Gerrina Jij schreef over 6 positieve ovulatietesten. Is het niet zo dat je een ovulatietest ook als zwangerschapstest kunt gebruiken, dat hij dus ook een streep geeft als je zwanger bent??? Volgens mij heb ik dit een keer gelezen. 6 dagen achterelkaar een positieve ovulatietest lijkt mij vreemd. Zou je niet gewoon wel zwanger zijn?? Zal even kijken of ik dit ergens kan terugvinden. Als dit wel zo is zou ik nu gewoon testen hoor, dan ben je straks direct 8 week zwanger. Liefs Moons
Ja ik dacht ook al dat 6 posi ovu testen wel erg veel was. Maar misschien heb ik een traag ei?? Maar omdat al 2 zw testen (1 voor menstruatie en 1 na) negatief aangaven ging ik er maar gewoon vanuit dat ik niet zwanger was. Soms twijfel ik er wel es aan maar ik durfde gewoon niet nog een test te doen toen die ovu testen 6x posi waren. En eigenlijk durf ik het nu nog steeds niet (bang voor teleurstelling) Daarom ben ik nu ook aan het tempen gegaan. Mocht ik deze keer weer gewoon ongesteld worden maar mijn temp blijft hoog dan durf ik er weer een test tegenaan te gooien. Ben wel benieuwd of je nog wat te weten komt over die ovu testen. Bedankt alvast Liefs, Gerrina
Gerinna, dit is wat ik heb gegoogled; "En om op je vraag te antwoorden. Toen ik al wist dat ik zwanger was, heb ik als test een ovulatietest geprobeerd om te zien of het waar is dat die ook positief is dan. En ja hoor. Positief." Dit stukje stond op zappbaby. Deze meid had het dus ook gehoord en geprobeerd toen ze zwanger was en een ovulatietest reageert dus wel op hcg. Een ovulatietest spoort LH en HCG op, dit wordt beide afgegeven bij een eisprong. Vanaf de eisprong produceert je lichaam al hcg. Ik zou toch maar even testen hoor!! Ik duim voor je meid, maar het klinkt heel positief. Liefs Moons
Ik ben zelf ook maar es even gaan googelen en dit vond ik: Ongeveer 24 tot 48 uur voordat de eisprong/ovulatie plaatsvindt, neemt in de urine de hoeveelheid van het Luteïniserend Hormoon (LH) toe. Vlak voor de ovulatie is er een sterke stijging van dit hormoon wat meetbaar wordt in de urine. Deze piek duurt maar 1 of 2 dagen Zou dus betekenen dat er maar 2 positieve ovulatietesten kunnen zijn en niet 6 :scratch: Nu bedacht ik me nog het volgende; las ook ergens dat je beter niet met ochtend urine kan testen en dat heb ik WEL gedaan. Dus misschien dat het daar aan lag. Dus even gaan opzoeken waarom je dat beter niet kan doen. En dit heb ik gevonden op Fertility friend: The presence of increased amounts of LH in your urine, as detected by OPKs, usually means that you will ovulate within 12-24 hours but this can vary slightly depending on your own hormonal profile. LH is not released all at once, but rather it rises and falls for about 24-48 hours. The LH rise usually begins in the early morning while you are sleeping and it takes 4-6 hours for it to appear in your urine after that. For this reason, first morning urine may not give the best result. Testing mid-day is usually recommended. Kortom, ik de ochtend urine zitten juist minder LH!!!??? En zouden de testen dus een veel zwakker streepje aan moeten geven. Tenminste, dat is wat ik eruit begrijp. Tjah, een ander zou nu zeggen: ga toch testen. Zou ik ook zeggen Maar toch....ik wacht liever nog even. Ik begin nu ook al een klein beetje buikpijn te krijgen alsof mijn menstruatie eraan zit te komen Ik ga in ieder geval mijn temp goed in de gaten houden. Liefs, Gerrina
Hier nog een stukje voor jou. Bij mij waren positieve ovulatietesten een bewijs van zwangerschap. Ik was al een cyclus verder, had een bloeding gehad en bleek toch zwanger. Liefs Moons
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH moons!!! Moet je echt niet doen hoor hahahahaha Ben blij dat ik net geplast heb
Goede morgen ladies, Maluno.....neeeee he weer 1 minder in de pool.... ...ff stevig balen en dan vol goed moed ge volgende ronde in he.... Zoals ik had beloofd een update als ik thuis zou komen van het werk..... Ik heb wel eerst een paar uurtje geslapen....want ik mocht lekker 6 uur eerder weg............... Was er spannend vannacht steeds als ik naar het toilet moest hopen dat ik geen "rode sporen" zag...en gullig niet het geval....... in mijn slaap heb ik ook volop gedroomd over dat............. dus echt lekker slapen was anders.........maar het maakt niet uit................ nog geen "spoor te bekennen namelijk..... Nu word het echt spannnie hoorrrrrr.......... ik zit vandaag nog uit en als ik morgen geen spoor kan vinden dan ga ik testen..... Moet zeggen dat ik het nu toch wel spannie vind hoor......ondanks dat ik gisteren wel "ongi" krampjes heb gevoeld.... Ik hou jullie natuurlijk allemaal op de hoogte...... Enne gerrina...................dinsdag echt testen jij he ,.....want je maakt het wel heeeeeeeeeeeeeeeel spannend met je 6 posi ovu testen.....ik duim voor je......... [-o<
Oh spannend zeg Remember mijn duimen draaien ook voor jou!! Hier geen bijzonderheden buiten dat ik nog steeds geen trek heb in eten ivm een naar gevoel in mijn maag. Steeds als ik wat gegeten heb voel ik me heel ellendig in mijn maag en een branderig gevoel in mijn slokdarm. Ik durf dus bijna niet te eten, ik weet dat ik wel wat moet eten maar ik voel me zo misselijk uker: . Groetjes, Astrid
mamairis.....ook spannedn voor jou zeg...nog 2 dagen zag ik op je banner..... en idd je moet wel eten hoor, anders voel je je nog lamlendiger.....suc6
Oke lieverd ik zal zo proberen om iets te eten. Het wordt hier inderdaad errug spannend nu met nog maar 2 daagjes te gaan. Nou meiden ik lees jullie allemaal vanavond weer, ik ga dadelijk met mijn dochtertje lekker naar een overdekt speelparadijs georganiseert door de dansschool van haar. Groetjes, Astrid
Hallo meiden even een update van mezelf Nog steeds last van de boobs en werd vanmorgen wakker en ben wat misselijk niet dat ik moet uker: maar het zit er niet ver van af Volgens mijn banner heb ik vandaag mijn eisprong maar volgens mij is hij al geweest van de week dus ik zit op de wachtbank we zien wel wat er gaat gebeuren deze maand
@ Mariska: Gefeliciteerd! Geweldig. Ik heb de laatste berichten "snel"geprobeerd te lezen (snel kan al niet meer, wat wordt er veel besproken zeg! Alleen maar gezellig) Maar ik hoop dus dat ik geen zwangeren ben vergeten. En ook al een paar in een spannende periode, overtijd. Succes hoor. Zelf had ik afgelopen vrijdag mijn NOD, maar niets. De dinsdag ervoor had ik wat roze bloed bij het afvegen, dus ik dacht dat ik vrijdag zeker ingi zou zijn. Na dinsdag alleen wat meer afscheiding, maar voornamelijk spierwit en een enkele keer wat creme. Gisteren van die bloedsliertjes in witte afscheiding. Dus steeds wel wat bloedverlies, maar geen ongi die door zet. Mijn borsten zijn wel al ruim een week heel gevoelig. Maar volgens mij heb ik die dingen ook altijd voor mijn NOD. Dat wisselt nog wel eens, de ene keer meer rugpijn, dan weer pijnlijke borsten. Geen peil op te trekken, op dat lichaam. Nou ja, ik heb twee CB's liggen, maar ik test denk ik vandaag niet. Bloed is toch wel een teken van ongi, maar dan wil ik ook wel dat het NU komt. Al dat gewacht en getuur in mijn (nog steeds witte) string... Groetjes Eliza
Gerrina, Tigger, Mispoes, mamairis, Wij gaan dus lekker met zn allen testen op dinsdag?!? Spannend..... Vannacht niet zo goed geslapen, had de hele tijd het gevoel alsof ik ongesteld was, (ongesteldheidsgevoel onder in de buik) Maar vanmorgen was mn temp 37 graden dus voor vandaag zit ik nog goed, als maandag en dinsdag mn temp ook nog hoog is nou dan moet dat toch bijna wel goed komen. Maar ik juich nog niet, maar vind het wel spannend worden nu. succes iedereen, mag september veel zwanger brengen. [-o< [-o< [-o<
@ Remember oeioeioei wat maak jij het ook spannend zeg. Ik hoop het zo voor je dat je morgen een posi test in handen hebt [-o< @ Eliza Is je cyclus anders wel altijd heel regelmatig? Kan ket niet een innestelingsbloeding zijn geweest? *update* werd vanmorgen wakker en mijn temp was wederom 37,3 Maar ik heb tegelijkertijd ook buikpijn. Voelt echt alsof ik ongesteld ga worden. Maar ik voel ook dat ik moet poepen Misschien zit dat wel dwars Mijn afscheiding is ook heel waterig. Dat had ik vorige maand voordat ik ongesteld werd ook. Ik denk echt dat ik gewoon mijn ga krijgen Liefs, Gerrina
Hoi allemaal, Het is wel grappig dat als je een kleine week niet meer bent geweest, dat het bijlezen haast niet mee mogelijk is. Wat kletsen we er toch veel van af, hihi Voor alle meiden die in het wachtbankje zitten, toi toi toi. Hopelijk is het deze keer raak! Wij gaan ondertussen weer klusweken in. Gelukkig is de vakantie weer voorbij en hoef ik er dagelijks niet teveel mee bezig te zijn. Door mijn werk heb ik geen tijd om overdag mee te lezen, terwijl ik dat in de vakantie ( en ik heb een lange zomervakantie...) toch bijna elke dag deed. Ik hoop dat ik het nog een beetje bij kan houden de komende tijd en anders zie ik enkelen van jullie wel rond de 22e (NOD), want wanneer het echt spannend wordt kan ik me toch niet beheersen... Groetjes
Gerrina schreef: @ Eliza Is je cyclus anders wel altijd heel regelmatig? Kan ket niet een innestelingsbloeding zijn geweest? Hai Gerrina, Bij jou is het ook spannend ! Mijn cyclus was normaal regelmatig, maar de een na laatste keer wat korter en de laatste keer langer. Toen was ik 5 dagen overtijd en vanaf de dag na mijn NOD ook wat roze slijm en beetje bloed enzo. Meer dan nu. Maar dat begon dinsdag en vrijdag was ik echt ongi. Nu duurt het al vanaf dinsdag en ben ik zondag nog niet ongi. Hoe lang kan het duren voor het echt door zet (oké het juiste medische antwoord is vast: lang, maar ik word er zo onrustig van .) Ik heb ook aan een innesteling gedacht, maar het was de 11e dag na mijn mogelijke ei. Dus dat is erg laat. Ik houd mijn temp niet bij, omdat we nog niet zo op de dag af willen vrijen. Maar ik kan me nu wel voorstellen dat temperaturen een houvast geeft. Ik duim voor je Gerrina! Groetjes Eliza
Hey ladies; vanochtend nog geen enkel spoor van de , ik kon de spanning haast niet meer verdragen. Dus hebben we toch maar even een testje er tegenaan gegooid. Resultaat: niet zwanger! Jammer, maar helaas. Zou ook te mooi voor woorden zijn geweest; in een keer raak. Nu dan maar wachten op mijn ongesteldheid, daar voel ik echter nog helemaal niets van.... Of zou ik dan toch nog te vroeg hebben getest???? Voor alle anderen: heel veel sterkte deze komende week; ik duim voor jullie!!!!