hallo dames, is weer ff geleden maar zit inmiddels ook op het wachtbankje, heb waarschijnlijk een paaseitje gehad (4april) mijn temp is omhoog en we hebben 3, 4 en 5 april geklust dus daar zal het niet aan liggen. mijn LF is altijd maar 10 dagen te kort volgens mij?? het wordt gewoon afwachten ik durf niets meer te hopen hoor heb al zoveel teleurstellingen gehad. heb wel zere tepels, krampen en pukkels maar dat had ik de andere maanden ook naar mij ei of het nu meer of minder is probeer ik zo min mogelijk op te letten. we zullen wel zien! dames succes met wachten en voor de andere veel klus plezier!!! groetjes
Beetje onduidelijk geschreven maar bedoel je dat je LF 10 dagen te korts is of bedoel je dat je LF maar 10 dagen is?? Ik ga er even vanuit dat je LF 10 dagen is Als je LF 10 dagen is, is dit niet kort hoor, de 14 dagen die je vaak leest is het gemiddelde.... Mijn LF is langer dan 14 dagen. Ik heb gemiddeld een cyslus van 28 dagen (ene keer 28 andere keer 30) en mijn LF is weer langer. Ik heb op CD (cyclysdag) 9 of 10 mijn eitje al en dan ben ik net van mijn ongie af....Ook niet echt handig maar ja. Lastig he al die dingetjes die je voelt, maar jammer genoeg zijn de beginnende zwangerschap kwaaltjes vaak hetzelfde als aankomende ongie kwaaltjes. Bij mij verschilt het ook vaak per cyclus wat ik voel.
hey vlinder, is idd wat onduidelijk geschreven, maar mijn LF is dus maar 10 dagen. en je leest idd overal 14 dagen na je eisprong komt je nod, dus ik dacht dan is dat bij mij te kort. gelukkig mag ik het over 2 weken allemaal aan de gynaecoloog gaan vragen en kom ik hopelijk een beetje van die onzekerheid af! en idd iedere maand voel je wel weer wat anders waardoor je weer gaat denken, he dat was vorige maand niet dan zal het nu toch misschien echt wel raak zijn. maar dan komt die mega domper weer als je temp weer omlaag gaat een dag voor je nod!! daarom probeer ik dat deze keer niet te veel te doen en maar zo denken, we hebben er alles aan gedaan en over 2 weken kunnen we er achter komen waarom het dan steeds niet lukt. groetjes en bedankt voor je reactie
Ik ben 23 en mijn man is 25. We zijn nu 2,5 jaar getrouwd en bijna klaar met studeren. Ik studeer notarieel recht en mijn man is ICT-er en pastoraal werker. Vorig jaar juni besloten we te stoppen met de pil, maar helaas heeft dat nog geen zwangerschap als resultaat gegeven.. Maar wie weet deze keer! Ik voel echt totaal nog niks, terwijl ik vorige cyclussen allemaal krampjes en steekjes had. Nouja, wie weet is de afwisseling een goed teken!
Jemig, wat volgen de berichtjes elkaar snel op hier! Ik heb voor de 2e dag een hele positieve ovu test, heb ik nog niet eerder gehad, altijd meteen de dag erna weer stuk lichter. Ben benieuwd wat dat inhoudt. Temp. is nog laag dus eisprong zal nog wel niet geweest zijn. Vraagje: Klussen jullie rond je eisprong elke dag of is het beter om de dag? Heb wel eens gelezen dat anders het zaad niet goed is. Effe voorstellen: ik ben 28 (19 april = nod= 29e verjaardag!), ik woon 3 1/2 jaar samen met mijn vriend (8 1/2 jaar samen). Ik ben fulltime leerkracht van groep 4. Heel leuk, maar ook ontzettend druk! We zijn nu ongeveer een jaar bezig om ons 1e kindje te krijgen. Ik had dit weekend mijn neefje te logeren, die stopte op een gegeven moment een sjaal onder mijn t-shirt en zei: "baby in buik?" Laten we hopen dat mijn neefje gelijk krijgt haha...
@ handbalster: wat leuk, groep 4! En wat lief van je neefje, altijd schattig als kids dat doen he! Volgens mij is om de dag seksen het beste (dat is wat ik weet..) omdat er dan weer voldoende zaad is opgeslagen. Als je vriend veel zaad heeft kan het ook elke dag, maar als ie minder heeft is dat niet zo slim (schijnt).. Wat wel weer zo is: het zaad is kwalitatief beter als je elke dag sekst.. Lekker vaag dus! Wij hebben het afgewisseld deze maand: elke dag, om de anderhalve dag en om de dag We zien het wel weer! @ Minkie: ik heb dat ook, dat ik elke maand wel wat voel, maar nu helemaal niets! Vreemd, hoop idd ook dat het iets leuks betekent! @ Shaida: wat balen van die miskraam... Hopelijk mag het voor jullie gauw weer raak zijn! @ klein wondertje: ik dacht dat als ie korter is dan 9 dagen, dat het dan wel eens problematisch zou kunnen zijn. Maar verstandig om het even aan de gyn te vragen! Liefs
zo, hebben jullie niet lekker buiten gespeeld vandaag ikke wel in het kader van voorstellen, ik word zaterdag 34 en ik ben verkoopster in een kantoorvakhandel, manlief word over 2 weken 36 en hij is bierbrouwer. wij klussen nu voor een brusje voor lars van 3. @mamaC, als ik t goed onthouden heb heb jij een sieradenwebwinkel, hoe kunnen we je vinden ? ben dol op sieraden
@ fioontje: leuk dat je geïnteresseerd bent in mijn sieradenwebwinkeltje! Ik stuur je even een privé-berichtje met de link, ik weet namelijk niet of je op het forum zomaar reclame mag maken..
MamaC leuk je eigen sieradenwinkel op het internet. Maak je ze ook zelf? Wow westerloo gefeliciteerd meid, wat super! En de 11de je NOD hebben en nu al positief getest! Miranda wat spannend je kleine straks naar school! Oh had al wel verteld dat ik een zoontje heb en wat ik doe. Maar ik ben 8 jaar samen met Ray en wonen ook al 8 jaar samen, hij had een eigen huis en binnen 3 dagen woonde ik daar ook. HAHA het eerste jaar heb ik het logeren genoemd en hij noemde mijn een langdurige hardnekkige logee Op een gegeven moment hebben we er maar van gemaakt dat we samenwoonde. Handbalster wat schattig van je neefje. Nou hopelijk hoeft hij het binnenkort niet meer met een sjaal te doen...
zoo hee de topic is echt helemaal tot leven gekomen... leuk om te lezen wie er allemaal achter de schermnamen zitten succes iedereen die op et w8bankje zit.. ik kan er echt heel slecht tegen dat w8en..
@ fioontje: zo, das lang leuk hoor! Hoe gaat het met iedereen vandaag? Nog klachtjes oid? Ik hou ook niet van wachten...
Goedemorgen allemaal, Ik ben er ook weer. Laatste dagen last gehad van steekpijnen in mijn zij en rond mijn navel. Had best veel hoop, dat het door het innestelen kwam. NOD is pas volgende week. Probeer mijzelf nu toch voor te houden, dat het niet is gelukt. Moeilijk om jezelf geen valse hoop aan te praten. Overigens tijdens mijn zwangerschap voelde ik voor het eerst lichte pijn rondom mijn navel, echt pijn is het niet. laatste dagen heb ik dat weer gehad. Is dit normaal?
leuk om te lezen wie en wat iedereen 'in het echt' is zal ik het ook even doen: ik ben 28, vriendlief is 34. bijna 9 jaar samen waarvan 3 samenwonend. Ik ben - op het moment werkloos - grafisch ontwerper en hij - binnenkort werkloos (jaja, het wordt spannend hier) - IT-er/manager. Vind het trouwens wel knap van mn banner dat ie al weet dat ik niet zwanger ben, hahaha... waarom tellen die van babytijd niet af naar NOD maar naar volgende ovulatie? Beetje raar.
NOD: 11 april:westerlo 13 april: Minkie86 15 april: Klein wondertje, Vlinder3, kristel79, Isra 16 april: MamaCharlotte86, niki86 17 april: Pluis81,Miranda, pien 75, anoniempje 1985, ukkepukkie, Dikkebuik 18 april: Habeebah, fafa, Shaida, Lindaaatje, Trubbel 19 april: Handbalster, xVlindertje 20 april: Vlinder27 21 april: Fioon 22 april: Truus21 23 april: 24 april: Tricia82, Anita85 Eisprong & ronde: 28 maart - westerlo 30 maart - Isra (ronde 1) 2de kindje 31 maart- kristel79 (ronde 16) 1 april - Shaida (ronde 4), Vlinder3 (ronde 48 ) 2 april - MamaCharlotte86 (ronde 5), niki86 (ronde 4) 3 april - anoniempje 1985 (ronde 4) Pluis81 (ronde 1), Miranda (ronde 9- 2e kindje) ukkepukkie, Dikkebuik (ronde 5) 4 april - fafa (maand 6, ronde 3) 1e kindje , Lindaaatje (ronde 6), , Klein wondertje (ronde 9) 1e kindje.Trubbel (ronden 4), xVlindertje (ronde 2) 1e kindje 5 april - Habeebah(ronde 2) 6 april - Vlinder27 (ronde 3) 1e kindje 7 april - Fioon (ronde 23) 9 april - Truus21 (ronde 5) 11 april - tricia82 (ronde 2) weer even omhoog gehaald.
zo vandaag mijn eerste ovu test gedaan. er was wel een streepje te zien maar nog niet zeer duidelijk.
hey, nu gaat het spannend worden voor sommige hiero!! nog een klein weekje en dan weten sommige of het gelukt is!!! trouwens nog ff voorstellen.. ik ben 24 en werk in de gehandicaptenzorg. mijn partner is 25 en werkt in de bouw. wij wonen nu sinds een jaartje echt samen. ( hebben 2 jaar gewerkt aan ons eigen gebouwd huisje)en we zijn nu al 7 jaar samen! trouwens welke zwangerschapstesten gebruiken jullie?? kan iemand me vertellen welke fijn zijn en welke juist helemaal niet??
@ sasje: de meesten op ZP zijn er wel van overtuigd dat die van Kruidvat het beste zijn (2 voor 5 euro). Die schijnen erg gevoelig en betrouwbaar te zijn (en niet duur, dat is ook altijd mooi!) @ tricia: voor jou wordt het dus ook spannend, al goed aan de klus? @ fafa: leuk dat je grafisch ontwerper bent! Dat is ook altijd een beetje mijn wereldje geweest, en vind het nog steeds erg leuk. Mijn vorige studie ging daar ook over, maar die heb ik niet afgemaakt omdat het me te weinig uitdaging gaf en het niet was wat ik dacht dat het was (wat een zin..) Ik ben dol op designen en beetje nerden met de codes erachter! Mijn vriend zit ook in de ICT-wereld Nerds in da house Wat heb jij voor opleiding gedaan? @ Shaida: dat klinkt goed dan, als je het al kent! Geen idee of het normaal is, but who cares, als het klopt @ iedereen: ik heb vanmorgen onder de douche witte slijmpropjes gezien bij het wassen. Ik dacht echt: wtf, dat heb ik nog nooit gezien (normaal nooit zo bezig geweest met mijn afscheiding, vind het ook nooit zo geweldig om dat met iedereen te delen, maar hier kan het wel )! Wat zou dat nou weer kunnen zijn? Het was zo veel! Niet dat het eruit liep, maar het zat aan mijn handen en kreeg het maar niet weggewassen, het bleef komen. Overigens linksonder wel weer wat steekjes nu, ook bij m'n lies.