NOD November 2008

Discussie in 'NOD forum' gestart door suzie80, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuuuS

SuuuS Bekend lid

23 jun 2008
    505
    0
    0
    WAAROM zijn er zoveel miskramen?!?

Als je ziet hier, zie je toch dat er veel mensen mk of vmk hebben gehad.....

(mijn grootste angst)

2. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Nee hoor heb ik ook, daarom bestel ik ze nu ook maar online is nog goedkoper ook!

3. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    1 op de 10 zwangerschappen gaat mis
    Daar komt nog bij dat er vrouwen zijn die voor hun nod positief testen en daar gaat ook nog heel vaak iets mis...

stukje van wikipedia:

Miskramen komen vaker voor dan de meeste mensen denken. Zo'n 25% van alle vrouwen krijgt er in hun leven mee te maken. Wordt vanaf het moment van bevruchting gerekend, dan gaat zelfs mogelijk tot 90% van alle bevruchte eicellen voortijdig te gronde; meestal echter worden de zeer vroege zwangerschappen die in een miskraam eindigen niet eens opgemerkt, omdat een normale menstruatie volgt, of deze alleen maar een of twee dagen later komt. De helft van alle zwangerschappen eindigt dus al voordat de vrouw weet dat ze zwanger is. Van alle 'vastgestelde' zwangerschappen loopt gemiddeld 15% uit op een miskraam.

4. Uk2008

Uk2008 Lid

6 sep 2008
    32
    0
    0
    ik denk dat het scheelt als je in een stad woont. Ik woon in een dorp en werk in een kleine stad. In mijn dorp koop ik zeker geen test! Maar eerder ook nooit condooms ofzo... Dat deed ik dan in de stad waar ik werk. Maar hier neemt iedereen rond dezelfde tijd pauze en ik heb erg veel collega's, dus de kans is er wel dat er iemand achter me staat. Vanavond koopavond, dus ga ik dan even naar de stad! :)

Ik ben inmiddels wel heel erg benieuwd! :) ik blijf bezig met dat broekloeren ! :)

5. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Helaas, ik mag weer op rood.

6. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

morning ladies!

Lekker weer alles bijgelezen.

Voor Miracles een dikke knuff, meid ik weet hoe je je ongeveer voelt. We kunnen je niets zeggen om het beter te maken, alleen maar aan je denken...

Voor Daan, Love Your Ticker :) helemaal goud!

Over roken en drinken, tja. Beter van niet he. Maar goed, daar zijn hier al zoveel discussies over gevoerd... die meestal uitmonden in een "ruzie"...

Uk2008 ik begrijp wel hoe je je voelt met je zwschtesten. Ik had het de eerste keer ook... nu niet meer. Ik haal ze gewoon, samen met de shampoo ;)

Effies opscheppen over mijn vent hoor 8)
    Gisteravond, in bed. Liggen we een beetje na te genieten van de "klus", lekker knuffelen. Zegt 'ie, uit het niets: "Nu hebben we een kindje gemaakt." Waarop ik heel verbaasd reageer, hoezo? nou, zegt 'ie, dat weet ik gewoon zeker! Ik voelde het.
    Rare kwiebus die kerel van mij, maar als mijn lichaam weer functioneert, heeft ie wel gelijk ;).
    Gek is het wel, want ik hou hem totaal niet op de hoogte van mijn cyclus, tuurlijk weet ie wel wanneer ik ongesteld ben, maar ik hou hem niet op de hoogte van eieren, slijmpjes, temperatuursschommelingen enzo. Gek he.
    Vorige zwangerschap zei hij ook zoiets, bedacht ik mij later. Na de klus zei hij. Zo, nu zijn we begonnen met kindje maken. Waarop ik nog zoiets had van, nee joh... moet eerst ontpillen enzo... Maar was wel zwanger daarna!
    Ik hoop toch zo dat vent gelijk heeft...

ik ga werken, het is al veel te laat!

7. hielko2006

hielko2006 Niet meer actief

oke nu snap ik meer waardoor het niet lukt
    maar bestel ze anders via internet ;) meetsal volgende dag in huis.

en ik wens je heel veel succes ik zou het echt niet kunnen volhouden hoor zolang tjee je hebt wel geduld zeg

8. XsjaninX

XsjaninX Bekend lid

22 jul 2008
    768
    0
    0
    flevoland
    Hoi Uk2008

vraagje je hoeft hem niet te beantwoorden hoor, maar ik begin nu aardig nieuwsgierig te worden waar je woont.. :oops: :)

Groetjes Jeanine

9. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Ik ben nu zover ik zelf weet ruim 4 weken zwanger, en ik ben gestopt met roken, drinken deed ik eigenlijk toch al niet. Stoppen met roken is moeilijk, vooral wanneer je een constante roker bent, maar op een of andere manier lukt het me elke keer weer om het te laten liggen. De drang op een gezond kindje is groter dan de drang om te roken.. Tips die ik meekreeg vanuit de huisarts was niets eigenlijk... alleen maar dat ik wanneer ik zin had een glas water drinken of rijstcrackers eten... dus dat viel me wel tegen. Ik had verwacht dat de ha ook graag wilde dat je als roker stopte.

Miracles, ik begrijp hoe je je voelt.... neem de tijd voor jezelf meis...

Testen kopen in een andere stad of anders bestellen via internet is een optie om bekenden tegen te komen te omzeilen... Daarnaast, wanneer je gewoon ontspannen die testen gaat kopen, zullen anderen nog niet eens zien dat je die testen koopt. Ik heb ze gekocht met een vriendin en een keer met mn moeder, beide keren had die ander het niet eens door!

Pfff, voor de rest hoop ik dat het deze keer blijft zitten... het voelt op zich wel goed, en ik voel me totaal anders dan de vorige keren... ben veel meer ontspannen enzo... maar of dat scheelt...

Gefeliciteerd voor de zwangeren, kop op voor de negatieve testen en echt balen voor de rooien.....

Liefs!

10. hielko2006

hielko2006 Niet meer actief

Moor want een ontzettend lieve vriend heb jij
    Hoop voor jullie dat hij gelijk krijgt ;)

11. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

1 jul 2008
    2.292
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Ik ben weer eens aardig van de rel....
    Ik heb gisteren een zwangerschapstestje gedaan om te kijken of mijn HCG al verdwenen was.... en is die test nog super positief.... heb echt effe een potje zitten janken!

Ik wil zo graag weer verder, maar met al dat HCG in mijn lijf gebeurd er volgens mij helemaal niks...
    Pfffffff

12. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.059
    0
    0
    Winkel
    Goedenmorgen allemaal,

Ik heb vannacht vrij goed kunnen slapen ondanks alles. Ben nu wel heel erg moe, maar ja dat ben ik wel vaker de dag na het dansen. Ik heb vanmorgen twee predictors gekocht en de eerste test gedaan en de streep is haast niet te zien. Ik wacht het nu echt ff af allemaal, doe de volgende wel na het weekend zodat er meer kans is op een goede positieve test. Ik heb wel veel last van mijn borsten juist en plas veel meer als anders en meestal als ik echt ongesteld moet worden dan zijn borsten niet zo groot meer en dat zijn ze nu nog steeds juist en voel aldoor pijn net alsof ze groeien. Ik hou jullie wel op de hoogte. Ik word er niet bepaald vrolijker van juist.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

13. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.059
    0
    0
    Winkel
    Voordat ik het vergeet wil ik miracles heel veel sterkte wensen!

14. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Goedemorgen meisjes :)

Hoi Spirit,

het was ik die dat schreef. Ik wist dat ik er reacties op zou krijgen. En ik vind het alleen maar heel erg goed van je dat je er op reageert. Ik heb je verhaal meerdere malen gelezen.
    En de manier waarop je dan reageert kan ik me alleen maar indenken als je zoiets vreselijks hebt meegemaakt.

Verder lees ik nog geen roze berichtjes hier.

Helaas voor cjpt, balen meid dat je ongesteld bent geworden.

@Brotherhood, ben benieuwd of je vandaag wat wijzer wordt.

Mijn moeder komt vandaag op visite, dus heb niet zo heel erg veel tijd om hier te zijn vandaag. Kom wel tussendoor denk ik om even te spieken en zowieso vanavond.

Toedels

15. Uk2008

Uk2008 Lid

6 sep 2008
    32
    0
    0

Hihi, waarom? Heb je me gezien stuntelen bij de drogist? :oops: :)

16. BBKane

BBKane Actief lid

28 mei 2008
    286
    0
    0
    Ik ben het helemaal met je eens. Ik ben zelf ook een stevige rookster geweest. Ik ben bij mijn eerste zwangerschap ruim ervoor gestopt met roken. Helaas ben ik na de bevalling weer gaan roken. Was wel pas nadat mijn dochter 6 maanden oud was. (een hele moeilijke periode toen door gemaakt). 14 jaar erna weer zwanger willen worden en ook toen weer ruim van te voren gestopt. Ook geen druppel alcohol gedronken. Ons zoontje is nu bijna 1,5 jaar en ik ben gelukkig nog altijd gestopt. Ik kan ook niet begrijpen dat iemand door gaat met roken en met drinken. Ik ben het dus helemaal met je eens.

Waar ik ook zo slecht tegen kan is als moeders de borst geven en een peuk in hun mond hebben hangen. Of achter een kinderwagen lopen met een sigaret in je mond. Ik ben echt geen heilig boontje, maar dit zijn toch wel dingen waar ik slecht tegen kan.

17. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hmm, normaal reageer ik niet op dit soort dingen omdat er bijna altijd teveel emoties meespelen en er heftige discussies volgen.

Ik hou het dan ook even bij mezelf door te zeggen: mijn vriend en ik zijn inderdaad ook gestopt met roken toen we besloten te gaan stoppen met de pil. Voelde voor ons beter. Gelijke en mooie reden om van die roteigenschap af te komen.

Over dat wijntje denk ik iets anders. Ik heb sinds we gestopt zijn met de pil nu 26 maanden van onzekerheid en verdriet achter de rug. Soms vind ik het fijn me even terug te trekken met een wijntje en alle ellende te kunnen vergeten. En ja dat ik dan zwanger zou kunnen zijn... dat kán ik al 26 maanden en kan nog wel 5 jaar duren. Ik ga niet mijn hele leven onhold zetten. Want dan zou ik ook tijdens het proberen bijv al allerlei voedsel niet mogen eten.

Denk dat het mooie van deze wereld is dat iedereen anders is en andere meningen heeft. En dat moet kunnen.

18. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    hoi dames,

tjee wat kletsten jullie veel.
    heb niet alles gelezen hoor alleen de laaste paar bladzijdes.
    als eerste bedankt voor alle feliciteaties. ben ook echt helemaal in de wolken.

cjpt: ik ben het met je eens. ik was dan misschien geen 26 maanden bezig maar ook ik heb tussen door een wijntje of zo gedronken. omdat ik ook zo iets heb van tja het kan wel eens 5 jaar duren en ik wil leven.
    moet wel bekennen dat zodra het eitje inzicht kwam en de 2 weken daarna ik geen wijn dronk. want dat vond ik dan eng. maar kan het goed begrijpen hoor.
    roken ja das anders maar vind ik toch al vies, heb nooit gerookt.

ik heb de foto in me album gezet.
    had vanochtend het idee nou die is van iemand anders het kan gewoon niet dat die van mij is.
    elke keer dat ik naar de wc ga ben ik ook bang om :evil: te vinden.
    gisterochtend had ik zo iets van ik hoe niet naar de wc ik ga wel de hele dag me plas op houden. vond het doodeng om de test te doen.
    toch gegaan, op bed gaan zitten, schat durf niet te kijken wil jij dat doen.
    heeft weinig nut als hij kijkt, 's ochtends is hij zo blind als een mol :p
    en toen stond er ineens het woordt je niet voor.
    heel raar. maar zo ontzettend leuk.
    moet wel eerlijk bekennen dat ik het eigelijk al wist. maar toch soms maken dingen je onzeker. zoals zaterdag had ik een beetje bruin slijm. meestal is dat ongi maar gelukkig bleef het bij 1 veeg.

zo meteen de ha bellen kan ik het te minsten aan iemand vertellen.
    we wachten tot de 23 novmber om het onze ouders te vertellen. dan is me papa jarig. leuk verjaardags kado. pap je wordt oud en oja ook opa :)

hier voor degene die het nodig hebben:
    hcg hcg hcg hcg hcg hcg hcg hcg hcg hcg

het zijn er niet veel, kom als ik wat meer heb nog een keertje stooien hoor.
    fijne dag iedereen

19. lindaentessa

14 okt 2008
    33
    0
    0
    administratief
    Tilburg
    Hoi

Ik heb nu een paar dagen getemperatuurd en steeds was het 36.8, maar vanmorgen was het 37.0. Kan dat betekenen dat ik mijn eisprong heb gehad? Zou wel gunstig zijn, heb dinsdag geklust! :confused:
    Als mijn cyclus weer ineens normaal is geworden en ik weer een cyclus heb van 28 dagen, dan is mijn eisprong afgelopen weekend geweest, maar ik ga er maar vanuit dat het niet in 1 keer weer normaal is. Of het weer precies 37 dagen is, dat is ook niet zeker, dus eigenlijk kan ik heel deze week een eisprong krijgen. Dus misschien betekenen die 37 graden iets? Of is dat te weinig temperatuur verschil?

groetjes :(

20. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

1 jul 2008
    2.292
    0
    0
    :(
    Weet iemand of je kan ovuleren als je nog hcg in je lijf hebt?

Deel Deze Pagina