NOD November 2008

Discussie in 'NOD forum' gestart door suzie80, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hoi allemaal,

Wij zijn nu in afwachting van NOD, de 2de ronde, maar ik ben even in de war, wie kan mij hier helpen.

Ik had do.dag 6-11 2x een positieve ovulatietest, geklust.
    Ik had vr.dag 7 -11 's middags een pos ovutest, 's avonds minder.
    Diezelfde vrijdag 7-11 had ik 's avonds flinke krampen die de volgende dag minder waren. Ik denk zelf dat die 7-11 mijn eisprong was.

Wanneer is nu mijn NOD? Is dat 21Nov of 22Nov? Ik heb zelf zo geteld: 8-9-10...enz. Dan is dag 14 de 21e en is dit dan mijn NOD of pas een dag later?

Ik snap er even weinig meer van.... Wie wel ;)?

Groetjes, mexican.

2. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Mijn NOD bereken ik gewoon zo doordat ik elke 30ste van de maand ongesteld ben. Ben jij onregelmatig ongesteld of ook altijd 1 bepaalde dag?

(Iedereen bedankt voor de reacties op mijn opmerking/vraag)

3. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

1 jul 2008
    2.292
    0
    0
    Hi Mexicang: dat hangt een beetje van je LF af (de tijd die tussen je eisprong en je NOD inligt). Dit is per persoon verschillend maar wel heel constant. Meestal is dat 14 dagen, dan zou dit bij jou de 21e zijn.

@Hope: wat heerlijk dat je zo'n regelmatige cyclus hebt

4. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    ik krijg als het goed is vanmiddag de uitslag (de huisarts zelf wilde de uitslag voor vijf uur binnen hebben dus denk dat ik tussen vier en vijf even bel naar de huisarts) maar ik ben zo ongeduldig dat ik vanochtend nog een test heb gedaan met kruidvat.....negatief.....ik weet niet wie er aan het uitdelen was niet maar doe mijn maar een flinke reep chocolade....

hoe kan ik nou ooit nog blij zijn als ik een positieve test in handen heb....
    en wat moet ik nu....een verwijsbrief vragen voor de gyn....of nog even door blijven klussen.....echt ik word gek zo zeg....ben nog de hele dag alleen ook dus ben bang dat jullie me door de dag moeten slepen....

5. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Hoi Sylvia,

Ja dat is dan ook het enig pluspuntje haha. Ik ben nu 7 maanden van de pil af en was alleen in de 2de maand 4 dagen te laat (toen dus de 30ste ongesteld geworden ipv 26ste) en sindsdien kan ik de klok erop gelijk zetten. Maar voor ik aan de pil begon was ik ook altijd heel regelmatig. Nu hopen op een snelle zwangerschap.

Groetjes,

6. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hey Hope!

Ik ben vrij regelmatig ongesteld,maar zal je net zien, vorige maand, de eerste ronde, had ik ineens een cyclus van 35 dagen. Toen had ik ergens rond dag 21/22 mijn ei.
    Nu had ik op 7/11 mijn ei, dag 16 van de cyclus.
    Ik denk zelf dat ik dus een cyclus van 30 dagen zal hebben deze maand.
    Maar ja, dat kan ook iets korter of iets later zijn.
    Wellicht verstandig om de 22ste als NOD aan te houden en pas vanaf die datum testen als de :evil: :evil: niet zijn doorgebroken?

Maar, ik voel van alles, vooral ongi-krampen, dus ik denk dat we erop moeten rekenen dat deze ronde niet is gelukt...:(

Groetjes!

7. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Bos, vreselijk voor je. Ik had vorige maand een romed zwangerschapstest gebruikt. Ik wist nog helemaal niets af van dat dat zeer slechte onbetrouwbare testen zijn. Dus ik had een 2de streepje. Maar natuurlijk niet zwanger omdat het gewoon onbetrouwbaar is. Daar heb ik zoooo van gebaald. Maar gelukkig hield ik mezelf al voor dat het niet kon en daarna gelijk op internet gezocht naar info erover en toen las ik al die verhalen van vals positief dus heb ik het gelijk de prullenbak ingekieperd. Maar het is dus echt heel erg als zoiets je overkomt.

8. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Mexichang, ik begrijp dat je pas gestopt bent met de pil? Dan kan je lichaam weleens gek doen. Ik ervaar trouwens sinds ik getsopt bent met de pil altijd vlagen van misselijkheid vlak voor ik ongesteld moet worden. Dat is echt heel vervelend. Maar ik zou idd anders de 22ste aanhouden en kijken wat er gebeurt.

9. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @hope: maar ik kan nergens vinden over vals positief van de cb digitaal....heb jij daar wel eens verhalen over gehoord ...

10. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
  11. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

1 jul 2008
    2.292
    0
    0
    Ik wil een foto plaatsen, maar lukt niet echt... het ziet er uit als een link...

12. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Nog een vraagje aan de kenners,

Mijn NOD is de 30ste. Mijn banner ging uit van mijn ei eergister. In werkelijkheid was dat 2 dagen eerder (ovutesten). Nu zegt mijn banner over 13 dagen testen. Betekent dit dat ik er de 2dg van de ei (die ik dus eerder had dan de banner aangaf) kan afhalen en dus 11 dg moet wachten ipv 13? Of gaat de banner alleen uit van je NOD dag ongeacht wanneer je ei is.

13. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Je kan 14 dagen na je ei testen...

Liefs Debby

14. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Hoi allemaal,

Ik ga door voor de 2de ronde!

Nieuwe ronde, nieuwe kansen ;)

Liefs esther

15. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord. 14 dagen na mijn ei, bedankt voor je antwoord. Dat is dan de 28ste. Komt i/d buurt van mijn NOD dag.

16. Klasien1978

Klasien1978 Bekend lid

6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    Hee meiden,

ik verlies nog steeds een beetje bloed, maar voel me verder heerlijk... iets wat absoluut raar is als dit mijn ongi zou zijn, omdat ik dan altijd 3 dagen zwaar ellendig ben.
    Mijn man zei gisteren: 'hou er nou maar over op, je bent niet ongi, je hebt me deze week niet een keer afgebekt.' Beetje raar statement, maar ik heb echt heel veel last van hormoonschommelingen en ben dus de week voor en de eerste dagen van mijn ongi echt niet te genieten. En nu ben ik al 3 weken vrolijk.

Mijn ene tepel is al bruin, en de andere wordt steeds donkerder en ik heb al een zwangerschapsbh aan, omdat mijn oude bh gewoon teveel pijn doet. Ik heb na 2 uur helemaal striemen over mijn borsten, gewoon omdat die cup te klein is geworden.

We gaan het nog ff afwachten en eind van de week of in het weekend nog ff testen. Na het weekend bel ik dan de ha en de vk en dan ga ik eens wat vragen lopen stellen. Die test van zaterdag was toch echt posi.

Waar ik wel last van heb is van mijn darmen, daar heb ik altijd problemen mee gehad. De laatste week had ik bij het poepen steeds wat bloedverlies, ook als het niet moeizaam ging, dus ik loop me nu af te vragen of dit bloedverlies niet gewoon komt door de druk van de baarmoeder gecombineerd met die van mijn darmen... beetje slecht gegeten van het weekend, hele onderbuik is opgezwollen... indigestie, maar als ik bij hoesten en poepen al bloed verlies, dan zou dit wel gewoon van de druk kunnen zijn.

De verdere zwangerschapssymptomen nemen niet af, ik ben ineens weer super wagenziek, iets waar ik normaal in de tram, trein en metro nooit last van heb, had ik bij de eerste ook. En ik ben nog steeds zo moe.

Bovendien zit er een beetje stress bij, vandaag met mijn nieuwe baan begonnen... echt super leuk en spannend, en gisteren gehoord dat mijn grootmoeder op 90 jarige leeftijd is overleden. Het ging al langer niet goed en was dus geen grote verrassing, maar goed, leuk is anders.

Al met al was dit dus een druk weekend... maar mijn schoonouders gingen echt helemaal uit hun dak toen ze het hoorden... leuk hoor, die reacties. maar wel heel emo allemaal voor mij... ben moe.

17. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

1 jul 2008
    2.292
    0
    0
    Hi Esther!

Ik heb afgelopen zaterdag bij jou in je dorp Sinterklaas onthaald, was erg leuk!

18. Femya

Femya Niet meer actief

Hai allemaal,

meiden die zwanger zijn, gefeliciteerd!
    Ik wil nog even zeggen dat ik het echt helemaal super vind dat Lotte en Nick brusjes krijgen, wat een mooie maand voor jullie. Ik was echt ontroerd toen ik naar de foto's keek, ze zijn prachtig!

En de meiden waarbij het zo ontzettend lang duurt wil ik een hele dikke knuffel geven! Moet ontzettehnd moeilijk voor jullie zijn. Hopelijk komt jullie wens nu of later toch nog uit!

Ik heb een aantal vreemde klachten waardoor ik denk dat het misschien dan toch wel eens raak zou kunnen zijn deze ronde.
    Ik heb 4 dagen achter elkaar positieve ovulatietesten gehad, een rommelend gevoel en af en toe krampen in mijn onderbuik al 6 dagen, oh ja precies goed geklust, om de dag en ik begin last van mijn borsten te krijgen, ik heb sinds vandaag ontzettend veel dorst, gisteren bijna de hele dag last van mijn rug gehad, zo'n ongesteldheidsrugpijn die ook naar voren uitstraalde, ik kan 's nachts niet goed slapen terwijl ik daar nooit last van heb. Ik weet niet of het zo is, maar voel me eigenlijk gewoon zwanger.
    En dan duurt het nog wel heeeeeeeel erg lang tot ik volgende week pas kan testen. Maak ik me gek? Wrs wel en kan ik alleen maar wachten.
    Ik vind het erg spannend!

Ik hoop dat de wachtende dames snel positief zullen testen!

Liefs Twinkle

19. Femya

Femya Niet meer actief

Jeetje Klasien dat is dan toch wel erg dubbel, zwanger en afscheid nemen van je grootmoeder. Gecondoleerd meid.

Wel leuk dat je schoonouders zo enthousiast reageerden!

Deel Deze Pagina