Bloempje, Bedankt voor je antwoord!! En wat zijn die andere dan?? Ik bedoel hoe ziet dat er dan uit? Muurtje...nee gelukkig klus je niet alleen. Pffff wat zou ik graag ook op die roze wolk willen ziten zeg!! enne een zwangerschap is spannend...en kan ook rare dingen met je doen hahaha emotioneel dan met die hormonen. Maar het is zo`n heerlijk gevoel dat getrappel in je buik. Dat heb ik heel lang gemist dat ik bevallen was. Hoop nog een keer op de gewone manier mogen te bevallen, mijn eerste is met een keizesnede te wereld gekomen. En hoop langer BV te kunnen geven.
@ Mieke; het klink als een heftige maagzweer... Heb je in het verleden heftige medicijnen gebruikt? Bij mijn moeder is door medicijnen haar maag naar de kn*ppe gegaan (ben geen doctor hoor) Van stress kan je geloof ik ook een maagzweer krijgen. Weet je waardoor je gestrest bent? Is er iets aan te doen? Misschien kunnen we hier tips geven? *knuf!*
Hahaha, muurtje kappen, je bent zowat mij. Ik heb helaas ook overgewicht. Ik ben nu al 3,5 kg afgevallen. Totdat de duvels komen probeer ik op het huidige gewicht te blijven. Trouwens als je overgewicht hebt, kun je tijdens de zwangerschap minder aankomen, afhankelijk van je BMI, vervolgens eet je kleintje het overtollige vet op. @Snippie, leuk dat je mee doet joh!!! Oh ja, ik ga morgenvroeg (tijdstip onbekend) testen, 's middags wil mijn man weg en aansluitend hebben we een verjaardag van een goede vriendin van ons.
@muurtje, voldoende beweging kan al genoeg zijn om wat kilootjes kwijt te raken. en omdat je dan wel gewoon gezond eet, kan het afvallen ook geen kwaad. wat dit dubbel is he? ik moet juist meer koolhydraten en gezonde vetten eten, om mijn reserves op te bouwen, en liefst wat extra's natuurlijk! elke ochtend begin ik opnieuw (juist 's ochtends heb ik de grootste moeite fatsoenlijk te eten) gedurende de dag verbrand ik mijn reserves weer, waardoor er niets op te bouwen is. ik zou juist heel graag willen sporten, maar dan wordt ik al zo snel slecht (duizelig en trillen) dat ik meteen weer moet stoppen. nu wandel ik wel elke dag, om wel in beweging te blijven, mijn conditie moet ook op peil blijven. ik vind het wel goed van je man dat hij met je meedoet, dat is een extra stimulans om het ook vol te houden! Succes ermee!
Oh... ik moet straks weer werken... Raad eens hoeveel zin ik heb... hihi En vanaaf komt dan mijn mannetje thuis en dan zorg ik voor een heerlijk maaltijd op tafel met kaarsjes er bij en muziek op de achtergrond enne dan ga ik hem werkelijk helemaal naar de andere wereld in helpen .... positief wel te verstaan. hihi... Dus vanaaf ben ik er denk ik niet... Of het moet snel over zijn hihihi *BLOOS*
hihi vind het stiekum ook wel eng hoor!! Zal ik het wel allemaal goed doen en tja er groeit straks toch iets in je buik.Zal het wel goed gaan. Lijkt mij heel apart. Maar verheug mij er nu wel heel erg op, lijkt mij wel heel raar en mooi. @ muurtje, ik kan mij voorstellen dat je het tijdens zo'n vakantie met je moeder, die overal bij is (wat logisch is je bent tenslotte samen op vakantie) niet meer kunt op brengen om je mond te houden. Maar voelt zeker ook wel lekker dat je het nu met je moeder over kan hebben? Zeker de laatste keer dat je zo verdrietig was. Ik hoop voor je dat het deze keer gaat lukken!! En ik hoop ook voor je dat mocht het niet lukken je de moed kn opbrengen sterk te blijven en verder te gaan. Geef niet op, ik heb gelezen dat de meeste vrouwen tussen half jaar en 1,5 jaar zwanger worden. Ik snap echt wel dat je graag wil, maar het moet niet ten kosten gaan van je eigen gezondheid!! Tot nu toe ben jij nog het allerbelangrijkste!! (Ik las stukje terug dat als het deze keer weer niet zou lukken je misschien wel in zou storten, vandaar deze reactie van mij.) Kop op, blijven swingen op die bank!!!! Is goed voor je, hoe beter jij in je vel zit hoe beter het gaat met zwanger worden!!!!! Go 70ties!!!! Ik ben ook 32, in augustus word ik 33. Ik hoop echt dat ik voor mijn 34e een kindje heb. Dat is mijn streven. We zullen het beleven!!! Sh*t zeg dat rijmt
Yootje; Tack (bedankt in het Zweeds)! Al de allbran geprobeerd met chocomel s'ochtends? 30 gram vande allbran is zijn al 2 boterhammen.... Ik ben blij dat mannetje mee doet. Het maffe is dat toen ik stopte met roken ik juist afviel. Maar sinds hij gestopt is met roken... is hij (enorm) aangekomen maar ik ook! Arg... Nu staat voorop gewoon gezellig lekker en gezond eten. En natuurlijk lekker sporten. Gister van de fisio nieuwe oefeningen mee gekregen ivm buikspieren, rug en bekkenbodemspieren. Wil namelijk het evt beebje niet uit niesen... hihi
Brigit: Dat instorten... dat was in de spear of the moment gezegd... Ik zal tranen laten. Maar ik weet mijzelf altijd weer omhoog te krijgen. Gelukkig! Toch bedankt!
watery is als je gewone heldere afscheiding die niet rekbaar is, beetje waterig dus. creamy is als je afscheiding wit/creme kleurig is, kan soms korrelig maar ook creme-achtig zijn. Hoop je hiermee wat geholpen te hebben. Grtz Bloempje83
Vraagje: Ik heb al twee kinderen, Mout, mijn oudste is 6 jaar en ik was na drie maanden zwanger, Bente, mijn jongste dochter, 5 jaar was na een onveilige vrijpartij verwekt. Mijn vorige zwangerschap kwam metteen de maand nadat mijn spiraaltje was verwijderd. Die zangerschap is in een miskraam geeindigd en daarna hebben ze het vruchtje door een curretage weggehaald. Het heeft heel lang geduurd voordat ik uberhaubt weer ongesteld werd, ruim drie maanden. Ondertussen denk ik zondag voor de 5de keer ongesteld te worden. Wanneer trek je aan de bel bij de huisarts? Het is voor mij zo anders dan mijn vorige zwangerschappen, dat ik mij soms wel zorgen maak over bv verklevingen door de curretage...
Ben blij dat er meer meiden zijn die het erg spannend vinden! Mijn beren.... groeiende buik, bevalling, verantwoordelijkheid, financien, opvoeden etc etc. Ik heb ook niet een enorme roze wolk wat betreft kleine babies... Misschien is alles anders als je een eigen creatie van manlief en mij in handen hebt. Kortom het blijft gissen als je niet weet waar je het over hebt..
ik gaat ook vroeg testen aan gezien ik vaak rind 3uur s'nacht moet plassen en om 7uur al om sta dus zou dna het beste zijn om 3uur anders zit er denk niet lang genoeg tussen hihi.spannend hoor
Nee dokters hebben geen maagzweer gezien misschien binnenkort tweede opinie vragen want zo kan het niet verder . Ja ik weet waardoor ik stress heb door de ex van mijn man die zuigt ons soms het bloed vanonder ons nagels . We hadden nie gezegt dat we een weekje weggingen daar geeft ze trouwens geen zaken mee hadden de kinderen niet dus en mijn dochter was niet thuis.Nu is ze het via ,via te weten gekomen en ze belde voor iets naar mijn man en ze zei zo van toen jullie der eventjes tussenuit waren .Mijn stiefzoon belde mijn man ook zondagmiddag wat em anders nooit doet en zei papa waar ben je héél de week geweest ? (zal het moeten vragen hebben van zijn ma ) Mijn man zei weg ik moest héél de week verlof nemen mieke had iets geregeld voor mijn verjaardag .Zegt ie mag da soms nie . Zo zijn ze der dus ook nie wijzer op Ze zullen vanavond wel nog wa rond de pot draaien als we ze gaan ophalen . Ik ga jullie nu moeten laten hier nog wa huishoudelijke werkjes en deze namiddag met mijn ventje boodschappen doen en de kinderen halen . Ik wens iedereen fijn weekend toe en hopelijk zie ik veel roze derbij maandag en ik wil ook streepjes staren . Groetjes Mieke
hier nog iemand die overgewicht heeft hetzelfde als kris zo'n beetje wel goed in proporties en nee dat is niet van al mijn kiddies ik was voor mijn eerste zwanger schap ook al flink dus ik kan daar niemand de schuld aan geven behalve mezelf dan en nu ook weer dus maar ik geloof niet dat het ook maar echt iets met je vruchtbaarheid te maken heeft ik bedoel halllooooo ik heb al 3 kids van mezelf en die zijn allemaal spontaan gekomen hoor mijn zusje zwaar overgewicht waar je het wel aan kunt zien dus geen proporties sorry sis maar effe mijn punt maken perongeluk zwanger geraakt en in augustus uitgerekend van een meisje ze begreep helemaal niks meer van haar pil en is dus door haar pil heen zwanger geworden vind ze niet erg want het kindje is hartstikke welkom maar mijn punt is dus gewoon maak je niet dik je word vanzelf dikker (snap je em)
@gemke, wat fijn om te horen, ben nu zeker wel 15 kilo zwaarder dan toen ik mijn eerste dochter kreeg 6 jaar geleden, en dat maakt me wel onzeker, dank je wel!!
Helemaal mee eens! Genieten van het leven is velen malen belangrijker vind ik! En ja ben ook wat te zwaar BMI zit net in het oranje gedeelte zeg maar dus nog niet levens gevaarlijk maar wel te zwaar. Maarja mijn mannetje vind mij helemaal geweldig zo. Groetjes