NOD Oktober 2007

Discussie in 'NOD forum' gestart door Beastie, 24 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Spannend meiden, zal voor jullie duimen dat de ongi weg blijft.

2. Poeki

Poeki Actief lid

25 aug 2007
    208
    0
    0
    Hier nog geen rode duivels, maar mijn NOD kan ook morgen zijn ipv gisteren. Maar de test van afgelopen zondag was negatief.
    Dus dan het toch niet anders dan dat de duivels moeten komen?

Wat is de tampontest?
    Zegt dat wat?

groetjes Poeki

Voor iedereen die nog hoop heeft, ik duim voor jullie .

3. droom

droom Actief lid

25 jul 2006
    353
    0
    0
    Arrianne: Jeetje. Is het eindelijk zover en dan dat.. Dikke knuf voor je meid!
    Therese, 3 jaar? O meid wat een tijd zeg. Voor jou ook een dikke knuf!

Zijn in jan 2 jaar bezig. Afgelopen jan (na een jaar dus) een mk gehad. Nu we weer richting een jaar gaan vind ik het steeds moeilijker worden. Je wilt het zo graag. Afstand nemen is na zo'n tijd niet meer mogelijk.
    Maar meiden, ooit is het voor ons zover!

Gr Droom

4. Elena

Elena Actief lid

1 sep 2007
    241
    0
    0
    Meiden suc6 allemaal!

Hier ook nog steeds geen ongi en ik heb ook helemaal niet het gevoel dat het eraan zit te komen geen krampen niks, geen symptomen...

Heb vandaag toch maar een test gehaald, die ga ik morgenochtend doen. Toch best spannend al denk niet dat het deze ronde raak is.

Liefs Elena...

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Lafemme - balen dat je weer ongi geworden bent... Jammer dat je niet meer bij de NOD mee doet... maar ik snap het wel... Heel veel succes meid en ik hoop voor je dat het heeeeel snel raak is!

@MupKUH - Dank je wel voor het duimen! Ik zie dat jij ook overtijd bent... dus mijn duimpies draaien ook voor jou! Succes!

@Poekie - positief toch? ;) De tampontest zegt niet zoveel... Je brengt een tampon in en haalt deze even later er weer uit. Wanneer er dan bruinige, rosige afscheiding of bloed aanzit, kan het zijn dat je ongi eraankomt of doorzet. Ligt er ook aan hoeveel... Als het maar een beetje is, kan het evengoed een bloedinkje zijn van een gesprongen adertje, gemeenschap of het inbrengen van de tampon doordat de vagina te droog was.
    Ik doe de test zelf nooit...
    Ik blijf ook voor jou duimen!

@Droom - Ja meis.. ik herken het heeeeel goed wat je zegt... Ik ben dan 3 jaar bezig, maar heb vorig jaar voorjaar een mk gehad en afgelopen voorjaar een bbz die operatief verwijderd is.. En dan wil je zoooo graag... de moed zakt je af en toe in de schoenen... en inderdaad je kan het zomaar niet meer naast je neerleggen... Stoppen is ook geen optie...
    Eens zal het inderdaad zover zijn!

@Elena - klinkt heel goed meid... Succes met testen morgenvroeg! Mijn duimen draaien!

6. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Ik voel de :evil: :evil: al aankomen. Last van onderin m'n rug. Meestal als ik ongi ga worden. Waarschijnlijk weer een wat korte cyclus dus.
    Ook voel ik me wat grieperig. Ik hoop niet dat ik ziek ga worden.

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Diana84 - Klinkt raar misschien... maar ik hoop dat alles wat je nu voelt gewoon met ziek worden te maken heeft.... dan ben je misschien gewoon zwanger ;)
    Als je ziek wordt.... beterschap alvast!

8. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Ben een beetje in een dippie, want ik heb vandaag wat bruinig/roodachtig verloren, niet veel, maar toch. Vrijdag is mijn NOD, misschien iets eerder gezien de wisseling van mijn cycli. Zou het nog kunnen dat dit oud bloed is? En dat ik heel misschien nog positief kan testen? Ik lees dat nl. wel eens. Hoop zo dat deze afscheiding niet doorzet...

9. Loesie

Loesie Lid

10 mrt 2007
    97
    0
    0
    ha meiden

Nou hier nog steeds een beetje bruinige smurri (sorry..) verder buikpijn.. zet nog niet echt door..

xxx, loesie

10. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    hopelijk komen er nogveel meer zwanfere erbij

11. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Mm jammer vandaag (nog?) geen zwangeren erbij.
    Ik ben zit nog steeds op het wachtbankje, maar eerlijk gezegd verwacht ik deze ronde wel mijn ongi.
    Ik heb 's avonds een kramperig gevoel in mijn buik en een dikke puist op mijn kin en ben alle lekker chagerijnig aan het worden.

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Hoi Lise,

Bruine afscheiding is afscheiding vermengd met oud bloed... Het hoeft niet perse het begin van de menstruatie te zijn.. kan wel maar hoeft niet...
    Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat het nog van de innestelling is.... of dat er eerder een adertje gesprongen is... Ligt er ook aan hoe erg het is en of het doorzet ja of nee...

13. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Therese,
    Wat schrijf jij iedere keer lieve hoophoudende berichtjes.
    Echt kei lief!

14. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    @Therese; wat Diana al zegt, jij zegt echt hoopvolle dingen! Tja, het kan nog alle kanten op; of ik word ongi, of heel misschien is dit nog van de innestelling. Ik houd nog wat hoop, maar ja, ben heel bang dat het de verkeerde kant op gaat...baal echt dan, wij zijn voor de 6e ronde bezig, niet immens lang, maar voor het gevoel wel! Ik mag verder ook echt niet klagen, wij hebben een prachtzoontje van bijna 15 maanden, een heerlijk mannetje, maar vanaf begin dit jaar begon het al te kriebelen voor een tweede beeb. Begin april gestopt met de pil en sinds die tijd wisselende cycluslengtes en elke maand weer hoop...zucht. Gelukkig sta ik niet alleen, maar toch...ach, jullie snappen me vast wel ;)
    Hoop doet leven!

15. Ik wordt gek van het wachten! Ik heb nog steeds nergens last van en geen bloed. Ik hoop zo dat het echt raak is...

16. Gezond

Gezond Niet meer actief

@ Diana81 - Door het werk dat ik gedaan heb, heb ik aan de ene kant zo ontzettend veel kennis opgedaan op dit gebied en aan de andere kant zoveel mensen mogen helpen die zo graag een kind wilden waarbij het maar even niet zomaar ging... Ook heel veel mensen moeten begeleiden die noodgedwongen moesten stoppen en dus blijvend kinderloos bleven... Heb heel veel lief en leed gezien...Letterlijk! Ook gezien hoe moeilijk artsen het er soms mee hebben... Ze hebben de kennis en moeten mensen begeleiden. Dit gaat niet altijd even gemakkelijk. Wat dat betreft zat ik een makkelijkere positie...
    Als jullie vragen hebben voor wat betreft het zwanger worden etc. vraag me gerust... Als ik het zelf niet weet, ik heb nog diverse contacten onder de medici ;)
    Daarnaast maak ik het trouwens ook zelf mee...dus ik weet hoe het voelt...
    En dank je voor je woorden ;)

@Lise - Hee meis.. Ik kan het niet mooier of lelijker maken als dat het is... Ik zeg het zoals het is en probeer hierbij rekening te houden met de gevoelens van mensen. Het is nu eenmaal een heel emotioneel en beladen iets... maar dat wil niet zeggen dat de waarheid gemeden moet worden. Juist de waarheid is prettig omdat je weet waar je aan toe bent... Vaak hebben we al genoeg het idee voor het ootje genomen te worden... al was het maar ons eigen lichaam die het ons aandoet... toch?
    Tuuuurlijk snappen we je... En tuurlijk moet je heeel blij en dankbaar zijn voor hetgeen dat je hebt.. ben ik met je eens! Maaar meid... dat wil niet zeggen dat je niet verdrietig mag zijn en dat je niet even mag klagen... Ook jij mag dat! We mogen dat allemaal.. En weet je... even klagen kan ook heeel erg opluchten ;)
    Als er iets is dat je weten wilt... klop gerust bij me aan...
    Ik doe het graag...

17. Gezond

Gezond Niet meer actief

Hoi Manon...

Ik zie dat je 3 dagen overtijd bent... Kan me voorstellen dat je gek van het wachten wordt... Ik ben 1 dag overtijd en ik word al gek ;)

Wanneer ga je testen?

18. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    @Therese; de traantjes prikten even achter mijn ogen! Het is toch allemaal wat! Alle meiden hier op het forum en als ik voor de NODers spreken, willen graag zwanger worden. Al die frustraties, hoop, teleurstelling, maar ook weer blijdschap, het is soms zo dubbel. Ik gun het een ieder om (snel) zwanger te worden, of het nu van de 1e of de 6e beeb is, maakt niet uit. Konden we maar al die HCGtjes vangen die her en der uitgestrooid worden :) Geduld blijft meestal over en dat maakt het soms heel moeilijk! Er met frisse moed weer tegenaan gaan, dus een nieuwe ronde in, is soms even lastig, maar na verloop van tijd gaat het wel weer. Voor jou zal het ook wel dubbel zijn, als kenner in het zwangercircuit, maar zelf ook graag zwanger willen worden.

Ik draai voor iedereen duimpjes en als het zover komt, gaan we gewoon weer een nieuwe ronde in, optimistisch blijven, onze tijd komt vast ook wel!

19. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Lise - Als je wilt huilen meid.. huil het er lekker even allemaal uit.. Dat is goed voor je!

En wat je zegt is zo... Je gunt het iedereen hier om snel zwanger te worden en zoals je ook zegt... als het nu van de eerste of de zesde is... de wens om een kind is even groot! Het verdriet is even groot.. de twijfel.. het geluk als het gelukt is...
    Alles is even groot en intens!

Ik heb heel veel aan de kennis die ik heb. In heel veel gevallen houd het me net even met beide voetjes op de grond... Juist omdat ik weet dat mijn gevoel me wel eens te ver meeneemt... Dan kan ik even weer putten uit de medische kennis en dat vind ik dan wel weer prettig... Even weer de realiteit! Wat ik eigenlijk ook bij jullie doe: Goed je hebt bruine afscheiding en ja... vaak is dat het begin van het eind van de cyclus... maar niet altijd! Daar lopen genoeg vrouwen als bewijs van rond... of moet ik zeggen genoeg kinderen ;)
    Het is goed om in je achterhoofd te houden dat het heel goed kan zijn dat het weer niet raak is, want als het niet raak is, is de teleurstelling al wat minder groot.. maar het is pas echt mis als er rood bloed is en veel... zoals de menstruatie gewoon is...

Waar ik het zelf meer moeilijk mee heb is dat ik nu met 3 jaar bezig zijn ik een miskraam heb gehad en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap die operatief verwijderd moest worden.. ik niet makkelijk zwanger wordt en alles alleen moet doen... Daar komt dan bij dat mensen om me heen die eerst niet nog een kind wilden er intussen al wel eentje hebben... Af en toe steekt dat wel eens...

Maar goed.. we houden de moed erin! Hoop doet leven! En eens zal het lukken!

20. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    banner even aangepast. Dacht dat de laatste cyclus misschien een grapje was van mn lichaam, maar zit nu op dag 33....

Was denk ik gewoon mezelf voor de gek aan het houden....

Las even terug iets over gelig wordende afscheiden en het 'niet raak zijn', klopt dat? Nooit geweten...

Deel Deze Pagina