@ Annabuik: beetje op google zoeken met het woord eisprong. Dit is de link: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=1930
Hee dames Ik kom me ook maar melden voor de passagierslijst van Maart hier zijn gisteren de komen binnenvallen. Dus wie de lijst aanpast ik wil graag opstappen voor 29 maart. Alle dames met een posi-test Gefeliciteerd! alle ongi dames baaluh! en alle wachters heel veel succes
@suiske: Welkom nieuwe ronde nieuwe kansen! Heel veel succes meisie en op naar de roze naam deze maand Iedereen moet aan boord.
Jeetje meiden jullie zijn niet bij te houden hoor Nou voor alle nieuwkomers welkom hier en veel suc6 deze ronde Voor alle zwangeren, dikke proficiat! Kom maar op met die hormonen Voor de gene die in spanning zitten duimerdeduim Fijne avond nog meiden
jammer suiske volgende x beter! @ la femme heb het gelezen, wordt nog bioloog van al die info, weet je wat ik me nou afvraag, wat als er uit beide eierstokken een eitje vrijkomt? Op verschillende dagen? Misschien beetje dom, maar komen zo 2-eiige tweelingen tot stand?
Bij 2 eiig weelingen worden er twee eicellen bevrucht, maar volgens mij heb je maar 1 eisprong. Er komen alleen twee eicellen mee...dacht ik
ach ja we zijn ook pas in ronde 4 dus eigenlijk mag ik ook nog niet klagen alleen is het iedere maand weer zo'n teleurstelling maar dat zal iedereen hier weten. Daarbij was ik al 4 dagen overtijd! en werd ik gister ongi terwijl ik op kraamvisite was dus dat was wel heel dubbel. Maarja niet klagen maar dragen en hopen op komende maand Kus suiske
@ la femme heb gegoogle't Ongeveer één op de drie tweelingen is eeneiig, de overige tweelingen zijn dus twee-eiig. Als bij de eisprong niet één maar twee eitjes vrijkomen die vervolgens elk door een zaadcel worden bevrucht, is er sprake van een twee-eiige tweeling. Het erfelijk materiaal van een twee-eiige tweeling kan, net zoals bij een broertje en zusje, totaal anders zijn. Een twee-eiige tweeling hoeft dus helemaal niet op elkaar te lijken, maar het kan wel. Twee kinderen van verschillend geslacht zijn altijd twee-eiig. De kans op een dubbele eisprong is echter wel erfelijk bepaald. Daarom komen twee-eiige tweelingen in bepaalde families vaker voor. Bij een bevruchting van een een-eiige tweeling smelten een eicel en een zaadcel samen tot een cel die zich vervolgens in tweeën splitst. Bij ongeveer eenderde van de een-eiige tweelingen gebeurt dat een dag of drie, vier na de bevruchting en beide kinderen kunnen dan een eigen vruchtzak en placenta ontwikkelen.