8 maanden+ bezig en laag libido, wie ook?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door babywish84, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babywish84

babywish84 Bekend lid

14 jul 2011
    807
    0
    16
    hoi,

de titel zegt het al..
    wie is ook al wat langer bezig en nog niet zwanger en heeft niet zo'n hel hoog libido?
    ik geef mezelf er soms de schuld van dat ik nog niet zwanger ben omdat we het niet vaak genoeg doen..
    we hebben een paar mannden met ovutesten geklust en al van alles geprobeerd, om de dag, iedere dag enz..

vindt het steeds moeilijker worden en maak soms echt zin omdat ik geen kans wil missen, maar het wordt zo langzamerhand wel frustrerend!
    zijn er meiden met dezelfde ervaring?
    ik heb zelfs al eens gedacht naar de HA te gaan, maar ja, dat is eigenlijk nog te vroeg..
    en mijn cylus is best regelmatig, daarom vraag ik me af waarom het maar niet lukt..
    aan de leeftijd kan het niet liggen, ik ben 27, vriendlief 30..

ben benieuwd naar de reacties!
    misschien kunnen we elkaar een beetje oppeppen! ;)

2. piepoe

piepoe Actief lid

16 dec 2011
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi Babywish84,

Hier ook bezig met ronde 8 en nog steeds zonder resultaat. Bij ons zijn de leeftijden net anders om, ik ben net 30 mijn vriend wordt volgende maand 28 jaar.
    We proberen nu sinds de laatste maand wel echt om de dag te klussen. Daarvoor meestal zo'n 2 x per week. Waarom het nog niet gelukt is is voor mij ook een groot ?, heb ook net als jij een best regelmatige cyclus. Misschien zijn we er wel teveel mee bezig. Heb mezelf voorgenomen om niet meer zo vaak hier op de site te zitten en mezelf vooral niet gek te laten maken. Nu is het wel zo dat mijn vriend er misschien wel meer mee bezig is dan ik. Hij denkt echt dat er bij hem iets niet in orde is en het aan hem ligt. Ik hem maar gerust stellen met het feit dat het niet bij iedereen in 1 x lukt, maar dat besef heeft hij niet helemaal, meestal hoor je toch van vrienden/bekenden dat het zomaar raak was. Misschien is het wel een idee hem hier eens mee te laten lezen.
    Je hoort wel eens dat wanneer mensen er minder mee bezig zijn het wel raak is, misschien helpt het jou ook. Stress is geen goede factor in het zwanger worden lees ik ook overal.

Kom op Babywish we gaan er gewoon met frisse moed weer tegen aan uiteindelijk moet het toch lukken!!!

Hoop dat ik je al een beetje opgepept heb :)
    xxx

3. babywish84

babywish84 Bekend lid

14 jul 2011
    807
    0
    16
    hoi piepoe,
    bedankt voor je reactie!
    fijn dat iemand al zo snel reageert!
    ik vindt het gewoon het ergst dat mijn cyclus zo regelmatig is en mijn eisprong ook (heb maand of 4 achter elkaar ovutesten gebruikt) en dat het dan toch niet lukt..
    afgelopen maand hebben we geen testen gebruikt en dat scheelde wel al heel veel! ik was er veel minder me bezig wanneer we "moesten" zeg maar..
    maar feit blijft dat ik niet zo'n heel hoog libido heb en dus vaak zin moet maken.. en als we het dan om de dag willen doen ben ik het na een paar dagen alweer beu.. dus soms denk ik dat het daar dan aan ligt.

maar we gaan er gewoon samen voor!
    hoe is bij jou de teleurstelling iedere maand? ik kan echt onwijs verdrietig zijn soms..
    en in de periode dat wij nu al bezig zijn, zijn er dus al 4 in mijn omgeving zwanger geraakt die later zijn begonnen..

4. piepoe

piepoe Actief lid

16 dec 2011
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    he babywish,

ook ik moet altijd even een traantje weg pinken als ik weer ongesteld wordt en het mijn vriend vertel. Maar denk dan ook gelijk daarna, kom op weg met die tranen, het lukt heus wel we gaan er weer voor.
    Soms denk ik wel dat ik nog steeds een beetje aan het ontpillen ben (Moet toch eigenlijks niet meer kunnen toch na zo'n tijd. Ben vorig jaar april met de pil gestopt.) voel rond mijn eisprong altijd van alles, ook daarna heb ik last van verschillende kwaaltjes van misselijkheid, tot steekjes in mijn buik, snel moe, geen trek in koffie.
    Het kan ook eigenlijks niet aan mijn leefstijl liggen dat het niet lukt (en die van mijn vriend). We zijn sinds september gestopt met roken, ik drink na genoeg niets, heel soms een wijntje op een feestje. we sporten 2 x in de week, hebben geen overgewicht en eten redelijk gezond.
    Het is echt een kwestie van geluk volgens mij, je moet het juiste moment te pakken hebben. Heb nog nooit ovulatietesten gebruikt of getemperatuurd. Misschien ga ik het wel doen als het deze ronde niet lukt zodat, moeten we al de mmm in na een jaar ik dit dan niet eerst nog moet gaan doen.

Kun je wat betreft je libido niet proberen het wat spannender te maken, blinddoek, masage of noem maar op. Lijkt me lastig, maar merk bij me zelf ook wel dat wanneer ik ongi ben ik ook wel even geniet van de rust, en het niet hoeven klussen.
    Van mijn vriendinnen zijn er twee die vorig jaar een kindje hebben gekregen. Voor de rest leeft dit nog niet echt in onze vrienden groep. Ik krijg wel vaak de vraag, wanneer gaan jullie ervoor (ook een beetje onze eigen schuld, andere auto gekocht in dec. stationcar, dachten doen we maar gelijk anders volgend jaar weer een andere auto nodig mochten we zwanger zijn.) Meestal probeer ik het weg te lachen en er niet teveel op in te gaan.

Het is wel fijn om even van me af te schrijven, heb al weer een heel verhaal merk ik. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

5. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

Als eerste kan ik alleen maar zeggen probeer je niet te druk te maken... gemiddeld doen stelletjes er een jaar over, dus je hebt nog even tijd!
    Ik begrijp helemaal wat je bedoeld, ik kan mezelf helemaal gek maken!
    Maar gelukkig kan ik er vrij makkelijk overheen stappen en wij zien elke maand als een nieuwe kans.
    Niemand kan vertellen wanneer je het juist doet... een collega van mij had laatst maar één keer sex en raak, terwijl ze al maanden er mee bezig waren.
    Ik heb ondertussen ook al ovu-testen en tempen gebruikt en ik merk dat je er dan nog meer mee bezig bent. ik probeer en nu vooral mee bezig te zijn om mijn man te verassen en proberen plezier te maken en dan gaat het vanzelf ook wel beter met de libido, want dan is er een andere reden voor sex.
    Wij gaan volgende maand naar het ziekenhuis mede omdat ik er niet altijd rust bij kon vinden en dat lukt nu beter.
    Als je twijfelt over naar het ziekenhuis gaan praat hier dan over met de dokter, deze kan je geruststellen of je doorverwijzen.
    Bij mij is het ook nog zo dat mijn man boven de dertig is en dan krijg je sneller een doorverwijzing (ja ook bij mannen neemt de productie af)

Ik wi vooral zeggen, trek je niets aan van wat andere zeggen ofdoen, als je er voor hebt gekozen om een kndje te krijgen kan je niet meer wachten! geen enkele vrouw kan dat alleen gaat elke vrouw er op zijn eigen manier mee om!

6. Carmen1982

Carmen1982 Niet meer actief

Hoi meiden,

misschien heel suf, maar bij mij heeft het gewerkt om met dingen als ovulatietesten te gaan werken. Alsof dat net het stukje aanmoediging is wat ik nodig heb om zin te maken. Deze maand ben ik erbij gaan temperaturen en zo ben ik er achter gekomen dat mijn eisprong pas twee dagen na de positieve ovulatietest was. Dus handig dat we even door zijn gegaan met knuffelen. En zin maken was niet zo'n probleem voor mij in die periode.

Trouwens, feitelijk is er in een cyclus maar een tijdsbestek van circa 6 dagen waarin (regelmatig) seks belangrijk is. De rest van de maand kun je het wel twee keer per week gaan doen, maar dat levert niets op qua eventuele bevruchting. Je bent dan praktisch niet vruchtbaar namelijk. En ovulatietesten en temperaturen kunnen ervoor zorgen dag je precies weet wanneer dit bij jou is (kan namelijk per persoon verschillen). Handig, als je bang bent dat je op een gegeven moment echt geen zin meer hebt en het er dan juist toe bleek te doen.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben!

7. kalli

kalli Niet meer actief

Het eerste jaar dat wij probeerden zwanger te raken hadden we een vrij hoog libido, door allerlei omstandigheden zwakte dit wat af, soms waren we ook helemaal niet samen tijdens de meest vruchtbare dagen. Wij hadden ook echt zo'n instelling van "het komt zoals het komt". Maar goed naar gelang ga je er toch wat meer op letten, wat meer mee bezig en precies in de maand dat we elkaar heel weinig gezien hebben, toevallig sex hadden gehad rond mijn ovulatie (totaal niet bij nagedacht, want we hadden die maand echt niets verwacht) toen werd ik zwanger! Helaas is dit niet goed gegaan, maar toch...

Deze maand zijn we voor het eerst met ovulatietesten aan de gang gegaan en ik moet zeggen dat, net wat Carmen zegt, het wel werkt hoor! We zitten ook wel middenin een sabbatical, dat helpt natuurlijk ook, we zijn nu veel samen, maar die testen zorgen er bij ons voor dat we er samen mee bezig zijn. We zeiden zelfs tegen elkaar, dat we nu het gevoel hebben er echt voor te werken, te laten zien aan ons toekomstige kindje hoe welkom hij/zij is.

Hopelijk heb je er wat aan :)

8. piepoe

piepoe Actief lid

16 dec 2011
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

wat leuk te lezen al jullie reacties. Merk de reacties dat we er toch niet teveel mee bezig moeten zijn. Hoor ook positieve verhalen over ovulatie testen, denk toch daar nog niet mee te gaan beginnen, lijkt mij dat je er dan wel meer mee bezig bent. Maar kan het mis hebben hoor.

Gaat het alweer wat beter met je na het lezen van zoveel lieve reactie's Babywish.
    Kalli, wat naar dat je een miskraam hebt gehad!
    Lillypower wens jullie alvast veel succes bij het ziekenhuis bezoek, en wie weet lukt het alsnog deze maand!
    Meiden, we houden de moet erin hoor! En we kunnen het en blijven positief hoor! Het komt vanzelf een keer.
    Denk dat mijn nieuwe motto gaat worden Relax and take it easy!

xxx

9. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
    Het er niet teveel mee bezig zijn vind ik persoonlijk altijd een beetje raar advies. Je wilt toch graag zwanger worden, natuurlijk ben je er dan mee bezig! Juist als het wat langer duurt, wil je graag elke cyclus optimaal benutten!
    Tuurlijk is teveel stress absoluut niet goed, maar ik denk dat op het juiste moment klussen dmv ovutesten best kan helpen. (maar toch geen garantie voor succes...)

10. babywish84

babywish84 Bekend lid

14 jul 2011
    807
    0
    16
    inderdaad blij met zoveel lieve reacties!!!
    ik heb de vorige maand de ovutesten de deur uit gedaan..en merkte dat ik daar toch wat meer rust van kreeg! want soms kwam ik heel moe uit mijn werk en was het al heel laat en gaf mijn test die dag een vette streep aan.. dan had ik juist het gevoel dat ik "moest" omdat ik dat anders zonde vond van de kans...
    deze maand ga ik alleen tempen om te kijken wanneer mij eitje daadwerkelijk springt want had meestal op dag 13 of 14 mijn posi test en misschie komt mijn eitje ook wel juist iets later en stoppen we te vroeg..

@lillypower: succes in het ziekenhuis! wat gaan ze als eerste doen qua onderzoeken? mijn vriend is 30 en wilde eventueel al langs zijn huisarts gaan(we hebben niet dezelfde) om een test te laten doen en als blijkt dat met zijn zaadkwaliteit niks mis is kunnen we meteen naar de mijne als het over een paar maanden nog niet gelukt is..

@all: ik moet nu gaan werken dus antwoord donderdag de rest even, dan heb ik weer tijd! hihi!

11. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Het niet er te veel mee bezig zijn is geen raar advies! Ik snap dat het lastig is, ik zat in precies het zelfde schuitje.. De eerste maand dat ik er eigenlijk nauwelijks mee bezig was en er vanuit ging dat het toch wel niet zo zou zijn.. was het raak!
    Ongelooflijk maar waar...

Ik merkte wel w2anneer ik mijn ei had, vruchtbaarslijm...
    En zie hier onder... ondertussen 7 weken zwanger..

12. Jo84

Jo84 Lid

2 jan 2012
    11
    0
    0
    N H
    Hi babywish84.
    Je verhaal is heel herkenbaar. Wij zijn nu bijna een jaar bezig, mijn cyclus is niet stabiel dus we vrijen om de twee dagen. Mijn libido en bij mijn vriend is ook niet altijd hoog. Vaker laag dan hoog ;) Zeker als we al in de tweede week zitten. Dan zien we er beiden tegenop, maar we willen zo graag een baby dat een paar dagen overslaan er niet inzit.
    Om ons heen raken vrienden binnen een paar maanden zwanger, heel frustrerend. Maar we geven niet op, mijn vriend zegt dat we vooral positief moeten blijven denken.
    Hoewel we allebei wel graag meer zekerheid willen qua vruchtbaarheid. Volgende maand naar fertiliteits arts, omdat ik al langer cyclus klachten heb. Sperma onderzoek deze maand. Hoop eigenlijk dat ik inmiddels zwanger ben, maar voel deze maand vrij weinig. Geen pijnlijke borsten na ovulatie, dus wellicht geen eisprong gehad.

Als de seks wat moeizamer gaat dan moet je maar denken, als we dan eindelijk zwanger zijn kunnen we weer vollop genieten. Seks omdat je beiden zin hebt, niet omdat het moet.. Wij kijken daar in iederval naar uit. Hoop voor iedereen dat we snel zwanger worden!

13. babywish84

babywish84 Bekend lid

14 jul 2011
    807
    0
    16
    zou graag willen leren "er niet mee bezig te zijn"..
    maar na zoveel maanden lukt dat niet zo goed meer.. de keren dat we vrijen als ik niet in mijn vruchtbare periode zit zijn veel relaxter, als ik weet dat ik wel in mijn vruchtbare dagen zit kan ik het niet laten er soms aan te denken tijdens de sex.. ik heb niet zo'n "uit-knop" helaas!

mijn vriend gaat deze week de HA even bellen om een sperma test te laten doen. volgens mij een onderzoek van niks, dus dan kunnen we dat al uitsluiten!
    (we hebben niet dezelfde HA).
    ik ben nu begonnen met temperaturen deze maand om te kijken of ik daadwerkelijk mijn ei op dag 14 heb. (dan zijn mijn ovutesten altijd postief)..
    en dan maar hopen dat het dan wel lukt! ik voel wel iedere maand mijn ei dus volgens mij vrijen we toch op de juiste momenten!

14. babywish84

babywish84 Bekend lid

14 jul 2011
    807
    0
    16
    @jo84: hoe gaat dat spema onderzoek? alleen een potje inleveren neem ik aan? mijn vriend is nu al zenuwachtig want die heeft het niet zo op dokters! haha!
    jullie ook al een jaar bezig.. lang he? ik had van te voren echt niet gedacht dat het zo lang zou gaan duren.. naief eigenlijk!

15. Jo84

Jo84 Lid

2 jan 2012
    11
    0
    0
    N H
    @babywish84, nee wij hadden het ook niet verwacht. De eerste maanden namen we het niet zo nauw met timen. Inmiddels dus wel, ben vandaag begonnen met temperaturen.
    Sperma onderzoek aanvragen bij dokter. Met dat formulier en een potje afleveren bij het laboratorium. Binnen een uur. Dus valt best mee! Voor ons alvast een eerste stap. Zodat we bij de arts al wat gerichter kunnen kijken.
    Ik heb zelf al mijn bloed laten testen op hormonen, dat was allemaal in orde.

16. babywish84

babywish84 Bekend lid

14 jul 2011
    807
    0
    16
    dat valt inderdaad erg mee, hoeft ie zich niet druk te maken!
    ik ben gisteren ook begonnen met temperaturen.. eens kijken wat dat opleverd! heb wel een paar maanden ovutesten gebruikt, maar ik hoorde hier dat je ei ok pas 5 dagen na je positieve test pas ka springen in het uiterste geval, dus misschien dat tempen meer duidelijkheid geeft..
    als het deze maand weer niet raak is dan wil ik zelf ook een afspraak maken bij de HA...

17. Lilipower

Het advies er niet mee bezig te zijn, is natuurlijk relatief... Tuurlijk denkt iedereen er wel mee bezig maar het is de mate waarin je er mee bezig bent.
    Ik moet zeggen dat het mij ook niet altijd lukt maar wel steeds beter, gelukkig!
    Ik temp omdat ze hier naar gaan vragen in het ziekenhuis.

Ik heb eigenlijk nog niet echt in verdiept wat ze gaan doen in het ziekenhuis want ik laat het gewoon op me af komen en wil er neutraal instappen. Ik weet alleen dat ze ons beide gaan onderzoeken.

Vaak zie je dat Ovutest en temp kaartje niet aansluiten dus ben benieuwd hoe dit bij Jou is, misschien wel een hele verandering!

18. babywish84

babywish84 Bekend lid

14 jul 2011
    807
    0
    16
    ja ben ook erg benieuwd! hoop zo dat ik nu wel echt mijn ei vindt.. ik hou wel ook een soort van dagboek bij waar mijn ovutesten in staan en cyclus enzo.. en ook wannneer ik mijn eipijn voel.. en was afgelopen maand 2 dagen overijd dacht ik maar zag dat ik ook 2 dagen later pas eipijn had! dus had het kunnen weten (maar had die maand geen testen gedaan)..
    dus mijn lichaam geeft het zonder ovutesten toch wel aan ben ik achter!

snap dat je het liefst blanco het ziekenhuis instapt.. je moet niet altijd alles willen weten denk ik.. dan maak je je alleen maar meer zorgen!

19. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    SNap ik, niemand heeft die uit knop..

Ik denk dat ik het in die maand druk had enz, gweoon geen tijd om er veel aan te denken..
    Succes meiden

20. Lilipower

meiden blijf hoop houden, ik gaf bijna op en nu:

Deel Deze Pagina