NOD Oktober 2009

Discussie in 'NOD forum' gestart door Antares, 17 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Gebruik deze maand ook voor het eerst Etos zwanger worden ivm lange cyclus ben benieuwd of het gaat werken

2. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    oeps ik ben hier illegaal

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hey meiden,

Gister ook bij schoonmoe geweest, die barstte in tranen uit.
    En ze heeft beloofd dat ze er niet meer zal vragen wanneer ze oma wordt en dat we het maar zelf moeten aangeven als het zover is/ of als we er over willen praten.

Met mezelf is het wel redelijk, ben er nu wel redelijk nuchter over.
    Maar voor iemand die geen hormonen aanmaak voor een ovulatie, heb ik toch wel een stel behoorlijk pijnlijke boobies en steken in mijn buik.

Weet niet meer wie het vroeg over wat een HSG was, maar dat wil je denk ik niet weten. Maar ik heb de folder gelezen, klinkt verschrikkelijk iig, je gaat liggen, eendebek hoppa erin, spuit in je baarmoeder, spuiten ze vloeistof naar binnen en dan kijken ze of de vloeistof mooi doorloopt naar je eileiders.
    Dit is zodat ze zien of je geen blokkades hebt daar, anders hebben die injecties ook geen zin. Heb al een tablet meegekregen van de doktersassistent om een uur van te voren in te nemen, schijnt te kunnen voelen als hele erge menstruatiekrampen.

Bedankt voor al jullie lieve woorden, meiden :)

Mijn ongesteldheid: eerste dag bruin, daarna 2 dagen rood, daarna nog een dagje bruin.

Etos zwanger worden zijn vitaminepillen met o.a. foliumzuur en monnikspeper, dat laatste is om je menstruatie te regulieren.
    Ik gebruikte teunisbloemolie, dat schijnt ook te helpen, helaas niet bij mij, aangezien ik dus andere problemen heb ;)

Groetjes!

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Kssssssssssssst weg hier!
    Jij mag hier niet komen! ;)

5. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    BEG: Heb even je hele verhaal gemist maar geen hormonen aan maken voor ovulatie lijkt me last als je zwanger wilt worden.
    Hiervoor dus een HSG en wat zijn dan de plannen??

Dat verklaard dan ook meteen je lange cyclussen toch??
    Sterkte meid.

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey meiden,

Het is al druk in oktober zeg....

Hier al vanaf donderdag bruin/rood verlies. Sinds gisteren iets meer rood verlies..maar echt veel is het niet...mag pas 1e dag rekenen als ik veel en regelmatig rood verlies. Had gehoopt dat het vandaag door zou zetten...maar ben er bang voor tzal wel weer schatten zijn. Maar begin niet met de clomid voordat ik echt langer rood heb...heb het vermoeden dat ik dan anders te vroeg begin en het niet het nut heeft wat het zou moeten hebben....nu laatste ronde 150 mg....hopelijk doet die iets want anders is het of operatie of spuiten gaan zetten.....

Hoe is het met iedereen hier in NOD oktober?

Groetjes,
    Miranda

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Na de HSG en hopelijk goede uitslag daarvan, krijg ik uitleg over hoe ik mezelf moet injecteren met FSH (follikel stimulerend hormoon)

8. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Oke dus dat is al een stap vooruit.
    Hopende dat het een eisprong bevorderd??

Even een vraagje: heb het ook al in sept. geplaatst.
    Heb na mijn ongi(laatste dag vr.) nog steeds last van stekende tepels/borsten en rommelde buik.
    Wat zou dit kunnen zijn???

9. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hoe lang was je ongi, was dit weinig of normaal hoeveelheid?
    verder weet ik het ook niet wat het kan zijn.

10. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Normaal (andere keren): eerst 3 dagen beetje bruin daarna 2/3 dagen rood verlies
    Nu rood verlies ongeveer 3 dagen en daarna nog 3 dagen bruin (erg flubberige bruin)
    Voornamelijk bruin verlies gehad eigenlijk

Geen idee we wachten nog af anders zaterdag ofzo controle testje doen

11. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    BEG, ik ga afsluiten mijn vader zit hier en zit steeds op de laptop te kijken wat ik toch aan het doen ben.
    Lees morgen evt. je antwoord wel.

Fijne avond en succes me je HSG voorals ik je niet meer spreek

12. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    @wgev. zoals de andere ook al zeggen kan je cyclus er regelmatiger door worden door een bepaalt bestanddeel erin.

@dingetje.. ik vind het een beetje rare berekening die op die site staat. bij mijn zoontje ben ik in maart zwanger geraakt en was toch echt 7 december uitgerekent. dus dat zijn gewoon 9 maanden. een zwangerschap tel je als 40 weken en dat is eigelijk wat langer dan 9 maanden.

@mgwc hopelijk zet het dan snel goed door zodat je weer echt de volgende ronde in kan.. zou nog beter zijn als je zwanger bent natuurlijk ;)

@blackeyedgirl..
    wanneer heb je die hsg? in iedergeval heel veel succes! en hopelijk valt de pijn mee en kunnen ze het probleem vinden.

@susan.. heb je al wel een zwtest gedaan? ongesteld zijn betekent niet per definitie dat je niet zwanger kan zijn.

----------

ik ga zo maar is mijn eerste reuze capsule wegslikken van etos zwanger worden. ik ben echt een ramp met tabletten slikken maar heb alles over voor een mooi wondertje! ;)

ik zal hier morgen misschien nog ff zijn maar daarna t/m vrijdag niet want ga lekker 3 daagjes naar barcelona met me moeder.

liefs xx Marije

13. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    BEG mijn HSG viel 10 jaar geleden erg tegen, een paar weken geleden weer 1 gehad maar nu doen ze het hier heel anders, ze plaatsen wel een eendebek, maar gebruiken geen tang of vcuum cupje, ze gebruiken een catheter en ik moet zeggen ik heb er nauwelijk iets van gevoeld, menstruatie is veel pijnlijker!, dus ik hoop echt dat ze dat bij jullie net zo doen in het ziekenhuis, kan je er iets over vinden in het info boekje??
    succes

14. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    als ik 40 weken reken vanaf mijn eerste ongi dag (afgelopen zaterdag) kom ik op dezelfde datum uit hoor.. ook eind juni.. ;)

15. Kubus

Kubus Fanatiek lid

6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Klinkt inderdaad niet echt lekker die HSG... Fijn dat jullie ouders het nu weten meis, dat scheelt toch weer! Dikke knuf voor jou

@ongesteld: Hier eerste dag bruin/rood, 2e dag loop ik helemaal leeg, 3e dag alweer minder en 4e dag alleen bruin.

@pillen: hier VSM puur mama, etos pillen waren op toen ik ging kopen:) Eerst deze pot maar eens leeg maken en dan zien we wel weer verder;)

16. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    Jee dames het begint druk te worden hier. Heb niet alles gelezen en niet alles onthouden, maar toch ff kleine reactie.

@ BEG: bij de een valt de hsg tegen, bij de ander mee. Ik hoop voor je dat het bij jou meevalt.

@ miranda: ik hoop dat je ongi snel doorzet en je met de Clomid kan beginnen.

@ hier: donderdag Sollicitatiegesprek! Ik hoop zo dat ik snel aan het werk kan. Ik ben het thuiszitten inmiddels wel beu!

17. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    @Suus:
    Geen idee dan, je hebt wel gewoon rood bloed gehad, ik heb soms ook wel dat het niet met bruin begint, maar gelijk met rood
    dus zou als je je nog zo raar voelt, idd nog een testje doen

@Marijee:
    ik kan pas een afspraak maken als ik ongesteld ben geworden, dus dat wordt op zijn vroegst eind sept, anders begin okt.
    Ze hebben het probleem al gevonden, namelijk dat ik een bepaald hormoon niet aanmaak, maar de hsg is om te kijken of alles wel goed open is daar, zodat ze weten dat de injecties zin hebben

@ricmar:
    ze hebben het over een slangetje die ze inbrengen, dus zal dan misschien die catheter zijn?

groetjes

18. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    Lijkt me erg spannend voor je meid.
    Hoe voel je je verder?

19. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    BEG ja dat is die catheter, ik hoop voor je dat het meevalt, ik had de HSG om 16 uur en had om 12 uur een brufen 400 genomen en om 15 uur 2 paracetamol, en zo ging het heel goed, je voelt dat er iets gebeurd, maar dat was het dan ook.
    een cupje wat vacuum wordt gezogen of een tang is pijnlijker (eigen ervaring)

20. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    @Zethu:
    Lichamelijk erg moe, pijnlijke borsten enzo, geestelijk gaat het wel weer, huilfase is al voorbij, heb het op mijn werk al een paar keer verteld aan verschillende mensen, en de laatste keren kon het zonder tranen.

@ricmar
    heb een naproxen pil meegekregen om een uur van te voren in te nemen

Deel Deze Pagina