Heb echt ff een dip dag vandaag. Ook al duurt het nog een week tot mijn NOD toch heb ik niet het gevoel dat het gelukt is. En zoals elke maand moet ik dan toch weer denken dat ik nu hoogzwanger had kunnen lopen. Had over 6 weken uitgerekend geweest. En dan barst ik weer in janken uit (slappe hap!). Maar kan er niets aan doen.
@ Biccy, balen dat je ongi bent geworden! @ Brotherhood, blijf positief he, het zegt toch niks dat je nu helemaal niks voelt? zolang er geen duivels voorbij komen zijn je kansen nog niet verkeken hoor, en je zit ook nog niet na je NOD. @pookie66, dag HCG, om maar weer snel terug te komen! Veel klusplezier! Fijne roze septembermaand allemaal toegewenst!
kop op meid. probeer te genieten van het mooi weer. nog even geduld misschien is het wel raak dit keer. en als janken oplucht bied ik mijn schouder aan oke
Ehm, was die voor mij? Zo aan ec en beste vriend te zien wel, thnx. Ik hou ook zeker hoop, maar dat is juist het irritante. Bij de eerste was ik in ronde twee zwanger. Ronde 1 wist ik bij de eerste nega test "het is inderdaad niet zo", bij ronde 2 had ik eerst een nega test, maar ik wist dat het niet klopte, dus......de keer erna, ja hoor posi test. Nu ben ik weer zo zeker, maar ja, houd ik mezelf niet gewoon voor de gek? Jammer dat er al twee rode namen op het lijstje staan. Nu verder alleen maar roze hoor! Kom maar op, vullen die kinderwagen! @ Suzie80: even een dikke (((knuffel))) jouw kant op! Janken mag met deze reden, nietwaar, lekker loslaten die boel, het is ook niet gemakkelijk... @ Brotherhood, niets voelen kan ook juist een teken zijn (ja, laten we elkaar lekker gek blijven maken, maar het is wel zo....) dus alles kan nog! Einde oefening is het pas bij @ Bos, die Etospillen schijnen vruchtbaar te zijn hè @ Biccy, nog geen kinderboerderij in Dublin dus.....de volgende ronde is raak hoor!
Goed gevoel, geen goed gevoel, het is zo slecht te voorspellen allemaal. De ene heeft veel tekens van zwanger zijn de andere niet. Afwachten is dan erg moeilijk he! Ik heb ook een miskraam achter de rug, eind mei, helemaal geen pretje, maar dat zal je ook wel weten. Huilen maakt niet uit hoor, gooi het er maar uit! Niks geen slappe hap! Mijn schoonzus is in dezelfde tijd uitgerekend en gelukkig gaat het bij haar allemaal wel goed. Maar het blijft toch wel lastig om te zien hoe haar buik groeit en ik heb het idee dan van: Zo had ik ook kunnen lopen.... Pas zei ik tegen iemand die vroeg hoe het ging: Ik denk dat ik er pas echt helemaal overheen ga zijn als ik weer zwanger mag worden. Het gaat nu ook wel goed met me maar toch..... Ik wens je heel veel succes met zwanger worden en zal heel erg voor de duimen deze maand!
Dat zeg ik ook altijd dat ik er pas weer overheen zal zijn als ik weer zwanger ben. Maar inmiddels duurt dat al weer bijna 5 maanden en de is frustrerend. Ook vraagt bij mij bijna nooit meer iemand hoe het gaat. In mijn familie al helemaal niet. Een schoonzus van mij is nu 15 weken zwanger en krijgt volop cadeautjes. Ik ben 13 weken zwanger geweest voor het mis ging en heb van niemand iets gehad. Dat soort dingen gaan ook wel aan je vreten. Ook als zij elke keer tegen mij zit te zuchten hoe zwaar het allemaal wel niet is. Dan kan ik haar wel achter het behang plakken. Zo tactloos!
ja sorry was voor jou ja. heb ik ook gehoord van die pillen maar in hoeverre het waar is moet ik nog maar zien. zijn er ook genoeg die ze slikken en niet zwanger worden en als het wel raak is is het nog maar de vraag in hoeverre de pillen geholpen hebben maar als je het niet probeert dan weet je het nooit.
dat is niet leuk inderdaad dat jij niks gehad hebt en zei wel cadeautjes krijgt. ik heb mijn vriendin vrijdag avond ook 2 cadeautjes gebracht die is nu 9 weken (denkt ze) vond het wel lastig maar het is wel zo eerlijk. zou het zelf ook leuk vinden als ik wat kreeg. het is lastig om een miskraam te verwerken vooral als je al zover was. ik vind het nu al lastig om te beseffen dat het gewoon mis is gegaan terwijl het bij mij nog maar heeeel pril was. gelukkig weet je nu wel dat je zwanger kunt raken maar echt een troost is het ook niet want je wilt zograag weer opnieuw.
hoi alle, ook lekker aan het genieten van het mooie weer. ik wel. heb mijn strips van elfquest weer opgepakt en ben die nu heerlijk aan het door lezen. jammer genoeg mis ik er een paar. even terug lezen hoor op het moment heb ik 9 kinderen in de klas. maar tegen de kerst vakantie zullen dat er 12 zijn. dan gaan we de groep in 2je splitsen zodat er een "hoog functionerende" klas komt en een "laag functioneerde klas. kleuters zijn ook geweldig hoor Bos maar mijn voorkeur is gewoon de jongeren. dat ligt ook aan de manier van werken die ze daar hebben. het is namelijk net als bij het "normale"voorgezet dat ze wisselende docenten hebben. en wij dus wisselende klassen en dat maakt het intersant. zo ga weer even verder lezen.
Jammer is dat dan he, dat iemand meer aandacht krijg, cadeautjes.... Maar je moet maar denken: Jouw tijd komt nog wel. Enne over dat zuchten dat ze het zo zwaar heeft, daar zou ik echt gewoon wat van zeggen. Als ze het nu al zwaar heeft met 15 weken, wat moet het dan worden als haar buik ook nog eens lekker in de weg gaat zitten? Ik ben ontzettend misselijk geweest toen ik zwanger ws, maar daar zou ik echt niks om geven als ik dat weer zou krijgen. Graag zelfs
Dat ken ik, ben ook 12 weken misselijk geweest. Maar nu zou ik er alles voor over hebben om 3 maanden misselijk te zijn met een goed doel.
@ Suzie, wat lastig, van je zus en zo. Ik zou het gewoon tegen haar zeggen; iets van: "ik had me ook wel zo beroerd willen voelen nu", zoiets? Het wordt vaak niet begrepen, dat het pijn doet een mk. Zeker niet als je zelf een relaxte zwangerschap hebt en op je roze wolk loopt. Oh, hoe Hanna1974 het omschrijft is ook goed, haha! @ Bos, nou ja, die Etos pillen, ik kreeg door het "speciale topic" hier op zwpagina wel een beetje het gevoel alsof er sperma in die pillen zit, Zou de Etos dat zelf eigenlijk realiseren, dat er hier zo'n hype rondom die pillen is ontstaan? Dat is een mooie marketingmove om uit te buiten! Ik heb net geheel tegen de regels in de test van gister nog eens bekeken en zie een lichte streep, zucht.....hoezo voor de gek houden? Maar ja, kan dat? Weet iemand dat? Is dat blootstelling aan lucht, zoiets? Pffff...gekkigheid hier!
x 141 plus extra versteviging 1: Marloes80 & Lintje & Moor & Celinaaa & Nikky1 & Teigetje1978 & Makey & Michelle04 & Naatje30 & Smallville & Chantal87 & Milolove 2: Beertje76 & Maine & 00Wendy00 & Alice & Hanna1974 & Jent & Moosje25 3: Stillewens & Snuffie & Biccy & FreeWilly8 & Afrola & Dizzy & Tonno 4: Fio & Brotherhood & Kanjer & Nikkijane & Coni & Meis1984 & Loulou79 & Britt1981 & Anna83 & Rootje79 & Shaar 5: Manon77 & Caro1978 & Debsje1977 & KwiePark & Pioen & Miriam & Verhip & Dafje & fiona 0401 6: Sucre & Giegel & Grummelke & ilonaa & cjpt & Jammie & Sab85 7: Natassie & Tiki & Calani 8: Suzie80 & Nikita23 & Love Child & Aura & Zinah & Elke1976 & Pearl29 9: Vanillivi & Miamel & Sandy25 & Sanne 10: Nynke1980 & Jolan25 & Miamel 11: Lien84 & Gyino & Daphne1984 & Tessa8 12: MyPrecious & Daan78 & malle26 & Zoe10 & Kiddo81 & Naliey 13: Jessy1983 & Mikki80 & kiekeboe 14: Sannamvrio & Mup & miepke & zwangerworden 15: Pippa & Desiree1986 & MissQ & Hanneke78 & Black daliya 16: Daantje27 & Minnie22 & Jonneke & Ikkuh22 & Daiquiri & Katjak79 & Shyness & Minnie22 17: Butterfly23 & Klingel & Bowen & 1ste Wondertje & Nikkie80 18: Dib & Roosje75 & tamtam78 19: Caecilia & Toetje77 & pixie & laura34 20: Danjo & Jamila22 21: Moontje & Miranke & Veronika 22: Milkhd 23: Mammie Patricia & Patrijs 24: Sheann & mama van Tessa & winnie pooh & Plienneling & Bloemie80 25: SylviaM & Laurhen 26: Roosje & Bos & kleintjevoorons 27: Milla Rose & Mystic Sun 28: Rianne80 & Miracles & Audrey & dreamer83 29: Claire85 30: Jutte & marina71 & Maria79 & Bia74 143 passagiers voor de roze kinderwagen! 1 Zwanger!!, 2 Ongesteld, 1 Negatieve test, .. Twijfeltest, .. Niets doorgegeven, 3 Cyclus van slag TESTMARATHON 1 september Jutte Celinaaa 4 september Rootje79 6 september Calani 7 september Coni Natasssie Sab85 10 september: Suzie80 Aura Love Child Jammie Miamel 13 september: Manon77 Tessa8 Mup Jessy1983 Kiekeboe 15 september: hanneke78 zwangerworden 16 september: Shyness 20 september: Minnie22 butterfly23 28 september: Dreamer83 29 september: Claire85 30 september Audrey Om de lijst te veranderen: * Klik op quote bovenaan het bericht. Haal de [ quote=... ] bovenaan de lijst en de [ /quote ] onderaan de lijst weg. * Vul je informatie in. * Zoek even of er ook nog anderen zijn die op de lijst wilden, sinds de meest recente lijst. DANK! * Denk aan het plaatje. Dit moet er komen te staan (maar dan zonder spaties): [img ]http://img147.imageshack.us/img147/4871/passnq9.jpg[ /img] * En vergeet tenslotte het aantal passagiers niet te veranderen. Even de goede weer erbij.
ik doe het niet ik doe het niet ik doe het niet ik doe het niet en voor de duidelijk het ik doe het niet........ ik ga niet toch geven aan mijn vervelend lichaam. zins we nu echt bezig zijn met het zwanger worden merk ik steeds meer dat mijn mij voor de gek houd. 3 dagen na mijn eitje worden mijn borsten pijnlijk, krijg ik een misselijk gevoel en een soort van steekjes in mijn onderbuik. ik ga er gewoon niet aan toe geven dat ik denk zwanger te zijn. pas als ik een positieve test in handen heb wil ik er aan toe geven dat het zo is. nu nog niet het vreet me anders te veel op. veel lees ik hier verhalen van niet zo tackvolle vriendinnen of zussen. nu heb ik een probleempje nou ja een ondhandige situatie. een vriendin van mij probeer al 3 jaar zwanger te worden. nadat ze dit jaar door de medische molen heen zijn gegaan blijk dat zij endo (nog wat heeft). 1 van haar eilijsters moet verwijderd worden. echt heel naar voor haar. ik leef zo met haar mee. ze heeft wel eens gezgt: "ik vind het vervelend als mensen om mij heen zwanger worden, als jij zwanger wordt vind ik het fijn voor jemaar blij kan ik niet zijn. en ik wil niet dat mijn zusje het eerder is." ik heb het er wel eens met mijn man over hoe zou je dat nu goed kunnen brengen. hij is dan best eerlijk en zegt: soms kan je dingen niet tackvol brengen en ik zou mijn vreugde niet voor haar verborgen kunnen en willen houden. het is naar voor ze en ik sta voor ze klaar als ze ons nodig hebben maar dat maakt niet dat ik ga wachten tot dat zij zwanger is. want dat kan misschien nog wel een jaar of 2 duren. ik vind dat hij wel gelijk heeft. als dingen niet gaan zo als je wild dat ze gaan is dat naar en vervelend maar moet ik daarvoor dan onderlijden. begrijp me alsjeblieft niet verkeerd hoor, maar waarom ik dit verhaal vertel is om te vragen hoe ik dit moet aanpakken? ze weet ook wel dat we er over na denken en dat ik heb graag wil. maar ze weet niet dat we nu al 3 maanden bezig zijn. wat als het nu zo ver is hoe zou ik haar ooit dit kunnen vertellen zonder haar pijn te doen? kan ik dit ooit tackvol brengen? heel veel liefs van een vriendin die om haar vriendin zorgen maakt.
Je kan het haar nooit vertellen zonder haar pijn te doen en dat moet je ook niet proberen. je moet wel gewoon proberen eerlijk te zijn en je tegelijkertijd in haar te verplaatsen. maar niet zoals mijn schoonzus over al je kwalen gaan zitten klagen. Dat is gewoon niet leuk.
@ Gyino: he ja moeilijke kwestie. Ik zou haar eens een middagje mee stadten nemen en gezellig kleppen over van alles en nog wat. Dan kun je bijvoorbeeld beginnen over zwangersschap en zeggen dat je toch wel heel graag een kindje wilt. Maar ook dat je het helemaal niet eerlijk vind t.o.v. haar. Je voelt erg met hun mee, kun je haar vertellen, maar ze de kans is er wel dat je eerder zwanger bent. Als jullie dat dan besproken hebben, zou je kunnen vragen wat ze fijn vind in de hoeveelheid betrokkenheid met jou zwangerschap. Zou ze graag mee willen babykleding kopen of juist niet? Zou ze de echo;'s willen zien of niet? Zegt zij nee, dan weet je dat je dat ook niet hoeft te vragen als het zo ver is.
@ Gyino: dat is zeker heel lastig. ik heb ook net te horen gekregen dat mijn vriendin zwanger is (sorry klinkt vervelend maar het is nog een foutje ook) nou ik wist niet hoe ik het had. het had ook niet uitgemaakt hoe ze het had verteld het doet evenwel zeer dat het zo loopt. ik heb nu onze situatie met haar besproken (dat we bezig zijn en dat het ook al mis is gegaan precies op het moment dat zij vertelde dat ze zwanger is) en ik moet je zeggen dat praten oplucht. praat daarom inderdaad met je vriendin en vraag haar wat ze wel en wat ze niet wil weten/horen/doen over jou (toekomstige) zwangerschap. laat je vriendschap niet kapot gaan aan zoiets want dat is zonde. praten en luisteren is echt het beste. Ik heb tegen mijn vriendin gezegt dat ik hoop dat ze een beetje rekening wil houden met mijn gevoelens (ik kreeg gelijk een opmerking voor ze het wist dat wij vast wel de volgende waren, dat is pijnlijk), maar dat ik ook onwijs blij voor haar ben en gewoon alles wil horen over haar zwangerschap, haar echo's wil zien en als ik het even niet aankan praat ik met haar sorry voor het lange verhaal maar ik hoop dat je er wat mee kan
hey suzie kun je niet een keer tegen je schoonzus zeggen dat ze niet zo moet klagen en dat ze er een hoop moois voor terug krijgt en dat er een hoop vrouwen/meiden met haar zouden willen ruilen!
Weet iemand hier of je ventolin en seretide mag gebruiken als je zwanger bent? Ik heb het erg benauwd terwijl dit al een hele tijd goed ging en moet weer aan de pufjes. Maar ik weet niet of deze medicijnen samen gaan met een eventuele zwangerschap. Anders bel ik morgen wel even de huisarts, maar als iemand het hier weet kan ik alvast weer beginnen.