ben er bijna ben er bijna.... maar nog niet helemaal mijn schoonouders roken allebei erg veel. zodra ik weet dat ik zwanger ben mogen ze bij ons thuis niet meer binnen roken. mijn schoonmoeder zal hier geen tegenspraak in geven want die gaat vanzelf wel naar buiten. maar ben een beetje onzeker of de houding van mijn schoonvader. die is toch wel zovan ik heb geen zin om rekening te houden met niet rokers want dat doen ze ook niet voor mij. aan de andere kant denk ik dat hij het voor zijn kleinkind wel zou doen. maar tja in hun huis kan ik het ze niet verbieden. hoe breng je je kindje daar dan naar toe. ik wil niet dat ze roken waar mijn kindje bij is. zeker in de eerste 4 levens jaren niet. daarna vind ik het tuurlijk nog wel erg maar ben ik van mening dat het kind zelf weg kan lopen als het niet prettig is. want dat kan je het kind dan vertellen en leren. moeilijk hoor. duh nu ben ikw eer vergeten op welke pagina ik was gebleven.
Ja stom is dat he? Maar dat laatste wat je zegt is ook wel weer waar.. stress is ook niet goed.. Maar stop dan op het moment dat je weet dat je eraan gaat beginnen... Of stop zodra je stopt met de pil (heb ik ook gedaan) Dat is altijd nog het beste (lijkt mij) Maar ketteren vind ik zowiezo niet normaal als je weet dat je zwanger bent... En dat zag ik ook bij die vrouw die ik van de week zag roken, vind ik zo erg he.
Jaaaah... inderdaaad, iedereen die ik spreek die nog rookt zegt: ja maar de verloskundige zei dat stress erger is dan roken. Toch vind ik het vreemd, ik weet wel dat het een verslaving is, maar daar denk je toch over na voordat je zwanger wil worden. De meeste vrouwen proberen het niet eens. En ik moet zeggen dat ik denk doordat dit komt omdat er altijd dokters/verloskundige etc. zeggen dat het niet zo erg is als je een paar sigaretten per dag rookt.... Maar denken jullie dat als je de eerste 4 weken van je zwangerschap nog aardig heb gefeest en dat je er dan achter komt dat je zwanger bent en dan wel met alles meteen stopt, dat het kindje hier iets van ondervind?
jeempie wat is het rustig hier vanavond. ben ik niet van jullie gewend dames. of liggen jullie allemaal met je kont in het bubbel bad zoja schuif dan eens een stukje op wil er ook wel bij. voel me een klein beetje derpi. vandaag met me moeders naar breda gereden omdat een nichtje jarig was. omdat me college zwanger is en mijn moeder onze baas kwam het gesprek op zwangerschap. heb haar een beetje uitgehoort hoe het bij hun ging toen ze voor mij en me zusje aan de klus gingen. vertelde haar namelijk dat ik en me man er voor aan het na denken zijn om voor een kindje te gaan maar dat we nog met veel vragen zaten. mjn ouders waren in de eerste ronde voor mij al klaar. en hebben er maar 2 maanden over gedaan om me zusje te maken. ooooooooohhhhh en ik ben nu al in ronde 3. oke nu weet ik ook wel dat wij niet echt op de tijd klussen en ik gebruik ook geen ovutest dus he het is een gok maar doh dat is niet leuk om te horen. gelukkige herkende me moeder wel veel het gevoel van pijnlijke borste na je ovulatie. zij had dat ook heel erg. dus oke dat stelde me weer gerust heb dan niet een lichaam dat me helemaal voor de gek houd maar gewoon doet wat het moet doen. zo ik ga lekker een kopje thee pakken en naar bed. want de pannekoeken met appel en honing vond mijn maag toch geen geweldig idee. ik wel want ze waren heeeerlijk kan er nog wel 5 op maar ben nu niet lekker en wil naar bed. slaap lekker alle, hopelijk veel roze morgen. gyino ps. missQ nog gefeliciteerd met je jongen. tji en carlo (hopelijk schijf ik het goed) jullie allebei gefeliciteerd met jullie zwangerschap. dat het ene mooie en bijzondere tijd mag worden voor jullie beide.
katjak, ik denk dat je kind er in elk geval niet gezonder van wordt als je in de eerste 4 weken loopt te feesten. Hier nog steeds geen tekens van iets (@$#%!@!)
dames. In ieder geval de 2 zwangere hartsikke gefeliciteerd! Geniet ervan. Wat leuk in breda geweest, ik woon er namelijk ook.... haha Ik ben ook onzettend onzeker de afgelopen week Af en toe rare gevoelens maar groot en deel van de tijd voel ik niets en de afgelopen maanden voelde ik alles en werd gewoon ongesteld/. Roken en drinken en drugs zou ik ook niet gerbuiken tijdens mijn zwangerschap Ik doe het nu allemaal al niet meer. Maar ja eerlijk is eerlijk als ik ongesteld word drink ik wel weer wat en eet ik lekker fillet american en biefstuk Zodra het weer over is zit ik nergens meer aan.... Maar drugs is helemaal fout! liefs dames die moeten wachten ook een dikke knuff
Tja, een verloskundige kan je niet dwingen te stoppen, maar toch, de stress die ik heb ondervonden bij het stoppen viel best mee: omdat ik er 100% achter stond! En de eerste vier weken vallen ook onder de cruciale eerste weken......
Ben al tig keer naar de wc geweest om te broekloeren en gelukkig nog geen bloed. En meiden, we weten het he: geen bloed geeft moed :-D
Welterusten meiden, ik kruip mijn mandje weer in. Ben nog steeds heel moe. Zal nog wel nawerking van de narcose zijn!
hey caro van harte gefeliciteerd meid. je geeft het goede voorbeeld. mogen er veel roze volgen weet even niet wie het was met die vraag over rokende schoonouders. bij mij in huis mag er gewoon gerookt worden. ik denk dat als er een keer iemand op visite komt en die rookt dat het toch echt niet zo heel veel kwaad kan hoor voor de kleine. zelf heb je er al weinig last van en je kleine denk ik nog minder, maar ieder zijn eigen mening. zodra de kleine er zou zijn mag er ook niet meer gerookt worden in huis. dat wil ik gewoon niet hebben. maar misschien gaat mijn moeder ook oppassen en ik kan haar niet verbieden om niet te roken in haar eigen huis. ik weet ook niet of ze daar rekening mee zal houden. ik zou het wel leuk vinden als ze het niet zou doen, maar ben er zelf ook mee opgegroeid en heb nergens last van. het blijft altijd een moeilijk onderwerp mijn moeder heeft bij mijn zus gerookt en bij mij niet mijn zus heeft vaak last van haar ademhaling en ik heb nergens last van.
jeej! weer 2 zwangeren erbij dames geniet ervan! ik zit hier ondertussen na een harde dag computerloos abeiten lekker alles terug te lezen, en mn laatste dag ongie uitzitten hmm..
Hee meiden die zwanger zijn gefeliciteerd en voor degene die ongi zijn suc6 in de volgende ronde. Hier vanavond tampontest gedaan en zat bloed aan, en net met afvegen ook een beetje bloed, dus denk dat de duivels komen..... Zal mijn cyclus dan nog een dag korter worden is door eisprong al 3 dagen korter maar wie weet is cyclus na mijn mk in juli nu wel korter, zou iig wel heel fijn zijn
Goedemorgen allemaal Ben heeeeeeel vroeg op mijn werk, omdat er extra files zouden zijn (of konden zijn) omdat ze met de brug bezig zijn waar ik elke dag overheen moet om op mijn werk te komen. Gelukkig viel het mee en was ik er snel over. Dus kan ik morgen wat langer in mijn bed blijven liggen. Duimen voor een heel roze dag vandaag! Gaan er veel meiden testen vandaag? Hier aan het begin van een nieuwe cyclus. Woensdag begin ik met ovu-testen. Fijne dag allemaal!
1: Marloes80 2: 3: 4: 5: 6: 7: 8: 9: 10: 11: 12: 13: 14: 15: 16: 17: 18: 19: 20: 21: 22:chanaty 23: 24: 25: 26: 27: 28: 29: 30: 1 passagiers voor de roze kinderwagen! .. Zwanger!!, .. Ongesteld, .. Negatieve test, .. Twijfeltest, .. Niets doorgegeven, .. Cyclus van slag Om de lijst te veranderen: * klik op quote bovenaan het bericht. Haal de [ quote=... ] bovenaan de lijst en de [ /quote ] onderaan de lijst weg. * Vul je informatie in. * Zoek even of er ook nog anderen zijn die op de lijst wilden, sinds de meest recente lijst. DANK! * Denk aan het plaatje. Dit moet er komen te staan (maar dan zonder spaties): [img ]http://img410.imageshack.us/img410/7730/passea6.jpg[ /img] * En vergeet tenslotte het aantal passagiers niet te veranderen [/quote]
Goedemorgen dames! Poeh, moest weer aardig bijlezen! De discussie over roken/niet-roken loopt nog steeds zie ik! Ook zag ik dames die onzeker zijn over hun lijf en vooral de signalen die het wel of niet afgeeft. Ik herken dat ZO! Ik twijfel ook heel erg aan mezelf, wat ken je je lijf dan ineens slecht zeg als je stopt met de pil! Poeh! Ik weet ook ineens niks meer van mijn examen Biologie! Om een heel schaamtevol voorbeeld te noemen....Lief en ik vonden elkaar errug lief gisteravond ( ) en toen we klaar waren vroegen we ons af of het eitje nu ook ( zie mijn banner..) bevrucht kon worden! DUhuh! Natuurlijk niet! Dat wist ik ook wel, maar toch even opzoeken hè! Maar goed, over twijfelen gesproken.. Dus gooi het er maar gewoon uit waar je over twijfelt, dan kan iemand anders je misschien helpen! Maar goed, de onzekere bui die ik gisteren had is nu wel een beetje voorbij..Heb nu vooral overal snot! Zeer voorhoofd, zeehondenhoestje, en morgen informatie-avond ! Dus we gaan vandaag maar rustig aan doen! Ik hoop op veel roze vandaag! Fijne dag meiden! Liefs, Pluis