ja bijwerkingen maar zal wel niet met lage dosis? maar is het echt zo dat ei sneller rijp kan zijn?? wat zijn jullie ervaringen??
ik heb nooit lagere dosis gehad, maar het verschilt per persoon wat betreft de bijwerkingen en van welke bijwerkingen aan mezelf merk ik veel hoofdpijn moe opvliegers waar je gek van word en niet gezellig tja depri kan ik t niet echt noemen met clomid 100 had ik een cyclus van 28 voor mn dochtertje maar nu is t onzeker
Hoi hoi ik ben er! Ik ben met glans door mijn APK gekomen. Bloed was goed, eierstokken hebben voldoende activiteit (ben dus nog niet opgedroogd) Heb geen chlamidia of ooit gehad, uitstrijkje was ook goed. En er groeit een ei. Het is nog wel klein 1 cm maar er groeit iig wel wat (daar twijfelde ik trouwens ook niet aan hoor) Samenlevingstest is niet gedaan daar was de tijd nog niet "rijp" voor Die wordt dus opnieuw ingepland. Ik mag zaterdag terug voor een 2e meting en dan waarschijnlijk maandag weer. Mogelijke oorzaken dat het niet lukt zouden volgens mij kunnen zijn: te weinig progesteron maar dat prikken ze pas na de eisprong. Of een ei dat te vroeg springt en dus nog niet rijp is. Maar dat is bedacht met mijn eigen boerenverstand weet niet of de gyn daar hetzelfde over denkt.
Claire vertelde jij niet dat een follikel 2 mm per dag groeit? Dan zou ik woensdag pas mijn ei hebben en in mijn berekeningen klopt dat niet want ik iedere maand 3 a 4 dagen vruchtbaar slijm en dan mijn ei. En dat slijm heb ik al gespot. Dus in mijn berekening komt mijn ei zondag of hooguit maandag. Wie wil er nog enige logica op loslaten? Er lopen hier genoeg experts rond! Hoe groot is een follikel eigenlijk als hij springt? (ik dacht 20 tot 22 mm?)
en hier overigens ook eerst een aantal dage rekbaar dorzichtig slijm en dan e dag waterig en dat is de dag dat ik mn ei elke keer heb (als ik er een heb)
bij spuit om te laten springen gaan ze zelf bij 16mm al eens geven...want dat zou al een goed ei zijn.. hier springt ie bij idd 20 to 22 mm.... En groeit ongeveer 2 a 3 mm per dag!!
Aha dan kan het wel eens kloppen. Zou mijn ei 3 mm per dag groeien dan zit ik zondag op 19 mm. Ik ben benieuwd hoe het er zaterdag uitziet.
*Roept even heel hard tegen het ei van Claire: schiet eens op ei, groei eens wat harder!* (zou een beetje pokon werken?)
geen zorgen claire...in begin bij mij ook 2 mm en daarna ineens spurten!! Op dag 13 is pas ei van 12mm te zien...en op dag 17/18 gesprongen.... dag 15 was die rond de 18mm... Ik ging bijna nooit voor eerder FM.... als ik wel was dan was er op dag 10 nog niets...en soms op dag 12 dan ineens een ei van 10/11mm ....
tja ik moest op cd10 al komen, denk mede omdat bij louise-faye en daarvoor mn ei altijd op dag 14/15 had?
Mijn Follikel (want ei-tjes zijn niet zichtbaar op een echo) groeit in het begin zonder hormonen 1 mm per dag, vanaf dag 12 2mm per dag. Een ei zonder hormonen springt meestal pas vanaf 25mm alhoewel er uitzonderingen zijn van 18mm. Met hormonen groeit mijn follikel afwisselend, vorige maand maar 1.2 mm per dag. Op het laatst had ik er ineens 2, waarvan 1 in 3 dagen tijd 12 mm was gegroeid! De Pregnyl die zorgt voor een eisprong bij hormonen (of zonder) laat een ei vanaf 16 mm springen. Maar het liefst wachten ze tot net na de 19mm. Onder de 16 mm kan een follikel niet springen, omdat het eitje dan nog niet goed rijp is.
Jippie! Ik lees dat het weer een hoop vragen heeft opgeroepen, maar het moet toch fijn zijn dat de basis er is.. @Alle eitjes met groei-problemen, huphup, groei eens door!
Tja ik heb eigenlijk nog heeel veeel vragen. Ik denk dat ik zaterdag de gyn maar eens bij zijn hemd grijp en ze allemaal voorleg.