haijj Nou ik kom net bij de gyn vandaan. Wat een botte boeren l*l zegh! vraagt ie wanneer ik voor het eerst ongie werd... ik zei "........phhhff........ goeie vraag. zegt ie "jah dat moet jij toch het beste weten.." Maar dan op zo'n neerbuigende manier... Hij begon ook over mijn overgewicht... tjah dat wist ik ook allang, dat dat nadelig is voor zwanger worden.. & tijdens de zwangerschap dat er meer risico's aan zitten. En hij keek me vak niet eens aan. Hij zei ook tegen mij "de meeste vrouwen met overgewicht worden bij het umcg niet eens geholpen voordat ze afgevallen zijn, dus mijn vraag wat doe je hier eigenlijk?" Het konden volgens hem 2 redenen zijn waardoor ik niet ongie werd. Of mijn overgewicht, of iets met mijn eierstokken. zegt ie even later, dan gaan we wel ff je eierstokken bekijken.. ik dacht "ohh shit" Dus ik dat kamertje in me onderkleding uit. En ben ff 5 tellen blijven staan, ff rustig worden, want mijn handen trilden helemaal.. Ik zitten in die stoel met die beugels. Hij brengt de inwendige echo in.. ik dacht "ohh valt wel mee" en zei ook tegen die man. "het is minder pijnlijk dan ik verwacht had" Nou dat had ik beter niet kunnen zeggen! Jemig man! Hij kon mijn eierstokken niet zien door mijn overgewicht en drukte dat ding ver naar binnen joh! Gelukkig duurde dat niet lang, en later vertelde hij dat ik naar het laboratorium moest om daar bloed te laten prikken. testen op een zwangerschap, bloedsuikerwaarden, en schildklier. De uitslag van de zwangerschapsbloedtest, moet ik vanmiddag voor bellen om 15:30/15:45 En als er geen zwangerschap is moet ik bij de apotheek pillen halen die de ongie opwekken. dan wordt ik na 5 dagen ongie. Moet ik 5 dagen lang 3 x daags 1 tablet van innemen. Wat voor medicijn er op het briefje staat kan ik niet goed ontcijferen maar geloof dat er staan : priniolut of primolut Dus nu wachten tot 15:30/15:45.
@ EstherenRonald: Pfffff... dat zit er weer op. Opgelucht dat het achter de rug is? Artsen zijn altijd een vak apart, maar net hoe het loopt die dag zo staat hun muts. Die van de oude stempel zijn het ergste. Maar zijn vraag van wat doe je hier eigenlijk?! Bah. Balen van je overgewicht zeg. Maar het klopt wel wat hij zegt, dat veel vrouwen met overgewicht niet eens bij alle vruchtbaarheidsklinieken geholpen worden. Heb ik heel toevallig gisteren een artikel over gelezen. Hoop dat je je hierdoor niet al te rot en verdrietig hebt gevoeld, de weg naar huis. Kan me voorstellen dat dat je erg raakt. Aan de andere kant denk ik dat het misschien wel voor extra motivatie zorgt om wat KG's kwijt te raken, nu weet je tenminste waar je het voor doet. En kan je die stomme gyn lekker laten zien hoe goed jij wel niet bent. Nu nog even wachten op de bloeduitslag. Wat denk je? Hoop het beste voor je. Dikke knuffel en laat alles maar even rustig bezinken.
Jemig EstherenRonald: wat een raar doktersverhaal weer. Wat een denigrerende houding van die arts zeg! Gelukkig heeft ie toch nog van alles onderzocht, ondanks die rottige houding van hem. Ik hoop dat je nu snel je ongi gaat krijgen! Succes en liefs van noppie
Hee Estherenronald, Wat zijn het inderdaad toch boeren! (had die ervaring ook in mijn eerste zwangerschapP Ik hoop voor je dat je van de bloedtest een hele goede uitslag krijgt! Ik duim voor je dat alles snel op zijn pootjes terechtkomt! Groetjes, Angela
@ EstherenRonald: Jeetje wat een akelige arts zeg! Hopelijk krijg je een positieve bloeduitslag vanmiddag.
@ Esther Ik duim ook voor een pos. test! Hier ook zo'n botte gyn. gehad toen ik de 1e keer dacht zwanger te zijn. Was volgens mij 1 week overtijd en had 2 zwangerschapstesten gedaan: allebei vet pos.! Nog speciaal p*kke-end gereden naar die vent toe, omdat ie zo goed zou zijn. Wou die **tl*l gewoon niet geloven dat ik zwanger was! :x Ook niet na bmm onderzoek ('ja, u zou best wel eens zwanger kùnnen zijn...') Pas toen ie op de inwendige echo de vruchtzak zag, mèt kloppend hartje, zei ie heel verrast: 'mevrouw, u bent zwanger!' #-o Doktoren... :-#
Yessss ik ben zwanger! Heb vandaag mijn nod, maar had dit keer helemaal geen voortekenen. Dus vanochtend getest en ja hoor zwanger! Voor de dames die niet zwanger zijn, veel succes en ik raad je ovulatie testen aan. Die heb ik deze ronde gebruikt en wist dus precies wanneer ik vruchtbaar was. En dit heeft resultaat gehad
GEFELICIFLAPSTEERD CONSIDER! Geniet ervan meid! @Estherenronald: wat een $#%*^$^%$^%*-gyn zeg! Die van mij was wel bijzonder kort van stof, maar gelukkig niet zo lomp! Heb je de uitslag van je bloed al?
Pfff, ik ook bij de wachtende, vandaag 2 dagen over tijd.. blijkbaar zijn er wel meer die pas later positief testen.. blijven hopen zou ik zeggen! Ik duim voor alle andere testers..
Haijj Allemaal Nou heb naar de gyn gebelt en het bloedonderzoek was negatief, Ik ben dus niet zwanger, maar dat had ik na zoveel (9) negatieve testen eigenlijk ook niet meer verwacht, dus erg teleurgesteld of verdrietig ben ik niet. Wel jammer van de reactie van die gyn maar jah, die man weer schijnbaar niet hoe ie met vrouwen en gevoelens om moet gaan. Gelukkig ben ik wel meer gewent (qua kwetsende opmerkingen) dus ik kan wel tegen een stootje. Iedereen nog bedankt voor de lieve en meelevende berichtjes!!! @ Birtie : Jah ik ben heeeeeel erg opgelucht dat het onderzoek erop zit, ook al is de uitslag negatief, maakt niet uit. Jah een baby is voor mij zeker een reden om af te gaan vallen. Ik ben al eerder 12/13 kilo kwijtgeraakt d.m.v sonja bakkeren, maar toen we bij boek 3 kwamen werd het wat versoepelt en toen ging het mis, En nu zit ik inmiddels al weer 5 kilo hoger dan het gewicht waarmee ik begon voor het afvallen toen. Maar als het me 1 keer gelukt is moet het me ook weer lukken. Ik hoop dat jij over 2 dagen een mooie positieve test in handen hebt, en dat je uiteindelijk een mooi gezond kindje krijgt. @ Noppie & @ Angela21 & mama van tessa & tezz : Jah die man praate op een hele rare manier tegen me, Alsof ik een klein kind was ofzo. En is het nou echt zo raar dat je niet meer weet wanneer je voor het eerst ongie werd? Zo'n leuke ervaring was het niet echt! De ongie gaat binnenkort wel komen, ik vrees alleen dat het een pijnlijke gaat worden, met veel ongiepijn. @ consider : GEFELICITEERD en geniet ervan!!
@Estherenronald: als ik jou was zou ik na SB-boek 2 weer bij boek 1 beginnen Bedoelde hij trouwens niet wanneer je eerste dag van je laatste ongi was? Toen ik namelijk onze ha vertelde dat ik al op m'n 10de voor het eerst ongi werd, zei ze dat dat helemaal niet belangrijk was. Mijn gyn zei dat trouwens ook, dat dat weinig uitmaakte.
NOD LIJST MAART 2008 01. Consider & Xanado83 & Angela21 & Amy25 & Chida & Jedid-Jah & Iuno & Saffie & Priscilla R 02. Marrie28 & Ilona85 & Ukkepuk078 & Goudvis22 & Desiree1986 & Bramtim 03. Jent & Lara1982 & Verhip & Tweety123 & Lilith & Stoetel & Esther78 & Daphne B 04. Maria79 & Yustin & Leonie1986 & Jesske & Jeunessebv & Dayenne & Noppie 05. Melanietje & Jootje24 & Nata & Kim78 & Marlieke10 & Tibo & Dancevalley & Loesjuh & GerdienD 06. Mercedes & Naomi33 & Enise & Viool 07. Jenna85 & Ikke87 & MooiNiet & Amanda23 & Nikki80 & Evitaaa1983 & Zeehondje & Whabbit & Maybe & Leen1982 08. Kweenie & Nynke1980 & Aussie73 & Schildje & Danjo & Elin26 & 2deKleine & Lichtje 09. Femmy & Ellenk & Annelies661 & Lillebi & Meriam22 & Johanna1 & Re81 10. Danoek & Lautje1979 & Mamavanluca & Julita & Eitje & Didi1988 11. Merelrosie & Lovely30 & Ib22 & Tom78 12. Cinneltje & Essiee & Pien27 13. Juulsrulez & Kruimel133 & K3lly & Mnq & Sanne & Bonnie & DBM21 14. Nicci & Morgaantje & Bahar & Tijgertje23 & Annem 15. Pearl29 & Lynn1986 & Girl75 & Hanna1974 & Dani08 & Ladybug 16. Jessica83 & Bruidje & Peppie01 & Danoontje & Cien & Linda26 & Romytamara 17. Arianne22 & Wannabemommie & Puzzcat24 & Rian & Rubs & Silvana81 & Maar29 & Dib & Ram1978 & Diana & Tira & Anneke99 18. Wendy1983 & Nash & Fairy Tale & Dani86 & Jenn & Sjansie28 & Miez 19. Angelea & Susanbenjamins & Fampje 20. Karina82 & Beep & Klingel & Daan0201 & Coco1972 & Lievelief & DeboraV & Jazy & Shandro 21. MarielleB& Queensan & Roos80 & Anoniem23 & Mizzclau & Daantje25 Claudia2510 22. Selma2007 & Kirstin & Marijke84 & Selina26 & Tacha1987 23. Roos80 & Goofychick 24. Jip & Meis1984 & Mammatje & Christinaa & Miran27 25. Lola1982 & Marina71 & Judith1980 & Chida & Christie & Leeuwtje4 & Gepke1979 & Mamamanuela & Monique4 26. Pien2008 & Elisabet & Queenie & Netje83 & Mikki77 & Dada & Loncocacola 27. S1986 & Dancevalley & Marrie28 & Tezzz & Jessie81 28. Lientje25 & Marieke74 & Parels & Amy25 & Desiree1986 & Claire24 & Elena & Tibo & Ramona 29. Starry & Xanado83 & EstherenRonald & Sheri & Athena & Kartouche 30. Roosje75 & Tweety123 & Natasjaz & Vogeltje1980 & Dagdromer 31. Freewilly8 & Ellen1983 & Amanda23 & Mammavantessa & Lara1982 & Femmmy & Jes1 & Iuno & Girliegirl16 207 passagiers voor de roze omafiets: 43 zwanger, 127 ongesteld, 0 twijfelgevallen, 10 negatief, 10 onbekend 2 cyclus van slag Testmarathon 21 Maart --> Goede vrijdag! 1. Jessica83 2. Nash 3. Silvana81 4. Karina82 5. Selina26 Testmarathon 28 maart 1. Tibo 2. Parels Dames even opletten: als je de lijst quote verander de url dan naar: [ img]http://i244.photobucket.com/albums/gg2/Hummel_photo/31960804-bikes2all-omafiets-24-2-2.jpg[/img ], maar dan zonder de spaties! Dan krijgen we de leuke fiets weer te zien! @ caro1978: Balen dat de er weer zijn. Wilde je rood maken op de lijst maar ik kan je niet vinden! @meis1984: je staat op rood, succes in april! @roosje75: Ook jou heb ik helaas rood moeten maken, doe je best in de volgende ronde! @ mamavtessa: Jippie, Roze! Gefeliciteerd! @vogeltje1980: Heb je rood gemaakt. Veel succes, hopelijk brengt de mooie roze bus je naar je roze wolk! @ Consider: Je stond alleen helemaal als 1e op de lijst, weet dat je een cyclus verder bent maar volgens mij is je nieuwe NOD datum nooit op de lijst erbij gekomen. Dus heb je maar roze gemaakt op de 1e, staat het er in elk geval op. Als je je andere nod geeft verander ik het. In elk geval GEFELICITEERD!!!
Ik ben vandaag eindelijk ongi geworden. Vind het ook niet erg nu want weet waar ik aan toe ben en kan tenminste weer verder. Nu ik dit typ denk ik aan alle meiden bij wie de cyclus zo van slag is en de meiden met een negatieve test! Ik denk aan jullie en hoop voor duidelijkheid op korte termijn! Jemig Esther wat een akelige rotvent, kan daar zo kwaad om worden . Hoe durft hij zo te praten. Brr.. nou dan kan je met de primolut beginnen, krijg je een nep ongi opgewekt en kan je tenminste weer verder, hopelijk met een goed resultaat
@ EstherenRonald: Erg is dat he, dat ge jo-jo. Het is ook niet makkelijk om af te vallen. Ik woog eerst ook 79 kg, toen ben ik gestopt met snoepen en begonnen met ontbijten. Dat hielp enorm! Nu zit ik weer lekker op de 64 en dat gaat goed zo. Sonja is niet voor mij weggelegd. Ze moeten mij niet opdragen wat welke dag te eten! haha. Eet waar ik zin in heb. Gelukkig was je niet al te telleurgesteld van de bloeduitslag. succes met het wegwerken van je pillen en de komst van de . Hoop dat ze er snel zijn. succes!
desiree1986, heb je rood gemaakt in bovenstaande lijst. balen, maar fijn dat je duidelijkheid hebt nu.
Thanks, ik heb ook nog even op de NOD lijst gekeken van april, daar stonden 2 mensen die hier groen staan, dus vergeten ( ) zijn om zich hier rood te melden. Selma2007 en Didi1988 mogen rood.
Hi Ik type al een maandje mee, maar heb mij volgens mij nog niet op de NOD lijst laten zetten . Dus wie weet bij deze.