Dag dames, Ben een weekendje weg geweest (naar zee) en heb dus nu veel bij te lezen..... Hier nog steeds geen verandering. Snap er helemaal niks van!!!! Heb afgelopen vrijdag nog een test gedaan die neg. was. Zal ik het dan morgen nog een keertje proberen of denken jullie dat ik beter nog een paar dagen kan wachten? En als ik nou morgen weer neg. test kan ik dan de HA bellen voor een bloedtest ofzo??? of moet je dan NOG langer overtijd zijn? Hoop dat jullie me advies kunnen geven. Groeten Silvia
Vissie, balen hoor, maar gelukkig wel mooi op tijd, zit je in ieder geval niet meer in de zenuwen van wel of niet Marloes, mijn baarmoedermond is ook hard en hoog. Vanmorgen was hij iets zachter, dacht nu zullen de duivels wel komen, maar nu weer hard. Liefs Moons
Mispoes, balen zeg dat je nog geen zekerheid hebt. Ze zeggen dat hcg zich elke 3 dagen verdubbelt, dus dan zou morgen drie dagen geleden zijn dat je getest hebt, misschien toch nog even testen, en als hij negatief is de ha even bellen. Moons
Meiden, Dit is wat ik heb gevonden op internet over hcg Wat is HCG? Als je zwanger bent, maakt het trofoblast van de bevruchte eicel het zwangerschapshormoon HCG (humaan choriongonadotrofine) aan. Uit dit trofoblast ontwikkelen zich later de vruchtvliezen, bestaande uit het amnionvlies en het chorionvlies. Zwangerschapstesten De aanwezigheid van HCG in je bloed en urine is dan ook een duidelijk teken van zwangerschap. Alle zwangerschapstesten die je in de handel kunt kopen, reageren dan ook op een voldoende aanwezigheid van dit hormoon in de urine. De meeste zwangerschapstesten beweren dat je al op de eerste dag dat je over tijd bent, op je urine mag testen. Maar je hebt meer kans op een positief resultaat (als je natuurlijk effectief zwanger bent) wanneer je pas test als je een week over tijd bent. Waarom? Gedurende de zwangerschap variëren de HCG-waarden in je bloed sterk (zie tabel) en in het begin van de zwangerschap stijgen deze waarden niet bij alle vrouwen even vlug. Meestal verdubbelt deze hoeveelheid om de 48uur in het begin, om rond de 10e week tot een piek op te lopen. Vanaf de 16e week komt de hoeveelheid op een veel lager peil en houdt zo aan tot het einde van de zwangerschap. gerekend vanaf ELM (eerste dag laatste menstruatie) IU/L of MIU/ML Niet zwanger < 5 - 21 dagen 0 - 5 28 dagen 3 - 426 35 dagen 18 - 7.340 42 dagen 1.080 - 56.500 49 - 56 dagen 7.650 - 229.000 57 - 78 dagen 25.700 - 288.000 79 - 100 dagen 13.300 - 253.000 2de trimester 4.060 - 65.400 3de trimester 3.640 - 117.000 Na bevalling < 5 - Het lijstje is een beetje scheef, sorry hiervoor. Dus als het iedere 48 uur verdubbelt, zou ik in princippe dinsdag, als ik nog niet ongi ben, postief kunnen testen. Liefs Moons
Hoi allemaal, Female, ook een voorzichtig gefeliciteerd van mij zeg. Ik ben benieuwd wat de volgende testers morgen te vermelden hebben. De klussers: veel plezier met klussen De wachters: een heel stel zenuwen om de wachttijd makkelijker te doorstaan. Wij hebben vandaag gebbqt. Lekker. Zitten nu op de bank achter 2 laptops (ja, doe maar ruig, ieder heeft zijn eigen) en tegelijkertijd naar Bones te kijken. Moest weer 10 pagina's bijlezen. oef oef, net gered... Bij mij nog niks nieuws. Ik geloof niet dat het deze maand raak is. Ik merk helemaal niets, heb ook geen eisprong (volgens ff), wel heel veel geklust voor de zekerheid. Aanstaande vrijdag is NOD, dus we zien het dan wel.
Moons, super dat lijstje.. We wachten dan ook dinsdag graag op jouw bericht. En ik ga even die duivels meedelen,dat ze jou maar moeten overslaan de komende 9 dagen. Even wachten...................................... Ze hebben gezegd, ze doen hun uiterste best om weg te blijven
Ingemoppie, je hebt vast wel een ei gehad, misschien gewoon niet opgemerkt door ff. Hopelijk heb je hem goed benut. Moons
handig lijstje Moons... en wanneer ga je het proberen?? ik twijfel tussen maandag of dinsdag... wat hebben we te verliezen...??? Ingrid, duim voor je... hopelijk heeft FF het bij het verkeerde eind gehad en is je eitje wel geplopt..
hahah meiden, jullie zijn nog goed wakker... Uiteraard bedoel ik 9 maanden..... sommige vrouwen kunnen dus niet meerdere dingen tegelijkertijd Maar ook daarin zouden ze hun best doen.....
Ik hoop dat jullie gelijk krijgen meiden...... dat ff het nog niet heeft opgemerkt. Wordt wel lachen trouwens. Op mijn NOD zit ik een lang weekend in Friesland/Drenthe vanwege een verjaardag. Ik hoop dat ook ik nog geen zie. Betekent wel, dat ik voor alle zekerheid niet meetoast op de jarige..... Of een testje meenemen. Kan ik zaterdagochtend checken en in ieder geval mijn ouders, broer/schoonzus en hubbie inlichten. Is wel efficient toch?? hahahaha 8)
Marloes, ik twijfel eigenlijk ook een beetje, zeker nu ik weet dat het hcg iedere 48 uur verdubbelt. Kijk wel even hoe ik er morgenvroeg over denk. Ga er nog steeds vanuit dat ze er morgen gewoon weer zijn. Het rare vind ik dat ik haast zeker weet dat ik op dag 11 of 12 mijn ei heb gehad dus zou ik maximaal 16 dagen hierna ongi moeten worden dus dan had ik het eigenlijk al moeten zijn. Vorige keer heb ik op dag 14 mijn ei gevoeld en was ik 's morgens op dag 30 ongi, precies 16 dagen na mijn ei. Heb nu steeds een soort spierpijn in baarmoeder, af en toe een klein beetje misselijk en hongergevoel, maar nergens zin in. Heb nog 2 testen liggen dus misschien dat ik er toch morgen nog eentje tegenaan gooi. Wat ga jij doen??? Moons
hahahahaha marloes, je bent een schat. Eerst ninetje, die vertelde dat mijn blaasonsteking miss ook teken van zwangerschap is en nu jij met die zwangerschapsdementie hahahaha.... lief.. Goeie tip met dat glas trouwens, die houd ik erin..... moet lukken.. Morgen weer werkweek... pff helemaal geen zin.... Was afgelopen dagen ziek en heb dus gemist. Ben benieuwd wat er allemaal is blijven liggen.
Daar heb ik toch niets aan marloes, morgen of dinsdag???? Grapje hoor, je moet doen wat je het beste lijkt. Ik kijk gewoon hoe ik er morgenvroeg over denk. Liefs Moons
jaja Moons... zo dacht ik vanmorgen dus ook... twijfel twijfel, toch maar snel geplast zonder potje haha... dus ik wacht gewoon af hoe ik me morgenvroeg voel, en ik heb net als jij ook nog 2 testen liggen, dus waarom morgen eigenlijk niet.. weet je; bij de eerste zschap had ik pas na 5 dagen overtijd een licht streepje, was trouwens de 1e test die ik toen deed...