NOD Oktober

Discussie in 'NOD forum' gestart door Claartje79, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemie

Bloemie Bekend lid

7 jul 2006
    666
    0
    0
    Wat fijn dat er weer een paar zwangere zijn! Kaley en Julie van harte Gefeliciteerd! :D

* Ik voel me op dit moment niet echt best. :cry: Ik kom net bij de HA vandaan om te vragen hoe we verder moeten. Bij de echo laatst hadden ze mij verteld dat het er goed uit zag. Dus ik maakte me geen zorgen meer. Krijg ik net te horen dat het helmaal niet goed is! :confused: Ik moet een afspraak maken bij de Gyn. voor verdere onderzoeken. Ik heb dus het PCO-syndroom! Heel dubbel, want ik voelde al die tijd al dat er iets niet goed was, maar als je het dan de HA hoort zeggen is het toch wel of je een klap in je gezicht krijgt. Ze vertelde me dat we zonder hulp waarschijnlijk niet zwanger kunnen worden. Pfff....ik moet het nog even verwerken hoor. Jullie zijn de eerste die het weten.. Het liefst bel ik nu iedereen op om mijn hart te luchten, maar dan weet ook iedereen dat je er mee bezig bent... Moeilijk! Ik ben blij dat ik jullie heb!

2. Niet meer actief

hehehehehehehe.....samcat je was me gevolgd naar het topic "jonge meiden....." ;) ;)
    :D

3. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen

Dikke Knuffel meid, wat houdt dat dan precies in het PCO-syndroom?

4. Niet meer actief

Ik moest eerst ff opzoeken wat PCO syndroom is voordat ik reageerde. Had hier nog niet van gehoord :confused:

Ik kan me zo voorstellen dat het idd een grote shock moet zijn als je dat te horen krijgt. Dat is ff behoorlijk slikken zeg :(

Welke verschijnselen heb jij dan, bloemie?
    En welke behandel methodes willen ze gaan doen?

Hele dikke knuffel, meis

5. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    bloemie een hele dikke knuffel.
    Wat een kl... nieuws maar je wet het je mag je hart hier altijd luchten,
    daar zijn we voor.

dikke knuffel las

6. Niet meer actief

Wat is PCOS?

Normaal komen na de menstruatie bij de vrouw in de eierstokken enkele follikels of eiblaasjes tot ontwikkeling, waarvan er meestal maar één verder groeit en tot eisprong of ovulatie komt. Bij vrouwen die aan PCOS leiden worden in de eierstok meerdere kleine follikels gevormd. Deze kunnen maar moeilijk tot groei en ovulatie komen. Dit wordt veroorzaakt door een verstoring in de natuurlijke hormoonbalans. De onderontwikkelde vochtblaasjes die zo ontstaan, worden cysten genoemd. Naar schatting heeft 4 tot 6% van de vrouwen last van PCOS en daarmee is dit de meest voorkomende hormonale afwijking bij vrouwen. PCOS is geen ziekte maar een syndroom. Dit houdt in dat er meerdere symptomen aan verbonden zijn die niet allemaal tot uiting hoeven te komen bij elke vrouw. Het beeld van dit syndroom is dus bij elke vrouw anders.

Wat gebeurt er bij PCOS?

In het lichaam van een vrouw met PCOS worden teveel oestrogenen gemaakt. Dit remt de vorming van FSH in de hersenen en bevordert LH afgifte. Een verhoogde concentratie LH ten opzichte van FSH is in het bloed aanwezig en hierdoor komt het follikel niet voldoende tot ontwikkeling. Er kan geen eisprong plaatsvinden, de vrouw kan hierdoor niet zwanger worden. Het follikel blijft intact in de eierstok en vormt een cyste. Deze cysten zijn te zien als een 'kralenkrans', zie de freya site voor een afbeelding Wanneer een cyste gevormd is, volgt er geen menstruatie. In sommige gevallen komt het eitje wel voldoende tot ontwikkeling, maar duurt dit, vanwege lagere FSH waarden langer dan in de normale cyclus. Dit veroorzaakt verminderde vruchtbaarheid en een onregelmatige cyclus. De eierstokken van vrouwen met PCOS kunnen hoge gehaltes mannelijke hormonen zoals testosteron produceren. Dit kan overbeharing en in sommige gevallen acné veroorzaken. Bij een deel van de vrouwen met PCOS komt ook insulineresistentie voor. Insuline is een hormoon dat betrokken is bij de regulatie van de bloedsuikerspiegel. Insulineresistentie houdt in dat het lichaam minder gevoelig wordt voor de insuline die het produceert. Het lichaam reageert hierop door hogere concentraties insuline aan te maken, om zo toch de bloedsuikerspiegel te reguleren. De eierstokken van vrouwen met PCOS lijken gevoelig te zijn voor deze hoge concentratie insuline. De hoge concentraties insuline zet de eierstok aan tot het produceren van meer geslachtshormonen. De resistentie, die tot voor kort met name als symptoom werd gezien, wordt tegenwoordig door sommige wetenschappers als een oorzaak beschouwd. Door verschillende oorzaken kan een vrouw met PCOS ook overgewicht hebben. Dit komt bij 40% van de vrouwen met PCOS voor. Het hoge gehalte testosteron kan een oorzaak zijn, maar ook insulineresistentie. Samengevat kunnen de verschijnselen van PCOS zijn:

1. Anovulatie (niet ovuleren) of onregelmatig ovuleren
    2. Onregelmatig of niet menstrueren
    3. Onvruchtbaarheid
    4. Overbeharing
    5. Overgewicht
    6. Acné
    7. Insuline resistentie

7. Samcat

Samcat Actief lid

4 sep 2006
    221
    0
    0
    Ja dat wel, maar ik heb begrepen dat het mannetje dan eerst z'n zaadje moet gaan brengen...die gaan ze dan "rangschikken" ofzo...en dat dan een uurtje of twee later het vrouwtje aan de beurt is

Wij hadden nu nog zoiets van mwah....we oefenen nog wel even...we hebben er nog schik in :) :) :)

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Mariekepieke en tinkerbel, balen meiden dat jullie de duivels op bezoek krijgen, ik wou dat ik ze voor jullie weg kon sturen maar helaas.

Hier weer ineens rare dingen, buikpijn en kreeg vanmiddag tomatensoep en die zit me nu nog dwars, ben hardstikken misselijk en ook een beetje zweverig, misschien is het wel gewoon een griepje hoor maar wie weet. ;)

9. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    zo ben ook maar even gaan google maar het is echt heftig.
    Ben er een beetje stil van

groetjes las

10. Samcat

Samcat Actief lid

4 sep 2006
    221
    0
    0
    Ohhh Bloemie wat sh*t, en da's nog netjes uitgedrukt...veel sterkte met de verwerking van dit bericht en ook voor strax in de MMM

Liefs Sam

11. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    Kunnen ze daar nog wat aan doen met medicijnen aan dat pco?

Of moet je dan echt de mm in om zwanger te worden?

12. Bloemie

Bloemie Bekend lid

7 jul 2006
    666
    0
    0
    Bedankt meiden!

Ik weet dus zelf ook niet echt veel meer als jullie over PCO. Ik moet nog de molen in en de HA kon mij ook niet meer er over vertellen. Ik heb wel een aantal symotonen. Onrelgelmatige cyclus is zeker een symptoon! ( zie onder ticker ) En op de echo was te zie dat de eitjes vast zaten onder een dik vlies of zo.. :(

Als ik meer weet laat ik het jullie weten.

13. Niet meer actief

Oef....nou dat zal m'n mannetje vast niet zo geweldig vinden. Die kan dat niet in een ziekenhuis. Die moet dat....eh....zaad afgeven....echt thuis kunnen doen anders lukt het hem helemaal niet :rolleyes:

14. Divanaatje

Divanaatje Actief lid

19 aug 2006
    328
    0
    0
    Nee toch Bloemie, dat is nou echt kl*te.
    Veel sterkte met dit nieuws, succes in de MMM.

Weet eigenlijk niet zo goed wat ik nog meer moet zeggen...

15. Bloemie

Bloemie Bekend lid

7 jul 2006
    666
    0
    0
    Gerrina, ik hoop echt voor jullie dat die "toestanden" jullie bespaard blijven. Lijkt mij inderdaad ook niet makkelijk voor je man in zo'n ziekenhuis-kamertje.

16. Ness

Ness Lid

9 feb 2006
    60
    0
    0
    e-business consultant
    Bloemie, Dat is inderdaad schrikken. Veel sterkte ermee. [-(

17. Samcat

Samcat Actief lid

4 sep 2006
    221
    0
    0
    Nou da's dus ook een beetje het probleem van mijn hubbie...maar toen we dat uitgesproken hadden, zeiden ze dat we het ook in een potje mochten doen en dan .....tatu...tatu...snel gaan afgeven bij de DOC...nu houden we het dus maar even in ons achterhoofd

Lief Sam

18. Niet meer actief

Bedankt voor alle knuffels :D

Bloemie: Getsie meid, ik leef met je mee!

19. Bloemie

Bloemie Bekend lid

7 jul 2006
    666
    0
    0
    Ik heb net veel info gevonden er over. Voor de gene die geinterreseerd zijn : http://www.freya.nl onder het kopje: Informatie, Medisch, oorzaken

20. Mireille

Mireille Lid

23 sep 2006
    38
    0
    0
    Hee hoi hoi

Het lukte me vandaag echt niet om te mailen, was een beetje te risky op m'n werk :confused: :confused:

Maarrrrrrrrrrrrrrrr................. ik had vanmorgen dus een negatieve test, echt geen tweede streepje te bekennen :(

Toch zijn de :evil: :evil: er ook nog niet :(: :(:
    Snap er niks meer van :-k

Nou moet ik zo weer naar een etentje dus weer geen tijd om even lekker terug te lezen en te beppen.... Daar baal ik wel van, want ik klets zo alleen maar over mezelf en kan nog niet echt op jullie verhalen reageren, sorry :(

Hoop dat er alweer wat zwangeren bij zijn gekomen \:D/

Dikke kus en knuf voor jullie allemaal :D

Deel Deze Pagina