Even mijn ei kwijt!

Discussion in 'Zwanger worden' started by MRCD, Jul 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MRCD

MRCD Fanatiek lid

Jul 13, 2013
    1,633
    0
    36
    Flevoland
    #1 MRCD, Jul 29, 2013
    Last edited: Jul 29, 2013
    Hoi iedereen,

Ik moet echt even mijn ei kwijt, wat een turbulente drie dagen heb ik achter de rug. :$ Ik ben me dood geschrokken van sommige dingen en voel me nu zo zenuwachtig... Met VL is dit niet goed te bespreken, want die weet niet wat ik voel en blijft verschrikkelijk nuchter. Dat had ik voorheen ook, tot vorige ronde, toen bleek het niks te zijn. Maar als er nu niks is, is het allemaal wel heel toevallig toch!? Of maak ik mezelf nu gek!? Argh. Onderstaand de gebeurtenissen.

Heb op de 19e of 20e mijn ei gehad. Ik voel dit niet goed, maar de ovu testen waren de 19e aan het knallen (de 20e waren ze helaas op). Vanaf de dinsdag/woensdag na mijn ei ben ik tot nu toe elke dag opgestaan met hoofdpijn (wat ik dan heel de dag door heb). Ik had soms moodswings en was emotioneler dan normaal (heb ik het gevoel), ook mijn bortsen voelden pijnlijk aan, maar anders dan normaal. Normaal heb ik altijd alleen pijn in mijn tepels vanaf ei tot NOD ongeveer. Dit keer doet alles pijn en voelt het gespannen aan. Vanaf zaterdag leken mijn borsten duidelijk groter en ik was ook met vlagen misselijk (uiteraard kan dit laatste ook hele andere redenen hebben). Maar nu komt het rare (want dit zijn maar symptomen :p)...

Zaterdagavond had ik een verjaardag. Een vriendin van me vroeg aan me of ik al zwanger was (in de auto op weg naar de verjaardag), dus ik zeg "dat weet ik nog niet, kan pas volgende week testen". Nou, zegt ze... Ik denk dat je zwanger bent. Ik schrok me een ongeluk, maar kon het van me af zetten. Zondag ging ik shoppen met een andere vriendin, die was bij haar schoonfamilie, dus ik ging haar daar ophalen en terug brengen, want ze zou daar ook blijven eten. Bij het terugbrengen vroeg haar schoonzus aan mij "Mag ik je wat vragen... Ben je toevallig zwanger?", dus ik... Dat weet ik niet. De schoonzus en schoonmoeder van mijn vriendin schenen het al gezien te hebben toen ik mijn vriendin kwam ophalen "Ik straalde anders". Daarna kwam de aanhang van schoonzus binnen en die dacht het ook... Ik vond het zo ontzettend raar. Hoe kan iemand dat al zo snel zien. Ik ben daar best sceptisch over, maar als je het van 4 personen in een weekend hoort... Ik vind het raar! :$

Afijn, ik was vandaag aan het werk. Verteld mijn collega (die drie weken op vakantie is geweest en weer voor het eerst werkte vandaag) dat ze heeft gedroomd dat ik zwanger ben... The party of weirdness continues. Ik moest zo rond half 4 even plassen... Veeg bloed (oud rozig met klein beetje licht rood) bij het afvegen. Daarna niets meer (kan natuurlijk nog komen). Mijn NOD is op 3 augustus, dus dit zou wel eens een innestelingsbloeding geweest kunnen zijn (5 dagen voor NOD en ongeveer 9/10 dagen na ei). Rond 4 uur kreeg ik ook opeens een heftige steek/kramp onderin mijn buik, dit was zo over. Daarna wat kleine steekjes die doortrekken richting mijn lies. Een soort van ongi gevoel, maar net even iets anders. ;)

Wat moet ik hier nou van denken!? Ik weet het... ik ben een beetje hysterisch nu, maar ik ben gewoon heel erg zenuwachtig en bang voor een grote teleurstelling aankomend weekend. :) Daarom hoor ik graag ervaringen van anderen, misschien zet dat me weer wat met beide benen op de grond i.p.v. dit hysterische gedoe. :p

Edit: Ik vergat erbij te vermelden dat de schoonmoeder van mijn vriendin (die dus ook denkt dat ik zwanger ben) het bij haar eigen dochter en bij mijn vriendin ook direct had gezien, zonder dat ze het zelf al wisten... :$

Edit2: Ik heb die drie mensen (schoonfamilie van mijn vriendin) in maart nog gezien op de verjaardag van mijn vriendin, toen hebben ze niets gezegd. Ze wisten trouwens niet dat ik bezig was en omdat ik zo schrok van de vraag dachten ze zelfs dat het misschien ongewenst zou zijn... Toen heb ik maar verteld dat we wel bezig zijn, maar niet obsessief en we wel zien wanneer het komt, maar dat we er in de nabije toekomst wel op hopen. :)

2. Nelizz

Nelizz Actief lid

Feb 7, 2009
    325
    0
    0
    Nou dat klinkt heel spannend! Bij mij is het in de week van de vermoedelijke eisprong ook twee keer gevraagd. Wat mij betreft te snel dus misschien heb ik iets uitgestraald omdat ik er zo mee bezig ben...het is pas mijn eerste ronde dus moet het allemaal maar afwachten.
    Je hebt pas duidelijkheid zodra je een positieve test in handen hebt.
    In ieder geval super veel succes en dat je maar snel kan gaan testen!!

3. MRCD

MRCD Fanatiek lid

Jul 13, 2013
    1,633
    0
    36
    Flevoland
    Bij mij is het de week na de eisprong gevraagd, maar ben er niet super veel mee bezig. Nu wel, door die rare dingen... :) Bedankt! Ik weet wel dat het alleen zeker is met positieve test, maar ach... je gelooft er nu stiekem toch meer in.

Ik kan van het weekend testen, dan is mijn NOD. Wanneer is jouw NOD?

4. Adria27

Adria27 Bekend lid

Feb 21, 2013
    808
    6
    18
    Female
    maatschappelijk
    candyland
    Wat spannend, ze zeggen toeval bestaat niet dus wie weet. Kan me voorstellen dat je er ondersteboven van bent, ik zo niet meer kunnen slapen tot mijn nod ;). Hou ons op de hoogte, ik zal voor je duimen.

5. Ilona4

Ilona4 Actief lid

Jul 24, 2013
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend he! hier vroeg mijn moeder het afgelopen week, en mijn schoonouders vroegen waarom taart? ben je weer zwanger!!
    hebben gezegd nee... ze weten niet dat we bezig zijn, maar wel heel vaag haha

6. MRCD

MRCD Fanatiek lid

Jul 13, 2013
    1,633
    0
    36
    Flevoland
    @ilona
    Dat is ook toevallig. Wanneer is je NOD?

@hier
    Na de bloedveeg op het wc papiertje vanmiddag geen bloed meer gezien. Wel pijn in mijn onderbuik wat doortrekt naar mijn liezen en vagina, heel apart. :$ We wachten (rustig) af. ;) :p

En nu slapen, want ik ben moe. Slaap lekker iedereen :)

7. Puggie

Puggie Actief lid

Apr 25, 2013
    388
    0
    0
    Jeetje. Ik blijf hier zeker meelezen. Ik geloof wel in die dingen!

8. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

May 13, 2012
    1,050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    he verdikkeme , nu ben ik nieuwschierig *pusht de tijd sneller vooruit*

9. MRCD

MRCD Fanatiek lid

Jul 13, 2013
    1,633
    0
    36
    Flevoland
    Goedemorgen!

@debjjj
    Kon dat maar. ;) Ik zal nog even geduld moeten hebben. :p

Alweer om 05:30 wakker vanmorgen. Ik heb de testdrang weten te weerstaan. :D Nog steeds geen bloed gezien na gistermiddag, ik ben enorm zenuwachtig. :) Gelukkig vandaag een half dagje werken, dan even de stad in en vanavond bij een collega en haar man en twee kinderen eten met VL. :D Dat dochtertje van mijn collega (5 jaar) is verliefd op VL. Zo schattig. :p Ik ga nog even proberen te slapen. ;)

10. Nelizz

Nelizz Actief lid

Feb 7, 2009
    325
    0
    0
    @mrcd
    Nou, ik niet! vanochtend getest maar helaas... Dit is pas mijn eerste ronde na het stoppen met de pil dus weet mijn cyclus nog niet. Bij de eerste keer dat ik stopte met de pil had ik meteen een cyclus rond de 30 dgn. Maar ik denk dat mijn ei rond 16 juli was. Als ik aanstaand weekend nog niet ongesteld ben probeer ik het nog een keer. Ben de laatste paar dagen wel een paar keer misselijk geweest.

Wat zou het toch leuk zijn om straks tegen al die mensen te zeggen: je hebt gelijk! en je wist het eerder dan ik! :p

11. MRCD

MRCD Fanatiek lid

Jul 13, 2013
    1,633
    0
    36
    Flevoland
    Wat balen zeg! Hopelijk heb je te vroeg getest en is het toch raak. Wanneer is je NOD denk je? Zou wel heel gaaf zijn zo de eerste ronde meteen raak. ;)

12. MRCD

MRCD Fanatiek lid

Jul 13, 2013
    1,633
    0
    36
    Flevoland
    Vandaag minder met alles bezig geweest dan verwacht. Net thuis van een gezellig etentje bij mijn collega. :) Vanmiddag wat beige kleurig slijm in mijn ondergoed, iemand hier ervaring mee? Nu slapen en hopelijk morgen de testdrang weten te weerstaan. :p

13. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

Jan 31, 2011
    1,004
    0
    0
    BIZAR!!!
    Maar ik geloof er zeker in... Toeval? Ik weet t niet
    Waren wel veel mensen in t zelfde weekend hè?
    Zal voor je duimen dat t raak is :)

Toevallig zei mijn dochtertje van nog geen 2 jaar afgelopen weekend ook iets tegen me:
    We zaten gezellig samen op de bank. Toen wees ze naar m'n borsten en zei: mama baby in??? Toen naar d'r papa zijn buik: papa niete baby in.
    Ik sloeg stijl achterover want naar mijnweten heb ik haar nog nooit ergens uitleg over gegeven. Raar deze dingen hoor.

14. Smnee

Smnee Niet meer actief

Zou wel gaaf zijn, het is wel bizar. Het werd mij een paar jaar terug regelmatig gevraagd trouwens, maar was niet zwanger. Ik kan me voorstellen dat het nu nog langer duurt

15. MRCD

MRCD Fanatiek lid

Jul 13, 2013
    1,633
    0
    36
    Flevoland
    Vandaag wel iets langer kunnen slapen gelukkig, maar wederom voor de wekker wakker, heb ik anders nooit. Ik heb de testdrang weten te weerstaan vanmorgen. :p Ben trots op mezelf...
    Werd me net toch ineens een partij misselijk, stond te kokhalzen boven de wc. :$

En nu weer aan het werk. Ik probeer er niet al te veel aan te denken. ;)

16. MRCD

MRCD Fanatiek lid

Jul 13, 2013
    1,633
    0
    36
    Flevoland
    VL zei dat ik een testje moest doen, dus dat heb ik tegen beter weten in gedaan. GRRR. Nog geen duidelijkheid! :$ In het licht zie je een heeeeeeeel licht tuurstreepje, die op foto's niet waar te nemen is. :) Ik kan dit niet als zeker positief beschouwen, dus laat het nog maar even in het midden.

Wat zouden jullie doen, morgenochtend testen of vrijdagochtend!? Sowieso is het beter met ochtendurine voor je NOD... ;)

17. Jj14

Jj14 Actief lid

Mar 22, 2013
    187
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Spannend spannend!
    Als je echt een duidelijke streep wilt zien dan zou ik wachten tot vrijdagochtend... Maar of je ook zolang kunt wachten.

Het gaat er bij het s ochtends testen trouwens meer om dat je niet veel gedronken hebt voordat je test, want dan is het mogelijke hcg meer verdund en krijg je dus niet zo snel een streep.

18. MRCD

MRCD Fanatiek lid

Jul 13, 2013
    1,633
    0
    36
    Flevoland
    Hmm. Ik had twee glazen water gedronken halfuur voor de test... :p
    Ik ga het proberen... Weet alleen niet of het wachten lukt. ;)

19. Nelizz

Nelizz Actief lid

Feb 7, 2009
    325
    0
    0
    Wow dat klinkt wel veelbelovend! Ik wens je een dikke vette streep toe!!

Ik ga voorlopig niet meer testen omdat ik bang ben dat dit het ontpillen is. Wel word ik steeds iets misselijker in de ochtend. Is dit ook toe te schrijven aan het ontpillen?
    Als ik moet overgeven doe ik wel een test :D maar bij mn eerste zwangerschap totaal 2x overgegeven dus weet niet hoever dat nu kan/zal gaan.
    Oh ja en ik houd mijn oren gespitst op nog meer vragen of ik zwanger ben, haha. Er is een collega die het heel snel raad maar die zie ik momenteel heel weinig..

20. CreaBea87

CreaBea87 Actief lid

Jun 5, 2013
    230
    0
    0
    Wauw dat is wel ontzettend toevallig allemaal..... :) Heel begrijpelijk dat je een beetje hieper bent. Je weet het gewoon pas zeker als de test positief is ofja.... ik heb van vanmorgen en gister morgen een positieve test maar de huisarts wist het nog niet zeker, omdat mijn HCG 94 was dinsdagmorgen. Wordt ook een beetje gek hier.

Ik ga voor je duimen!

Share This Page