NOD Oktober

Discussie in 'NOD forum' gestart door Claartje79, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indey

indey Bekend lid

13 mei 2006
    677
    0
    0
    moeder
    Noord-Holland
    ik kan me goed voorstellen hoor
    als je het thuis doet is het ontspannender en in het ziekenhuis toch wat je zegt kil

maar als het dan lukt dan ben je ook blij toch en ben je blij dat ze je in het ziekenhuis kunnen helpen

2. tinkerbel31

tinkerbel31 Actief lid

5 sep 2006
    107
    0
    0
    huisvrouw
    rotterdam
    Hoi allemaal

Wat een hoop reacties sinds gisteren, ga straks ff op mijn gemak alles doorlezen. Ik ben vandaag zo verschrikkelijk moe, zal wel door het weer komen of zo!

3. Amle

Amle Niet meer actief

Ladies, kunnen jullie me misschien helpen?

In het kort mijn verhaal (sorry voor de evt. vieze details!):
    Dit is mijn 2e stopmaand en ga nu van een 28-daagse cyclus uit.
    Vorige week ben ik begonnen met ovulatietesten, steeds negatief. Dus ik dacht wellicht heb ik nu een wat langere cyclus. Gisteren kreeg ik een paar ongelooflijke steken in mijn lies (ongi-achtige pijnen). Toen had ik het idee, wellicht is dit een teken van mijn vruchtbaarheid. Dus ik 's middags (na 4 uur niet plassen en 2 uur niet drinken) thuis een ovulatietest gedaan. Na het plassen en tijdens het afvegen had ik een enorme slijmprop op het toiletpapier. Ik kon er zo een draad van 20 cm. van trekken, duidelijk teken lijkt mij (zie tekst hieronder)! Maar nu was mijn ovulatietest weer negatief. Hoe zit dit nou? Ik snap het niet meer We hebben voor de zekerheid wel gewoon doorgeklust en dit blijven we ook gewoon om de dag volhouden. maar toch, heb ik nu wel of niet mijn vruchtbare dagen (gehad). En is het uitblijven van een positieve test een teken van zwangerschap?

Tijdens de onvruchtbare dagen wordt de baarmoederhals afgesloten door een slijmprop, hierdoor is de baarmoeder ontoegankelijk voor zaadcellen.
    Vlak voor de eisprong, dus tijdens je vruchtbare periode verlies je deze slijmprop zodat de baarmoeder toegankelijk wordt en de zaadcellen de eicel kunnen bereiken.

Ook tijdens de zwangerschap is de baarmoederhals afgesloten door een slijmprop.Sommige vrouwen voelen hoe ze de slijmprop verliezen vlak voor hun bevalling.

Alvast bedankt voor evt. reacties!

4. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    dag meiden,
    ik heb nog steeds bruinverlies, wil niet echt doorzetten. laat het maar beginnen hoor want dan heb ik die buikpijn niet voor niks!

lma, ik heb dat ook gehad meis. had zelfs hele dure testen van clear blu. gaf geen ei aan terwijl ik weet dat ik deze op dag 18 heb gehad.

5. Amle

Amle Niet meer actief

Hé Kimkivits,

Jammer voor je dat het deze maand niet raak is/was. Ik hoop dat de :evil: snel doorkomen en dat je echt door kan naar de volgende ronde. Dan wellicht wat meer succes, ik zal voor je duimen!

Ik baal er wel van dat die ovulatietesten dan dus blijkbaar niet bij mij werken. Het kost nogal wat en ik voel mijn 'ei' niet, dus het blijft gokken bij mij. elke maand dus maar om de dag klussen totdat het raak is :confused: . We zullen zien, misschien hebben we nu al zoveel geluk dat het in 1 keer raak is (waar ik overigens zeker niet vanuit ga.)
    Het wordt wachten, wachten, wachten. en hier ben ik zo goed in :(

Gr. Elma

6. tinkerbel31

tinkerbel31 Actief lid

5 sep 2006
    107
    0
    0
    huisvrouw
    rotterdam
    ja wachten. is ook niet mijn sterkste kant!

7. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hoi dames, kom net van september.

Niet leuk maar deze morgen weer opgestaan met ongi, had het al wel een paar dagen verwacht, maar toch niet zo leuk. Kom jullie hier gezelschap houden dan!

groetekes Larreke

8. tinkerbel31

tinkerbel31 Actief lid

5 sep 2006
    107
    0
    0
    huisvrouw
    rotterdam
    welkom larreke!

9. melletje

melletje Lid

27 sep 2006
    36
    0
    0
    Hallo ik ben melletje, ik hoor ook thuis in het forum nod oktober,

mijn NOD zal normaal 05/10/2006 zijn, groetjes,
    Melletje

10. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Indey, bedoel je mijn 'buiten-adem' verhaal terwijl ik gewoon zit?
    Normaal heb ik daar echt nooit last van :rolleyes:
    Ok, m'n conditie is wel eens beter geweest. Liep bijv. de halve marathon.
    Maar dit?

11. tinkerbel31

tinkerbel31 Actief lid

5 sep 2006
    107
    0
    0
    huisvrouw
    rotterdam
    Ik ben vandaag ook niet vooruit te branden! doodmoe!

12. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Balen, Larreke :cry:
    Dikke knuffel en welkom hier (al had ik t liever niet hoeven zeggen),
    Sophie

13. Mireille

Mireille Lid

23 sep 2006
    38
    0
    0
    Ik heb inderdaad even gekeken op internet wat dat pendelen nou precies is. Weet niet of het iets voor mij is :(:
    Wie heeft er positieve ervaringen mee :(

Hoi Melletje!
    Welkom :D
    Ik zag dat wij dezelfde NOD hebben, spannend :)

Succes!

Groetjes, Mireille.

14. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    goeiemiddag meiden!

Weer even bij gelezen. Er zijn toch weeral een hoop september-meiden bijgekomen, dat is niet leuk! (wel leuk dat jullie nu bij oktober zitten om mee te kletsen) Balen zeg! September was niet zo'n succesvolle maand hè? laten we hopen dat oktober het dubbel en dwars is.

Vraagje,
    Ik had daarnet wat ongie krampen/steken. Niet echt in mijn buik maar bij mijn stuitje in de buurt. Die heb ik ook altijd als ik ongie wordt (kwartiertje ofzo), zou dit een teken kunnen zijn van de ei-sprong?

15. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Vissie,

Zou heel goed kunnen :)
    Goed geklust? ;)

x Sophie

16. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Dit vind ik een hele goeie vraag Manuela!
    Ik heb me dat ook al eens afgevraagd hoe dat nu zit met die telling. Vanaf wanneer ben je zwanger? toch niet vanaf laatste menstruatie?! Lijkt me een beetje vreemd. Het leek mij logisch als het vanaf het moment van bevruchten is? Maar dan mis je ook weer een week.

Iemand een idee?

17. tinkerbel31

tinkerbel31 Actief lid

5 sep 2006
    107
    0
    0
    huisvrouw
    rotterdam
    ze rekenen toch altijd vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie?

18. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Thanks! Ik hoop dat dat het was, dit was overigens de eerste keer dat ik er buitenom mijn ongies wel eens last van had.

Yep, gister en eergister en eer-eergister, hihi :oops:

19. Vissie

Vissie Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.413
    0
    0
    Goh, ja zou best kunnen hoor! Ik heb geen idee, het leek me alleen niet zo logisch. Maar het moet idd haast wel aan de banners te zien.

20. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Klopt!

Deel Deze Pagina