NOD Maart 2008

Discussion in 'NOD forum' started by Hummel, Jan 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. EstherenRonald

EstherenRonald Actief lid

Jan 12, 2008
    162
    0
    0
    Provincie groningen
    Jah ik hoop het ook!

2. EstherenRonald

EstherenRonald Actief lid

Jan 12, 2008
    162
    0
    0
    Provincie groningen
    Van naar zegh!
    Laat je ons weten hoe het nu verder gaat?
    ik zal aan je denken de 19e *hug*

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Gisterochtend 37.4 en deze ochtend 37.8
    Vanmiddag na het douchen zelfs 38.9 (maar 's middags is je temp toch altijd hoger?)
    We wachten het maar gewoon weer af, verder kan je toch niks doen he?!

4. lb22

lb22 Actief lid

Feb 25, 2008
    303
    0
    0
    puzzcat jeetje meid kan me voorstellen dat je je nu zwaar klote voelt zeg!

nou ben hier maar aan het koken gegaan, maar heb last van maagzuur, dus heb eigenlijk geen zin om te eten, want dan proef ik mijn eten nog 10 keer na!

verder blijven we hier ook broekloeren :) wat een mangefiek woord zeg!

5. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Wie kent : Anovulatoire steriliteit
    Daar kom ik op uit als ik het opzoek wat die vrouw zei...

6. lb22

lb22 Actief lid

Feb 25, 2008
    303
    0
    0
    het zegt mij niets, sorry meid kan je niet verder helpen!

7. tom78

tom78 Fanatiek lid

Nov 30, 2007
    3,176
    0
    0
    Zeehondje gewoon testen!

8. Re81

Re81 Bekend lid

Feb 11, 2008
    903
    0
    0
    Jeetje Puzzcat, wat naar! Lees het net. Hoop inderdaad dat je de 19e meer duidelijkheid krijgt.

9. Annem

Annem Nieuw lid

Jan 27, 2008
    1
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben hier redelijk nieuw. Ik lees al een tijdje mee want ik ben erg nieuwsgierig hoe het bij de anderen gaat. Ik had vandaag iets wat ik graag met jullie wil delen. Ook vraag ik me af of iemand anders dit misschien ook heeft meegemaakt:
    Wij zijn nu 4 maanden bezig voor ons eerste kindje. Mijn NOD is vrijdag 14 maart. Ik dacht vanmiddag ineens: "ach, laat ik eens gek doen, ik ga testen". En wat kreeg ik: een positieve test... maar een half uur later was de streep helemaal verdwenen! Ik heb de doktersassistente gevraagd of dit kon. Ik mocht gelijk met een plasje langskomen en ze heeft gelijk voor me getest maar....negatief. :confused:
    Heeft iemand van jullie dit al eens gehad en wat was uiteindelijk de uitkomst, positief of negatief?

Groetjes Anne

10. goofychick

goofychick VIP lid

Dec 31, 2007
    12,116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Getver vervelend joh..........

11. goofychick

goofychick VIP lid

Dec 31, 2007
    12,116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vraagje, ik temp en doe de ovutesten, nu is volgens de temp kaartje mijn eisprong geweest, mijn ovutesten gaven eergisteren vaag streepje aan en gisteren heel duidelijk streepje aan en vandaag heel vaag streepje. Dus dan heb ik hem toch al gehad of niet?

12. Karina82

Karina82 Bekend lid

Feb 9, 2008
    590
    146
    43
    Female
    Noord Brabant
    Hallo Puzzcat,

Ik las je verhaal en ik dacht dat ga ik even opzoeken. Het betekend:
    "Steriliteit die het gevolg is van het uitblijven van follikelrijping of ovulatie"

Zoals ik het nu begrijp is het te behandelen van medicijnen omdat je een "afwijking hebt aan je hypothalamus-hypofyse-ovarium-as, kortweg je hypofyse (hersenkwab onderaan je hoofd bij je nekscharnier) waar je je hormonen aanmaakt. Zoals oestrogeen, progesteron enz. enz. Het medicijn clomid is daar een voorbeeld van. Deze zorgt dat er een ovulatie plaatst gaat vinden. Dit wordt ook wel veel gebruikt bij vrouwen die niet van het ontpillen af kunnen komen. Die maar niet ongi worden zeg maar...

Ik hoop dat ik je zo een beetje heb geholpen. Het is natuurlijk altijd maar afwachten wat ze de 19e zeggen. Ben nog steeds geen dokter... Ik hoop dat je er een heel klein beetje rustiger van wordt. Ik leef in ieder geval met je mee en ik denk aan je!

Groetjes Karina

13. Johanna1

Johanna1 Bekend lid

Feb 15, 2008
    515
    0
    0
    Kampen
    Pfff, ik doe ook heftig mee aan het broekloeren! Ik heb wel ongi-krampen (zere bovenbenen) maar ik komt nix. Gisteren had ik getest: negatief, dus ik hoop maar dat die ongi doorzet ben ik er maar weer vanaf (en ik heb zaterdag een feest, en op mijn 1e ongi-dagen heb ik altijd zoveel pijn dus dat wil ik liever niet zaterdag :cry: )

14. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

Mar 9, 2008
    4,888
    1
    38
    Zaanstreek
    Puzzcat sterkte!

Verder Oeps, vergipsing. Klein foutje gemaakt met berekenen. Vandaag pas echt 4 dagen over datum, dus 1 test te vroeg uitgevoerd. Blijft wel zo dat de andere zwangerschapstest ook negatief was. ellendig dat wachten werd ik maar gewoon ongi dan kunnen we serieus aan de bak. Ouderwets met een thermometer ( alleen nog ff een nieuwe kopen want mijn oude vertrouw ik niet, ik krijg neiging tot calibreren bij dat ding)

Andere wachtenden STERKTE ik leef met jullie mee...

15. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Lief van je dat je het opgezocht hebt...Maar ben bang dat mijn zoektocht voor niks is geweest...Ik heb een eisprong ZONDER eitje en heb een ongi Dus uitblijven van follikelrijping of ovulatie is dan minder waarschijnlijk Ik kan echt niks vinden waardoor ik denk JA dat kan het zijn!
    Sommige vrouwen hebben het eens in de zoveel tijd dat er geen eitje is,en dat het daarna weer op gang komt...Ik hoop zo dat dat het is!Over 9 dagen zal ik er hopelijk meer van weten...Ik heb mijn nod 17 maart en moet 19 maart er zijn Iieuw!Met mijn ongi!Ach die man heeft waarschijnlijk dit wel vaker meegemaakt hihihi

16. Parels

Parels Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,337
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier afgelopen zaterdag begonnen aan het smep programma...
    Heb er veel hoop op gevestigd voor deze maand hoor!
    Vandaag mij eeerste ovulatietest gedaan, maar nog maar een vaag streepje, heb wel buikpijn steeds, dus misschien komt me ei er toch wel aan... Afwachten maar dus...

Zijn er nog meer dames die deze maand begonnen zijn mt het smeppen?

Succes meiden, het kan allemaal nog deze maand!

Liefs Parels

17. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Hoi :D

Ik heb wel al tekenen maar nog geen ongi....
    Vanmorgen toen ik wakker werd had ik totaal geen last meer van mijn borsten, dat is bij mij altijd een teken van: "Ongi komt eraan"". Heb ook wat ongikrampjes, wat witte vloed...Nou ja de hele mikmak zeg maar maar nog geen bloed.....

Als mijn borsten nog een beetje pijn hadden gedaan (ookal was dat ook al minimaal deze cyclus) had ik nog wat hoop maar nu....

Ik vrees dat het game over is... Maar ik houd je op de hoogte.

Wat jouw cyclus betreft. Het kan alle kanten nog op. Vaak is het zo dat je cyclus na pilgebruik steeds iets korter wordt maar het kan ook heel erg schommelen. Ik heb nog steeds cyclussen tussen de 31-41 dagen.....

Maar ja....zwanger kun je ook zijn ... Misschien heb je later je eisprong gehad ....

Ze zeggen wel altijd 'geen bloed geeft moed'....dus wie weet.....

Ik ga ff douchen en kom straks wel weer ff verslag doen...

Kus,

K

18. Merelrosie

Merelrosie Actief lid

Jan 2, 2008
    267
    0
    0
    Hallo allemaal

Het valt mij op dat er zoveel dames overtijd zijn!
    Heb dit nog nooit gezien!
    Hopelijk krijgen jullie vlug antwoord!
    Groetjes

19. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

Feb 5, 2008
    790
    0
    0
    Hey Merelrosie,

klopt idd. heel veel meiden over de datum heen. Waarvan ik 1 ben. Voel me erg beroerd met tijden gisteren had ik ook 37,5 ik weet niet wat hier de oorzaak van is voel me niet grieperig maar gewoon erg raar ook wel ongi krampen maar voor de rest ook niet iemand ook zo een verhoging na nod ?

gr.

meriam

20. Merelrosie

Merelrosie Actief lid

Jan 2, 2008
    267
    0
    0
    Dit kan toch ook goed zijn? We horen hier toch van veel dames dat ze pas na een tijdje pos testen?
    We blijven duimen! :thumup:
    Groetjes

Share This Page