NOD Maart 2009

Discussie in 'NOD forum' gestart door djaar77, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    geeeen idee....vraag het me al langere tijd af...geloof dat het knippen plakken werk is hahaha

2. Lydia2906

Lydia2906 Bekend lid

7 nov 2008
    857
    0
    0
    Ook geen idee mermaid... want als ik op quote klik, ben ik van de page af, hahaha! (Maar dat zal jouw probleem ook wel zijn...)

3. mosie

mosie Actief lid

15 jan 2009
    479
    0
    0
    Volgens mij heb je dan gemiddeld op dag 15 je eisprong. Bij sommige bouwt het langzaam op bij anderen niet. In mijn vorige cyclus had ik ook een paar dagen een licht streepje en toen ineens een knaltest. Nu heb ik ineens een (bijna) positieve test terwijl er gister amper een 2e streepje was te zien :(

4. BabyLove1

BabyLove1 Bekend lid

8 dec 2008
    898
    0
    0
    Goedemorgen dames jeetje wat is er weer veel gekletst zeg en we waren niet verslaafd :) haha HCG HCG er is ook veel geklust haha wie weet wordt het een hele ROZE maand

5. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Lydia: Als ie eenmaal donker is volgt je ei volgens mij vaak binnen 1 of max 2 dagen. als ie nog licht is kan het van vrouwe tot vrouw varieren wanneer ie donker wordt - ligt er ook aan hoe lang je cyclus precies is.

@Joyce: ja, je hebt wel gelijk, maar als je en een posi ovu test hebt (veroozaakt door LH hormoon) en een temp die omhoog gaat (veroorzaakt doot progesteron), dan is het wel heeeeeel waarschijnlijk dat je ook een ei hebt. Het kan natuurlijk voorkomen dat je lichaam op de een of andere manier toch LH en progesrton aanmaakt zonder dat er ook een eitje spring, maar die kans lijkt me toch echt heel klein (minder dan 1%). Zeker omdat Suus eerder gewoon eitjes rond deze tijd had, kan ze er gerust van uit gaan, dat ze echt wel een ei heeft gehad :D .

6. Lydia2906

Lydia2906 Bekend lid

7 nov 2008
    857
    0
    0
    @ Mosie: Zie dat we gelijk op gaan, leuk! Vanmorgen geklust en dan morgenavond maar weer, mijn mannetje 'is er nog niet zo aan toe' zegt hij, dus dan lijkt het net of we niet elke dag hoeven, hahaha! Anders vindt hij het niet meer spontaan.
    Maar dan hoop ik dat ik het goed aanpak, hihi!
    Dus voor jou ook weer een klusperiode op komst ;)

@ Babylove: Verslaafd? Wie? Gheghe!

@ Nana: Okay, thnx... ;)

7. BabyLove1

BabyLove1 Bekend lid

8 dec 2008
    898
    0
    0
    hahah heb me zelf erg betrapt ik ben heel erg nu de laatste tijd maar zullen er wel meerdere zijn betrap mezelf toch vaak dat ik toch even wil kijken dan blijven ik nog hangen hahah

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    babylove....wij zijn iet verslaafd! dat hadden we toch al geconcludeerd...wij zijn verantwoord bezig met onze communicatieve vaardigheden te ontwikkelen.....en onze kennis over zwangerschap en zwanger worden aan het ontwikkelen voor het ultieme uiteindelijke doel! Zwanger zijn........

oh en als je pco hebt dan mak je altijd meer LH aan...dus je ovu test geeft altijd een licht positief resultaat...progesteron weet ik niet....dat zou ook kunnen....ach ja tis een combi he..en en...is ei...en niet is geen ei waarschijnlijl.

Groetjes,
    Miranda

9. BabyLove1

BabyLove1 Bekend lid

8 dec 2008
    898
    0
    0
    ja dat is ook zo maar ik ben er de laatste tijd er mee bezig probeer et niet te doen maar kan mezelf er niet van weerhouden hoe et staat iedere dag dus vandaar maar begrijp wel wat je bedoelt

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    jaa en ik jouw hoor...merk het zelf ook ben hier gewoon teveel mee bezig....

Was voor mijn eerste ook, maar toen ik het had opgeven en bijna niet meer online zat en besloten had dat we een pauze zouden nemen...met hormonen enz...toen was het de laatste keer raark!

Dus wie weet, het ontspannen en loslaten kan van toepassing zijn op het 'sneller' zwanger raken.

Maar het is nog steesd niet wetenschappelijk bewezen toch? dat op een forum zitten slecht is voor het zwanger raken....wat wel is bewezen dat vrouwen het nodig hebben...want mannen kunnen er niet over praten en de sociale contacten zijn niet meer zoals vroeger....kon je eerst met je vriendinnen hierover praten...krijg je nu wel vaker te horen dat ze er nnog niet mee bezig zijn enz...de wereld is gewoon veranderd...niet iedereen word meer op dezelfde leeftijd zwanger...

Terwijl dat vroeger wel zo was...

Groetjes,
    Miranda

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hallo he... Ben gister hier nog geweest en kon nu ineens 15 pagina's bij gaan lezen! Nee hoor, er is hier niemand verslaafd aan het forum :)
    Kan me nu dus ook even niet meer zo best herinneren waar ik allemaal op wilde reageren, het was gewoon te veel om te onthouden! Zal ik straks wel ff doen, en alles ff opschrijven ofzo :p

@mgwc, Ik denk idd wel dat vrouwen dit forum gewoon nodig hebben, want hoewel er hier vrijuit over wordt gesproken dat het allemaal niet zo best wil lukken, is het volgens mij nogsteeds een beetje een taboe in de samenleving.. Je vertelt pas dat je zwanger bent als je het al een week of 8 weet (meeste vertellen het bij 12 weken toch?) en dán krijg je soms te horen dat het wat langer heeft geduurd of dat het direct raak was.. Maar als stellen er mee bezig zijn, hoor je ze er niet over. Daarom is dit forum ook zo fijn!

*ego-bericht*
    We hebben gister eindelijk maar toch een vrieskast gekocht! Overgekocht van een vriend, en was ook hard nodig, want ik moest het doen met een klein vriesvakje in de koelkast (waar net een brood in past).. Dus nu een mooie grote vriezer waar vééél in past :D
    Verder, ongi is voorbij (gisteravond al) dus gisteravond is ons nieuwe "klusregime" van start gegaan 8) Vriendlief zei dat ie deze maand heel goed z'n best gaat doen, wat neerkomt op elke dag klussen.. Wat ik eigenlijk helemaal niet erg vind :oops:
    Zo ff wat boodschapjes doen, ff was draaien en alvast tas inpakken voor zondag :)
    *einde ego*

12. BabyLove1

BabyLove1 Bekend lid

8 dec 2008
    898
    0
    0
    ja gek is dat ook vroeger was et zo normaal nu is iedereen of met carriere of andere dingen bezig niet dat dat erg is mijn vriendinnen willen der niet eens aan denken ze vinden het niks en dan zeg ik ook je weet niet wat je mist maar goed iedereen verschilt daar in

13. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    Hmm.. denk dat je gelijk hebt… klinkt te wetenschappelijk om onjuist te zijn haha

Amen! Denk idd dat dit ook een vorm van loslaten is.. Anders blijf je er in je eentje over piekeren, toch?

Stap 1: open een leeg word document
    Stap 2: klik op quote bij het bericht dat je wilt quoten
    Stap 3: selecteer de tekst en doe ctrl+c
    Stap 4: ga naar word (alt+tab of gewoon ff klikken)
    Stap 5: doe ctrl+v
    Stap 6: ga naar ZP en klik op back zodat je weer op de pagina zit waar je zat.
    Stap 7: klik op quote bij het bericht wat je vervolgens wilt en volg dan stap 3 tot en met 6 weer.
    Stap 8: heb je alles geknipt en geplakt? Dan in word de tekst die je erbij wilt hebben toevoegen,
    Stap 9: dan in word Ctrl+a -> ctrl+c (of ctrl+x, dan knip je en is alles dus weer leeg voor de volgende ronde haha)
    Stap 10: Ga naar ZP en klik op nieuw antwoord
    Stap 11: doe ctrl+ v in het intypvakje en klik op ok..

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Joyce: Thanks voor de uitleg, maar wat een gedoe zeg ;) Ik maak wel gewoon meerdere berichtjes, haha, ik ben liever lui dan moe :p

15. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    Ja, maar word altijd zo onoverzichtelijk .. ;) haha
    Kijk maar, wat je handigste vind!

Hmm.. heb ff in mijn foto album gekeken voor bmm stand.. en ik snap er helemaaaal niks van!
    Mijn vruchtbare periode is pas over een week (als het goed is) maar mijn bmm zit hoog, zacht en beetje op met klein beetje transparant slijm..
    Oh wacht! moet ook dat plaatje ff bekijken.. tot zo ;)

*edit*
    ben ik weer en snap er nog minder van.. slijm is doorzichtig waterig.. maar niet draderig... maar deze staat niet tussen de opties...
    Iemand een idee?
    Merkte overigens ook dat ik weinig zaadjes verloor de afgelopen 3 :oops: dagen... :(
    Zal mezelf wel gek maken, maar ben toch niet ineens vroeger in de vruchtbare periode? :(
    Ach ja, we'll see, ga uit van niet..
    *einde edit*

16. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

25 sep 2008
    726
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik kom mijn neus ook weer even laten zien :)
    Hier is toch helemaal niemand verslaafd ;)
    Tja.. ik vind het wel fijn om hier mijn onzekerheden te plaatsen. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en het is wel fijn om daar over te praten. En af en toe een gezonde dosis humor is ook wel gezellig! Je hebt het er inderdaad niet zomaar over met vriendinnen. BIj mij wonen die allemaal net op kamers en zijn nog flink aan het feesten. Ze zullen me aan zien komen als ik het over mijn eisprong wil hebben en mijn verschillende soorten slijm haha :) Ik ben hier met vlagen actief. De ene maand meer als de andere. Net hoe druk het op mijn werk is ;)

Voor de rest geen nieuwtjes hier.. Jullie hebben flink doorgekletst in ieder geval! Ik zit nu officieel op de wachtbank in ieder geval!

Liefs, Bloempjuh

17. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

25 sep 2008
    726
    0
    0
    Heb ook weer even de plaatjes bekeken in je album. Er is geen touw aan vast te knopen! Die vinger van je plaatje zit trouwens best diep :rolleyes:
    Je cyclus zou natuurlijk korter kunnen zijn deze maand.. Lastig he?

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

Haha, ja pas vroeg een vriendin aan me (toen we uit eten waren) hoe je nou weet wanneer je op je vruchtbaarst ben. Dus ik legde uit dat dat met je eisprong te maken heeft. Maar ja, toen wilde ze weten hoe je nou weet of je een eisprong hebt. Ja, zei ik, da's misschien wel een btje een vies praatje voor onder t eten. Maakte haar niet uit zei ze, ze wilde t weten. Nou ja, prima, toen heb ik haar maar ff uitgelegd over t rekbare slijm enzo.

19. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

25 sep 2008
    726
    0
    0
    Lekker praatje voor onder het eten haha
    Ja 1 goede vriendin van mij weet dat ik ben gestopt met de pil maar die is zich al helemaal op het 'tanteschap' aan het voorbereiden en over hoe gruwlijk ze het kindje wel niet gaat verwennen :) Lichamelijke vragen heeft ze niet maar ze is net zo zenuwachtig als ik als mijn NOD nadert.

20. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Hallo babbelkonten!

Het gaat als een treintje weer hier zie ik, gezellie :D
    Ik ben er alleen maar ff nu want ik moet van mezelf aan de schoonmaak, net lekker gesport dus ik heb weer lekker veel energie!

Ik vroeg me ook al af hoe je dat deed Joyce met die meerder quotes in 1 berichtje, klinkt eigenlijk best logisch hoe je dat doet en zo kan je ook onthouden waar je op wou reageren! Merk zelf ook als ik bijv. 5 pagina's bijlees, dat ik de helft alweer kwijt ben! :x

Van mijn vriendinnen is eigenlijk nog niet niemand (opvallend) bezig met een kinderwens en heb daardoor ook niet erg de behoefte nog om het aan ze te vertellen. Wat mij ineens wel opvalt is dat mijn zus het steeds over kinderen heeft en zwangere meiden in haar omgeving. En elke keer als het weer ergens anders over gaat, begint ze er weer over! Hmm ruik ik daar misschien ook een sneaky kinderwens? Zou dat wel erg leuk vinden! Allebei in het geheim aan het klussen en dan erachter komen als er eentje zwanger is! Ze rookt alleen nog dus denk niet dat ze al 'begonnen' is, en ze wil verhuizen nog. Hoop dat ze dat snel doet, tante worden lijkt me ook wel wat! :)

Deel Deze Pagina