Hallo meiden, Ik wil me ook graag aanmelden om mee te kletsen. Ik ben begin juli gestopt met de pil en helaas nog steeds niet ongi. Wel een opgezette buik en 3 kilo zwaarder. Ik ben niet zwanger (gister getest) en zou graag eerst gewoon ongi worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Vanaf de laatste pil gebruiken mijn vriend en ik een condoom. Afgelopen weekend niet... Mijn vriend (24 jaar) twijfelt wel nog een beetje over een kindje, ik (28 jaar) ben er klaar voor. Lastig dus! Ik zou graag in de roze Hummer meewillen volgende maand, maar weet niet of dat al zo snel kan/zal gebeuren. Heerlijk om het even kwijt te zijn, want niemand om mee heen weet dit. groetjes Caro
@ tessa:Mijn dochter wordt begin oktober alweer 6 en mijn zoon wordt half januari 4. Tussen hun is het verschil niet zo groot, maar ze waren ook allebei niet gepland! (wel zeeeeer gewenst trouwens). Ik vond het grote nadeel, dat ik de baby-tijd van mijn zoon veel minder intensief mee kon maken omdat ik een peuter van 2 erbij had. Vandaar dat we met deze derde even wilden wachten tot mijn zoon naar school gaat. Aangezien ik van de eerste twee zo snel zwanger was, hadden we gedacht dat het nu ook zo raak zou zijn. Maar ja...nooit aan de effecten van de pil gedacht natuurlijk! Ik ben pas na de geboorte van mijn zoon met de pil begonnen. Maar heb wel altijd een lange/onregelmatige cyclus gehad. Vandaar dat ik dus ook tot 2 keer toe plotseling zwanger bleek. @ Roosje: vond het altijd wel fijn, zo'n lange cyclus, dus heb het er nooit over gehad met de dokter. Alleen nu is het dus vreselijk onhandig dat het lang duurt!
ik zou het ook heel erg vinden als ik een hele lange cyclus had. ben blij dat die van mij niet zo heel lang is
Vandaag de eerste echo gehad voor de eerste IUI behandeling. Ik heb een superei Alleen ze vraagt zich af of tie niet al aan het springen is Ik heb daarom bloedgeprikt en kan om 4 uur bellen voor de uitslag. Als ie er blijft zitten en daar gaan ze wel vanuit vanavond om 12 uur pregnyl (hoe schrijf je dat) spuiten en donderdag de inseminatie! Jippie!
Hoi Caro! Bij mij duurde het 6 weken voor mijn menstruatie weer op gang was. Ik voelde vanalles, kreeg een enorme dikke buik, misselijk, krampen etc. 4 testen gedaan, maar was niet zwanger. Ga uit van je langste cyclus ooit en hoop dat je dan ongi wordt. Maar na de pil kan het wel 6 maanden duren hoor. Missschien kun je beter nog even wachten, als je vriend er nog niet 100 procent achterstaat. Ik wou ook al best snel na de geboorte van mijn zoontje er nog 1, maar mijn man vond twee kindjes wel zat! Toen ik hem begin januari vertelde dat ik toch wel heel graag nog een derde wilde, heeft íe er even over na moeten denken, maar hij wil nou wel! Bij hem was het ook meer dat hij zich zorgen maakte om mij en of we het financieel wel zouden redden. Wij hebben nl een eigen bedrijf, dus komen de kinderen en het werk thuis voornamelijk op mij neer (met mijn slechte rug). Er zit niks anders op dan wachten, meis!
Natuurlijk heb jij een super ei! We hebben allemaal super eieren Suc6..laat je ons natuurlijk wel even weten hoe het gegaan is?
Hoi Tezz, Ik hoop niet dat ik 6 maanden moet wachten, maar wil de natuur wel graag even haar gang laten gaan. Mijn vriend wil graag kinderen, maar denkt dat hij wat te jong is er voor. De ene keer wil hij wel, de andere keer niet. Is wel lastig voor me, aangezien de hormonen nu de vrije loop hebben! In ieder geval moet ik nu wel wachten van mijn lichaam.... haha. Wat vervelend dat je een slechte rug hebt zeg. Dat zal in de zwangerschap niet fijn zijn. Wel super een derde kindje, lijkt me net zo spannend als een eerste. Of niet? groetjes Caro
@ caro: Nog veel spannnender! De eerste die we proberen te 'plannen' en na zo veel jaar verwacht ook niemand het meer! Ben zo benieuwd hoe iedereen reageert! Vooral mijn schoonouders zullen het fantastisch vinden denk ik. Mijn man is namelijk enig kind en dus hun enige kans op kleinkinderen! tja, die rug van mij...bij mijn eerste had ik al last van m'n rug voor ik zwanger was, dus was ik met 3 maanden zwangerschap al klaar bij de kraker. Bij mijn tweede kon ik de laatste 2 maanden al bijna niks meer. Dus bij een derde reken ik gewoon op immobiliteit vanaf een maand of 6. Alles wat je dan nog wel kan is mooi meegenomen! En ik hoef nou natuurlijk geen kind meer te verzorgen en te tillen als ik hoogzwanger ben natuurlijk. Dat scheelt ook. We houden gewoon alvast rekening ermee. Dat scheelt toch. Ik ben bijvoorbeeld nu ook al de zolder helemaal aan het opruimen en verbouwen, omdat ik dat over een paar maand (hopelijk!) niet meer zal kunnen. Dit is echt ver vooruitplannen he?
@ caro: hoe lang ben je al samen met je vriend? Ik was 24 toen ik zwanger werd van mijn eerste, maar toen waren mijn vriend en ik al wel 9 jaar samen!
Hoi Tezz, We zijn 4 jaar samen en hebben samen een huis. We wonen ook al ruim 3,5 jaar samen. Hij is mijn ware! Ik ben 28 en hij is 24 jaar. Wat grappig dat je nu al last hebt van nesteldrang (zo noem je dat toch?). Een goede voorbereiding is alleen maar goed. Je schoonouders zullen zeker heel blij zijn met een derde kleinkind. Zo zou mijn oma ook heel erg blij zijn. Dan hebben we vier generaties in mijn familie..... dat is een wens van haar!
Hey Caro, Bij mij , ben 13 juli gestopt met de pil, kwam schijnbaar alles direct op gang. Ik had heel duidelijk mijn ei gevoeld na 14 dagen en ook precies na 28 dagen ongi. Kan zijn dat ik nog helemaal in die pilcyclus zit maar dat zien we straks wel weer. Als ik die verhalen zo lees kan ik bijna niet direct regelmatig zijn. Ik wens je veel succes en duim voor je
Hoi Eimat, Dat is fijn zeg. Ben je lang aan de pil geweest? Ik namelijk wel. De laatste 8 jaar heb ik de pil geslikt en vanaf afgelopen december was ik niet meer regelmatig (tussenbloedingen). In juni heb ik extra hormoon gekregen van de HA en toen was het weg. Ik was wel enorm chagi, dus ben ik ermee gestopt. Dat wilde ik wel al vanaf begin van dit jaar, maar mijn vriend was er nog niet klaar voor. Nu zonder de pil voel ik me stukken beter. Voel jij je ook beter zonder de pil?
Nou Caro, het is gewoon een kwestie van wennen aan het idee dan denk ik! 24 is best jong, maar het is iets gevoelsmatigs, niet in leeftijd uit te drukken. Ik was op mijn 16e al klaar om kinderen te krijgen, dus voor mijn gevoel was ik met 24 al oud! Je moet maar zo denken: tussen dat je zwanger blijkt en de geboorte zitten ook nog zo'n 8 maanden om er klaar voor te raken! Gewoon lekker proberen lijkt me dan. Maar praat er nog wel een keertje goed over met je vriend voordat je dat gaat doen dan he!
O ja Caro: Mijn oma was superblij toen mijn eerste werd geboren. Mijn vader was de oudste van 10 kinderen en hoewel ik niet haar eerste kleinkind was, hebben we haar wel haar eerste achterkleinkind kunnen geven. Was heel bijzonder. Zeker omdat ze tijdens mijn tweede zwangerschap is overleden.
Hoi Tezz, Tijdens het proberen is mijn vriend er gelukkig bij! haha Het is uiteraard een keuze die je beide maakt, gelukkig. We spreken er uiteraard wel over en ik denk dat hij gewoon aan het idee moet wennen. Het zo praten er over vind ik erg fijn. Bedankt voor je adviezen! Enne, jij ook veel succes!
Hi meiden, Ik kom me ook weer melden, heb 2 weken geleden een miskraam gehad, was 7 weken zwanger. Heb eigenlijk geen idee wanneer ik weer ongi moet worden maar ze zeggen dat het vaak een week of 6 na mk is, dus dan zou 11 september mijn dag moeten zijn Ik heb geen hoop maar vind het wel leuk om weer mee te kletsen, doe ook nog ff geen banner... Nou iedereen veel succes LIEFS nony
Hoi Nony wat balen voor je zeg.... ik hoop dat je snel de boel weer op de rit hebt....en ik denk dat het toch wel helpt om hier mee te kijken/kletsen. Zeker als je maar zit te wachten. (trouwens niet zo handig als je eigenlijk nog een heleboel te doen hebt in huis, want je blijft wel gauw plakken hier!)
hoi nony wat ontzettend klote voor je. als je even een schouder nodig hebt je mag gerust even pb sturen.