Hai, Ik (36 jaar) ben 2 jaar geleden mijn vriend pas tegen gekomen en nu proberen we een kindje te krijgen. (Sinds 2 maanden) Je hoort alleen veel dat het moeilijk is/wordt na je 35ste. Wat is jullie ervaring?
Heb ik me ook afgevraagd, zit in soortgelijke situatie als jij, dus lees dit topic even mee. Ben zelf ook wel benieuwd daarnaar. En dan zeker die dames die na hun 3e voor het eerst zwanger werden!
Ik was op mijn 34ste in de 4de ronde zwanger. Op mijn 35ste was het 1ste ronde raak. Helaas werd dit een MA. Nu in de tweede ronde na MA...........
Hoi, Zelf heb ik hier geen ervaring in, toch even een klein berichtje: Mijn moeder was 42 toen ze zwanger werd van mij. Ze heeft er 6 maanden over gedaan. Ik was haar tweede kind, ze kreeg haar eerste toen ze 23 was. xx Reintje
hi! mijn moeder kreeg mij op haar 33ste, 8 jaar later mijn zus. Mijn schoonzusje heeft haar derde op haar 43ste gekregen dus...
hoi ik zelf ben 38 jaar en zoals je ziet kan het wel dit is mijn 3e kindje en voor mijn huidige man de eerste. we hebben er 14 maanden over gedaan voordat ik zwanger was,terwijl bij mijn andere kinderen toen was ik in de 20 lukte het iedere keer in ronde 3 dus ja je doet er wel wat langer over als je ouder bent denk ik veel succes en veel klusplezier
Bedankt voor jullie reacties! Fijn te lezen dat het nog zo vaak goed gaat! Heb me er zeker op ingesteld dat het wel even kan duren. Dus we zullen rustig afwachten en hopen dat het bij ons ook nog mogelijk is. Iedereen ook succes natuurlijk en Cindybaby38, gefeliciteerd!
Hoi ik ben 36 jaar en probeer zwanger te raken van de 2e. Ik heb 13 augustus mn spiraaltje laten verwijderen dus het is nog afwachten. groetjes Jootje
Ik ben nog geen 35+ maar toch ook al weer 34 ! Om mij heen toch een hoop vriendinnen en kennissen van die leeftijd die bezig zijn en waarbij het lang duurt. Er is er nu echter eentje zwanger in ronde 1 en zij is 37 ! We geven de moed dus niet op.........cindybaby, van harte gefeliciteerd ! Liefs belin
Hier een 38-jarige. Ik was met 5 maanden zwanger, helaas een miskraam gehad. Klets anders hier mee: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/89569-35-jaar-ouder-zwangerschapswens-zelfs-zwanger.html Daar tref je alleen maar dames van 35 jaar en ouder. Successtory's en de mindere verhalen, maar wel allemaal leeftijdgenoten.
Ik was al tien jaar zonder pil gebruik (dat mag ik niet) niet zwanger gebleven (3 MK's). MAAR ... het leven ging ook iets anders lopen qua partner (al lag het niet aan zijn zaad). 3 Jaar geleden heb ik een hele lieve man ontmoet en toen wij ervoor wilde gaan (best een beetje snel ook i.v.m. leeftijd, maar wetende dat het goed zit tussen ons). 2007 Dec gingen wij er dus voor; 2008 januari MK; 16 maart eerste dag van de laatste menstruatie: ZWANGER, én ik bleef gelukkig zwanger. Wij hebben een pracht zoon. 5 September is hij alweer 9 maanden jong. Nu hopen dat wij deze maand weer zwanger zijn. Het is afwachten. Ik ben 37 en mijn partner 40 jaar.
ik ben nu 37 en 7 maanden terug moeder geworden. Ik heb er bijna twee jaar over gedaan om zwanger te worden helaas...
Ik ben 37, wordt in december 38.... Wij zijn vorig jaar Mei echt begonnen om zwanger te raken....in december was het voor de eerste keer raak, helaas MK met 5 weken....afgelopen Mei was het weer raak, maar weer MK met 6 weken, hierna nog 1x ongi gehad in Juli en nu weer raak De angst voor een derde MK is er nog zeker wel.... In Mei dit jaar voor t eerst bij gyn geweest, geen duidelijke oorzaak te vinden waarom het zo lang duurde en waarom het mis ging.... Toch waarschijnlijk zoveel tegenslagen door onze leeftijd..... Als ik alles van te voren had geweten, was ik zeker eerder begonnen met kindjes.....
Jeetje meid, het heeft jullie inderdaad niet mee gezeten zeg. Ik ga heeeeeel hard voor jullie duimen dat deze keer alles goed mag gaan ......succes ! Liefs belin
Jeetje, kan me inderdaad je angst wel voorstellen, Sim. Maar vertrouw erop dat het nu goed gaat hoor! Dus gefeliciteerd!!! En ik duim met je mee Belin! Ook voor jou Liesbeth, vind het erg te lezen van je miskraam.
Ik ben 34 jaar en wordt volgende maand 35. Het heeft bij ons 2 jaar geduurd voordat ik zwanger raakte van mijn dochter. Na een jaar zijn we de MMM ingegaan en heb een tijdje aan de clomid gezeten vanwege mijn onregelmatige cyclus. Toen ik aan het wachten was op een kijk-operatie bleek ik zwanger te zijn. Nu voor ons tweede wonder bezig en ik hoop maar dat het snel raak zal zijn en voor jullie natuurlijk ook!
Hier eentje van 35+... Wilde vroeger wel kinderen, heb toen 2 miskramen gekregen op mijn 25ste. Niet lang daarna ben ik gescheiden en kreeg ik een heel ander leven. Kinderen stonden niet meer in mijn woordenboek, ik had daar vrede mee, sterker nog, ik wilde ze niet meer. Vorig jaar kwam ik hém opeens tegen... en een tijdje daarna dacht ik 'fuck.. ik wil een kind van hem.' Opeens wilde ik dat... We hebben in een jaar tijd een paar reizen gemaakt en tijdens de rondreis die we in maart maakten en we 3 weken lang 24 uur op elkaars lip hadden gezeten, wisten we het zeker, we wilden een baby. Ik ging naar de huisarts voor iets anders en vroeg haar het één en ander over zwanger worden op je 35ste. Ja dat kon inderdaad iets langer duren, maar hoefde niet.. Afijn.. op dat moment heb ik mijn spiraaltje er uit laten halen. Mijn vriend & ik wonen nog niet eens samen. We hadden zoiets van 'het zal wel wat langer duren en we zijn ook niet eens altijd samen'... Dat was op 11 april. Op 24 mei testte ik positief... Het kan dus heel snel gaan. Je weet het gewoon niet... Succes in ieder geval!