NOD Oktober 2007

Discussie in 'NOD forum' gestart door Beastie, 24 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    hmmm hier al een ongi gevoel... :(

2. heidi77

heidi77 Bekend lid

12 aug 2007
    922
    0
    0
    niks ben schippersvrouw
    omg emmen
    hallo dames
    nou kon ik al niet wachten van de spanning nu helemaal niet meer......Ik wordt er gek van mijn temp zit op 37,6 en het blokje staat nog alijd op de test....Ik ben nog altijd draaierig heb ook idee dat ik sterker ruikende urine heb.....Blllhhhhh wachten duurt zo lang.....gr heidi

3. Shartje

Shartje Actief lid

1 jul 2007
    483
    0
    0
    pfffffff, wat duurt dat wachten lang
    Ga lekker een gebakken eitje eten.....hihihihi....hahahaha...nu nog een bevrucht- eitje. :)

4. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    @Zico, I know. Maar ik moet toch een keer testen, toch?
    @Taliaa, geeft niet dat je m'n onderschirft niet had gelezen. En nu idd maar hopen op een positest.

Ik heb me nog niet bijgelezen, zal ik straks even doen, maar wel even vast een berichtje posten.

Vandaag is er een testmarathon. Spannend. Is er al meer roze?

Ik heb een beetje buikpijn, maar volgens mij is er iets met m'n darmen. Ik heb nog steeds kleine beetjes ontlasting, dunner dan normaal. Moet echt zó vaak poepen, maar niet echt diarree. Da's toch raar. Ik heb het ook warm, maar zweet zo dat ik 'r er weer koud van krijg. Zou ik buikgriep hebben? Ik voel me niet helemaal fit. Maar ik heb wel erg veel trek, wordt er een beetje misselijk van. Kan buikgriep een ongie tegenhouden? Normaal zette het bij mij juist wel door als ik een beetje ziek was.
    Ik stap ook al sinds zaterdagavond hondsmoe in bed, maar lig dan eerst nog een uur schaapjes te tellen voor ik eindelijk eens slaap :(. (Heb donderdag een tatoo laten zetten en daar heb ik een beetje last van, misschien komt 't daar ook van.)
    Maar ik lag vannacht ineens te denken, als ik nou zwanger ben, wat moet ik dan allemaal regelen? Waar haal je een vk vandaan ;)? Ik heb eigenlijk geen idee :oops:
    En manlief zei gisterenavond dat hij toch ook wel een beetje bang was als er een kindje zou komen. Nou ja, geen wonder, er veranderd dan zoveel. Maar hij zei: dan wordt 't nog drukker. Tsjah, dat wordt prioriteiten stellen natuurlijk. Nou ja, ik heb geprobeert 'em gerust te stellen en ik heb zoiets van: zien we dan wel weer, komt tijd komt raad.

5. Shartje

Shartje Actief lid

1 jul 2007
    483
    0
    0
    spannend Heidi ! Wanneer ga je weer testen?

mijn temp is ook bijzonder hoog. Ik temp elke ochtend tussen 7 en 7:30 en eigenlijk de afgelopen cyclussen kwam mn temp in de luteale fase niet hoger dan 36,6. Nu al drie keer 36,7/ 36,8 gehad. Wel spannend dus. Gelukkig was is vanochtend niet misselijk. Had mn foliumzuur pas bij het eten ingenomen. mn maag is 's ochtends vroeg toch wel snel van slag dus... Ook wanneer ik trek krijg slaat dat snel om in echte misselijkheid (heb ik anders niet echt last van)
    Ik ga zondag testen denk ik. Dan zit ik op dag 18 na mn ei. Maar natuurlijk alleen als ik nog niet ongi geworden ben. Ik ga er voorals nog gewoon van uit dat ik ongi word. mn cyclus, gezien mn tempcurve, is erg grillig, veel hoge tempen, ben ziek geweest en zit nog maar in ronde drie dus mag van mezelf nog niet klagen. (al moet ik echt wel een traantje weg pinken bij elke ongi :()
    Hoe is het verder met jou meid. Nog misselijk, duizelig.....

x

6. heidi77

heidi77 Bekend lid

12 aug 2007
    922
    0
    0
    niks ben schippersvrouw
    omg emmen
    shartje ik ga vrijdag of zaterdag testen als ik dat volhou hihi.....Ik ben nog altijd duizelig en moet telkens boeren en misselijkheid is vandaag nog niet geweest......Heb wel weinig puf ergens voor...Ga zo maar ff boodschappen doen en dan lekker boven opruimen op zolder denk ik maar gaat de dag wa sneller..
    Wachten is lastig mooi dat je trouwens geen last heb gehad van folium tablet scheelt al weer.Gr heidi

7. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    free willy ik heb vele testen verspilt, maar als je een testje waagt hoop ik voor je dat hij positef is, maar dan wel bloed ook laten nemen voor te zien of het overeen komt met zwlengte.

8. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Hmm al een tijd geen roze meer gezien, JAMMER!
    Hier staan de klusdagen weer voor de deur dus daar gaan we weer eens flink van genieten hihi

9. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Hardenberg
    Ik was dus van plan morgen te testen. Ik heb er nog twee in huis. Als die negatief is wacht ik ongie af, als dat ten minste niet te lang duurt. Maar ga dan wel weer bedenken wanneer ik van mezelf opnieuw mag testen. Zal het niet al na twee of drie dagen ofzo alweer doen.
    Als die positief is was ik idd van plan de HA om een bloedtest ter bevestiging te vragen. Alleen heb ik in september vlak voor 't vruchtje mijn lichaam verliet negatief getest. Zat dus te weinig UCG voor een tweede streep in m'n lichaam. Ga er dus wel vanuit dat áls ik een tweede streep krijg, ik zwanger ben.

Ik heb m'n brood maar ff geroosterd ;), want al het andere maakte me bij voorbaad al misselijk.

@Taliaa, wat jammer, zo'n opmerking. Kan me voorstellen dat dat even pijn deed idd.

10. Diva

Diva Lid

3 okt 2007
    11
    0
    0
    Senior Accountmanager
    Amsterdam
    Hihi, moet zo lachen om die "wiebeldagen"! Vraag me toch echt af hoe dat gaat bij iedereen. Wij zijn nog maar bij ronde twee, daarbij zijn we net getrouwd en op reis geweest, dus bij ons wordt nog veel gewiebeld ;) .
    Maar mijn man wil absoluut niet wiebelen voor een beeb, dat vind ie echt zo onromantisch (ben geen spermadonor, krijg ik dan te horen). Ik moet dus echt opletten dat ik niet alleen rond mijn ei wil wiebelen, maar gewoon de hele maand door. Helaas werkt het lichamelijk vaak wel zo: rond mijn ei heb ik vanzelf meer zin. Hebben jullie dat ook? Hoe gaat jullie man/vriend daarmee om? Wiebelen jullie extra rond jullie ei en vindt hij dat ook oke?

11. Eimat

Eimat Niet meer actief

Mijn vriend vind het wel oke....komt omdat hij niet weet wanneer ik mn ei en zo heb...hij weet niet eens wanneer en of ik ongi ben geworden dus... beetje weinig interesse erin, hij vind het allemaal wel best

12. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Herkenbaar hoor, mijn man krijgt het spaans benauwd als hij het idee heeft dat het "moet".
    Dus ik zeg lekker niks over vruchtbare dagen etc. Maar ik merk zelf ook dat ik meer zin heb rond mij eisprong, dus dan zet ik wat meer charme in om tot klussen te komen :)

13. heidi77

heidi77 Bekend lid

12 aug 2007
    922
    0
    0
    niks ben schippersvrouw
    omg emmen
    mijn man heeft net de pech rond mijn eisprong alijd thuis te zijn en tijdens de menstruatie dus hij kan niet anders want dan hebben we helemaal geengewiebel...hihi gr heidi

14. claud27

claud27 Actief lid

13 aug 2007
    129
    0
    0
    bannercheck :)

15. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Hi,

Ik heb me sinds vandaag aangemeld. En dacht kom eens kijken hier...

Kan iemand me kort uitleggen hoe de NOD lijst werkt.

Gr. Patricia

16. heidi77

heidi77 Bekend lid

12 aug 2007
    922
    0
    0
    niks ben schippersvrouw
    omg emmen
    mupkuh je hebt over 13 dgn je nod dus je geeft dan je naam op en hoeveelste ronde je bezig bent zwanger te raken en wanneer je ongi moet worden....Ik zet het altijd zelf in de lijs maar je mag ook vragen of iemand bijv mieppie 80 je een toe wil voegen...gr heidi en welkom

17. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Allereerst: welkom!
    Voor je vraag, zie informatie: NOD = de dag dat je ongesteld moet worden, maar het niet wil zijn natuurlijk! (Niet Ongesteld Dag)

Hopen dat die dag voor jou snel mag komen!

18. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Hardenberg
    @Diva, je moet gewoon niet zeggen wanneer je eisprong is, dan is het voor hem ook geen moeten.

@MupKUH, welkom. Je kunt er wat van vinden in de uitleg in dit forum. Maar je NOD is de dag waarop je verwacht ongesteld te worden. Wordt je dan niet ongie, ben je overtijd. Als je je cyclus een beetje kent, kun je wel berekenen wanneer je je NOD hebt. Je kunt dat in dit forum per maand aangeven als je dat wilt. Je naam wordt dan genoteerd op die dag op een zogenaamde passagierslijst voor die maand. Die lijst wordt telkens geupdate en dan opnieuw gepost. Zo blijft iedereen op de hoogte.
    Per maand wordt er een roze vervoersmiddel uitgekozen waarvoor dus een passagierslijst wordt gemaakt. Voor oktober hebben we een roze vliegtuig.
    Je kunt je ook nog inschrijven voor een testmarathon. Als je bijv. je NOD hebt op 8 oktober, kun je je inschrijven voor de testmarathon van 10 oktober.

Hopelijk is het een beetje duidelijk. Het klinkt misschien ingewikkeld, maar valt wel mee. Wil je ook mee in het roze vliegtuig voor oktober? Dan moet je even aangeven wanneer je NOD is.

19. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Bedankt voor de uitleg. Heb het zonet ingevuld.

Nu ik me hier heb aangemeld vind ik het nog spannender.

Voel ik ook nog eens mijn eierstokken kriebelen.

20. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Hihih Wij zijn er helemaal gek van,mijn broer zijn vrouw en hun zoon spelen ook het spel...Het is best duur elke 2 maanden,maar het is wel fun!

Deel Deze Pagina