Nod Mei 2007

Discussie in 'NOD forum' gestart door Linda, 20 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje1988

meisje1988 Bekend lid

10 mrt 2007
    675
    0
    0
    Helaas ondervindt een ongeboren kind er de nadelen van. Als u veel alcohol drinkt, gaat dat vaak ten koste van uw voeding. Als u zwanger bent, gaat dat daarmee ten koste van uw kind. U kunt er ook een miskraam door krijgen. Wat een aanstaande moeder aan alcohol binnenkrijgt, gaat via de placenta rechtstreeks naar het ongeboren kind. De gevolgen zijn groot, zowel voor als na de geboorte. Baby's die de alcoholconsumptie van hun moeder moeten delen, zijn vaak te klein als ze geboren worden en ze kunnen dat later meestal niet meer inhalen. Het centrale zenuwstelsel kan beschadigd worden, evenals organen, bijvoorbeeld het hart. Ook kan zo'n kindje een afwijking krijgen aan de ogen. Vooral als de moeder lange tijd veel alcohol gebruikt, heeft haar kind kans op deze en andere afwijkingen.

Een erg gevoelige periode ligt in de eerste twee maanden van de zwangerschap. Maar ook daarna kan het kind schade ondervinden van de drinkgewoonte van zijn moeder. Er valt geen antwoord te geven op de vraag hoeveel 'veel' is en of er dan niet is aan te geven wat u zonder bezwaar nog wel kunt drinken. 'Veel' is een ruim begrip. En zolang niemand kan zeggen hoeveel alcohol 'onschadelijk' is, doet u er het beste aan om alcoholhoudende dranken te laten staan als u in verwachting wilt raken en zolang u zwanger bent. Het is gewoon te riskant om te drinken.

2. meisje1988

meisje1988 Bekend lid

10 mrt 2007
    675
    0
    0
    Dit las ik net op internet, dus dacht laat ik t even hier plaatsen...

3. Niet meer actief

@ meisje 1988 : Dat is pas duidelijke taal! Dus nu weten we wat ons allemaal te wachten staat. Laat staan die borrel :rolleyes:

Gelukkig heb ik daar zelf niet zoveel moeite mee, maar mijn vriend en vrienden vinden het zo gezellig als ik lekker meedrink. Jammer voor hen, alles voor de baby!

4. meisje1988

meisje1988 Bekend lid

10 mrt 2007
    675
    0
    0
    @Barbie79, ja dat vind ik zelf ook, heb er totaal geen moeite mee om te laten staan, ik pak als het toevallig zo uitkomt wel eens een drankje als ik ongi ben, maar t komt ook vaak voor dat ik toch al niet drink, kan er niet zo goed tegen :oops: , dus ja inderdaad gewoon laten staan, vind ik ook hoor! Is gewoon beter...

5. Anieteke

Anieteke Actief lid

21 apr 2007
    301
    0
    0
    Ik ben nu een jaar bezig en drink echt geen drup meer. In het begin heb je wel even zo van, hè jammer, maar nu mis ik het helemaal niet meer en je doet het voor je kindje!

Ook laat ik na mijn eisprong zeker weten staan: rood vlees, rauw vlees, zachtgekookt ei, paté en zachte kazen...

Ik wil gewoon niet het risico lopen iets te doen waardoor de zwangerschap fout zou kunnen gaan!

En voorlopig zit ik nog met mijn menstruatie, maar eigenlijk eet ik die dingen nu al een jaar niet meer...

6. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ben wel steeds voorzichtiger met drinken, idd de 2e helft van de cyclus nog meer dan de 1e. Probeer zo weinig mogelijk te drinken. Roken deed ik gelukkig toch al 7 jaar niet meer dus dat scheelt. Ja, ik wil er ook alles aan doen om zo snel mogelijk zwanger te worden van een gezond kindje! Maar zo heel af en toe een glaasje wijn drink ik dus toch nog wel....
    Maar deze maand denk ik eigenlijk dat het toch niet raak is. Moest precies rond mijn eisprong voor mijn werk naar Brussel! Balen! Rondom de eisprong nog wel zoveel mogelijk geklust maar ik denk toch dat het deze maand niet raak is....
    Helaas!

7. mark en maria

mark en maria Fanatiek lid

5 mei 2006
    1.125
    0
    0
    noord holland
    hey hey meiden

hoe is het met jullie alle alemaal druk aan de klus of aan het wachten

ik drink al ruim 3 jaar geen drup alcohol en af en toe mijn mannetje wel maar ja vind dat dat moet kunnen hihi
    maar roken is precies het zelfde daar zijn we beide mee gestopt
    mis er niks aan hoor ben nog altijd even vrolijk of chagerijnig hihi

meiden allemaal een super weekend toe gewenst

gr maria

8. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ik heb nooit gerookt en ben ook nooit zo'n fan van alcohol geweest, dus ik doe beiden niet !

Hier is ongie voorbij, dus we kunnen weer gaan klussen :) Vol goede moed in ronde 2 !

9. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    flink klussen dus

10. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Daantje: Ik zie dat we gelijk lopen! Spannend! Hopelijk veel roze in mei ;)

11. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    april heeft maart verschoven van de hoeveelheid zwangeren. zullen we in mei april verslaan. we gaan ervoor

@pooh69 idd we staan gelijk

12. Stiertje1985

Stiertje1985 Actief lid

18 apr 2007
    146
    0
    0
    Zeeland
    Mensen, ik maak me een beetje zorgen... ik zou pas 19 mei mn nod hebben maar heb sinds vannacht enorm veel krampen... weet niet wat ik ervan moet denken.
    Maak me een beetje zorgen. Weet ook niet wat ik moet doen? HELP!

13. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ stiertje: Is het je vervroegde eisprong niet? Ik heb rond die tijd ook vaak heftige steken en krampen! ;)

14. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    @stiertje idd kan een vervroegd eitje zijn

15. Stiertje1985

Stiertje1985 Actief lid

18 apr 2007
    146
    0
    0
    Zeeland
    @pooh69 Ik zou het niet weten heb er nog nooit zo'n last van gehad. Het voelt echt alsof ik ongi moet worden maar dat kan echt nog niet

16. carla 2028

carla 2028 Actief lid

27 jul 2006
    228
    0
    0
    kinderverzorgster
    @pooh69 Ik zou het niet weten heb er nog nooit zo'n last van gehad. Het voelt echt alsof ik ongi moet worden maar dat kan echt nog niet

17. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Hallo mensen,

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik denk net als de meeste van jullie. Met mate zeg maar!

Hier een beetje een gevoelige buik en mega borsten. Vandaag een beetje afscheiding is dit normaal rond je nod!

Verder geen idee of het wel of niet zo zal zijn.......!

18. carla 2028

carla 2028 Actief lid

27 jul 2006
    228
    0
    0
    kinderverzorgster
    Wij zitten nu 2 dgn voor me ei, dus dat wordt goed klussen.
    Maar nu komen er 2 meiden logeren dit weekend, dus een probleempje, hoe moeten we klussen zonder dat het opvalt.
    Wij (me man en ik) zijn druk aan het verzinnen hoe we dat toch eens moeten doen, want als je het niet doet dan weet je zeker dat ik deze maand ook geen positest in me handen zal hebben.

Groetjes.

19. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Hm Carla dat is idd lastig! Maar euh misschien als ze op bed liggen?

20. boterbloem

boterbloem Actief lid

20 apr 2007
    215
    0
    0
    Hahha Carla, gewoon heel zachtjes doen... ;) midden in de nacht..

Hoeveel dagen voor je ei klussen de meesten al? Een week?

Deel Deze Pagina