Helft Nederlanders wil kerst ontvluchten AMSTERDAM - Kerst is niet langer een familiefeest om voor thuis te blijven. Ruim 45% van de Nederlanders zou dit jaar met de kerst wel weg willen. Slechts 10% doet dat ook. Met als voornaamste redenen het ontvluchten van de sociale verplichtingen (20%) en ontsnappen aan de dagelijkse sleur (40%). Dat blijkt uit onderzoek van Vakantie.nl onder 1847 ondervraagden. Familie In 2008 brachten de meeste mensen kerst met het gezin of de hele familie door. Bijna 7% vierde kerst in het buitenland. Ook de kerst van 2009 brengen de meeste mensen het liefst in gezelschap van familie en geliefden door. Bij voorkeur elders. Ruim 45% van de ondervraagden ziet het wel zitten om dit jaar de kerstverplichtingen te ontduiken en lekker op reis te gaan. Met partner of gezin, dat dan weer wel. Dagelijkse sleur Van de mensen die zeggen in 2009 daadwerkelijk op vakantie te gaan met kerst, doet ruim 20% dit om de sociale verplichtingen te ontvluchten en ruim 40% om even te ontsnappen aan de dagelijkse sleur. Binnen Europa Daarvoor hoef je natuurlijk niet heel ver weg te gaan. Ongeveer 70% blijft dan ook het liefst gewoon binnen Europa, met sneeuwland Oostenrijk als favoriet. De mensen die nog niet weten waar ze dit jaar kerst zullen vieren, denken massaal aan de stad de lAmour: Parijs. Paar vrije dagen Maar niet iedereen maakt van kerst een spektakel. Een kleine 10% ziet kerst gewoon als een paar extra vrije dagen. Eenzelfde percentage ziet deze dagen nog steeds waar ze voor bedoeld waren: om de geboorte van Jezus Christus te herdenken. Kerstcrisis Dat ook de crisis tijdens kerst toeslaat zal niemand verwonderen. Van de mensen die met kerst niet op vakantie willen, heeft 37,5% er ook simpelweg geen geld voor. 29% zegt kerst liever met de familie te vieren. De familie speelt nog steeds een belangrijke rol: 16% denkt dat het niet op prijs wordt gesteld wanneer ze met kerst niet aan het familiediner verschijnen. Want crisis of niet: lekker en veel eten blijkt nog steeds een van de belangrijkste ingrediënten van een geslaagde kerst te zijn.
Ik ga zo stoppen, moet nog de post wegwerken. Iedereen een fijne avond toegewenst, misschien dat ik nog ff kom gluren en anders tot morgen, doei doei.
ik had een jaar geleden al ruzie met haar gekregen.. ik stuurde via hyves 1x een doorstuurmailtje door (deed ik verder nooit) en inplaats van vragen of ik er mee wilde ophouden begon ze te dreigen met als je dat nog 1x doet dan blokkeer ik je... dus wat deed ik...ik stuurde er expres nog 1 en we kregen ruzie...(ach stomme fout van mij maar dan moet ze maar niet dreigen) dus heb ik haar verwijdert... na een jaar stuurt ze me een uitnodiging om weer vrienden via hyves te zijn.. dus stuur ik terug.. Ik snap jou niet.. Eerst zitten dreigen met als je nog 1x zo'n doorstuurmail stuurt blokkeer ik je.. Daardoor kregen we ruzie.. Heb ik je verwijdert uit me lijst.. En nu wil je me ineens weer toevoegen.. waarop zij reageerde.. Pfff, dat was ik al lang weer vergeten.. Damn, bij sommige mensen komt het woord vergiffenis echt niet in het woordenboek voor xx waar ik weer op reageerde als het iets is waarvan ik kan zeggen van we hebben iig niet voor niks ruzie zeg ik oke... maar dit was gewoon om een dom iets, en als je daardoor een vriendschap door moet stoppen dan moet dat maar... maar dan is het niet zo dat je na een jaar ofzo weer normaal gaat doen zonder er maar iets over te zeggen.. ik heb dit al eerder meegemaakt en diegene weer een kans gegeven maar ook die vriendschap is nu voor de 2e keer beeindigt omdat ze weer alles hetzelfde deed waardoor de 1e x vriendschap werd beeindigt... maar goed, niet iedereen is hetzelfde, jij bent daar mss makkelijker in.. ik weet uit ervaring dat het niet werkt dus dan ben ik maar iemand die het woord vergiffenis niet kent.. en nu w8 ik op een reactie want stuurde me net dit... Ik reageer vanavond na mijn tentamen even uitgebreid op je mailtje. Nu moet ik snel weg op het werk, anders mis ik mijn bus. You will read it soon! xx.. om een klein dingetje kregen we ruzie.. voor deze ruzie heb ik ook al ruzie met haar gehad.. Ik ben dus thuis weggelopen vanwege de vele ruzies... dus als je wegloopt en je hebt een vriend waar ga je dan heen?? idd naar je vriend (ook al is het een uur van je ouders enz af) zij werd daar boos om en vond dat ik bij haar moest gaan wonen. (1 kamerwoninkje, plek voor 1 bed, geen plek voor een kledingkast en een douche en keuken die je met al die studenten van die verdieping moest delen)...
ach jha als zij t door zoiets kleins een vriendschap wil beeindigen dan moet dat maar en maak ik me er verder geen druk om...
heb wel eens tegen iemand gezegd, dat als ze niets te melden had, ik ook niet van die forward mailtjes hoefde. die zei nooit wat tegen me, maar stuurde elke dag wel van die mailtjes door.
is goed... wil je dat in een PBtje doen?? want zit hier niet zo heel veel meer omdat ik tot nu toe weinig nieuws te vertellen heb... jha vandaag eindelijk weer
jha idd...ach mis er niks aan eerlijk gezegd.. mensen komen een gaan met een rede zei een andere vriendin net tegen mij