NOD September 2007

Discussie in 'NOD forum' gestart door Noa25, 28 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe10

Zoe10 Bekend lid

3 sep 2007
    551
    2
    16
    hey madeliefjuh

Goed hoor al die info. Waar heb je dat allemaal vandaan?
    Ik heb ook veel gegoogled naar ontpillen en zo. Maar jij hebt wel goede en duidelijke info.

Geweldig dank je wel. Als je nog meer nieuwe weetjes hebt hou ik me aanbevolen.
    Trouwens wat doe jij nog zo laat achter je computer? Ik kan weer eens niet slapen dus dan maar ff internetten.

Liefs Zoe

2. madeliefjuh

madeliefjuh Bekend lid

16 sep 2007
    637
    0
    0
    ik kan ook niet slapen ... heeel erg moe.. maar kan niet slapen hahaha! kwaaltje?!? mis wel.. haha xxx

3. madeliefjuh

madeliefjuh Bekend lid

16 sep 2007
    637
    0
    0
    Herhaalde miskramen

Een miskraam komt vaak voor. Bij 10 tot 20 procent van de zwangerschappen gaat het mis nadat de test positief was. In zoverre is een miskraam verdrietig, maar niet meteen iets om je zorgen over te maken. Meestal betreft het een ingreep van de natuur omdat er rond de bevruchting een afwijking is ontstaan.

Een hogere leeftijd van de vrouw verhoogt de kans op een miskraam. Dat komt door de verhoogde kans op een chromosoomafwijking. Bij vrouwen onder de 36 ligt de kans rond de 10 procent. Bij vrouwen tussen de 35 en de 40 is die gestegen tot zo’n 18 procent. Bij vrouwen tussen de 40 en de 45 tot 35 procent. Ook roken en overgewicht verhogen de kans op een miskraam.

Wanneer er drie miskramen of meer achter elkaar optreden wordt er gesproken van een habituele abortus, ofwel herhaalde miskramen. Dit doet zich voor bij 0,5 tot 1 procent van de vrouwen die zwanger willen worden. Na twee miskramen is de kans op herhaling 25 procent. Na drie miskramen is dat 35 procent. Dat is een duidelijk verhoogde kans, maar de kans op een gezonde zwangerschap is nog altijd groter.

Niettemin zijn drie miskramen reden voor onderzoek naar een eventuele oorzaak. Steeds vaker wordt zelfs na twee miskramen al onderzoek verricht. Een oorzaak wordt in slechts 15 procent van de gevallen gevonden. Meestal blijft het gissen. Dat maakt de spontane miskraam tot een moeilijk te behandelen aandoening. Meestal blijft het bij doorgaan met proberen en goede moed houden.

4. madeliefjuh

madeliefjuh Bekend lid

16 sep 2007
    637
    0
    0
    Vrijen voor een baby

Wat is nu de beste vrijfrequentie om de zwangerschapskans te verhogen? En is het nodig om ‘op de kalender’ te vrijen als je zwanger wilt worden? Als je begint met zwanger worden en twee tot drie keer per week vrijt, hoeft dat niet. Je kunt dan de voorbehoedsmiddelen achterwege laten en zorgeloos vrijen. Daarmee heb je een behoorlijke kans dat je binnen een halfjaar zwanger bent. En je voorkomt dat het vrijen een verplicht nummer wordt.

Als je haast hebt om zwanger te worden of weinig vrijt, is het nuttig om te vrijen met beleid. Dat geldt ook als je na een halfjaar lukraak vrijen nog niet zwanger bent.

De kans op een zwangerschap is namelijk het grootst als er vlak voor of op de dag van de eisprong gevrijd wordt. Dan zijn de zaadcellen het meest vitaal en het best in staat om een eicel binnen te dringen. De eicel zelf is maar twaalf uur vruchtbaar. Dus als je ná de eisprong vrijt, is het al gauw te laat.

Uit onderzoek is gebleken dat een bevruchting vrijwel altijd optreedt in de periode van zes dagen voor de eisprong tot en met de dag van de eisprong zelf. Maar liefst 94 procent van de zwangerschappen ontstaat zelfs uit sperma dat minder dan drie dagen oud is. De kans op een bevruchting is vijf dagen voor de eisprong 1 op 10, en op de dag van de eisprong 1 op 3. Overigens komen uit ‘oud’ sperma even gezonde baby’s voort als uit vers zaad.

5. Zoe10

Zoe10 Bekend lid

3 sep 2007
    551
    2
    16
    Ja irritant is dat he heb er al dagen last van. kan wel op bed gaan liggen maar dan ben ik alleen maar aan het draaien en doen en slapen ho maar. Dan maar wat anders doen.

Gister was het na 4 uur dat ik in slaap viel. Echt ^%$#**& want morgen moet ik wel gewoon werken.

Manlief slaapt al lang, die hoeft het bed maar te zien en hij is weg. Wil ik ook kunnen, snik.

Liefs Zoe

6. madeliefjuh

madeliefjuh Bekend lid

16 sep 2007
    637
    0
    0
    Stress en zwanger worden

Over de invloed van stress op de vruchtbaarheid wordt veel gespeculeerd, maar zijn weinig feiten voorhanden. Uit de onderzoeken die er zijn verricht, blijkt dat het wel meevalt met de invloed van stress op de zwangerschapskans. Soms wordt er wel een verband gevonden, maar is dat niet heel sterk.

Wel is uit onderzoek gebleken dat vrouwen, in de maand dat ze zwanger raakten, vrolijker en onbezorgder waren dan in de maanden waarin het niet lukte. Er bleek geen verband te bestaan met een toegenomen vrijfrequentie.

Stress en zwanger worden
    In de wetenschap
    Alledaagse stress, zoals veel huishoudelijk werk, neerslachtigheid en zorgen in de eerste drie maanden van de zwangerschap, verhoogt enigszins de kans op een te lichte baby. Dat blijkt uit het proefschrift van de Amsterdamse arts Esther Paarlberg. Steun van de partner of van andere mensen in de omgeving helpt tegen de stress en de depressieve gevoelens.

Een incidentele, heftige gebeurtenis tijdens de zwangerschap, zoals een sterfgeval, verhoogt niet de kans op zwangerschapscomplicaties of problemen bij de baby. Dat blijkt uit onderzoek in Noorwegen. Wel bleek uit dit onderzoek dat de moeder zélf door zo’n gebeurtenis meer problemen met haar gezondheid kreeg. Ze meldde zich vaker ziek op het werk en er vonden meer ziekenhuisopnames plaats.

Stress en zwanger worden
    Aanrader
    Ga na of je chronische stress ervaart – problemen op het werk, relatieproblemen, voortdurende overbelasting. Zo ja, probeer daar dan verandering in te brengen. Zoek hulp als dat nodig is.

en het belangrijkste STRESSSS ! veel mensen spreken hier van ja je bent overtijd heb je stress of van het zal wel door de tress komen .... handige zoon stuk tekst is het niet?

7. madeliefjuh

madeliefjuh Bekend lid

16 sep 2007
    637
    0
    0
    ey zoe.. ja nou lache! dat heb ik nou ook slaap soms pas rond 3 a 4 uur soms wel pas om 5 uur! nooit gehad haar sinds ja... 20 dagen mijn manlief slaapt ook hahaha .. vervelend:) liefs mij

8. Zoe10

Zoe10 Bekend lid

3 sep 2007
    551
    2
    16
    Jo madeliefjuh

Wat heb jij gedronken, gegeten je bent niet meer te stoppen.
    Hihihi

Maar ga vooral door heb ik wat te lezen voor t slapen gaan.

9. madeliefjuh

madeliefjuh Bekend lid

16 sep 2007
    637
    0
    0
    ja erg he nee niks hoor :):) water en cola.. ik vond deze stukjes tekst zo bordevol informatie zoveel antwoorden en weetjes ik denk aan deze teksten hebben volgens mij bijna alle vrouwen wel wat aan toch? hoop dat ze het leuk vinden!
    erg fijn dat jij het leuk vind! xxxxxx

10. Zoe10

Zoe10 Bekend lid

3 sep 2007
    551
    2
    16
    Ik hoop dat ik zo aktief ben morgen vroeg als dat jij nu bent.
    Maar ff heel wat anders wat doet de ha nu voor jou? Je testen waren negatief las ik maar het is toch niet oke dat je nog steeds niet ongi bent?

Mag je al een bloedtest doen?

Liefs Zoe

11. Zoe10

Zoe10 Bekend lid

3 sep 2007
    551
    2
    16
    Ja vind t super en ik denk dat veel meiden hier wat aan hebben.

XXX zoe

12. madeliefjuh

madeliefjuh Bekend lid

16 sep 2007
    637
    0
    0
    ey zoe,, ik woon wegens familie problemen nu even ergens anders bij een vrouw zij kent haar ha heel goed en heeft voor mij mijn urine daar laten testen ik zelf was er niet mij was niet nodig omdat hun niet iets zouden vragen of voelen enz enz. dus heb ik alleen maar de uitslag gehoord ik wil heel graag naar mijn eigen huisarts ik ga dan ook morgen even bellen.. mijn huisarts is heeel erg aardig en heeft het beste met iedereen voor dus ik ga smeken om een bloed test inwendige echo of desnoods een uitstijkje want dit .... 20 dagen overtijd heb ik nog nooooit gehad .. beetje onzeker, maar dat is heel gezond lijkt mij ! xxxx het is tenslote wel mijn lichaam of een lichaam van iemand anders .. en je kent je eigen lichaam beter dan wie dan ook ! so be it,, hihihahahihi Xxxxxx

13. Zoe10

Zoe10 Bekend lid

3 sep 2007
    551
    2
    16
    madeliefjuh

Heel goed dat je je ha gaat bellen en hang niet eerder op dan wanneer je een bloedtest of een echo mag doen.

Ik heb zelf een hele lieve Ha die als ik iets vraag daar nooit moeilijk over doet. Heerlijk.

Laat morgen maar even weten wat je eigen ha zei. Ben benieuwd.

Ik leef met je mee, sterkte meid.

Nu ga ik toch maat op bed liggen, even radio aan of zo maak me een beetje zorgen over het opstaan morgen.

Ik hoop dat jij ook een beetje kan slapen zo. Truste en een dikke knuffel van mij.

Liefs Zoe

14. madeliefjuh

madeliefjuh Bekend lid

16 sep 2007
    637
    0
    0
    zoe ik vind het erg fijn zo gepraat te hebben met je! ik zal morgen het zeker laten weten! weltrusten en slaap lekker ,, denk je ik denk dat het zo wel lukt slapen,, ik ben gelukkig morgen vrij
    ik zou het leuk vinden als we elkaar hier misschien nog wat vaker spreken ik laat het in elk geval morgen weten,, en zoe dank je ! dat je mijn stukjes leuk vond! Dikke knuffel terug liefs mij :)

15. Jessy2403

Jessy2403 Lid

24 jun 2007
    67
    0
    0
    leerlingadministratrice/applicatiebeheer
    Winschoten
    bannercheck

16. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Passagierslijst voor de roze Hummer

01: Caitlin80 & Mandarijn & Marieke74 & Puzzcat24 & Jusi & Jessy2403 & Dani86 & Hopefull & Rach84 & Morgaantje & Susy
    02: Racebabe & Claire & Mamamanuela & Dionne84 & Mo1978
    03: Rainstarrr & Mamafaye & Mss Ace & Mommie & MarielleB & Lovelymirrie & Fientje26 & Vibe & SheDevil & Evitaa & B en N
    04: Pipo 1973 & Vlinder79 & Roxanne & Tessa1981 & Miek78 & Madeliefjuh
    05: Noa25 & Mimitje & Happy1980 & Xanado83 & Diddle & Kareltje & Marieke15 & Kirstenvf & Barbie79 & Mamadaantje
    06: Boogschutter78 & Shartje & Azeb & Charis & FunnyMe & Visjes
    07: Pendrag & Diana81 & Blondie & Yuna28 & Beastie & Barbeestenboel & juf & Chelleke
    08: Mamajanneke & Stef & Zico & Surf & Sablovesgeof & MMT & CynthiaB & Amy82 & Steffel & Shraron & Missdaisy
    09: Malu & Djam & Yvetje1982 & Ilona21 & Claudia21 & Sunnycloud
    10: Daantje82 & Ukkepukje & Wies31 & Sabien99 & Eimat & Mariebel
    11: Hummel & Maria79 & Marina99
    12: Zazaziezo & Fairy Tale & Danjo & Rupsje & Zoe10 & Meisje0123
    13: Linda & Julita & Miepie80 & Coco & Marlie81 & Lara80
    14: Roosje75 & Cassanie & Charlie01 & Vanesje & Anne79
    15: Melanietje & Diaantje17 & Tijgertje23 & Zoe1976 & Jessica83 & Daam
    16: BlaBlaBla & Erannick & Kolibri & WishfulDreaming & Lafo & KellyM & Newstepinlife & Naomi33 & Brenda1976 & Maantjecolet & Milla & Marieke21 & Lise & Firstbaby & Lmfao & Marylucy
    17: Butterfly1 & Jesjuh & LadyZorra & Noukie
    18: Lola1982 & Leentje79 & Pebbels & Bregt & Pearl29 & Heidi77 & Marieke1610 & Loesjuh & MenM & Bianca18 & Goudvis22
    19: Regi & Miss butterfly & Enise & Yuntje & Bloempje55 & Shirbeuk & Emma21 & Marleen de Haas
    20: Katje81 & Sjolie & 1986Fleur & Maudi
    21: Juulsrulez & Roshi & Roos80 & Droom & Yuca & Dib & arbo1978 & Plientje123
    22: Karine & Bianca75 & Tezz
    23: Dani86 & Jola & Natas1 & Serden & Biancatje & Arianne
    24: Weethetwel & & Fiona23 & Femmie1 & Manon F & Linda81 & Loesje77 & Hster & Guusje30
    25: Britt28 & Meisje1988 & Susanbenjamins & Yaya1 & Nathalieke & Go4baby & jenna85
    26: FreeWilly8 & Lies & Lafemme & ienieminie & Essiee & BlaBlaBla & Puzzcat24 & Mother nature & Lientje10
    27: Derona & Symoen & Sannemart & Marin & Yustin & Linny & Daantje86 & Niesje1980
    28: Nicootje & Rainstarrr & Wens & Nieuwbegin
    29: Mandarijn & Vibe & Meryem85 & Fl3xgirl
    30: Hopefull & Roxanne & Taby & Lovelymirrie & Mamamanuela & Mss Ace & Zico & Ilona21 & Eimat & Pluys & Wieffie & Gp894

213 passagiers voor de extra large ROZE Hummer
    128 Ongi.... 24 Zwanger.... 11 Negatieve test... 1 Twijfel.... 12 onbekend.... 1 MK...

Testmarathon 20 september:
    1. WishfulDreaming ZWANGER!!
    2. Newstepinlife
    3. Heidi77
    4. Enise
    5. Leentje79
    6. Bloempje55

Testmarathon 25 september:
    1. Lies
    2. Manon F
    3. Susanbenjamins
    4. Jessy 2403
    5. Jenna85

Testmarathon 30 september:
    1. Rainstarrr
    2. Symoen
    3. Fiona23 ZWANGER!!
    4. Wens
    5. Nieuwbegin
    6. Wieffie
    7. Pluys

Update! :D

17. Delfino

Delfino Niet meer actief

goedemorgen meiden of is slechte morgen beter :cry: :cry:

ik had gisteren avond zo'n pijn in mijn buik en rug.
    nou dat was vanacht wel 10x erger leekr wel of ik moest bevallen met rugweeen :cry: :cry: :cry: vanacht heeft mijn vriend de HApost gebelt en we moesten meteen komen! ik mij met moeite weer aankleden kon bijna niet recht staan. naja daar aangekomen moest ik in een potje plassen, en toen kwam er een vreemde HA VET VAAG was hij zei bijna niets anders dan ohjah en 10x dezelfde vragen stellen! mijn vriend ergerde zich dood en ik ook! maar goed hij teste mijn urine en zei niks over het resultaat! en toen moest ik op zo'n tafel liggen en ging hij voelen en zei verder niet veel. toen zei hij nou je zult het et medicijnen moeten doen! ik vroeg vervolgen u weet dat ik mogelijk zwanger kan zijn (ivm medicijnen) toen wilde hij een zwangerschapstest doen en wat den je? hij wist GVD niet eens hoe dat moet! de uitslag was negatief had het ook niet anders verwacht! want notabene heb ik blaasontsteking en ik heb volgens mij wel 3 liter gedronken ikke dat uit leggen weet je wat ie zegt! veel gedronken? drink je alcohol?! grrrrrrrrr neeeeee sukkel water! hij snapte er niks van zegt hij later doodleuk ach deze medicijnen mogen ook tijdens de zwangerschap worden gebruikt! WAAROM TEST JE DAN! wilde het eigenlijk helemaal niet omdat het gewoonweg niet kan! goed ik kreeg een recept en ik vroeg heb ik nu een blaasontsteking dan? hij zegt jah ik vraag en die pijn dan jah dat past allemaal bij een blaasontsteking! ik heb nu een kuur van 10 dagen *zucht* was pas 2 uur thuis s'nachts. en echt waar ik heb geen oog dicht gedaan. ben zo verdrietig :cry: :cry: :cry: mijn neis zit dicht mijn keel doet pijn heb koppijn en om nog maar te zwijgen over die andere pijn :cry: :cry: ga niet werkn vandaag heb verhoging en moet mijn temp. in de gaten houden zodra het stijgt dan moet ik meteen weer contact opnemen :(

18. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

ik kom me afmelden voor de hummer. Ben gisteren ongesteld geworden. Mijn nieuwe NOD word 20 okt.

19. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    fl3xgirl wat ontzettend vervelend zeg.
    ik denk aan je.

hier gaat alles zijn gangetje.
    heb erge rauwe lippen en borsten doen een klein beetje pijn.
    voor de rest heb ik nergens last van

20. Jenna85

Jenna85 Fanatiek lid

19 sep 2007
    1.497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel
    Pff, ik begin nu wel echt de zenuwen te krijgen..!
    Hier nog helemaal geen :evil: :evil: te bekennen. Ik had het wel verwacht dit weekend, maar het ziet er naar uit dat ik morgen echt ga testen...
    Dat besef is een beetje onwerkelijk. Deze dag nu nog zien door te komen...! :(

Deel Deze Pagina