jep, je bent dan gewoon vruchtbaar hoor! Dus als je op de dag van je eisprong hebt geklust, dan kan dat positief uitpakken
Je hoeft je echt niet te schamen hoor, ik herken dat gevoel wel. Bijvoorbeeld als ik het verhaal van een stel hoor dat alle mogelijke onderzoeken en behandelingen hebben gehad en na ruim zes jaar nog niet zwanger zijn en dan wij met ons "maar" bijna twee jaar ... Ik denk soms idd wel "Hadden we er tenminste maar eentje", dat maakte het wachten op nummer twee wel gemakkelijker denk ik, of is het verlangen beide keren even groot?
Mijn broertje is op visite dus heb even geen tijd en zin om te reageren, Maar wil jullie wel even een heerlijk zonnig weekend wensen! En; Ik heb 2 platen zelfgemaakte appelkruimeltaart (veel te veel gemaakt ), liefhebbers?
de eerste was bij ons niet gepland, dus ja dat maakt het wel iets anders! maar het verlangen is wel erg groot, maar zoals je onder mijn berichtje kan zien ebn ik in een eerste jaar wel maar liefst 4 keer ongesteld geweest waarvan 3 keer pas in de laatste 3 maanden dus ja dan heb je natuurlijk ook niet zoveel kans om zwanger te raken! maar goed ik ga naar mijn mandje ben kapot van het "buite pele"zoals mijn zoontje zegt!
Wij hebben inmiddels 2 kids en in het begin had ik ook zoiets van 'we hebben er al twee, mocht het nou niet lukken dan hebben we al twee prachtige kids'. Maar nu we inmiddels een jaar verder zijn met proberen is het verlangen wel minstens net zo groot geworden als het verlangen naar die eerste hoor! Zeker als je bedenkt dat ik er al ruim een jaar over heb gedaan om m'n man te durven vertellen dat ik uberhaupt aan een derde dacht! Ben 'pas' een jaar gestopt maar dat verlangen bestaat al ruim 2 jaar nu! In het begin was het verlangen dus nog niet zo groot als het verlangen naar onze eerste, maar nu echt wel hoor! Al is het maar omdat je al weet hoe het is een kindje te krijgen. Als ik daaraan terug denk wordt ik heel gelukkig en heel verdrietig tegelijk. Gelukkig omdat ik 2 prachtige kids heb en heel verdrietig omdat de wens voor een derde zoooo groot is en het nog niet heeft mogen lukken. Het maakt volgens mij niet uit hoe lang je bezig bent, als het verlangen er is, is het er gewoon! Ik wens iedereen de inmense blijdschap van het vast mogen houden van je eigen kindje! Liefs Tezzz
Die kwaliteit valt reuze tegen hoor, maar je wilt ook niet dat het je leven gaat beheersen dus probeer je hoe moeilijk het ook is, het af en toe wat los te laten. Momenteel wordt dit steeds moeilijker daar mijn wederhelft zich ook steeds meer gaat inleven en ook meer naar het moment gaat verlangen dat ik zwanger blijk te zijn en we samen een beepje krijgen. We zijn inmiddels al bijna 14 jaar bij elkaar (ja ik weet het ik was er vroeg bij ...) waarvan we bijna 11 jaar samenwonen en nu dus sinds bijna twee jaar een echte kinderwens hebben. Een stabiele relatie dus ook een kind op de wereld te zetten zou je denken, maar blijkbaar moeten we Moeder Natuur nog een beetje meer gaan paaien ofzo, ik weet het ook niet .... Zoals in het onderschrift onder mijn banner te lezen is, hebben mijn vriend en ik al sommige vooronderzoeken gehad. Mijn vriend heeft een postitieve zaadtest gehad en ik heb inwendige onderzoeken en bloedonderzoeken (=cyclusonderzoek - CO) gehad bij de FA (fertilliteitsarts) waarbij we mijn cyclus in kaart hebben gebracht. Nu is mede door dat CO gebleken dat mijn eisprong veel later is dan ik altijd gedacht heb, dus wie weet kunnen we hier nu ons voordeel meedoen en is het al die tijd een kwestie van Bad Timinig geweest, volgens de FA zijn we beide kerngezond zonder afwijkingen dus wat wil je nog meer? Ik heb wel een lange cyclus maar wel eentje met een goede eisprong ..... Pfoeeeh, wat een verhaal hé? Gelukkig hebben we dit forum zodat we elkaar tot steun kunnen zijn, ons ei (ha,ha) kwijt kunnen en indien dat nodig mocht zijn elkaar een beetje kunnen opbeuren! Groeten, Gepie
Dan maar lekker "koeze of sliepe" zoals wij dat hier in het noorden zeggen. Morgen vast weer vroeg dag met zo'n manneke. Hoe oud is hij nu? Liefs, Gepie
Daar heb je idd gelijk aan Tezzz en ik hoop dat je wens voor ons allen uit mag komen. Toch kan ik niet ontkennen dat dat hopeloze gevoel mij steeds vaker bekruipt "Zal het ons wel gegund worden?" Waarop mijn vriend mij dan heel lief probeert op te beuren met de woorden: "Kop op lieffie, je kan nog vaak genoeg zwanger worden dat je er nog gek van worden kan van die dikke buiken ..." Heel lief bedoeld natuurlijk van 'em maar ik wil zo graag ... zoals iedereen hier natuurlijk! En ik gun het iedereen hier net zoveel als dat ik het ons zelf gun, als het nu om het eerste, tweede, derde of ? kindje gaat. Gepie
Ik ben bang dat ook ik iets gemist heb ... Wat is jouw verhaal dan? Als je het tenminste ons weer wilt vertellen? Groet, Gepie
Goed, toch maar een ovutestje gedaan en inderdaad twee roze lijntjes, zelfde kleur (donker) roze, maar niet helemaal even dik. Is het dan nu een posi ovutest of niet? Zen
@Zen: hmm..normaal gesproken is íe positief als die lijntje net zo dik en donker zijn. Je zit waarschijnlijk tegen je piek aan. Voor de zekerheid maar klussen vanaaf en dan morgen nog eens testen. @Gepie: Ik snap je best hoor. Al je uitslagen zijn goed maar toch ben je al 2 jaar bezig. In mijn geval is er tenminste nog een reden voor waarom het zo lang heeft geduurd (blijk PCO te hebben). Een portie geluk hebben jullie nodig! Bij deze wens ik jullie in elk geval heeeel veeeeel geluk toe! En een digiknuffie! Ik ga maar eens slapen. 't is al best wel laat
Wat is er toch met mijn cyclus aan de hand? Maandag kreeg ik al mijn vreetbuien dat krijg ik meestal ong. een week voor mijn ongi en nu ook al pijn onder in mijn rug dat heb ik meestal 2 dagen voor mijn ongi.. Dat zou betekenen dat mijn cyclus nu maar 21 dagen zou zijn.. Iemand nog ideeen hierover? Ben ik wel normaal? Vorige maand was ik het ook al ineens veel vroeger...
Ja ik ga ook lekker koeze, mijn lief manneke is net thuis van zijn werk (agrarisch loonwerker) en we duiken zo met z'n tweetjes ons nestje in ... Lekker slapen allemaal! Gepie
@Gepie: dank je wel voor je reactie. Het lijntje is iets donkerder dan de controlelijn, dus dat deel zit goed, alleen lijkt ie iets dunner. Tja, weet het eigenlijk niet eens helemaal zeker. Misschien dat ik gewoon nu de piek wel heb... @Dancevalley: vrees dat je het moet afwachten. Het vrouwelijk lichaam zit raar in elkaar... Zou er nog niet vanuit gaan dat je cyclus korter is geworden, misschien heb je je kwaaltjes deze maand gewoon een beetje eerder? Zen
Ik de vorige keer op dag 22 en dag 26 alweer ongi... Heb hier eigenlijk nog niet gelezen dat iemand anders dat ook zo heeft op die manier, ben ik dan de enige? En wat denken jullie hiervan? Kan ik zo eigenlijk wel zwanger raken?
hallo ik heb een VRAAG: ALs ik op dag 14 een positief ovu test heb gehad.....wanneer moet ik dan eigenlijk ongi worden? 15 dagen later of 14 dagen later?