NOD Oktober

Discussie in 'NOD forum' gestart door Claartje79, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannevandijk

9 aug 2006
    48
    0
    0
    hallo meiden

Ik kan het hier niet bijhouden hoor hahah! verschrikkelijke bepkonten hieroo!

Nou wij gaan aan de klusss... JAAA mannetje is eindelijk thuis! na 5 dagen... rijd op het buitenland!

DAAAAAGGG

2. mark en maria

mark en maria Fanatiek lid

5 mei 2006
    1.125
    0
    0
    noord holland
    goede avond

aldonza hopelijk ben je alsnog zwanger we duimen

Gerrina
    we draaien over uurtjes aan duimen is je echt toe gewenst hopen dat je zwanger bent

ping
    kan ook een vroege mk zijn geweest hoor
    als je anders de klok erop kan zetten
    voelde je niet anders of had je nergens last van ?
    succes

hier is het rustig ben de laastste dagen s'avonds moe meer als anders hopelijk goed teken we wachten netjes af

alle meiden heel veel succes
    we duimen

gr maria

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Graag gedaan hoor Gerrina!

M&M; wij lopen gelijk.... spannend zeg! Hou jij het nog een beetje vol?

Sannevandijk; oooh wat een feest! Veel plezier met je mannetje :D

4. sjaantje2006

sjaantje2006 Actief lid

22 aug 2006
    443
    0
    0
    hoi dames,

Ik lees vanalles over pendelen.
    Maar wat is het en hoe werkt dat?
    Ik heb op google gekeken, maar begrijp er niks van.

groetjes sjaantje

5. mark en maria

mark en maria Fanatiek lid

5 mei 2006
    1.125
    0
    0
    noord holland
    Manuela79
    leuk kunnen we samen laten we hopen positieve test in de handen hebben

sjaantje2006
    ik zou niet weten hoe het precies in zijn werk gaat
    succes

gr maria

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Sjaantje, ik heb het volgende even voor je gegoogled. Het is een heel verhaal, maar (volgens mij) wel erg duidelijk.

Wat is pendelen?

Om een antwoord te geven op de vraag of pendelen kwaad kan, moeten we eerst uitzoeken wàt we er eigenlijk mee bedoelen. Als u een pendel in de winkel koopt - er zijn zaken waar u ze in allerlei uitvoeringen kunt krijgen - krijgt u meestal een kort kettinkje met een gewichtje eraan. Dat is gewoonlijk van koper; soms wordt er een kristal voor gebruikt. De vorm is doorgaans bol aan de kant waar het kettinkje is bevestigd en spits aan de andere zijde. Om het kettinkje aan het uiteinde zó vast te kunnen houden dat het gewichtje vrij kan bewegen, zit er vaak een klein, metalen bolletje aan.

Men pakt dat uiteinde tussen duim en wijsvinger en laat de elleboog op de tafel steunen. Hand en pols maken een soort zwanehals, alle spieren zijn ontspannen. De kunst is om hand en vingers volledig stil te houden.

Nu gaat u de pendel een vraag stellen. Vantevoren spreekt u de bewegingen af die mogelijk zijn. Een gebruikelijke methode is: bij 'ja' zwaait de pendel naar u toe en van u af; bij 'nee' zwaait hij evenwijdig aan uw lichaam heen en weer en bij 'dat weet ik niet' beschrijft hij een cirkel. Deze bewegingen kunnen bij iedere pendelaar anders zijn. Dat is de enige basiskennis die u nodig hebt om met succes een pendel te hanteren. Nogmaals, u houdt uw hand en vingers volkomen stil en stelt een vraag. Als u geconcentreerd naar de pendel blijft kijken, ziet u tot uw verbazing dat hij op een gegeven ogenblik vanzelf begint te bewegen.

Het antwoord uit de diepte

U ziet het: pendelen is niet moeilijk. Vooral omdat een pendel gemakkelijk te maken is. Zo'n gewichtje aan een kettinkje staat wel chic, maar u kunt het ook doen met een ring aan een draadje garen. Het feit dat men heel bewust zijn hand en vingers stilhoudt, terwijl de pendel toch beweegt, is natuurlijk fascinerend. Er lijken wezens uit een andere wereld aan te pas te komen en daar zit 'm het beklemmende element voor velen. Alleen vraagt de nuchtere figuur zich natuurlijk meteen af of iemand zijn hand wel ècht stilhoudt. Bewust wèl, anders heeft het pendelen helemaal geen zin. Dan kun je net zo goed ja knikken, nee schudden of je schouders ophalen. Het wezen van het pendelen is dat alles onbewust gebeurt. Als u het in een laboratorium zou doen, werden er wel degelijk piepkleine, onmerkbare beweginkjes geconstateerd.

Waarom doet u dat?

Op veel vragen weet u in feite wel het antwoord, maar uw opvoeding, fatsoen, geloof, vriendschap of wat voor -vaak heel positieve- oorzaak staat het juiste antwoord in de weg. 'Moet ik met mijn vriend in zee gaan bij een bepaalde zakelijke transactie?' U bent erg op die vriend gesteld, maar diep, heel diep in uw binnenste weet u dat hij op commercieel gebied eerder gehaaid dan betrouwbaar is. Maar uw vriendschap verhindert dat in te zien. De pendel brengt aan het licht wat er op de bodem van uw ziel ligt. Als u openstaat voor de beweging van de pendel en niet koste wat wil een bepaald antwoord eist, zal bij de zoëven gestelde vraag het antwoord 'nee' luiden.

Boven- of buitennatuurlijk?

Mensen zijn al gauw geneigd dingen als boven- of buitennatuurlijk te beschouwen. Waarschijnlijk is dat -vreemd genoeg overigens- een gevolg van de moderne beschaving, die zoveel eigenschappen, die de natuur ons meegeeft, radicaal weet uit te wissen.

7. sjaantje2006

sjaantje2006 Actief lid

22 aug 2006
    443
    0
    0
    dank je wel manuela,

Het is me inderdaad een heel stuk duidelijker!

THANKS!

groetjes sjaantje

8. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    Hoop ik ook, het voelde wel als een verrassingsei, zo'n ovulatiepijn heb ik nog nooit gehad, hopelijk ben ik dus nu aan het broeden! haha ;)

9. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    nou Moons, laat het maar een mooi verrassingsei zijn! Ik duim voor je

Hier kunnen we ook weer voor het 'echie' gaan klussen... joehoeeeee... hoop dat het lukt, maar ja, wie niet hier.

Net thuis van een avondje eten met m'n zussen. de jongste en ik waren al duidelijk bezig voor een baby...nu de oudste ook weer. de eerste keer was bij haar meteen raak, terwijl wij echt al lang bezig zijn allebei... dus gingen het over namen hebben. vindt ze gewoon dezelfde namen mooi....aaaaaaaaaah Nu wil ik echt zwanger worden deze maand...

vandaag begonnen met het schilderen van een beertje aan een parachute... de grote lijnen staan en het is al voor een gedeelte geschilderd..

10. Niet meer actief

Wat is het vanavond toch rustig hier :(

Erg leuke albums, Marloes
    Vind die beer heel erg leuk.
    Is het een schilderijtje of een album?

Ik duik zo maar mijn bedje in. Ben erg moe.
    En morgen vroeg weer op. Heb belooft bij een vriendin laminaat te gaan leggen de hele beneden verdieping. Dus ik heb goede nachtrust nodig.
    Geen geflikflooi ;)

Welterusten leedies

Liefs,
    Gerrina

11. Heel76

Heel76 Actief lid

15 jul 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Voeg mezelf toe aan oktober. Na een hele vreemde cyclus in september, gaan we er nu weer volledig voor!

Zal een poging wagen om een stuk van oktober door te lezen, maar pfff moet ik wel ergens een paar uur vinden om dat te doen ;)

Jullie zijn lekker aan de klets heb ik al in de gaten haha.
    Past wel bij mij :D

Liefs
    Heel

12. Pearly

Pearly Fanatiek lid

11 sep 2006
    1.318
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Jeetje meiden wat wordt hier onzettend veel gekletst!
    Ikkan het niet meer bijhouden :(
    Nou doe het maar ff zo

Klussers waaronder ik----->>>>Heel veel KlusPlezier
    Wachtende---->>> Heel veel geluk en geduld gewenst!!
    Testers------------->>>>>> Ik wil heeeeeeellll veeel +sjes zien!!!!!!

Dikke Knuffel

Liefs Pearly

Ps Marloes......... Wat een PRACHTIGE schilderijtjtes! :thumup:
    Ze zijn echt geweldig!

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Sjaantje; graag gedaan!

Moons, lekker broeden nu op dat ei he?! ;)

Marloes, die beer is zeker ontzettend leuk zeg! Knap gedaan hoor :D

Gerrina, slaap lekker en succes morgen. (k)

Heel; van harte welkom hier! Dat het maar een vruchtbare maand mag worden :D

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Pfff... jezus zeg, nog 11! dagen wachten.... :(

15. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Slaap lekker iedereen en tot morgen.

Liefs,
    Duveldraakje

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Weltrusten Duveltje!

17. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    het zijn allemaal schilderijtjes... allemaal om me minder gek te maken, haha en niet te veel te laten denken aan ei ei ei ei.... nod nod nod nod.... aaaah... nu dus lekker bezig zijn...
    maar ja.. heb nu dus 3 schilderijtjes liggen.... nu nog mensen (lees mama's, haha) vinden die ze leuk genoeg vinden om ze op te hangen...

zo zal nu eens een poging doen om vriendje mee naar bed te krijgen, want het is klustijd...

18. SandraT

SandraT Lid

13 sep 2006
    37
    0
    0
    mijn :evil: :evil: :evil: zijn gearriveerd... beetje eerder dan gepland maar de eerste ronde is het altijd afwachten hoelang het duurt (heb ik gelezen).

Op naar de tweede ronde.... ;)

san

19. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    heel veel succes deze ronde! zag trouwens dat we dezelfde pendel uitslag van sonja hebben... hoop dat hij niet klopt en dat we al eerder zwanger zijn... maar veel succes en hopelijk zijn de duivels snel weg!

20. Pearly

Pearly Fanatiek lid

11 sep 2006
    1.318
    0
    0
    Zuid-Limburg
    @ SandraT

Welkom hier en heel veel succes deze maand!

Liefs Pearly

Deel Deze Pagina