebben dan zou je denken dat je zou doodbloeden hahaha

20. usMommy

usMommy Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA

Deel Deze Pagina