NOD November

Discussie in 'NOD forum' gestart door nicole1982, 28 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pearly

Pearly Fanatiek lid

11 sep 2006
    1.318
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Hellow ladies,

Zo dag 2 is aangebroken pfff nog maar 20 daagjes te gaan tot mijn eisprong! ;) pfff
    hier verder nog behoorlijke ongie krampen maar dat overleven we ook wel weer ;)
    Jammer dat ik door mijn lange cyclus de juli mama's oversla en mag meteen door naar de augustus mama's! Hmm hoop dat de pendels gelijk krijgen ;)!

Jackie en ingiemoppie: meiden dat was niet de bedoeling he :( had afgesproken met jullie dat jullie naar de juni mama's gingen ;)
    Nou meiden ik wens iedereen een SUPER VRUCHTBARE MAAND!

Dikke knuff Pearly

2. jackie

jackie Fanatiek lid

10 aug 2006
    1.430
    0
    0
    hm ja ingie lijkt idd wel tweeling haha grappig
    ik heb me ei.....tadaaa.....net als jou 31 oktober.

En me kosmo ei valt ook dan hihi joepie.......

@jessica je kijkt bij temperatuurkaartjes en dan in dat topic plaatsen wij allemaal elke dag onze kaartjes erg interessant check maar eens

@pearly: ik hou me vaker niet aan afspraken haha nee dit wordt een vruchtbare maand ik voel het aan me water.... maar wow wat een lange cyclus ik ben zoooooo gezegend met me korte cyclus

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    goedemorgen dames,

zo er wordt al weer iets meer gekletst hier, wel gezellig, maar eigenlijk niet goed he...

nou ik ga eerst nog maar even verder lezen en kom dan terug.

ook hier vakantie Jessica... en ook helemaal alleen..haha

4. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Adine, ik zie dat ik ongeveer gelijk met jou loop qua cylcus. Dus het aftellen begint weer :)

5. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

haai jessica: dat zie je bij de topic temperatuurkaartjes.... die staat onder de rubriek zwanger worden en NOD....
    iedereen die aan het tempen is, kan daar zijn kaartje neerzetten en dan kunnen we allemaal meespannen!

jackie. hahahaha, nou zeg! waar kan je dat kosmo eitje ook alweer bekijken? ben de site kwijt....

Pearly: hihihi voor ons alle een hele zwangere maand dus!

6. jackie

jackie Fanatiek lid

10 aug 2006
    1.430
    0
    0
  7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    hier een juf Duits die alles wel wil vertalen als er iets onduidelijk is! heb toch vakantie!

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    dit kwam ik tegen:

Misschien niet voor iedereen hier nu van toepassing maar wie weet in de toekomst.......

'Een sabbatical bij iedere baby'
    een fundament voor een gezonde samenleving

(Deze petitie wordt aangeboden aan de minister van Sociale Zaken)

Het zwangerschapsverlof is te kort
    In Nederland duurt het huidige zwangerschapsverlof in totaal 16 weken, verdeeld over de zwangerschap en de periode na de bevalling (6 weken vóór en 10 weken ná de bevalling, al naar gelang de moeder later met zwangerschapsverlof is gegaan). In praktijk is deze tijd veel te kort.

Nederland loopt achter
    Vergeleken met andere Europese landen loopt Nederland qua verlofregelingen rond zwangerschap en bevalling schromelijk achter. Het is ongezond en zelfs schadelijk om van zwangere vrouwen te eisen tot 34 weken in de zwangerschap door te blijven werken. Bovendien is het onacceptabel om van jonge moeders te eisen dat ze na drie maanden al weer gaan werken. De combinatie van werk en moederschap blijkt voor de meeste moeders en baby’s in dat cruciale eerste jaar véél te zwaar!

Werkstress brengt schade toe
    Uit onderzoek is gebleken dat werkstress tijdens de zwangerschap de groei en ontwikkeling van baby’s schade toebrengt. Als de moeder gedurende de zwangerschap onder stress meer dan 32 uur per week werkt, worden de baby’s gemiddeld 140 gram lichter. Daarbij is er een verhoogde kans op zwangerschapsvergiftiging. Na de bevalling krijgen deze vrouwen vaker een huilbaby. Momenteel is maar liefst 10% van alle baby’s in Nederland een huilbaby!

Borstvoeding voorwaarde voor een gezond leven
    Het eerste jaar na de geboorte is voor werkende moeders vaak een ware uitputtingsslag. Moeders en baby’s krijgen té weinig rust en moeten hun kind te snel naar de crèche brengen. Hierdoor mislukt de borstvoeding veel vaker dan nodig. En dat terwijl een veilige hechting tussen moeder en kind in het eerste jaar juist hét fundament is voor een gezonde samenleving! Na zes maanden geeft nog maar 20% van alle moeders hun kind de borst, terwijl langdurige borstvoeding toch preventief werkt voor allerlei aandoeningen. De WHO ziet borstvoeding dan ook als dé voorwaarde voor een lang en gezond leven! Kinderen zijn het goud van de toekomst, die moet je in het eerste jaar koesteren en niet met het badwater van de vrouwenemancipatie ‘weggooien’!

Regering, verleng de betaalde babysabbatical!
    In een aantal Europese landen kunnen álle moeders naar behoefte een lang en betaald zwangerschaps- en bevallingsverlof opnemen. In de Scandinavische landen Noorwegen, Zweden en Finland duurt het bevallingsverlof zelfs één heel jaar, en wel met behoud van zeventig procent van het salaris! Ook Britse moeders met een baan krijgen maar liefst een half jaar betaald verlof en een aanvullend verlof van nog eens een half jaar, dat niet zelden óók nog eens wordt betaald! Volgens de Britse overheid zijn deze maatregelen hard nodig om kinderen een goede start te geven en ouders te helpen bij een betere combinatie tussen werk en gezin. Het is daarom de hoogste tijd dat ook in Nederland het Scandinavische en Britse zorgmodel rondom zwangerschap en ouderschap navolging krijgt.

Deze petitie is een oproep tot verlenging van een betaalde babysabbatical tot een jaar met behoud van 70% van het salaris, verdeeld over de zwangerschap en het eerste jaar na de bevalling.

Ondergetekende betuigt steun aan de landelijke actie ‘Een sabbatical voor iedere baby’ en roept het kabinet op om de wet te veranderen!

http://www.babysabbatical.nl/petitie.html Kan je onderaan ondertekenen!

9. Pearly

Pearly Fanatiek lid

11 sep 2006
    1.318
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Klinkt goed ----> Heb getekend

10. aly

aly Bekend lid

5 okt 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    als ik ooit zwanger wordt zou na het bevallen willen stoppen met werken, alleen ik weet niet of we dat financieel wel trekken. bij ons op het werk is het wel goed geregeld[postbezorgster] als je tijdens je zwangerschap minder moet lopen mag je binnenwerk doen.

11. Niet meer actief

ik zou me er niet mee bezig houden en ik zou vooral wegblijven van het forum maar kwam toch effe checken kon het niet laten hoor

12. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Hallo dames,

Ff een berichtje van mij. Had vorige week een rare ongi, was het maar 2,5 dag normaal het dubbele en meer bruin dan rood. Heb daarna nog getest vertrouwde het niet helemaal maar negatief. Nu weet ik waar ik aan toe ben, was trouwens een aantal dagen overtijd.
    We gaan weer gezellig aan de klus!

Is trouwens een goeie van die petitie, heb hem net ook getekend!

Iedereen heel veel suc6 deze maand, hopen op een boel ++++ of lllllll... [-o<

Groetjes Diaantje78

13. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Nou Jannes, dan kunnen we samen in de zenuwen zitten. Vanavond nog even aan de klus, als mijn mannetje geen andere dingen aan zijn hoofd heeft, zoals kapotte servers enzo. (hij heeft een eigen bedrijf) Want anders komt erdeze maand weinig van terecht vrees ik. :(

Ik heb ook die petitie getekend. Vind het in Nederland idd erg belachelijk gaan met zwangerschapsverlof enzo. Mijn schoonzus in New-Zealand heeft ook gewoon een jaar zwangerschapsverlof. Voor een deel is dat onbetaald, maar je kan daarna toch wel gewoon weer in je oude functie terug komen.

Ik zelf heb besloten om als het ooit zover zou zijn, lekker te stoppen met werken. Al dat gedoe met oppas enzo, ik krijg er al de zenuwen van als ik er alleen maar aan denkt. :confused:

14. Amle

Amle Niet meer actief

Hey ladies,

Hier eigenlijk niet zoveel te melden... alweer niet!
    Ik hou alles hier goed in de gaten, dat wel. Ik heb de petitie ook getekend. Ondanks dat ik nog geen kinderen heb of zwanger ben; het blijft voor alle vrouwen een goed standpunt!

Gr. Elma

15. Niet meer actief

dat herken ik zo he
    had vorige keer ook een hele rare ongi 3 dagen te vroeg op de dag dat ik ongi moest worden was ik er ook alweer vanaf heb toen een test gedaan maar die wwas negatief en toch twijfel ik of ik wel echt ongi was
    maar ga gewoon door in deze ronde als het zo is dat ik wel al zwanger ben moet ik 8 november wel een hele dikke plus hebben toch

16. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

hallo allemaal,

ik moet jullie de hartelijke groeten doen van kyra75. Zij heeft problemen met haar pc en kan momenteel even niet goed op de site komen.

Ze is helaas vanmorgen ook ongi geworden en gaat dus ook over naar NOD november.

Groetjes,

17. Niet meer actief

welke petitie?

18. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    staat een paar pagina's terug

19. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hier alles nog rustig. Zijn wel aan het klussen maar moet nog even wachten op de "goede" dagen.
    Iedereen veel succes en ik hoop op veel positief nieuws.

Heb ook getekend.

20. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

@Gemke; ik begrijp je ook helemaal, je lichaam kan je zo voor de gek houden. Ik ben er ook behoorlijk ingetrapt en daarom ook minder op deze forum. Ik moet je zeggen lukt wel aardig...

Maar ik blijf jullie wel volgen hoor om te kijken of er al posi tests zijn..

Groetjes Diaantje78

Deel Deze Pagina