NOD Maart 2009

Discussion in 'NOD forum' started by djaar77, Jan 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moosje25

Moosje25 Bekend lid

Aug 23, 2008
    539
    0
    0
    Omgeving Rotterdam
    Ik heb het veranderd in de lijst hierboven.

2. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Hai Klusser!

Bedankt voor de tips... maar heb nog ff een vraagje, heb namelijk nooit eerder een ovutest gebruikt.
    Komt er altijd een 2de streepje? of enkel tijdens ovulatie (en eventuele zwangerschap) ?
    Las zonet via je link dat de dames letten op de donkerheid van het streepje enzo?

Via internet bestellen doe ik denk ik beter niet, woon in België (ideal kennen we bv niet) en dan heb ik ze pas na het weekend wrsch.
    Dacht eerder om morgen in kv die ovutesten te halen ofzo? hebben ze dat?

thx lieverd!

3. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    3,422
    0
    0
    Brabant
    lady, koop aub geen ovutesten van het kruidvat want die zijn NIET betrouwbaar! daar zijn al heel veel verhalen over op het forum verschenen...

4. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    Hoi Dames,
    Even *ego* ....

Nog steeds een hoge temp zie mijn onderschrift, vanmiddag was ie zelfs 37.4.
    Ik ben duizelig en moe en erg emo en had van morgen met de da test wel een vaag 2de streepje nog binnen de 10 min. Heb het gevoel en het vermoeden dat ik wel zwanger ben....maar ben superbang dat het weer mis zal gaan, mocht ik nu zwanger zijn.
    Morgen meer.......duimen jullie voor me?

Liefs van mamatje

5. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    1,602
    0
    0
    Nee, juist niet altijd een 2e streepje. Je krijgt alleen vlak voor je ovulatie een 2e streepje (en stiekem ook bij HCG). Vaak zie je 1 of 2 dagen lang een redelijke 2e streep.
    Volgens de gebruiksaanwijzing kan je de test alleen als positief beschouwen als beide streepjes even donker van kleur zijn. Dit is de piek van het LH-hormoon. Maar dit is maar een kort moment (paar uur?) dat je gemakkelijk mist. Als je een beetje bij het ovutesten-onderwerp gaat lezen, zal je zien dat veel meiden een redelijk donker streepje ook gewoon als positief beschouwen. Tussen 24-36 uur na de piek (=twee gelijke streepjes), springt je ei.
    De 2e streep 'neemt vaak een soort aanloopje'. Op een dag zie je hem vaagjes, dan wordt hij de dagen erna steeds donkerder omdat er meer LH-hormoon is. Na de piek (maximaal donker), wordt de 2e streep snel weer lichter en verdwijnt ie. Je kan dit in mijn album een beetje zien.

Ik denk dat Kruitvat ze ook heeft. Alleen een stuk duurder en minder in een verpakking. Maar daar heb ik nu net weer geen ervaring mee, heb er in de drogist nog nooit naar gekeken...

doei doei,
    Klusser

6. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    oei, ja? ok goed dat je't zegt..
    mja dan weet ik het ook niet...
    misschien wacht ik gewoon beter tot nod of overtijd en dan gewoon met een echte zwtest...

:) ga slapen nu, moe en morgen om 5u30 uit m'n nestje :cry: :cry:

liefs dames, en een goede nacht !

x

7. Nienke

Nienke Bekend lid

Mar 2, 2006
    726
    0
    16
    Je tempstaatje ziet er errug goed uit meid en dan ook een vaag streepje! Spannend meid! Ik duimerdeduim voor je!

@lady, netjes pas testen na je NOD met een echte legitieme zw. test! Jij streepjesloerverslaafde! Ik ben zaterdag in Belgie trouwens, in het sportpaleis. Leuk! En slaap lekker, er is weer een wachtdag voorbij!

Ik ga ook weer offline!

x N.

8. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

Feb 22, 2007
    9,268
    1
    36
    Nienke: Hoe is het nu met je ?

9. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

Nov 3, 2008
    1,066
    1
    38
    Kijk dames naar mijn album! gisteren voelde ik me zo zeker en vanavond weer een test gedaan en kijk het resultaat..

AAAAAHH ben zo blij he :D

even hcg stooien! HCG HCG HCG HCG!

@ alle andere zwanger ook gefeliciteerd!
    @ alle meiden van het wachtbankje hopelijk is het raak ik duim voor jullie!
    @ alle meiden die ongesteld zijn hopelijk in de volgende ronde raak

10. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Hee meiden!

Ik kom ook weer even koekeloeren! Jeetje vind het wel jammer dat ik niet alles kan bijlezen, het is ook zoooooveeel!
    Zeker nog wel gezelling in de roze vila zie ik?
    En ooowww er zijn weer zwangeren bij las ik, de teller staat op 33! Wooww geweldig!
    Zwangere meiden: GEFELICITEERD!
    En de ongi-meiden: op naar april! Want in april gaan we allemaal goed van bil! hihihii

Mijn eitje staat op knappen, steeds steken in mn buik!

Meiden, jullie gaan voor een record deze maand!

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

Nov 16, 2007
    20,510
    2,427
    113
    Female
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    *inbraak*

Ohhh wat spannend is het hier toch altijd! Heerlijk om even in jullie spannende tijden te mogen meegenieten.
    Voor mij al weer lang geleden (eind 2007) dat ik in de NODlijsten meeschreef.
    Kom wel even wat moederlijke hormoontjes strooien (mijn 9 maanden ontzwangeren zijn nog niet voorbij ;) )

Liefs Inge

*uitbraak*

12. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    3,264
    0
    0
    Hoi meiden,

Hoe is het hier? Nog nieuwe zwangeren?
    Ik heb vandaag de vk gebeld en mag donderdag 9 april al langskomen. Ik krijg dan een verwijsbrief voor een echo en mag dan eigenlijk zo snel mogelijk. Oh, ik kan niet wachten!

13. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    3,422
    0
    0
    Brabant
    Wat fijn annie! Dit keer gaat alles gewoon perfect en 9 april ga je lekker een hartje horen ;)

14. yootje

yootje Fanatiek lid

Feb 2, 2009
    4,864
    0
    36
    Female
    belgië
    tuurlijk duimen we voor je! hoop dat je morgen knalt met je test en dat alles goed zal gaan! :thumup:

15. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    3,264
    0
    0
    Nou, ik ben bang dat ik dan nog geen hartje hoor. Het is een intake en krijg dan een verwijsbrief voor een echo. Ik mag dan wel zo snel mogelijk voor de echo.

16. yootje

yootje Fanatiek lid

Feb 2, 2009
    4,864
    0
    36
    Female
    belgië
    @luukske, van harte gefeliciteerd!

@hier nog steeds geen ongi te bekennen. voel ook gewoon helemaal niets! echt gek hoor! moet zeggen dat het werken vanavond me wel goed heeft gedaan, afleiding iserg belangrijk, anders ben ik er tezeer mee bezig.

17. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    3,264
    0
    0
    He Yootje, testen meid! Ik ben zo nieuwsgierig!

Luukske zwanger? Gefeliciteerd meid!

18. yootje

yootje Fanatiek lid

Feb 2, 2009
    4,864
    0
    36
    Female
    belgië
    vanmiddag gedaan, maar was gewoon hartstikke negatief, nog niet eens een schaduwtje of zo... ga er dus vanuit dat ik ongi wordt, vraag me alleen af wanneer, heb geen zin in onduidelijkheid, als er iets is waar ik niet mee om kan gaan is het dat wel! maar ja, moeder natuur heeft het voor het zeggen nu, en niet ik!

19. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    3,264
    0
    0
    Ah balen meid! Op welke dag van je cyclus zit je nu? Laat er maar snel duidelijkheid komen, dan weet je waar je aan toe bent.

Share This Page