Ik zit met een probleempje. Wij hebben 24 April een personeelsfeestje. Op zich natuurlijk geen probleem, maar de 26e heb ik mijn NOD. Ik zou dan graag wat willen drinken. Zouden jullie de 24e gaan testen of het gewoon afwachten en helemaal niet drinken?? Als ik het laatste doe moet ik een smoes verzinnen waarom ik geen wijntje drink. We hebben namelijk vervoer. Wat zouden jullie doen???
Mocht je zwanger zijn,kun je rustig een drankje drinken. Dat kan echt nog geen kwaad, vanaf 6 weken komt het pas in de bloedbaan. dus ik zou zeggen, geniet lekker van je feestje!
je kunt altijd een testje wagen op de 24ste, mocht hij positief zijn weet je het in ieder geval al. Maar als de test negatief aangeeft, kan je toch zwanger zijn, het is tenslotte wel aan de voege kant om te testen. Succes!
Ik sluit me aan bij glimworm, pas vanaf een week of 6 kan dit nadelige gevolgen hebben.... Doe maar lekker een paar wijntjes hoor! Maak je geen zorgen, 't kan echt geen kwaad!
Ik zou de 24ste dan er een test tegen aan gooien, bij positief sowieso niet drinken en mocht het zijn dat ie negatief is en je wilt perse wat drinken dan kan je dat gewoon doen. Risico is alleen dat je wel zwanger kunt zijn omdat je te vroeg getest hebt. Maar goed, die keus is aan jezelf.
Ik zou het risico niet nemen en niet drinken... als je zwanger blijkt te zijn, gebeurt er al zoveel in je lichaam en ook al komt het pas met 6 weken in de bloedbaan van het vruchtje..toch lijkt het met voor het innestelen ook niet goed...dus als je wat kan verzinnen om niet te drinken zou ik dat doen...miss iets in de trant van: ik ben aan de lijn? Maagzuur? Gevonden op medicinfo.nl Mag je dan als vrouw helemaal niet meer drinken als je zwanger probeert te worden? Natuurlijk kan het best wel eens moeilijk zijn om niet te drinken. Als je een feestje hebt bijvoorbeeld. Vind je het heel moeilijk om niet te drinken nu je nog niet zwanger bent? Bedenk dat juist de eerste weken van je zwangerschap (en zelfs al iets daarvoor) enorm belangrijk zijn. Direct nadat je ongesteld bent geweest begint een nieuwe eicel te rijpen. De bevruchting vindt plaats ongeveer 14 dagen vóórdat je weer ongesteld moet worden. In de eerste weken van de zwangerschap worden alle belangrijke organen van de baby aangelegd. Dit is dus een heel belangrijke periode waarin veel mis kan gaan. Door in die periode zeker geen alcohol te gebruiken verminder je de risicos dat er iets misgaat in de ontwikkeling van al die organen. Bovendien heeft alcohol een ongunstige invloed op je vruchtbaarheid.
hey meid, Ik denk dat ik het dubbel safe zou doen... en op de 24e een test. Van de kruidvat 2 voor 5 euro (die zijn gevoeliger) en ik zou niet drinken... de smoes die je kan verzinnen is dat je aan de antibiotica zit voor een blaasontsteking ofzo? en in combi met die antibiotica mag je geen alcohol. Succes! Feestjes zonder drank zijn ook leuk toch!
Feestje zonder drank is ook leuk. Maar meestal drink ik wel wat. Collega's zullen dan misschien gaan denken dat ik zwanger ben. Heb eerder een miskraam gehad, dus ze weten wel dat we er mee bezig zijn. Denk dat ik de 24e toch maar een testje ga doen.
Ik zou ook een test doen en ook al is die negatief toch niet drinken op het feestje. Stel dat je wel drinkt, je later toch zwanger blijkt te zijn en je weer een mk zou krijgen, hoe sta je dan tegenover de drankjes die je op hebt op dat feestje? Ik heb dit zelf 2 jaar geleden meegemaakt. Mij was verteld dat ik nooit op de natuurlijke manier zwanger kon raken en ik had dat geaccepteerd, dus stond er ook niet meer bij stil. Lekker aan het feesten geweest en toch spontaan zwanger. Dat werd een mk, maar ik vraag me nu nog steeds af of het wellicht wel was blijven zitten als ik niet zo veel had gedronken toen. Mocht je echter wel willen drinken: volgens mijn fertiliteitsarts en ook een hoop andere gynaecologen kan een glaasje of 2 in die periode van je cyclus geen kwaad. Je moet voor jezelf bepalen wat jij wil en aankan, dat kan een ander heel moeilijk voor je beslissen.