NOD rond 16 april

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MC86, 24 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

@MC: ow yeah, nerd-power! :D Ik heb de kunstacademie gedaan, in Breda. Wat heb jij dan gedaan wat zo saai was? ;)

En die witte afscheiding klinkt goed hoor. Zeker als je het normaal nooit hebt. (Hoewel ik het in de eerste en tweede maand ook heel erg had, toen drie maanden niet, en nu weer wel, dus misschien is het wel normaal dat dat soms voorkomt)

2. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ fafa: Ik heb 2,5 jaar communicatie & multimedia design gedaan, maar twijfelde al heel lang en kon het helaas niet meer opbrengen om het af te maken. Maar ben in mijn vrije tijd nog wel lekker bezig met website'tjes maken en beetje photoshoppen e.d. Vriend switcht momenteel ook van baan, was ict-projectmanager en wordt nu front-end-developper. Zijn dus regelmatig ook samen bezig met dat soort dingetjes, leuk!

Toen ik nog aan de pil was had ik vaak last van afscheiding (maar dan echt 'lopend', zeg maar, alsof je in je broek pist en het niet kan tegenhouden...) en daar gebruikte ik dan tampons voor. Door het vele tampongebruik is dat ook weer erger geworden en dan zit je echt in een cirkeltje.. Toen ik met de pil stopte wilde ik mijn tampongebruik ook echt gaan veranderen, is ook helemaal niet goed om dat zo vaak te doen. Daardoor veranderde mijn afscheiding ook aanzienlijk (veel minder!!) maar heb er verder nooit zo op gelet. Af en toe na de seks nog wel eens dat er wat uitloopt de volgende dag, maar dat kan ook nog een restje sperma zijn ;)

Maar dit van vanochtend was nieuw voor me. Het schijnt dat een vrouw gedurende haar cyclus ook een hele verandering in de afscheiding heeft, ook een soort cyclus :p Maar ach, we merken het wel weer he!

3. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ MC idd dat zei ik ook. zolang het positief is vind ik het absoluut niet erg..

overigens lees ik dat vermoeidheid ook een zwangerschapkwaaltje is. Maar ik vind dat zo vaag. Laatste 2 dagen ben ik ook moe, maar komt dat doordat zwanger ben of door het weer, door drukte op werk..

Tijdens mijn vorige zwangerschap duurde het toch even voordat ik door had dat ik misschien meer rust moest nemen.
    Ik heb altijd last van die vage klachten ipv de overduidelijke klachten zoals overgeven, misselijkheid..

4. fafa

fafa Niet meer actief

ja, dat dikke witte heb ik inderdaad alleen de laatste helft van mn cyclus.
    Dat maak je namelijk aan onder invloed van progesteron, dacht ik. Dat hormoon dat je geel lichaam aanmaakt na je eisprong. (en blijft aanmaken onder invloed van hcg, vandaar dat het dus ook een zwangerschapskwaal is) maar soms dus heel veel, en soms bijna niks... weet niet waar dat dan weer aan ligt.

en zoeken ze daar waar je vriend weg is gegaan toevallig nog een nieuwe ict-projectmanager om hem te vervangen? Want ik heb er hier één in de aanbieding ;)

5. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ fafa: haha, hij gaat nu ff kijken :p Misschien is er wel een vacature..

Verwarrend trouwens, dat die zwangerschapskwalen dus eigenlijk vrij vaak gewoon aanwezig zijn, terwijl je niet zwanger hoeft te zijn! Lekker irritant weer!

@ Shaida: ik ben de afgelopen week ook zoooo moe! Zo slap en lusteloos.. Komt misschien ook door wat tentamenstress en studiepuntjes die ik nog moet halen.. Ben deze week ook van alles thuisgebleven, echt erg..! Moeten er maar een beetje aan toegeven (zeker met dit weer, hehe..)

6. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Zijn functie wordt niet ingevuld door reorganisatie-blabla hoor ik nu. Er is wel een vacature voor adviseur en ict-manager. Linkje even PB-en? ;)

7. fafa

fafa Niet meer actief

8. mama 2011

mama 2011 Niet meer actief

heey meiden,

nou ik meld me weer even. beetje druk gehad de laatste dagen!
    maar de dagen gaan niet echt snel wat duurt wachten dan lang zeg:(! ik hoop dat ik me eitje gehad heb heb niet echt een tempstijging gehad:(
    dus nu maar even afwachten. heb nu ook geen vruchtbaar slijm:D!
    hoe is het hier met de dames die ook moeten wachten houden jullie het nog een beetje vol of begint het testen al te kriebelen?

9. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
    Hoi allemaal,

Ik vind dat echt zo herkenbaar; zoeken naar allemaal mogelijke tekenen van zwanger zijn!

Je kunt jezelf in ieder geval van alles wijs maken. Oh deze afscheiding had ik de vorige keer niet, hm mijn borsten doen nu wel heel zeer, moe zijn, misselijk. Je kunt het zo gek niet bedenken of je hoopt dat het een 1e teken van een zwangerschap is.

Wat jij ook zegt MC: het is allemaal lekker vaag!

10. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ja, idd! Gelukkig hou ik het nog wel vol hier hoor, de echte gekte begint meestal een paar dagen voor mijn NOD. Maar heb straks dus ook 2 tentamenweken, ik denk dat ik genoeg andere dingen heb om over te stressen dan (helaas..)

11. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
    Klopt, hoe dichter bij je nod hoe meer ik denk dat ik deze keer toch echt zwanger ben!

Tja tentamens is idd wel even hard leren, succes daarmee.

Gr

12. proberen

proberen Actief lid

12 mrt 2010
    114
    0
    0
    NULL
    noord brabant
    Hallo Allemaal,
    voor mij nog iets meer dan drie dagen tot mijn NOD, heb af en toe wel iets maar niet echt supper veel "klachten". Ik heb afgelopen dindsdag oook al een testje gedaan en dat was negatief, daardoor ben ik wel wat rustiger geworden voor wat betreft het nadenken. Ik droomde er voort van dat ik testjes deed (en dat al in de tweede ronde):(:)

13. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    vorige maand wist ik t ook zo zeker, maar toen ik 2 dagen voor nod testje wou doen, werd ik ongi....
    ik ga nu dus alle symptomen proberen te negeren en zie het wel ....
    vanmorgen voor lars afspraak gemaakt bij ortoptist, hij heeft lui oog.
    vanmiddag lekker buiten geweest, pa geholpen onkruid trekken en rozen snoeien. kon lars lekker buiten spelen met de buurjongens.
    wij hebben ons wel vermaakt, en ik ben lekker verkleurd in mijn gezicht :D

14. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ja, het was echt heerlijk weer vandaag! Nu is het helaas wel weer koud buiten..

Overigens dacht ik vorige maand ook dat het raak was! Misschien hingen de symptomen in de lucht, als een griepje ofzo :p Ik probeer ook lekker nuchter te blijven deze maand, maar ja, of dat lukt zullen we nog maar zien!

15. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    MamaC wat leuk zeg dat je ze ook zelf maakt Ik heb mezelf er een aantal jaar geleden ook aan gewaagd, maar heb toch niet zulke creatieve vingers als ik dacht te hebben.

Sasje ja vind het nu ook wel spannend. Wachtbankje duurt wel lang.
    Ik gebruik de digitale testen van clearblue die zeggen gewoon ‘zwanger’ of ‘niet zwanger’ geen twijfels over een onduidelijk streepje!

MamaC ook ik ben druk aan de photoshop, hoort er in mijn business natuurlijk ook helemaal bij!
    En wat betreft de afscheiding ik kan je daar niet meer over vertellen! Heb echt geen idee wat het zou kunnen zijn.

Die moeheid had ik ook bij mijn vorige zwangerschap. Ik was echt moe, was continu aan het gapen en had nergens fut voor en dat begon ongeveer een week voor mijn NOD (dacht ik). Maar heb dat nu nog helemaal niet, dus ga ervan uit dat ik ook niet zwanger ben. Heb verder ook geen andere kwaaltjes, nou ja af een toe komt er een vlaag misselijkheid voorbij maar denk meer dat dat een aangepraat iets is. Nou nog een kleine week en dan weten we hopelijk meer!

16. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ Isra: ik zie het ja, ik moest even teruglezen hoor, om m'n geheugen op te frissen ;) Fotografie is ook geweldig! Ik fotografeer mijn sieraden ook zelf met twee studiolampen en een witte achtergrond, superleuk om te doen! En het wordt mooi :D Heb tijdens mn vorige opleiding ook een minor fotografie gevolgd, erg leuk!

17. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    MamaC zou je je site willen PBen naar me, ben ontzettend benieuwd naar je sieraden!

Ja leuk he fotografie. Ik vind het ook helemaal geweldig!

18. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Tuurlijk! Doe ik :D

19. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    @ MamaCharlotte: Wat jij verteld herken ik ook!
    Toen ik aan de pil was had ik iedere dag afscheiding,ik dacht echt dat ik abnormaal was en schaamde me dood! Toen ik nog niet zo lang met mn vriend samen was zorgde ik er ook altijd voor dat hij mijn onderbroek niet te zien kreeg..schaam schaam:)
    Nu ik gestopt ben met de pil heb ik opeens amper afscheiding.
    Gisteren is het wel begonnen met witte afscheiding en vandaag had ik het ook. Jij dus ook geen idee waar het mee te maken heeft?

p.s. Mag ik ook een PB met de link naar je webwinkeltje? :)

Welterusten allemaal!

20. tricia82

tricia82 Niet meer actief

mamacharlotte86@ we zijn nog niet aan de klus.
    ja vorige weekend 1 keer maar dat was voor de echte lol :) niet voor bebe.
    de test was vandaag al donkerder geworden dus ben tijd begonnen.

Deel Deze Pagina