Hoe vaak sporten jullie? Ik sport nu weer vaak, 3 a 4x per week. Voornamelijk krachttraining en hardlopen. Ik heb wat geminderd de afgelopen maanden ivm onze kinderwens, maar sport nu weer als voorheen. Ik heb namelijk gelezen dat te vaak sporten het zwanger worden moeilijker maakt. Erg lastig als het met minder sporten ook nog niet is gelukt.. Dan is de keuze snel gemaakt. En ik moet mijn energie kwijt! Wat zijn jullie ervaringen met zwanger worden en regelmatig sporten?
Ik durf vooral in de twee weken na de eisprong niet meer te sporten.. vooral omdat tijdens mijn missed abortion mijn huisarts zei dat ik maar niet moest gaan springen oid omdat het bloedverlies van de innesteling kon zijn.
Ik ben net zwanger geworden in de periode dat ik net intensiever aan sport deed. Ik deed 3 a 4 keer per week aan hardlopen met om de 2 weken een wedstrijd hardlopen waarbij ik toch wel tot het uiterste van mijn kunnen ging. Dus ik wist helemaal niet dat dit net een negatieve invloed zou kunnen hebben.
Ja inderdaad, wat is intensief? Doe wel meer aan krachttraining dan aan hardlopen. Zou dat wat uitmaken?
Niet te intensief sporten. Zet, wanneer je gewend bent intensief te sporten, je trainingen op een lager pitje. Een matige training van een uurtje per dag is voldoende. Van Zwanger worden, hoe gaat dat het best? | Mens en Gezondheid: Zwangerschap Dit is advies voor de vrouw..bij de man staat niks over sporten. Tja en intensief, is voor de een al een half uur sporten , maar voor de ander drie uur Denk dat je gewoon alles in een lage tempo moet doen, dus niet te fanatiek.
Trainen op een lager pitje heb ik dus gedaan.. Ik train 4 dagen en sport dan 1,5 uur per dag, zoals ik voorheen deed. Ik sport dus niet ineens harder. Ik vraag mij af waar de grens ligt en of er meiden zijn die ondanks hun sport toch een mooie cyclus hadden en zwanger raakten. Bij Lizanne84 ging het goed
het zegt niks, ik ken iemand die is nu 3 maanden zwanger en zij geeft les met groepen van zumba. en dat is ook zwaar.