NOD Oktober 2008

Discussie in 'NOD forum' gestart door Maidin, 4 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebie82

beebie82 Bekend lid

27 mei 2008
    521
    0
    0
    nou dames

ik ben gisteren ongesteld geworden.... op naar ronde 14
    wil iemand mij ff op rood zetten..
    ik ga nu verder op de roze motor hihhi

2. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    Tja, ik slikte al 4 jaar immuran en hij zei eerst zelfs dat ik er gewoon mee door moest gaan. Mijn huisarts heeft niks gezegd over 3 maanden wachten ofzo, dit is trouwens de eerste maand.
    Ga me er ook niet druk om maken want naar mijn idee is iets goed uit je lijf wanneer je ermee stopt...
    en ik ga pas prednison slikken wanneer ik het uiteindelijk echt nodig vind en tot nu toe ben ik bijna 2 maanden gestopt met imuran en voel me nog steeds prima ;)

3. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Kan ik Imuran gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?

Zwangerschap
    U mag Imuran niet gebruiken als u zwanger bent of binnenkort zwanger wilt worden. Het kan schadelijk zijn voor de baby. Als u Imuran gebruikt en u denkt erover zwanger te worden, overleg dan met uw arts of u een ander middel kunt gebruiken.

Borstvoeding
    Gebruik Imuran niet als u borstvoeding geeft, of stop de borstvoeding. Dit middel komt in kleine hoeveelheden in de moedermelk. Het kan bijwerkingen bij het kind geven. Wilt u borstvoeding geven, overleg dan met uw arts of apotheker. Mogelijk kan de arts u (tijdelijk) een ander middel voorschrijven, dat u wel veilig kunt gebruiken.

Zwangerschap
    Imuran® kan schadelijkheid zijn tijdens de zwangerschap, vooral tijdens de eerste 3 maanden.
    Imuran® niet gebruiken tegen reumatoïde artritis wanneer u ook zwangerschap bent.
    Imuran® niet gebruiken tijdens de zwangerschap (tenzij de arts anders voorschrijft)
    Tot 3 maanden ná gebruik van Imuran® door man of vrouw zwangerschap voorkómen door het nemen van anticonceptieve maatregelen.

Dit kan je op verschillende sites vinden

4. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Even niet kunnen bijlezen, maar ik zie nu dat er weer lekker wat roze bij is gekomen!
    Zwangere meiden: gefeliciteerd!

Hier nu op de wachtbank.
    Wel lekker vakantie; dan gaan de dagen lekker snel ;)

5. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    Gebruik bij zwangerschap: Overleg altijd op tijd met uw behandelend arts als u een zwangerschap overweegt. De medicatie kan dan als uw ziekte het toelaat eventueel vooraf worden aangepast of vervangen.
    Dit geldt óók voor mannen.
    Als azathioprine tijdelijk gestopt kan worden dan gaat de voorkeur er naar uit om azathioprine niet te gebruiken drie maanden vóór en tijdens de zwangerschap.
    Dit advies wordt gegeven omdat op
    dit moment beperkte gegevens over de veiligheid van het gebruik tijdens de zwangerschap bekend zijn. De gegevens die er zijn laten echter geen duidelijk verhoogd risico zien op aangeboren afwijkingen.

en ik slik nog steeds pentasa korrels en die houden het wel tegen hoor. Maar lief dat je je zorgen maakt, :thumup: ik heb er goed over nagedacht en aangezien ik mezelf nog niet zwanger voel, denk ik dat ik wel aan de 3 maanden kom voordat ik zwanger ben en dan is de rommel zoiezo uit mijn lijf.

6. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

@shanna23 Wat ben jij radicaal zeg op msn
    Ik voeg je toe want ja je hebt je email vrijgegeven op deze site en wil lekker met "lotgenoten" kleppen
    Ik zit lekker tv te kijken,krijg ik ineens te zien dat ik NU moet reageren ANDERS verwijder je me gelijk :( :confused:
    En ja hoor je hebt me verwijdert...
    Dan moet je echt je email wissen uit je profiel want zo is het ook niet leuk meer ja... :cry: :(

7. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    wil iemand mij toch van de lijst halen. was eigenlijk al weg hier maar omdat mijn cyclus van slag ik heb ik mijn NOD waarschijnlijk toch in november. ga maar uit van een langere cyclus dan kan het alleen maar meevallen......

ik stond op de 30ste van deze maand

8. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    misverstandje he hihihi na goed heb je nader al uitgelegd op msn

groetjes..

9. Marty

Marty Actief lid

28 sep 2008
    169
    0
    0
    Friesland
    Wat duurt het wachten lang... ;)

Vandaag na het plassen had ik met afvegen een beetje roze op het toiletpapier. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
    Maar ik durf nergens op te hopen...

10. morgenzon

morgenzon Actief lid

14 okt 2008
    469
    87
    28
    tamtam78 gefeliciteerd!

lindaentessa: ik heb dat ook ben ook overtijd en test telkens negatief.

redirosoe: baalen zeg!

kimmetjuh1981: baalen zeg die onzekerheid, veel sterkte!

ik heb net tog ook weer getest :oops: maar hij was helaas weer negatief!
    dus nou heb ik mezelf echt voorgenomen om nog een paar dagen te wachten :p

11. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    Voor een innestelings bloeding lijkt me dit erg laat aangezien je over 7 dagen al kan testen..weet het ook niet maar er zijn vrouwen die soms was slijmerig bloed verliezen tijdens dat ze zwanger zijn.

12. Marty

Marty Actief lid

28 sep 2008
    169
    0
    0
    Friesland
    Volgens de calculator zou de innesteling op 16 oktober moeten zijn. Kan dat niet twee dagen later zijn?
    Ben nog niet helemaal op de hoogte. ;)
    Het was trouwens vanochtend vroeg.

Zal vast valse hoop zijn...

13. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    Het is natuurlijk niet zo dat iedere innesteling volgens iedere calculator klopt bij de een vind de innesteling eerder plaats en bij de ander later gemiddeld vind de innesteling na 5 tot 12 dagen na de eisprong plaats.
    Wat jij omschreef had ik bij mijn vorige zwangerschap ook en dit was wel een innestelingsbloeding houd hoop meid positief blijven!

14. Marty

Marty Actief lid

28 sep 2008
    169
    0
    0
    Friesland
    Ik hoop het! Zou echt geweldig zijn.
    Maar ik hoop het natuurlijk even hard voor iedereen hier!

15. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    ik heb ook gisteren pas een heel klein frutje bruinige afscheiding gehad, maar goed ook voor mij zou een innesteling veel te laat zijn denk ik?

16. michelle83

13 okt 2008
    41
    0
    0
    helmond
    en wanneer moet ik dan testen?

17. demi26

demi26 Niet meer actief

nu met ochtendurine :)

18. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    pffff wachtbankje :confused:

@ bos , **knuffel** :D

@michelle, al getest? spannend :)

19. lindaentessa

14 okt 2008
    33
    0
    0
    administratief
    Tilburg
    morgenzon:

Irritant he?!
    Ik ben 8 dagen overtijd en vanmorgen was de test wederom negatief.
    Mijn dag begint zo gewoon kl*te en ben heel de dag chago.
    Die 8 dagen duren zo een eeuwigheid en ik heb het helemaal gehad!
    Ook totaal geen symptomen van ongesteldheid ofzo. Ik heb de laatste dagen alleen meer honger, af en toe krampjes onderin mijn buik, gisteren wat roze afscheiding en snel moe. Als ik ongesteld moet worden voel ik andere dingen. Ik heb mijn eisprong ook gewoon op tijd gevoeld (voor zover je dat kan voelen, had bepaalde syptomen die ik elke maand heb rond die tijd), dus ik denk niet dat mijn eisprong ruim een week later was. En aangezien ik niet zwanger ben, zit er naar mijn mening iets dus niet goed omdat ik niet ongesteld wordt?! Morgen bel ik de dokter, trek het echt niet om nog een week elke dag tegen een negatieve test aan te kijken! :evil: Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je de uitslag van zo'n bloedtest hebt? Weet iemand dat? Als ik die uitslag binnen heb, dan is de druk er tenminste af, dan weet ik zwanger/niet zwanger, en dan kan ik verder! Nu draait alles om die twijfel.
    Morgenzon, heb jij bepaalde symptomen? En is jouw cyclus ook altijd normaal?

Groetjes

20. Niet meer actief

Goede morgen allemaal,

Ik ben vanmorgen ongi wakker geworden, dus nu weten we echt zeker dat het gisteren een valse posi-test was of een fabrieksfoute test was.
    Ik nu ronde 7 in en daarvan de 2e ronde met ovulatiet-testen.
    Met volle moet ga ik weer verder.
    Wil iemand van op de NOD-lijst aanpassen?

Groetjes Wendy

Deel Deze Pagina