Hallo, Ik heb een vraagje. Wij zijn alweer een tijdje bezig voor de 2e. Nu was ik bij de 1e gelijkmatig ongesteld. Standaard 26, 26, 27. Na mijn zwangerschap is mijn cyclus niet meer regelmatig. We zijn inmiddels alweer een tijdje bezig zonder succes. Ik wil liever niet weer de mmm in, (voordat we zwanger waren van de 1e heeft het 5 jaar geduurt) en heb ik net weer pre-seed besteld. Mijn cyclus tot nu toe is vanaf verleden jaar juni: 30, 29, 27, 25, 19, 30, 32, 26, 29, 28 Weet iemand hoe ik het nou het beste kan berekenen? Groetjes Carina
Hoi Happymama70, Ik ben ook wel nieuwsgierig, ik probeer wel mijn "cervixslijm" in de gaten te houden. Verder geen tekenen op een eisprong....daarom lees ik even met je mee! Hoop natuurlijk dat het snel raak is voor ons
Volgens mij moet je de dagen van je voorgaande cyclus optellen bij elkaar en delen door het aantal. Dan heb je een gemiddelde. Bij jou is dit dan 27,5. Maar je bent pas overtijd als je de dag na je langste cyclusdag nog niet ongesteld bent geworden, bij jou dag 32.
Dat is helder, maar wanneer moet er dan geklust worden? Zeker vanaf de mogelijke vroegste dag t/m de mogelijk meest lange dag? Pfff, ik wil ook wel gewoon kunnen zitten `t is allemaal wat, he! Ik vind het ook erg lastig, kijk maar: Ik snap niet zo goed wanneer ik nou het meest vruchtbaar ben. De volgende gegevens: De 1e ronde duurde 28 dagen. Ik leg uit: Dag 1 op 6-1 , 'pijn' op 20 t/m 22 januari en de laatste dag op 2-2. Tussen dag 1 en pijn 14/16 dagen, tussen pijn en laatste dag 14/12. De 2e ronde duurde 25 dagen. Ik leg uit: Dag 1 op 3-2, 'pijn' op 17 t/m 19 februari en de laatste dag op 27-2. Tussen dag 1 en pijn 14/16 dagen, tussen pijn en laatste dag 10/8. De 3e ronde is nu bezig. Ik leg uit: Dag 1 op 28-2, 'pijn' 14 t/m 16 maart en de laatste dag moet nog komen. Tussen dag 1 en pijn 14/16 dagen, tussen pijn en laatste dag ??. Nu is het dus zo dat de eisprong circa 2 weken voor de 1e dag van de nieuwe ronde is. Dat snap ik allemaal. Zal ik nu dan ongesteld worden over 2 weken (dan is het dus een cyclus van opnieuw 28 dagen) of is het een innesteling bij een cyclus van 25 dagen en ben ik woensdag weer ongesteld (of niet)? En hoezo heb ik dan steeds 2 dagen 'pijn'? Kan dat? Ik voel dus iedere keer iets. Maarrrr: Als deze ronde 28 dagen duurt, is het waarschijnlijk de eisprong. Maar duurt hij ook weer 25 dagen, voel ik dan vandaag soms de innesteling? Wat voel je nou 2 dagen? Jullie zijn de experts.... Moeten we nu opnieuw nog even aan het werk? Of is het volgens jullie al te laat? Veel vragen, ik weet het. Maar aangezien manlief er ook al niets van begrijpt (`t is een man, he), vraag ik hier om advies.
Ik zou van je kortste cyclus je vruchtbare dagen berekenen, zou die van 19 dagen overslaan want die is wel héél kort. 25 dagen: vruchtbaar dag 8 t/m 14 (afhankelijk van je LF maar zo zit je wel goed denk ik). Vervolgens van je langste cyclus: 32 dagen: vruchtbaar dag 14 t/m 22 (ongeveer) Dus op CD 8 t/m 22 (twee weken) om de dag klussen. Dan testen op CD 33. Succes met zwanger worden! (en klussen )
Bedankt voor het meedenken. Ik kwam er echt even niet meer uit. Mijn "cervixslijm" in de gaten houden schiet niet echt op. Ik heb dat een paar dagen na mijn menstruatie al. Dan is het een paar dagen weg, en dan heb ik dat slijm weer. Wel erger dan in het begin. Ik weet nog toen ik van Jayden zwanger probeerde te worden, dat ik daar ook niet op kon bouwen. Ik had dan slijmverlies, maar de binnenwaartse echo (weet even niet meer hoe het heet) wezen dan uit dat mijn eisprong er nog niet aan zat te komen. Ik reken die 19 dagen idd niet mee. Dat ging nergens over. Heb dit ook gehad toen we bezig waren voor de 1e. Toen had ik ineens een maand van 18 dagen. Als mijn gemiddelde 27.5 dagen is, pak ik liever gelijk mijn korste cyclus. Dan zou ik hoe dan ook goed moeten zitten. De volgende ronde gaan we maar weer vanaf het begin klussen. Helaas heb ik de pech dat mijn zuurgraad te laag is. Vandaar dat we ook weer met pre-seed gaan beginnen. Dus op CD 8 t/m 22 (twee weken) om de dag klussen. Pfff........ ziet het wel weer naar uit. had gehoopt dat we nu spontaan zwanger zouden worden. Bij Jayden was het op een gegeven moment echt een verplichting geworden. Ben wel super super blij met hem, heb een heerlijk ventje. Groetjes Carina
ik weet niet of je ervaring hebt met tempen?? Mijn cyclus is ook erg onregelmatig en tempen helpt mij om mijn cyclus inzichtelijk te krijgen. Mede doordat ik de eisprong niet voel en aan mijn slijm niet veel merk. heel veel succes!!! groetjes
Helaas weet je het bij tempen pas achteraf. Je kunt ook ovutesten gebruiken in die twee 'vruchtbare' weken (iets daarvoor beginnen) dan kun je gerichter klussen zonder iedere keer die twee weken klusplicht te hebben.