NOD Oktober

Discussie in 'NOD forum' gestart door Claartje79, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    maar het eene ei gaat sneller als het andere
    moet nog google.
    ben even bezig geweest met foto's in het album zetten
    en wat denk je EINDELIJK.

groetjes las

2. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    oja de uitleg bij de nummertjes

Wat gebeurt er in de eerste week van je baby's ontwikkeling?
    1, Eicel (Oocyte) direct na ovulatie.
    2, Bevruchting, ongeveer 12 tot 24 hours na de ovulatie.
    3, Samengaan van de mannelijke en vrouwelijke cellen.
    4, De eerste DNA delingen.
    5, Tweecellige fase (ongeveer 30 uur oud).
    6, Morula met 12 tot 16 cellen (blastomeren (ongeveer 3 dagen oud).
    7, De verder gedeelde morula bereikt het einde van de eileider (ongeveer 4 dagen oud).
    8, Vroege blastocyst fase (ongeveer 4.5 dagen oud). De zona pellucida is verdwenen. Het eitje bereikt de baarmoederholte. Het is een vochtblaasje omringd met een laagje cellen en een klompje cellen aan één kant.
    9, Vroege fase van impantatie (blastocyst ongeveer 6 dagen oud). Uit het klompje cellen ontstaat nu het embryo en nestelt zich in het baarmoederslijmvlies.

3. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    goed zo las
    ga ik meteen ff kijken

4. sjaantje2006

sjaantje2006 Actief lid

22 aug 2006
    443
    0
    0
    HET IS ME GELUKT GELOOF IK!

SJAANTJE HEEFT EEN ALBUM!

hihihihihihihihihi

xxx sjaantje

5. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    heeft mijn uitleg dan echt geholpen of zijn jullie opeens spontaan er achter gekomen?

ga kijken hoor sjaante en las, ben benieuwd

6. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    barendrecht
    leuk he sjaan ken het gevoel

groetjes las

7. las28

las28 Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.225
    0
    0
    barendrecht
    jouw uitleg twinny :)

8. friezin

friezin Bekend lid

4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    wel een leuke site:

www.ikbenzwanger.com

Kun je een zwangerschapstest doen door allerlei vragen te beantwoorden (ga naar vragenlijst). Daar komt dan een score uit. Je kunt aan de hand van die score zien of je mogelijk zwanger bent. Tevens kun je je score vergelijken met die van zwangeren.

Is wel leuk om in te vullen. Wil natuurlijk niets zeggen.

Gr van Friezin

9. sjaantje2006

sjaantje2006 Actief lid

22 aug 2006
    443
    0
    0
    inderdaad twinny:
    Jou uitleg!!!! :D

ik ben echt blond wat dat betreft, hahaha

xx sjaantje

10. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    kiko wil ik hebben!

hahaha

echt lekkere mopskes heb je hoor!

nou dat van die innesteling snap ik niog steeds niet helemaal. waarom zeggen zoveel sites dan iets anders?

en wanneer zou ik dan eventueel innesteling hebben gehad? zondag was de test positief en hebben we geklust. en vandaag heb ik echt HELE erge buikpijn die naar mijn lies doorstraalt.

11. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Grappig, De uitslag is:

De symptomen geven aan dat u zwanger bent. Wie weet klopt het... spannend!

[-o< [-o<

12. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    dat lijkt op innesteling kimkivits. Temp. je ook nog? dan zou ie eigenlijk vandaag of morgen wat lager moeten zijn.......

Wat een heerlijke katjes sjaan en wat een leuke kinderen las. Ik heb ook een fottoje van choco aan de fles toegevoegd..........

Twinny

13. sjaantje2006

sjaantje2006 Actief lid

22 aug 2006
    443
    0
    0
    waarom bestaan er geen testen die je NU al kan doen!

AAAAAAAAAAAAAAAHHHH

ja die KIKO dat is een battenraaf hoor!
    we zagen hem, en dachten, die houden we, hihi

Mijn vriend wilde deze keer een zwarte kater, ja je ziet het he, ergggg zwart, hahaha

xxx sjaantje

14. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    zo meiden

Wens jullie allemaal nog een fijne dag. Ga nu echt eens ff wat aan me huishouden doen hoor!
    Strakkies gezellig bij vriendin op visite.....

dag dag
    Twinny

15. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    die kiko is echt supermooi!
    eigenwijs koppie hihihi

mijn schatjes staan ook in mijn album, 2de pagina. zal er straks meer in zetten.

nou ik hoop dat het nu eindelijk zo ver is hoor. ik temp niet meer nee. had mezelf beloofd deze maand niet mee te doen omdat mijn vorige kaartje echt wazig was!

16. friezin

friezin Bekend lid

4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden

Toen ik mij aanmelde bij FF kreeg ik allemaal lessen hoe je bepaalde dingen kunt herkennen. Ook een eventuele zwangerschap (incl met voorbeelden van tempkaartjes).
    FF zegt dit over een innesteling:

Some promising possible signs of pregnancy are: a triphasic chart pattern (shows third higher level of temperatures), “implantation spotting” at around 7-10 days past ovulation or an “implantation dip” at around 7-10 days past ovulation.

Maar is het waar dat verschillende sites allemaal weer wat anders schrijven over een innesteling. Ze maken het er niet makkelijker op.

Gr van Friezin

17. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    ja friezin ze maken het ons niet gemakkelijk hahaha

ach ja sommige vrouwen hebben gewoon de mazzel dat ze gelijk zwanger zijn :(

maar ik d8 ook dat de lutale fase 10 dagen was, dus als je ei op dag 14 hebt je dan innesteling op dag 18 hebt en dan 10 dagen later ongie.

zo heeft mijn moeder het uitgelegd.
    ach ja het zal wel. misschien is mijn ei deze keer wel snel? hahaha

18. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Misschien niet voor iedereen hier nu van toepassing maar wie weet in de toekomst.......

'Een sabbatical bij iedere baby'
    een fundament voor een gezonde samenleving

(Deze petitie wordt aangeboden aan de minister van Sociale Zaken)

Het zwangerschapsverlof is te kort
    In Nederland duurt het huidige zwangerschapsverlof in totaal 16 weken, verdeeld over de zwangerschap en de periode na de bevalling (6 weken vóór en 10 weken ná de bevalling, al naar gelang de moeder later met zwangerschapsverlof is gegaan). In praktijk is deze tijd veel te kort.

Nederland loopt achter
    Vergeleken met andere Europese landen loopt Nederland qua verlofregelingen rond zwangerschap en bevalling schromelijk achter. Het is ongezond en zelfs schadelijk om van zwangere vrouwen te eisen tot 34 weken in de zwangerschap door te blijven werken. Bovendien is het onacceptabel om van jonge moeders te eisen dat ze na drie maanden al weer gaan werken. De combinatie van werk en moederschap blijkt voor de meeste moeders en baby’s in dat cruciale eerste jaar véél te zwaar!

Werkstress brengt schade toe
    Uit onderzoek is gebleken dat werkstress tijdens de zwangerschap de groei en ontwikkeling van baby’s schade toebrengt. Als de moeder gedurende de zwangerschap onder stress meer dan 32 uur per week werkt, worden de baby’s gemiddeld 140 gram lichter. Daarbij is er een verhoogde kans op zwangerschapsvergiftiging. Na de bevalling krijgen deze vrouwen vaker een huilbaby. Momenteel is maar liefst 10% van alle baby’s in Nederland een huilbaby!

Borstvoeding voorwaarde voor een gezond leven
    Het eerste jaar na de geboorte is voor werkende moeders vaak een ware uitputtingsslag. Moeders en baby’s krijgen té weinig rust en moeten hun kind te snel naar de crèche brengen. Hierdoor mislukt de borstvoeding veel vaker dan nodig. En dat terwijl een veilige hechting tussen moeder en kind in het eerste jaar juist hét fundament is voor een gezonde samenleving! Na zes maanden geeft nog maar 20% van alle moeders hun kind de borst, terwijl langdurige borstvoeding toch preventief werkt voor allerlei aandoeningen. De WHO ziet borstvoeding dan ook als dé voorwaarde voor een lang en gezond leven! Kinderen zijn het goud van de toekomst, die moet je in het eerste jaar koesteren en niet met het badwater van de vrouwenemancipatie ‘weggooien’!

Regering, verleng de betaalde babysabbatical!
    In een aantal Europese landen kunnen álle moeders naar behoefte een lang en betaald zwangerschaps- en bevallingsverlof opnemen. In de Scandinavische landen Noorwegen, Zweden en Finland duurt het bevallingsverlof zelfs één heel jaar, en wel met behoud van zeventig procent van het salaris! Ook Britse moeders met een baan krijgen maar liefst een half jaar betaald verlof en een aanvullend verlof van nog eens een half jaar, dat niet zelden óók nog eens wordt betaald! Volgens de Britse overheid zijn deze maatregelen hard nodig om kinderen een goede start te geven en ouders te helpen bij een betere combinatie tussen werk en gezin. Het is daarom de hoogste tijd dat ook in Nederland het Scandinavische en Britse zorgmodel rondom zwangerschap en ouderschap navolging krijgt.

Deze petitie is een oproep tot verlenging van een betaalde babysabbatical tot een jaar met behoud van 70% van het salaris, verdeeld over de zwangerschap en het eerste jaar na de bevalling.

Ondergetekende betuigt steun aan de landelijke actie ‘Een sabbatical voor iedere baby’ en roept het kabinet op om de wet te veranderen!

http://www.babysabbatical.nl/petitie.html Kan je onderaan ondertekenen!

19. Niet meer actief

dat klinkt goed!
    heb gelijk de petitie getekend

groetjes baby blues

20. mammairis

mammairis Actief lid

8 aug 2006
    281
    0
    0
    Heerlen
    Ik heb de petitie ook meteen ondertekend!

Groetjes, Astrid

Deel Deze Pagina