NOD Mei 2009

Discussie in 'NOD forum' gestart door ipad, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Hehe, geen probleem. door hier op een Nederlands forum mee te kwekken, merk ik toch echt wat verschillen hoor. Tempen vraagt een gyn hier niet zo snel, ze sullen eerder om ovutesten vragen en dan direct follikelmetingen doen.

En bij onze gyn krijg je elke afspraak een echo, maar je hoeft er maar 3 te betalen ;) Beballingen gebeuren hier zelden thuis en ik het ziekenhuis mag er maar 1 persoon bij de bevalling zijn... Ook een hele korte opvolging en echt een geweldige band met je gyn. ben blij met haar hoor!

2. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Lees net in de folder dat ze magneetjes in hun pootjes hebben.

Had ook al een oproepje bij gratis en aanbiedingen hier gezet.
    Kom niet zo vaak bij de hema.
    Moet ik nu toch maar eens gaan doen

3. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Zijn idd erg leuk......!!!

4. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    He Knorretje wat een rot vakantie zo he met dit weer.
    En dan moeten we nog een hele week.
    Ben jarloers op je vak . naar Frankrijk.
    Ben hier ook alleen thuis, mijn vriend heeft do/vr vrij.

Wilde zoveel buiten doen.
    Ramen lappen, thuis doen enzo maar ja dat komt er nu niet van.

5. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ga maar even boodschapjes doen, want de hele dag binnen met zo'n kleintje is ook neits...
    ben later weer terug!

*hebben jullie ook weer even rust van mijn gesappel over symptoompjes*

6. kimski

kimski Niet meer actief

Hee meiden,

@Lieselke, spannend he elke dag die ovu-testen? ik heb het ook twee maanden gedaan en werkt echt goed! Heb je tenminste zekerheid.

@surf, wat knap dat je nog even wacht met testen! maar houd inderdaad nog even vol!

@Ikke, nog ff wachten met testen joh, als we moeten helpen geef maar een gil!

*ego* Van m'n eigen cyclus snap ik niet zoveel. Sinds ik met etos zwanger worden pillen ben begonnen is mijn cyclus aanmerkelijk korter geworden, maar nu de laatste keer werd ik 5 a zes dagen na m'n ei ongesteld. Hoopte nog dat het een heftige innesteling was, maar het duurde wel 5-6 dagen, was overigens wel echt heel weinig. Ik sta op 6 Mei, maar dat klopt dus niet meer. Wat het dan wel wordt weet ik dus niet. einde ego...

7. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Pfff, idd niks met dit weer......Dan heb ik ook echt geen vakantiegevoel. Hopelijk is het volgende week beter weer in Frankrijk....Met regen zit ik daar liever ook niet, is ook maar saai in het tentje.....En klimmen kan dan ook niet.....Zijn de rotsen nat enzo.....We zien wel ff........En idd zo alleen thuis is ook niks....Ben ook al door mijn boeken heen.....En geen zin om naar de stad te gaan om een nieuw boek te kopen.....Voel me een beetje blehhhh vandaag!

Let the sun shine!!!

8. BB10

BB10 Niet meer actief

Poeh poeh ben bijna klaar met het inpakken van de vakantie tassen. Wil ik een plaatsje reserveren bij schiphol langparkeren zitten ze allemaal VOL! (we zijn ook wel schromelijk laat :oops: )
    Gelukkig kan een vriendje ons weg brengen anders hadden we gezeten.
    Morgen nog de laatste dingetjes verzamelen en 's avonds vliegen! Volgende week woensdag zijn we weer terug. Ik zal ZP wel missen hoor maar het is mss wel beter om er ff iets minder mee bezig te zijn! Als ik woensdag terug kom zit ik 4/5 dagen voor NOD. Ik ben benieuwd of ik dan nieuwe klachtjes kan komen melden.
    En dames ik verwacht een hele hoop ROZE op de lijst te zien als ik tergkom hoor!!!!
    (op vakantie hebben ze daar geen internet, zelfs geen TV!!) Dan wordt het maar voor de lol klussen denk ik.
    Iedereen succes met afwachten en klussen (of in omgekeerde volgorde).
    doei BB

9. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie

Hoi Lieselke,

Ik ben ook van Belgie.. Maar heb altijd in nl gewoond, woon pas 1 jaar in belgie.. Zou wel tips willen weten van jou.. Mocht ik zwanger worden.

10. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Veel plezier op vakantie, waar ga je naartoe???

11. BB10

BB10 Niet meer actief

Ierland!

12. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Wow, Ierland is zo gaaf!!!
    Ben er vorig jaar nog geweest. Rugzak om en ben liftend er naar toe gegaan. Helemaal gaaf. De mensen daar zijn zo gastvrij!!! Alleen het weer he......Pfff, regen, regen, regen.....Maar ja, dat is in Nederland ook!!! Waar in Ierland ga je naar toe???

13. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Kan merken dat het slecht weer is.
    Moet ineens veel meer bijlezen hahaha !!

14. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    He dames ik ga de laptop nu echt maar afsluiten anders kruip ik er steeds weer achter.
    Moet alleen nog even verzinnen wat ik dan ga doen.
    Spreek jullie later vanmiddag nog wel even.

15. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Mmm, tja wat kan je doen:

-Poetsen
    -Tv kijken
    -Filmpje opzetten
    -Lezen
    -Puzzelen / spelletje doen
    -Kledingkast opruimen
    -Administratie bijwerken enz enz enz

Tja, dit lijstje heb ik er nog liggen......Doe er ook maar bar weinig mee, weet hoe je je voelt!

Succes!!!

16. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    @sweetcandie: laat maar weten wat je wil weten :)

17. BB10

BB10 Niet meer actief

Naar het zuiden we vliegen naar Cork en dan is het nog 2 uur rijden ongeveer. Ik ben ook al een paar keer naar Ierland geweest en ik ben helemaal weg van de natuur, prachtig. Dus de foto en filmcamera gaan mee. Als het goed is regent het in Ierland nog 2 dagen en dan zou de zon gaan schijnen. Dus daar hopen we maar op. Vrienden van ons daar hebben een boot en varen bij mooi weer is altijd beter dan bij regen. Ik heb er zin in, ff een weekje er tussen uit.
    Frankrijk is ook fijn! (ondanks het weer ben je er ook ff uit, toch?)
    Ik duim dat het daar ook een beetje beter weer wordt!!!
    gr BB

18. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Ben ook naar Cork geweest.....Erg mooi!!!
    Ben ook naar Lisvernane geweest.....Erg mooie wandelroutes
    Dingle is ook een aanrader....Erg toeristisch maar wel gezellie.....Natuurlijk is Dublin ook erg gaaf.....Ben gek op Ierland....

Hebben al 2 Ierse namen voor onze kinderen (hoop zo dat ik ze snel kan gebruiken)!!!

Het weer zou idd beter worden....Laten we het hopen!!! Have fun!!!

19. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    @sweetcandie: waar woon je ergens in belgie? Hier zit het idd wel een beetje anders in mekaar als je zwanger bent.

Je moet bvb eerst naar je ha op bloed te laten trekken om de hcgwaarde te bepalen en om toxoplasmose uit te sluiten en met die resultaten ga je dan naar de gyn. Vanaf 8 weken zwangerschap kan je naar de gyn (soms ook vroeger, maar meestal niet). Dan doen ze standaard nekplooimeting op ong 12 weken en dan mag je zelf kiezen of je andere testen ook wil laten doen (die doen ze eigenlijk enkel als er echt een risico is).

De meeste gyns doen elk bezoek een echo, maar het ziekenfonds betaalt er maar 3 terug, dus de meesten rekenen ook maar 3x een echo aan. Voor de rest zijn ze hier niet zo voor thuisbevallingen, maar je kan echteraf natuurlijk zonder problemen kraamhulp krijgen van ofwel je mutualiteit of vanuit het wit-gele kruis.

ik vindet iig zalig hier, maar ik heb ook een pracht van een gyn. Er komen zelfs mensen van Nederland naar haar, omdat ze zo goed is.

20. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Welke ovu tesen gebruiken jullie dames, wil die van sensitest bestellen.

Deel Deze Pagina