k Zie oe daor zo gère ligge, Ik zie je daar zo graag liggen Tilburg, waor 'k geboore ben, Tilburg waar ik geboren ben Mee oe kerken, oe febrieke, Met je kerken en frabrieken Waor ik iedere lijn van ken. Waar ik iedere lijn (profiel)van ken *is gewoon lijn 'k Zie zo gèren al die toorens, Ik zie zo graag al die torens mee d'r kruise fier in top, Met hun kruizen trots in de top? 't blauw deurboore naost de schaawe ? *de blauwe deur (weet ik ook niet ) naast de schouw(van een kachel) mee d'r pluimen om d'r kop. .... *met de pluimen op haar kop Want de toorens van oe kerken Want de torens van je kerken En oe schaawe zinge schôôn, En je ..*schouwen..zingen mooi? Zinge men van bidden en werke, Zingt men van bidden en werken Lieve liekes zonder tôôn. Lieve liedjes zonder toon Deurom zie 'k oe daor gère, Daarom zie ik je daar graag Tilburg, waor 'k geboore ben, tilburg waar ik geboren ben Mee oe kerken, oe febrieke, *met je kerken en fabrieken Waor ik iedere lijn van ken. *waar ik iedere lijn van ken Tilburg dè ge zô meut blève Tilburg zo moet je blijven Tilburg waor 'k gebore ben *tilburg waar ik geboren ben 'k zal dan zinge hil m'n lève Ik zal dan zingen heel mijn leven liekes die ik van oe ken. Liedjes waar ik je van ken 'k Heb van jouw veul schône dinge Ik heb van jou veel *mooie dingen hil m'n hart aon oe verpaand. heel mijn hart aan jou verpand 'k Zal van jou dus blève zinge *ik zal voor jou dus blijven zingen Tilburg Schôônste stad van 't laand Tilburg de mooiste stad van het land 'k Zal van jou dus blève zinge *ik zal voor jou dus blijven zingen Tilburg Schôônste stad van 't laand! *tilburg de mooiste stad van het land... (met een * ster heb ik verandert of toegevoegd...de rest was goed) succes!
En dit is mijn grote trots. Het Heerder volkslied. Makkelijk leesbaar, maar leuk om ff te vermelden: Heerde is het mooiste plekkien In ons boeren vaderland Ginds de Iesel met zien weerden Daor weer bosch en heuvelrand t Is een lus, die bonte kleuren Noord of Zuud, ja Oost of Wes t Is een prachtig Veluwsch landschap Deur zien bomen, veld en grês (2x) Hier woon ie ech bie de boeren Met heur varkens en heur koe Hier kuj heerlijk buten woonen Zonder al dat stadsche gedoe Heerde blief maar fijn bie 't olde Pas op dat zoe niet verleid In dat mooie Heerder landschap Past geen stadsche deftigheid (2x) t Heerder volk daor kuj op bouwen t Is een volk vol warkzaamheid Want de goed bewarkte akker Word op tied e zeijd en e meijd As kind hêk hier e loopen Wat er ook gebeuren zal k Blieve trouw an disse woorden Heerde, Heerde bôvenal (2x).
coowl, daar willen wij ook gaan wonen.. we zijn daar dit jaar op vakantie geweest.. werd zelfs bijna aangevallen door een groep zwijnen haha... wij zijn gek op de natuur volgend jaar gaan we er weer op vak. maar we willen er ooit gaan wonen.. of richting brabant
hij wilde wel eten maar dan de gewone brokken en niet van die speciale... maar hij at net de speciale gelukkig maar jij gaat zo zeker ook naar bed...? ik ben totaal nog niet moe... kan ook al een paar dagen niet meer slapen
Ja, ik ga zo ook naar bed. Wordt wel eens tijd. Maar over een paar minuten hoor. Ja, nog een weekje. Volgende week woensdag weet ik al een stuk meer dan nu hihi. En jij ook
ohh ik hoop zo dat het posi is voor ons beide (en alle andere ook natuurlijk) mag ook wel bij mij na 13mnden hoelang zijn jullie al bezig...?
Ja maar dat valt nog een beetje in de standaard periode he. Ik maak me nog geen zorgen iig. Ben wel ongeduldig, maar dat is wat anders natuurlijk. Ronde 13, was jij ook wel erg jong ja, toen jullie besloten voor een baby te gaan.
jha indd... ik was 20.5 jaar (klinkt stom haha) ben in april jarig en vorig jaar okt begonnen we... wauw het is al 2 uur geweest joh d8 dat t pas 12 uur was ofzo...
maar ik ga er vandoor. Succes met nintendoen als je dat nog gaat doen en tot morgen. Geef blackie maar een lekkere knuffel van me. doei doei