effect van etos zwanger worden pillen??

Discussion in 'Zwanger worden' started by betties, Dec 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Ik heb een duidelijke cyclus van min 27 en max 28 dagen. Ik ben al ruim anderhalf jaar bezig voor een tweede en inmiddels helemaal goed gekeurd door de gyn, alle uitslagen waren prima. Dit is de tweede ronde na een HSG.

Deze maand ben ik begonnen met de etos zwanger worden pillen. Ja, je blijft van alles proberen. Ik hou mijn cyclus bij dmv ovulatietesten. Ik merkte al dat deze maand mijn ei iets later was, op dag 14 (voorheen strak op dag 12).
    Vanaf dag 20 heb ik al last van licht bloedverlies of bruinverlies. Dat heb ik de laatste maanden elk maand, dus niet echt verrassend.
    Op dag 28 kreeg ik behorlijke krampen, mijn typische menstruatiehoofdpijn en heb ik al een humeur als een donderwolk… maar het bleef bij wat rzoig bij afvegen en bruinig. Veel buikkrampen en elke keer als ik ga plassen is er nog steeds niets dat ik echt als start van de mensturatie bestempel.
    Zaterdagmiddag heb ik een vroege test van zwanger en kids gedaan. Die was negatief. Niet verrassend, want ik voel me al die tijd al alsof ik al ongesteld ben, alleen het flinke bloeden blijft uit.
    Vandaag is het dag 31 en nog steeds niets meer dan een beetje bloed bij het afvegen, maar het blijft bij een kleine bruine vlek in mijn maandverband.

Kan het zijn dat door die etospillen mijn hele systeem in de war is?? Ik zit nu al 15 dagen na mijn ei. Inmiddels slik ik sinds gister alleen nog maar foliumzuur en geen etos pillen meer.

Ik verwacht zeker wel gewoon ongesteld te worden, maar ben nu wel klaar met dit geprut. Na mijn negatieve vroege test en het feit dat ik me zeker niet zwanger voel, geloof ik er niet in dat ik zwanger ben. Naar een dokter bellen lijkt me niet zinvol, zal je zien dat ik nu gewoon ongi wordt, haha. Ik moet maar gewoon wat geduld hebben nog, zodat ik gewoon weer aan een nieuwe poging kan beginnen.

Maar vraag me dus af of dit effect bekend is bij etos pillen gebruiksters?

2. Mira7

Mira7 Lid

Mar 26, 2009
    51
    0
    0
    Zuiden van het land
    Hoi Betties,

Wat vreemd dat je ongesteldheid niet "doorzet" . Ik had eigenlijk gehoopt dat het deze maand raak voor je was...

Ik vraag me ook af of dit door de pillen komt?!

Hier trouwens geen goed nieuws, op naar de volgende ronde. Ik ben erg benieuwd wat we woensdag te horen krijgen (afspraak nr. 2)

Groetjes,

Mira

3. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Hi Mira,
    getver naar de volgende ronde... balen. Ik zit inderdaad alleen maar te denken: zet nou door! Ik wordt hier zo sjaggie van..

4. mammamia

mammamia Niet meer actief

Hoi,

Wat ik weleens gehoord heb is dat als je gewoon een nette cyclus hebt van 27/28 dagen, je beter geen etos pillen kunt slikken omdat je dan een langere cyclus kunt krijgen. Bij mij werkte het juist geweldig. Ik had na het stoppen met de pil een cyclus van soms wel 70 dagen en in de maand dat ik aan de etos pillen begon een cyclus van 39 dagen en zwanger:D

Heel veel succes!

Groetjes, mammamia

5. Karen79

Karen79 Actief lid

Feb 21, 2011
    287
    0
    0
    Bij mij net andersom als bij mamamia.

Ik had een hele nette cyclus van 30 dagen, en toen ik met de etos zwanger worden pillen begon, werd het steeds langer. Eerst twee keer 43/44 dagen, en toen boven de 70.

Later bleek dat ik PCOS heb, maar ik vind het nog steeds opvallend dat ik nadat ik stopte met die pillen en overging op gewoon foliumzuur (na 2 keer een cyclus van boven de 70 dagen dus), het ineens wel weer korter werd. (Ruim 40 dagen).

Daarna ging ik ook afvallen en werd het steeds normaler, dus misschien had het daar ook wel mee te maken.
    Dat kan je nooit weten natuurlijk, maar ik ben echt geen fan van die pillen! Ik vind ze ook veeeeeel te duur!

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,510
    36,471
    113
    Ik had voor ik met de etos pillen begon ook een cyclus van zo'n 28 dagen, toen ik die pillen slikte ineens een cyclus van 36 dagen. Ben er direct maar weer mee gestopt.

7. Inaya

Inaya Actief lid

Dec 4, 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij hadden die Etos pillen geen goede werking, mijn cyclus was al onregelmatig en ging nog meer in de war. Na het gebruik van Duphaston kreeg ik mijn cyclus eindelijk weer op orde.
    Uiteindelijk zwanger geraakt met behulp van Clomid.

8. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Wat een klotepillen dus....! Raar dat ze zo een effect kunnen hebben, terwijl het gewoon vitaminen zouden moeten zijn. Ik had al gelezen dat er monnikspeper in zit dat effect kan hebben. Toch gek dat als je dat googled het goed zou moeten zijn bij klachten rondom menstruatie.
    Ik heb de pillen nu ook meteen weggemikt en slik alleen nog foliumzuur. Nu maar wachten wanneer die ongi eens doorzet. Ik heb inmiddels allang geen illusie meer dat ik zwanger zou kunnen zijn.

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    O echt? Ik ben er juist deze maand mee begonnen, als ondersteuning van mijn eigen gezondheid... Ik vond alleen foliumzuur wat weinig, nl.

Ik zal het eens aanzien deze maand.

10. Rietc

Rietc Actief lid

Nov 22, 2011
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik lees nu wel heel veel negatieve reacties.. Ik zelf ben nu voor de 2e maand met deze pillen bezig. Idd iets langere cyclus. 5 dagen langer. Maar ik merk wel dat ik veel fitter ben en me gezonder voel.. Ik vind het te vroeg om zo snel de moed op te geven en gelijk te stoppen met de pillen. Maybe moet je lijf ook wel even wennen aan alle vitamine die ineens extra in je lijf komen? Ik heb in ieder geval genoeg verhalen gehoord waarbij dames snel zwanger werden met deze pillen. Ik ga er in ieder geval nog even mee door proberen....

11. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Hi Rietc, nou ik voel me zwaar beroerd in elk geval. In elk geval sinds vorige week woensdag al veel hoofdpijn, constant buikkramp. Alsof ik al zwaar ongesteld ben terwijl er niet echt bloed is... En qua humeur ben ik bozig, emotioneel, pffff wordt gek van mezelf. Nu is het dag 32 en lijkt het erop dat het eindelijk doorzet. Ik had vanmorgen in elk geval vreselijke buikpijn en nu ontzettende hoofdpijn.
    Je lichaam zou er niet aan moeten wennen, het zijn immers vitaminen! Hiervoor slikte ik al anderhalf jaar VSM mama pillen, maar ik was deze maand overgestapt ook vanwege de positieve verhalen. Maar ik ben er nu onmiddellijk mee gestopt, wat een zooi. In mijn geval dan. En ik baal enorm dat mijn cyclus nu langer is! Voor mij alleen nog maar foliumzuur.

12. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

Jul 13, 2011
    447
    0
    0
    Ik slik ze nu 2 maanden, omdat ik had begrepen dat ze kunnen helpen om een onregelmatige cyclus regelmatiger te krijgen. Sinds ik ze slik heb ik inderdaad een veel regelmatiger cyclus! Bij mij werkt het in ieder geval prima.
    Ik denk dan ook dat het gewoon per persoon verschilt. Of jouw klachten ermee te maken hebben is dan ook niet echt te zeggen denk ik, maar het zou zomaar kunnen.

13. leanne2

leanne2 Niet meer actief

ik slik ze sinds afgelopen vrijdag.. heb wel last van buiktintelingen en heb niet veel honger. maar ik wil hier niet meteen de tabletten van op de kop geven. want heb dit sinterklaasweekend ook ontzettend veel gegeten dus wie weet ben ik daar wat draaierig van in mn buik ;)
    dus ik ga ze nog even wat langer doorslikken!

denk dat elk lichaam er anders op reageert.. Er zijn namelijk ook vrouwen die er positief op reageren

14. cleopatra15

cleopatra15 Actief lid

Nov 2, 2011
    297
    0
    0
    amsterdam
    Ik had een hele onregelmatige cyclus, en toen ben ik met de pillen begonnen. Ronde 1 temperatueren en etospillen gelijk raak! en nu ben ik zwanger!

Hoe het uitpakt voor vrouwen die wel regelmatig ongesteld zijn weet ik niet, de bedoelling van de pillen is om de rijping van het eitje en de eisprong zo gunstig mogenlijk te maken voor bevruchting... Maar het blijft gewoon een voeddingssuplement, vitaminen en kruiden... dus of dat nou echt zoon hele heftige reactie op het lichaam heet weet ik niet. Elk lichaam is anders he!

Ik hoop voor je dat het snel raak is!

15. Balou23

Balou23 Actief lid

Oct 12, 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tjsa, de eerste keer was ik na 31 dagen ongi en de tweede keer na 38 dagen. Ik kan er dus niets over zeggen... Ik moet ze nog kopen, want ze zijn nu op, maar vind ze inderdaad ook erg duur.

16. mammamia

mammamia Niet meer actief

Ik was/ben ook erg positief over de etos pillen, maar dat is misschien omdat ik in de 1e ronde met die pillen gelijk al zwanger raakte, terwijl we al 8 maanden bezig waren! Ik ga ze de volgende keer ook zeker weer gebruiken...

Nogmaals succes!

17. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb ook de etos pillen geslikt en ben er wel positief over.

Ik kan me echt niet voorstellen dat die pillen iets te maken hebben met het veranderen van je cyclus. Er zitten geen hormonen in, het is een gewoon voedingssuplement. Als het echt iets in je lichaam zou veranderen zou het geregistreerd moeten zijn als geneesmiddel.

18. Krullebos

Krullebos Actief lid

Aug 31, 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    Ik vind ze super. Mijn laatste 2 rondes geslikt.... De ronde daarvoor niet.... En de 2 rondes daarvoor weer wel..... Zie handtekening

19. Linnn

Linnn Actief lid

Jul 23, 2010
    195
    0
    0
    Ik gebruikte al maanden de pillen van Davitamon, puur mama..

Afgelopen maand ben ik begonnen met de pillen van Etos.. Ik heb heel duidelijk mijn eisprong gevoeld en tadaa.. eindelijk zwanger! Toeval of niet, ik weet het niet..

20. Kwebbel

Kwebbel Bekend lid

Jul 13, 2011
    692
    0
    16
    NULL
    NULL
    Deze ronde heb ik de etospillen voor het eerst geslikt, maar was ook de eerste ronde met ovutesten.
    Had wel na mn eisprong gelijk roze afscheiding, dat was vreemd.
    Nu al 2 dagen een positieve zwangerschapstest!!

Share This Page